07 Μαΐου, 2016

π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ∆. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ - ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΧΩΡΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ

 

«Μεγαλυτέρα καταστροφ - κκλησιαστικ κα θνικ - θ εναι - μ γένοιτο, Χριστέ μου - ρση σήμερα το ατοκεφάλου μας κα πανυπαγωγή μας στν Οκουμενικ Θρόνο».

φορµ στ σύνταξη το παρόντος σηµειώµατος µο δωσε τ βαρυσήµαντο ρθρο το γαπητο Συναδέλφου π. Βασιλείου Βολουδάκη, στ φ. 2112/ 8.4.2016 το Ο.Τ. µ τν τίτλο « Παναγιώτατος τόλµησε ν ζητήση π τν Κυβέρνησιν τς «Νέας Χώρας». Στ κείµενο ατό, διακρινόµενο γι τν γωνιστικότητα κα εστοχία του, π. Βασίλειος σηµειώνει:

«γκυρότατες πληροφορίες πο περιλθαν ες γνσιν µου π κορυφαίους παράγοντες τς Πατρίδας µας, ποκαλύπτουν τι Παναγιώτατος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολοµαος προέβη ες πρωτοφαν, ποτρόπαιον, ντιεκκλησιαστικν κα ντεθνικν νέργειαν.

κορύφωσε τς πιδιώξεις του δι πικυριαρχίαν π τν «Νέων Χωρν» (κακς, βεβαίως, ποκαλουµένων τοιουτοτρόπως, φ’ σον πρόκειται περ τν Μητροπόλεων τς νιαίας Πατρίδος µας, τς πείρου κα τς Βορείου λλάδος), ζητώντας π τν Κυβέρνηση τν πανυπαγωγ τν «Νέων Χωρν» ες τν κκλησιαστικ δικαιοδοσία το Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως».

ρθότατα, πίσης, π. Βασίλειος, γι τν στήριξη το Ατοκεφάλου τς ν λλάδι κκλησίας, κανονικς κα στορικς, πικαλεται τν Συνοδικν Τόµον το 1850, πο ρίζει τν ατοκεφαλία µας ς ξς: «... ν τ Βασιλεί τς λλάδος ρθόδοξος κκλησία ρχηγόν χουσα καί κεφαλήν, ς καί πσα Καθολική καί ρθόδοξος κκλησία (π. Γ.∆.Μ.: ρα ποκλείεται ρθοδόξως κάθε «παπικς πρτος»).

Τν Κύριον κα Θεν κα Σωτρα µν ησον Χριστόν, πάρχη το λοιπο κανονικς ατοκέφαλος... πιγινώσκοµεν ατν κα νακηρύσσοµεν πνευµατικν µν δελφν (π. Γ.∆.Μ. χι θυγατέρα).. κα ς τοιαύτην το λοιπο ναγνωρίζεσθαι κα µνηµονεύεσθαι τ νόµατι «ερ Σύνοδος τς κκλησίας τς λλάδος», δαψιλεύοµεν δ ατ κα πάσας τς προνοµίας κα πάντα τ κυριαρχικά δικαιώµατα, τ τ νωτάτ κκλησιαστικ ρχ παροµαρτοντα...».

Γι τν στορία σηµειώνουµε, τι συντάκτης το κειµένου ατο πρξε ληξουριώτης τιτουλάριος Μητροπολίτης Σταυρουπόλεως (τς Καρίας) κα πρτος Σχολάρχης τς . Θεολογικς Σχολς τς Χάλκης (1844 - 1864), ρθοδοξότατος Κωνσταντνος Τυπάλδος - ακωβάτος (1795 - 1867), ς γραµµατες τς Συνόδου κείνης.

Παρ τν φόβον το ειµνήστου π. Μάρκου Μανώλη, πως καταγράφεται στ κείµενο το π. Βασιλείου, τι «θ µείνει µόνος», οδέποτε µεινε πράγµατι «µόνος», διότι τ παραπάνω παναλαµβάνουν συνεχς συγγράφοντες ρθρογραφοντες σοι χουν σχοληθε ρευνητικ µ τ ζήτηµα ατό. Τ γνωρίζουν δ καλς κα σοι δι λόγους ταπεινν συµφερόντων τ συγκαλύπτουν, γι ν πιτύχουν τος στόχους τους.

Ετυχς µως νν σεβαστς Προκαθήµενος τς κκλησίας µας κ.κ. ερώνυµος κα καλ «γράµµατα» γνωρίζει κα τ σθένος χει, παρ τν παραπλανητικν σ πολλος πιον χαρακτήρα του, ν προστατεύσει τ δίκαια (θεολογικά, στορικά, κκλησιαστικά, κανονικά, λλ κα θνικά) τς ν λλάδι Ατοκεφάλου κκλησίας, τς ποίας χάριτι Θεο προΐσταται.

κύριος µως σκοπς το κειµένου µου ατο εναι, πέρα π τν κτεθεσα δη µολογία, ν καταθέσω κα µία ναγκαία πολογία, χι µόνο γι τν δικαίωσή µου, λλ κυρίως γι τν πόκρουση µις θλιβερς ναντίον µου συκοφαντίας.

Μ τν χάρη το Θεο µας χω γράψει περισσότερες π τρες χιλιάδες σελίδες πρ το Οκουµενικο µας Πατριαρχείου, ποστηρίζοντας τ στορικ κα κανονικ δίκαιά του στν χρο τς ερύτερης ρθοδοξίας, στορώντας τν πρώτην εκοσαετίαν τς ερς Θεολογικς Σχολς Χάλκης, µαζ µ τν Πρεσβυτέρα µου Βαρβάρα.

θεσµς το Οκουµενικο Πατριαρχείου πρέπει τελευτήτως ν στηρίζεται κα νισχύεται, στω κα ν µς λυπον νίοτε τ Πρόσωπά του. λλωστε, τ 1991 σ πίσηµη κδήλωση τς Σχολς µας πρός τιµήν εραρχν το Οκουµενικο Πατριαρχεου, ς κύριος µιλητής, τόνισα τι, π τν θρόνον τς Κωνσταντινουπόλεως «πέρασαν» χι µόνον ο γιοι Πατέρες Γρηγόριος Θεολόγος κα . Χρυσόστοµος, λλ κα αρετικο κα κακόδοξοι, πως Νεστόριος κα . Βέκκος...

Λαµβάνοντας φορµ π σα χω γράψει γι τν θεσµ το Οκουµενικο Πατριαρχείου κάποιοι, λιγότερο περισσότερο «πίσηµοι», γνοοντες τ κείµενά µου κα τν στορία µας κα θέλοντας κυρίως ν µ δυσφηµήσουν, ποστηρίζουν θεµελιώτως κα συκοφαντικς, τι προπαγανδίζω τν πανυπαγωγ τς κκλησίας τς λλάδος ες τν πρ τς ατοκεφαλίας «Μητέρα (της) κκλησία» κα σήµερα κατ τν Συνοδικ Τόµο «δελφή» της, µ τν ρση το ατοκεφάλου...

∆ιακηρύσσω, λοιπόν, καθαρ κα νσυνείδητα, τι ν πιβολ (βαυαρικς κα φαρµακιδικς, δηλ. κοραϊκς) το ατοκεφάλου τ 1833 ταν καταστροφ στν πορεία τς κκλησίας κα το θνους µας, µεγαλυτέρα καταστροφ - κκλησιαστικ κα θνικ - θ εναι - µ γένοιτο, Χριστέ µου - ρση σήµερα το ατοκεφάλου µας κα πανυπαγωγή µας στν Οκουµενικ Θρόνο.

Εχαριστ τν γαπητό µου π. Βασίλειο γι τν εκαιρία, πού µο προσέφερε µ τ ρθρον του κα τν συγχαίρω γι σα χει γράψει, πίσης, γι τν Πατριαρχικ Πράξη το 1928.

ν Θες πιτρέψει, θ πανέλθω, γράφοντας γι τ πολιτικ πόβαθρο τς Πράξεως ατς, πο κατ οδένα τρόπο µπορε ν νατρέψει τν Τόµο τς Ατοκεφαλίας µας (1850).
 


Δεν υπάρχουν σχόλια: