16 Φεβρουαρίου, 2016

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΡΩΤΩΝΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΜΑΣ

 

Αγαπητοί Φίλοι του Ιστολογίου,

τις τελευταίες ημέρες με έχετε κατακλύσει από e-mail σας με τρεις συγκεκριμένες ερωτήσεις σας:

α).Γιατί ο Αρχιεπίσκοπος δεν παρευρέθη στην Πανορθόδοξο Σύνοδο του Σαμπεζύ στη Γενεύη  

β).Να σας ενημερώσω για το τι περιέχει ο σφραγισμένος φάκελος που παρέδωσε ο Αρχιεπίσκοπος στην Αρχιγραμματεία της Ιεράς Συνόδου σχετικά με την μη συμμετοχή του στη Σύναξη των Προκαθημένων και 

γ).Τι θα γίνει τελικά με τις Ν. Χώρες.

Ας ξεκινήσουμε από το δεύτερο ερώτημά σας, σας απαντώ: Δεν γνωρίζω τι περιέχει ο φάκελος, αλλά και να εγνώριζα επειδή θέλω να είμαι ειλικρινής μαζί σας δεν θα σας το αποκάλυπτα διότι αυτό θα φανεί εάν και εφόσον χρειαστεί όταν ανοίξει ο φάκελος αυτός.

Για το πρώτο ερώτημά σας εν πρώτοις θέλω να σας υπενθυμίσω ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος δεν τρέφει καμμία εχθρότητα ή εμπάθεια στο πρόσωπο του κ. Βαρθολομαίου, ούτε  και προς το Φανάρι, αυτό το στηρίζω από τις κατά καιρούς δηλώσεις του.

Σας υπενθυμίζω επίσης ότι ο Αρχιεπίσκοπος έχει λάβει μέρος ως Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας σε δυο Συνάξεις των Ορθόδοξων Προκαθημένων: Την πρώτη τον Μάρτιο του 2008 και την δεύτερη τον Μάρτιο του 2014.

Σας επισημαίνω επιπροσθέτως ότι ο Αρχιεπίσκοπος σε ανύποπτο χρόνο είχε πει:«Η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως δεν έχει μόνο παρελθόν έχει και παρόν και κυρίως είναι το μέλλον», αυτό δεικνύει το κατά πόσον σέβεται το Οικουμενικό Πατριαρχείο, γι΄ αυτό μην με ρωτάτε γιατί δεν βγαίνει να μιλήσει για το θέμα.

Αυτό που μπορώ να σας πληροφορήσω όμως είναι το τι είπε στην τελευταία Διαρκή Ιερά Σύνοδο στους Συνοδικούς Μητροπολίτες είπε λοιπόν:«Θα μπορούσα να πω πολλά και να κάνω διαρκώς δηλώσεις, αλλά ο κόσμος έχει πολλά προβλήματα δεν αντέχει να βλέπει και μας να μαλώνουμε. Όμως πρέπει να υπολογίζουν την Εκκλησία της Ελλάδος».Θα πρέπει όμως εδώ να θυμηθούμε αγαπητοί φίλοι πως ξεκίνησε πάλι αυτή η προκλητική στάση του κ. Βαρθολομαίου προς την αδελφή Εκκλησία της Ελλάδος εδώ και πολύ καιρό. 

1).Με την υπ΄ αριθμ. Πρωτ. 218/2012 επιστολή του κ. Βαρθολομαίου με θέμα την υποταγή εμμέσως πλην σαφώς στις αποφάσεις του Φαναρίου για τις Διορθόδοξες σχέσεις. 

2).Με την απαιτητική επιστολή του κ. Βαρθολομαίου προς τον Αρχιεπίσκοπο για το Έκκλητο του τότε Αττικής Παντελεήμονα. 

3).Με την απαίτηση του κ. Βαρθολομαίου για το κλείσιμο του Γραφείου της Εκκλησίας της Ελλάδος στις Βρυξέλλες. Θυμίζουμε εδώ ότι για το Γραφείο της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος, που αντιδρούσε ο κ. Βαρθολομαίος για την λειτουργία του ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος στις 27/8/1998 μεταξύ άλλων του είχε γράψει:

«Δεν αγνοείται, βεβαίως, ότι αναντιρρήτως ηδυνάμεθα ως Αυτοκέφαλος Εκκλησία και δη Κράτους - Μέλους της Ευρωπαϊκής Ενώσεως να προβώμεν εις την ίδρυσιν και λειτουργίαν της ημετέρας Αντιπροσωπείας εν Βρυξέλλες, άνευ της Υμετέρας εγκρίσεως». 

4).Με την προκλητική πρόσκληση του κ. Βαρθολομαίου άνευ της γνώμης της Εκκλησίας της Ελλάδος των Μητροπολιτών της Βορείου Ελλάδος στο Φανάρι 1/9/2015. 

5).Την συνεχή πίεση του κ. Βαρθολομαίου προς τον Αρχιεπίσκοπο για τον μη εκλεγέντα από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος νυν Ανδριανουπόλεως από το Φανάρι και φυτευτό στο Γραφείο της Αντιπροσωπείας του Πατριαρχείου στην Αθήνα Αμφιλοχίου για την χηρεύουσα τότε Ιερά Μητρόπολη Ιωαννίνων και για πολλές άλλες παράξενες απαιτήσεις του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίου στην αδελφή Εκκλησία της Ελλάδος.

Ο κ. Βαρθολομαίος θα έπρεπε να περπατήσει στα αχνάρια του προκατόχου του και σοφού ανδρός κυρού Δημητρίου, όπου είχε πει: «Με την αγάπη και τον λόγο τον καλό πιότερα κερδίζει κανείς, παρά με τις απαιτήσεις, τις διεκδικήσεις, τις διαταγές και το γινάτι». 

Αλλά που, ο κ. Βαρθολομαίος με την έπαρση που έχει δημιουργεί πολλά προβλήματα εντός και εκτός Ελλάδος. Πληροφορίες μου λένε ότι ο Αρχιεπίσκοπος έχει αποστείλει επιστολές στο Φανάρι αλλά απάντηση δεν έχει πάρει, ίσως λόγω του μεγάλου προβλήματος υγείας που αντιμετωπίζει ο κ. Βαρθολομαίος να μην έχει απαντήσει ακόμη ίδωμεν! Πάντως καλόν είναι εκεί στο Φανάρι να μην χρησιμοποιούν την ίδια συνταγή και την ίδια μάρκα ορμόνης γιατί ίσως πάθουν τα ίδια.

Αγαπητοί Φίλοι, πρέπει να ξέρετε ότι άλλο είναι το Φανάρι και άλλο οι Φαναριώτες, διαβάστε εδώ και θα καταλάβετε πολλά. Επανερχόμεθα στα περί απουσίας του Αρχιεπισκόπου από την Σύναξη των Προκαθημένων για προσωπικούς λόγους όπου ψευδώς έγραψε στο Ανακοινωθέν το Φανάρι. 

Ο λόγος που δεν παρέστη ο Αρχιεπίσκοπος είναι ένας και μόνο, η ύπουλη ενέργεια του κ. Βαρθολομαίου στην υπόθεση Αμφιλόχιου Στεργίου ο οποίος προσπαθεί υπογείως έτσι νομίζει να ανυψώσει το Γραφείο του Φαναρίου στην Αθήνα σε Εξαρχία υπονομεύοντας εδώ και εκεί την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος γι΄ αυτό όμως θα επανέλθουμε!

Το εάν ο Αρχιεπίσκοπος θα παρευρεθεί στην Πανορθόδοξο Σύνοδο στην Κρήτη που με ρωτάτε σας απαντώ απλά θα δείξει, μην ξεχνάτε πάντως ότι ο Αρχιεπίσκοπος είναι Αρβανίτης. Με την ευκαιρία αυτή ας θυμηθούμε την «αγάπη» που έχουν μερικοί Προκαθήμενοι στον κ. Βαρθολομαίο για την συμπαράστασή του. 

Το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας,έχει πικρία διότι  το έχει υποβιβασμένο ως Πάσης γης Αιγύπτου και όχι ως Πάσης Αφρικής.

Το Πατριαρχείο Αντιοχείας,αμφισβητεί την αποκλειστική δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου στις χώρες της Διασποράς.

Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, από το 1990 διατηρεί ψυχρές σχέσεις από την υπόθεση του Μακαριστού Διοδώρου που του επέβαλε την ποινή της Ακοινωνησίας. 

Το Πατριαρχείο Μόσχας,δεν αναγνωρίζει στον κ. Βαρθολομαίο την αποκλειστική δικαιοδοσία στις χώρες της Διασποράς.

Το Πατριαρχείο Σερβίας,αντιμετωπίζει με μεγάλο σκεπτικισμό τις ενέργειες του Φαναρίου.

Το Πατριαρχείο Βουλγαρίας,έχει ψυχρές σχέσεις με το Φανάρι.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας,δεν αναγνωρίζει στον κ. Βαρθολομαίο την μεθόδευση της μνημόνευσης του ονόματός του στην Αμερική διότι υπάρχει Πρόεδρος εκεί της Ιεράς Συνόδου και την θεωρεί μη Νομοκανονική αυτή την ενέργεια του Φαναρίου αλλά ούτε και Δογματική. 

Επειδή όμως μιλάμε για την Αμερική αγαπητοί φίλοι, θα έπρεπε ο κ. Βαρθολομαίος να γνωρίζει ότι το διοικείν εστίν προνοείν και να μην ξεχνά ότι δεν είναι κάτι περισσότερο από τους άλλους Αρχιερείς είναι πρώτος μεταξύ ίσων. Δεν ξεχνιέται το παρασκήνιο και η κρίση στην Αμερική επί Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος. Νομίζει ο κ. Βαρθολομαίος ότι είναι οικουμενικής διάστασης - ένας νάνος είναι και το παίζει εκεί... οικουμενικός. 

Διαβάστε εδώ την βαρυσήμαντη Συνέντευξη του πρ. Αμερικής κ. Σπυρίδωνα και θα καταλάβετε τι οικουμενικός είναι. Ο Μακαριστός Αμερικής Ιάκωβος είχε πει σε κάποιον Ιεράρχη ο οποίος ζει σήμερα ότι: Όταν θα πέσει ο Βαρθολομαίος να έρθεις στον τάφο μου στην Βοστώνη να μου το πεις για να χαρώ.

Η κρίση τότε στην Αμερική επί Σπυρίδωνα ήταν τεχνητή από το Φανάρι διότι ο κ. Βαρθολομαίος έχει μάθει να του λένε όλοι Yes sir, ας μη μιλήσουμε για κάποιες περιουσίες που έχει καταχραστεί όπως λένε το Φανάρι από την Αμερική, άλλη φορά αυτά και για τα εκατομμύρια που εισπράττει κάθε χρόνο από την Ομογένεια.

Την αξιοπρέπειά του ο καθένας πρέπει να ξέρει ο κ. Βαρθολομαίος δεν την παίζει στα ζάρια, αν αυτός την παίζει δικαίωμά του. Που το βρήκε γραμμένο αγαπητοί φίλοι και ποιοι Ιεροί Κανόνες το γράφουν ότι ο κ. Βαρθολομαίος μπορεί να ανατρέπει Αρχιεπισκόπους, Πατριάρχες και να καθαιρεί Αρχιερείς; 

Που λοιπόν η τήρηση των Ιερών Κανόνων;
Που η ελευθερία;
Που το ήθος;
Που η τήρηση του Κανονικού Δικαίου;
Αυτά λέει το Κανονικό Δίκαιο της Εκκλησίας;    
Αυτά έχει μάθει στη μακραίωνα Ιστορία ως καθηγητής του Κανονικού Δικαίου ο κ. Βαρθολομαίος; 

Υπήρχε όπως ξέρετε ο Ιουλιανός ο Παραβάτης στην Ιστορία, αλλά στην νεότερη μεταπατερική ιστορία υπάρχει και ο Βαρθολομαίος ο Παραβάτης του 21ου αιώνος.

Θυμίζουμε ότι όταν ο κ. Βαρθολομαίος είχε πολλά προβλήματα στο Κίεβο το 2008 και ο Πατριάρχης τότε Αλέξιος δεν τον ήθελε ούτε ζωγραφιστό ο κ. Βαρθολομαίος είχε ενδοιασμούς για να παραστεί μετά από την πρόσκληση της εκεί  Πολιτικής Ηγεσίας για τα 1020 χρόνια από τον εκχριστιανισμό των Ρώσων και έτσι ζήτησε την στήριξη του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου ο οποίος του την παρείχε απλόχερα και τον συνόδευσε.

Τώρα ο κ. Βαρθολομαίος ονειρεύεται ακόμα και την απόσχιση στα Δωδεκάνησα ΘΕΕ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕ!!! Στα δύσκολα του Φαναρίου ο Αρχιεπίσκοπος ήταν πάντα ΠΑΡΩΝ όχι τώρα αλλά και από τότε που ήταν Μητροπολίτης Θηβών, έχει αγωνιστεί για το κύρος και την προβολή του Οικουμενικού Θρόνου και για την δόξα της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως, αλλά και για την προσωπική αίγλη του κ. Βαρθολομαίου και τον έβλεπε πάντοτε εν τιμή.

Ας αναλογιστεί ο κ. Βαρθολομαίος τώρα στας δυσμάς του βίου του και ας πράξει το συντομότερο αυτό που τον προστάζει η ψυχή του, χωρίς εγκόλπια, μίτρες και κολαούζους, διότι οι καιροί ου μενετοί!!!

Περί των «Νέων Χωρών» που ρωτάτε θα επανέλθουμε αλλά θα ήθελα να θυμίσω σε κάποιους που πιστεύουν ότι μια αναζοπύρωση του θέματος από το Φανάρι ότι θα ζήσουμε πάλι ημέρες του 2004 απατώνται. Τότε η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχασε την μάχη γιατί με την νηφαλιότητά της κέρδισε περισσότερη αγάπη από το λαό και το Φανάρι έχασε τον πόλεμο, διότι οι αξιώσεις του ήταν εκκοσμικευμένες.

Πιστεύει ο κ. Βαρθολομαίος ή έτσι νομίζει ότι όσο πιο συχνά επισκέπτεται την Ελλάδα ότι στοχεύει στην υποβάθμιση του Αρχιεπισκόπου επειδή αξιώνει την μνημόνευσή του στις «Νέες Χώρες», απομονώνεται όμως πρέπει να ξέρει η οικουμενικότητά του και δικαιώνεται η Άγκυρα και η Μόσχα.

Όσο το Φανάρι προσπαθεί με όποιο τρόπο να μειώνει  την Αυτοκέφαλη Ελλαδική Εκκλησία, τόσο η Αθήνα θα γέρνει προς την Μόσχα. Εάν δεν καταλάβει έστω και τώρα ο κ. Βαρθολομαίος ή ο επόμενος αντικαταστάτης του που έρχεται ότι σήμερα η Πόλη δεν αποτελεί το κέντρο του Ελληνισμού διότι (αυτό βρίσκεται στην Αθήνα), αλλά μόνο της Ορθοδοξίας. 

Τον Εθνικό ρόλο του ανέλαβε η Εκκλησία της Ελλάδος ζυμωμένη με μπαρούτι και θυμίαμα κατά την Παλιγγενεσία. Ας σκεφτεί λοιπόν αγαπητοί φίλοι ο κ. Βαρθολομαίος έστω και τώρα στην δύσκολη στιγμή της ζωής του αν και κατά πόσο έχει επιτύχει ως «πνευματικός» Ιεράρχης. Αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία και όχι οι διοικητικές αρμοδιότητές του. 

Εν κατακλείδι εάν χρειαστεί θα επανέλθουμε για να σας πληροφορήσουμε αναλυτικά για τον Συνοδικό Τόμο του 1850 (Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ελλάδος) και για την Πράξη του 1928 όπου δεν έχει καμμία ισχύ και υπόσταση διότι δεν συμπεριλαμβάνεται σε κανέναν Ιερό Κανόνα.   

Π. ΒΟΙΩΤΟΣ





 


Δεν υπάρχουν σχόλια: