16 Σεπτεμβρίου, 2015

ΤΑ ΛΕΧΘΕΝΤΑ ΤΟΥ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ (ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΕΤΟΣ) - (Ε΄ ΜΕΡΟΣ)

 
Ἡ Εἰσήγηση τοῦ κ. Βαρθολομαίου, εἶναι εἰσήγηση προγραμματικὲς δηλώσεις τῆς νέας Ἐκκλησίας,ποὺ εἶναι ὁλοζώντανη πιὰ ἐδῶ, χωρὶς νὰ κρύβεται! Παραθέτουμε την ομιλία  του, ὑπογραμμίζοντας κακοδοξίες του καὶ σχολιάζοντάς τις (μὲ μπλὲ χρῶμα):

Πάντων τούτων θεωρουμένων τ Οκουμενικν Πατριαρχεον καλλιεργε τς γαθς σχέσεις ατο μετ τν λοιπν χριστιανν ες πάντα τ πίπεδα π τς μικροτέρας νορίας κα πισκοπς μέχρι κα τς νωτάτης γεσίας ατο. Οτως, μετέρα Μετριότης ποδέχεται μετ χαρς, γάπης κα τιμς πάντας τος ντιπροσώπους κα ρχηγος τν λλων χριστιανικν κκλησιν κα μολογιν κα νταποδίδει ατς φιλοφρόνως, ς ρμόζει ες πεπολιτισμένην κα δ κα χριστιανικν συμπεριφοράν. 

Τοτο σχύει λως διαιτέρως ες τν περίπτωσιν τς Ρωμαιοκαθολικς κκλησίας, τις ποτελε τν μεγαλυτέραν χριστιανικν κοινότητα κα ο μετ τς ποίας στορικο δεσμο πλήρους κοινωνίας ν τ πίστει κα τος Μυστηρίοις π μίαν λην χιλιετίαν δν παύουν ν ποτελον κοινν κτμα, π τ βάσει το ποίου φείλομεν ν πανεύρωμεν κα νοικοδομήσωμεν τήν, ς μ φελεν, πολεσθεσαν πλήρη κοινωνίαν.[Ἄραγε, καὶ μετὰ καὶ ἀπὸ αὐτὲς τὶς κακόδοξες θέσεις, ποὺ συνιστοῦν ἐπίσημη διακήρυξη καταργήσεως τῆς ἁγιοπατερικῆς στάσεως ἔναντι τῶν αἱρετικῶν, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ ὅσες παρόμοιες προηγήθηκαν καὶ ἀκολουθοῦν, ἄραγε, θὰ συνεχίσουν οἱ ἀντι-Οἰκουμενιστὲς νὰ κοινωνοῦν μετὰ τοῦ Πατριάρχου καὶ μετὰ τῶν ἀποδεχομένων αὐτὲς ἐπισκόπων;]

π τ τέλει τούτ διεξάγεται πανορθοδόξως ποφασισθες πίσημος θεολογικς διάλογος, περ τς πορείας το ποίου θ νημερώσ τ ερν σμα ρθόδοξος συμπρόεδρος ατο, λλ κα νταλλάσσονται πισκέψεις π το νωτάτου πιπέδου, δι τν ποίων πιβεβαιοται θέλησις μφοτέρων τν πλευρν, πως ν γάπ κα ληθεί χωρήσουν ες τν πλήρη μετ᾿ λλήλων κοινωνίαν. 

Οτως, κτς τς εθισμένης νταλλαγς πισκέψεων πισήμων ντιπροσωπειν κατ τς Θρονικς ορτς κατέρας τν κκλησιν, μετέρα Μετριότης παρέστη προσωπικς ες τν νθρόνισιν το νέου Πάπα Φραγκίσκου ν Ρώμ πρ διετίας, συνηντήθη μετ᾿ ατο ες εροσόλυμα π τ συμπληρώσει πεντήκοντα τν π τς στορικς συναντήσεως κε το οιδίμου προκατόχου μν Πατριάρχου θηναγόρου μετ το Πάπα Παύλου Ϛ΄, δέχθημεν δ τν πίσημον πίσκεψιν το νν Πάπα ες τν δραν μν κατ τν Θρονικν ορτν το μετέρου Πατριαρχείου τν παρελθόντα Νοέμβριον. 

Α συναντήσεις αται κα α πογραφεσαι κατ᾿ ατς Κοινα Δηλώσεις, ερον ερεαν πήχησιν ν τν κόσμον κα νέδειξαν τν παρουσίαν κα τν σπουδαιότητα το Οκουμενικο Πατριαρχείου διεθνς. Οτω, τ Οκουμενικν Πατριαρχεον κα ρθόδοξος κκλησία ντ ν πομονονται προβάλλονται κα γίνονται γνωστ ν τν κόσμον π᾿ φελεί αυτν λλ κα το Γένους μν.Τ πνεμα τοτο τς καταλλαγς κα συμβολς ες τν ερηνικν συμβίωσιν τν νθρώπων, τ ποον πορρέει κ το Εαγγελίου κα χαρακτηρίζει κατ᾿ ξοχν τν γίαν ρθόδοξον κκλησίαν μν, δήγησε τ Οκουμενικν Πατριαρχεον ες τ ν πεκτείν πέραν το χριστιανικο χώρου τν προσπάθειαν το διαλόγου. 

Οτως, π τν δη γεται το Διαθρησκειακο Διαλόγου μεταξ Χριστιανν, ουδαίων κα το σλάμ, δι το ποίου πιδιώκεται οχ τόσον ξέτασις τν θεολογικν διαφορν, σον καλλιέργεια κα προώθησις τς ρχς κα τς πεποιθήσεως, τν ποίαν προσωπικς τονίσαμεν πρ τν ες τ πλαίσια τς διαθρησκειακς συναντήσεως το Βοσπόρου, τι « πόλεμος ν νόματι τς θρησκείας ποτελε πόλεμον κατ τς θρησκείας». Κα ν μόνον βλέμμα ες τν κρατοσαν ν τ κόσμ σήμερον κατάστασιν ρκε δι ν πείσ πόσον ληθς κα πόσον πίκαιρος εναι λόγος οτος. 

Τ Οκουμενικν Πατριαρχεον δίδει κα ν τ χώρ τούτ τν μαρτυρίαν του.λλ᾿ ς δη πνίχθημεν, θεία Πρόνοια πέθεσεν π τν μων το ερο τούτου θεσμο, τν ποον χάριτι Θεο πάντες μες διακονομεν, κα μίαν λλην βαρεαν εθύνην, κείνην τς διασφαλίσεως τς νότητος τς λης ρθοδόξου κκλησίας. Τ πρωτεον τιμς, τ ποον ο ερο Κανόνες τν γίων Οκουμενικν Συνόδων νεγνώρισαν ες τν πίσκοπον Κωνσταντινουπόλεως, τ Οκουμενικν Πατριαρχεον ποχρεοται κα σήμερον ν κπληρώσ π᾿ γαθ συνόλου τς ρθοδοξίας.

 ν τ πλαισί τς εθύνης ατο δι τν κανονικν τάξιν κα νότητα συνόλου τς ρθοδόξου κκλησίας τό Οκουμενικν Πατριαρχεον γίνεται ποδέκτης προσφυγν πρς πίλυσιν ζητημάτων ναφυομένων ες τς σχέσεις τν ρθοδόξων κκλησιν μετ᾿ λλήλων νίοτε κα ντός τινων ξ ατν, τς ποίας κα δι καταλλήλων νεργειν πιλύει, ς συνέβη πρ τν ν τ κκλησί Βουλγαρίας, ν τ Πατριαρχεί εροσολύμων κα ν τ κκλησί Κύπρου, προσφάτως κατ τν μεταξ τν Πατριαρχείων εροσολύμων κα Ρουμανίας διένεξιν. 

τυχς κα ς μ φελε τ τοιατα ζητήματα δν παύουν διαρκς ν ναφύωνται, κα τ Οκουμενικν Πατριαρχεον δι τς Συνοδικς πιτροπς π τν Διορθοδόξων Ζητημάτων κα τν ποφάσεων τς γίας κα ερς Συνόδου προσπαθε ν ξεύρ τς καταλλήλους λύσεις. ς χετε σφαλς πληροφορηθ, νεφύη κατ᾿ ατς σοβαρ διένεξις μεταξ τν πρεσβυγενν Πατριαρχείων ντιοχείας κα εροσολύμων ς πρς τν κανονικν δικαιοδοσίαν ν τ μιράτ το Κατάρ, πρς πίλυσιν τς ποίας ργαζόμεθα ντόνως, παραμένει δ νοικτν κα τ σωτερικν θέμα τς κλογς το Προκαθημένου τς κκλησίας Τσεχίας κα Σλοβακίας, τς ποίας κανονικότης μφισβητεται τόσον ντς τς κκλησίας ταύτης σον κα π το Οκουμενικο Πατριαρχείου κα πολλν λλων ρθοδόξων κκλησιν.

Δι τατα κα λλα παρόμοια ζητήματα, ς ν Οκρανί κρατοσα διαίρεσις το κε ρθοδόξου ποιμνίου, τ μέτερον Πατριαρχεον δέχεται προσφυγς κα μεριμν δι τν πίλυσίν των.κ παραλλήλου ναπτύσσει πρωτοβουλίας πρς στενοτέραν συνεργασίαν κα σύσφιγξιν τν σχέσεων μεταξ τν ρθοδόξων κκλησιν, στε ρθόδοξος κκλησία ν ποκτήσ νιαίαν φωνν κα ν καλλιεργηθ ν ατ συνείδησις τι παρ τ τι κατ τν κανονικν ατς διάρθρωσιν συνίσταται κ πολλν ατοκεφάλων κκλησιν δν παύει ν εναι μία κκλησία, κφραζομένη "ν ν στόματι κα μι καρδί".Οτως, π το πρώτου δη τους τς Πατριαρχίας μν προέβημεν ες τν σύγκλησιν δι πρώτην φορν Συνάξεων τν Προκαθημένων τν ρθοδόξων κκλησιν πρς νταλλαγν πόψεων π τρεχόντων ν τ κόσμ ζητημάτων, π τν ποίων ρθόδοξος κκλησία καλεται ν ρθρώσ νιαον λόγον. 

Μέχρι στιγμς πραγματοποιήθησαν πέντε τοιαται Συνάξεις, πασαι νταθα ν τ ερ Κέντρ πλν τς ν Πάτμ κα τς ν τει 2000, τις λαβε χώραν ν εροσολύμοις π᾿ εκαιρί τν κε ορτασμν π τ εσόδ ες τν νέαν χιλιετίαν. πασαι α Συνάξεις αται πραγματοποιήθησαν  ες λίαν δελφικν κλμα ξαπολύσασαι Κοιν Μηνύματα, τ ποα εχον ερεαν πήχησιν.Κατ τν τελευταίαν τοιαύτην Σύναξιν τν Προκαθημένων, τν ποίαν συνεκαλέσαμεν νταθα κατ μνα Μάρτιον το παρελθόντος τους 2014, λήφθη τ προτάσει μν μία ντως στορικ πόφασις: σύγκλησις νταθα κατ τ προσεχς τος 2016 τς γίας κα Μεγάλης Συνόδου τς ρθοδόξου κκλησίας.  

σημασία κα σπουδαιότης το γεγονότος τούτου μόλις εναι νάγκη ν πογραμμισθ. δη π το 1923 τ Οκουμενικν Πατριαρχεον  μελέτα τν σύγκλησιν Πανορθοδόξου Συνόδου ν τει 1925 ν συνδυασμ πρς τν πέτειον τς μνήμης τς Α΄ Οκουμενικς Συνόδου μ δυνηθν ν τν πραγματοποιήσ νεκα τν γνωστν στορικν συγκυριν. Τν προσπάθειαν πανέλαβε τ Οκουμενικν Πατριαρχεον ν τει 1930, τε κα συνλθε πρς τοτο ν γί ρει Πανορθόδοξος Προπαρασκευαστικ πιτροπή, λλ κα πάλιν δν κατέστη δυνατ πραγματοποίησις τς Συνόδου λόγ τς διεθνος καταστάσεως. Τ θέμα πανλθε κατ τ πρτα τη τς δεκαετίας το 1960, τε καί πεφασίσθη πανορθοδόξως σύγκλησις τς γίας κα Μεγάλης Συνόδου τς ρθοδόξου κκλησίας κα ρίσθη τρόπος προπαρασκευς ατς. 

Παρ τ τι προπαρασκευ ατη ξεκίνησεν μέσως, λοκλήρωσις ατς δι διαφόρους λόγους καθυστέρησεν νεπιτρέπτως π πέντε περίπου δεκαετίας λόγ νδορθοδόξων προβλημάτων. Περ τς σημερινς καταστάσεως τς προπαρασκευς τς γίας καί Μεγάλης Συνόδου θέλει νημερώσει τ ερν τοτο σμα ερώτατος Μητροπολίτης Περγάμου, Πρόεδρος τς Συνοδικς πιτροπς π τν Διορθοδόξων Ζητημάτων κα πρόεδρος τν Διορθοδόξων Προπαρασκευαστικν πιτροπν κα τν Προσυνοδικν Πανορθοδόξων Διασκέψεων. μες θ περιορισθμεν ες γενικωτέρας τινς παρατηρήσεις π το σοβαρωτάτου τούτου θέματος. 

 ν πρώτοις φείλομεν ν πισημάνωμεν τν σπουδαιότητα κα τν νάγκην τς μέσου συγκλήσεως τς Συνόδου. μακρ καθυστέρησις τς πραγματοποιήσεώς της χει δη κθέσει σοβαρς τν ρθόδοξον κκλησίαν ναντι το λοιπο χριστιανικο κόσμου κα πέραν τούτου, μέχρι σημείου ν ντρεπώμεθα κυριολεκτικς, ταν ρωτώμεθα πότε π τέλους θ συνέλθ ξαγγελθεσα Σύνοδος. ρθόδοξος κκλησία τονίζει κα διδάσκει ες τν κκλησιολογίαν της τν συνοδικότητα, λλ᾿ ν τ πράξει δν φαρμόζει ατν ες οκουμενικν πίπεδον παρέχουσα τν εκόνα συνομοσπονδίας κκλησιν ντ κείνης τς Μις, γίας, Καθολικς κα ποστολικς κκλησίας. 

Πσα περαιτέρω ναβολ συγκλήσεως τς Συνόδου κθέτει τν κκλησίαν μν οχ μόνον ες τ μματα τν μ ρθοδόξων, λλ κα ναντι τν δίων ατς κκλησιολογικν ρχν κα πιστευμάτων. Ες τν καλοπροαίρετον ντίλογον, ποος κούεται, τι προετοιμασία τς Συνόδου θ δει ν εναι πληρεστέρα κα ν περιλαμβάν θέματα περισσότερον φλέγοντα κα πίκαιρα, πάντησις εναι τι τ μεζον κα προέχον εναι ατ ατη πραγματοποίησις τς Συνόδου, ποία θ ποτελέσ τν παρχν κα λλων Συνόδων, κατ τς ποίας θ ξετασθον τ πλέον φλέγοντα κα πίκαιρα ζητήματα. Τ καλλίτερον εναι χθρς το καλο, κατ τν γνωστν ρσιν, κα θ το κρμα πιζητοντες τ τέλειον ν πολέσωμεν τ ναγκαον. 

Δευτέρα παρατήρησις π το θέματος τούτου εναι διευκρίνησις περ τς φύσεως τς συγκαλουμένης γίας κα Μεγάλης Συνόδου. Κατ τν πιλογν τς νομασίας τς Συνόδου ταύτης π τς Α΄ Προσυνοδικς Πανορθοδόξου Διασκέψεως πεφεύχθη συνειδητς χαρακτηρισμς ατς ς Οκουμενικς Συνόδου δι τν λόγον τι δν καλονται ς μέλη ατς ο κ τς Δύσεως χριστιανοί, ς συνέβαινε πάντοτε ν τ ρχαί κκλησί κατ τν σύγκλησιν Οκουμενικν Συνόδων. 

αθεντία τς Συνόδου ταύτης κτείνεται, συνεπς, μόνον ες τν χρον τς ρθοδόξου κκλησίας, χωρς τοτο ν σημαίν τι δν δύναται ν λάβ ατη ποφάσεις ναφερομένας ες τς σχέσεις τς ροδοξίας πρς τν λοιπν χριστιανικόν κόσμον. [Τί ν πρωτοσχολιάσει κανείς, π ατ τ «ξέραμα» κακοδοξιν; ποφύγαμε λλα σημεα, λλ δν πρέπει ν φήσουμε σχολίαστα τν παραπληροφόρηση, τν δολιότητα κα τ ψεύδη το Πατριάρχη στ σημεο ατό. 

 πάρχει μελέτη πο ποδεικνύει τι Σύνοδος προγραμματίστηκε ς Οκουμενική, στω κι ν πεκλήθη Πανορθόδοξη· μόλις τ τελευταα χρόνια τν ποχαρακτήρισαν κα διέγραψαν τν Οκουμενικ της χαρακτρα δολίως ο Οκουμενιστς το Φαναρίου, μ τν συμβολ το μέλους τς εραρχία τς κκλησίας τς λλάδος Οκουμενιστ μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσοστόμου! λόγος;

Διότι ν συνεκαλετο ς Οκουμενική, εχε ποχρέωση ν άναγνωρίσει τν 8η κα 9η Οκουμενικς Συνόδους! Κι ατ δν τ πέτρεψε τ Βατικανό, φο ατς ο Σύνοδοι ...καταδικάζουν τν Παπισμό!!! π λα ατ καταφαίνεται τι συντελεται σκεμμένη προδοσία τς Πίστεως! 

Κα ο μν Μητροπολίτες πο συμμετέχουν, παραμένουν στ Σύναξη ατ το Φαναρίου, ο δ πάσης φύσεως «ντι-Οκουμενιστς» θ δημοσιεύσουν τς βαθυστόχαστες κα βαρύγδουπες διαμαρτυρίες τους  στ «ντι-Οκουμενιστικ» στολόγια, κα φο κάνουν τ καθκον τους ατό, θ συνεχίσουν ν κοινωνον μετ τν προδοτν τς Πίστεως!].   
Αύριο η συνέχεια....... 



Δεν υπάρχουν σχόλια: