23 Αυγούστου, 2012

ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ.


Η Εκκλησία εόρτασε πανηγυρικά πριν από οκτώ ημέρες την Κοίμηση και τη Μετάσταση της υπεραγίας Θεοτόκου και σήμερα, με την ίδια εορταστική διάθεση κλείνει την εορτή. Με τους ωραιότερους ύμνους κήδεψε τη μητέρα της ζωής, τους ίδιους ύμνους, που σαν απόηχος ακούονται και σήμερα στην Ιερή ακολουθία. Γιατί άλλη καλύτερη γλώσσα, για να εκφράσει το μυστήριο της πίστεως, η Εκκλησία δεν έχει παρά τη γλώσσα της ψαλμωδίας, που είναι μαζί ποίηση και μουσική στην πιο απλή και καθαρή της μορφή. Η Εκκλησία, δηλαδή ο λαός του Θεού εορτάζομε και τιμούμε τα πρόσωπα και τα γεγονότα της πίστεως, καθώς γράφει ο Απόστολος, «άδοντες και ψάλλοντες εν τη καρδία ημών τω Κυρίω».

Ο ύμνος, το εκκλησιαστικό τροπάριο είναι η ζωντανή έκφραση της αμώμητης λατρείας της Ορθοδοξίας. Ας ξεχωρίσουμε λοιπόν κι ας αναλύσουμε ιεροπρεπώς κάποια τροπάρια της μεγάλης εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, κι ας είναι αυτό σήμερα το κήρυγμα του θείου λόγου. Ας μη ρωτήσουμε κι ας μη ζητήσουμε για να βρούμε ποιοι είναι οι ποιητές και οι μελουργοί των τροπαρίων. Αυτό δεν έχει καμιά απολύτους σημασία. Είναι η Εκκλησία, ο λαός του Θεού. Η ιερά υμνογραφία είναι η φωνή της πίστεως, η παράδοση και η ζωή των γενεών των πιστών. Ποιος ρώτησε για τους ποιητές των δημοτικών τραγουδιών; Είναι ο κάθε λαός μέσα στις ιστορικές περιπέτειες και τους αγώνες του.

Το ίδιο και του μεγάλου θησαυρού της υμνογραφίας ποιητής είναι η Εκκλησία· κι αν κάπου ακούονται κάποια ονόματα ιερών ποιητών και υμνογράφων, αλλά και τα ονόματα αυτά και τα πρόσωπα μένουν πάλι και είναι πνευματική περιουσία της Εκκλησίας. Τα τρία λοιπόν ανώνυμα τροπάρια της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που ψάλλονται στην αρχή του Εσπερινού, είναι από τα πιο χαρακτηριστικά και γνωστά της Εκκλησιαστικής υμνολογίας. Στη γλώσσα της ψαλμωδίας ονομάζονται αυτόμελα, που θα πει πως έχουν ένα δικό τους και ξεχωριστό μουσικό μέλος. Θέλουν να είναι εξόδια άσματα στην Κοίμηση της Θεοτόκου, αλλά η πίστη της Εκκλησίας τα μετατρέπει σε εγκωμιαστικό χαιρετισμό προς τη μητέρα της ζωής.

Αν δεν υπάρχει θάνατος για τους πιστούς, όταν εκδημούν από το σώμα και ενδημούν προς το Θεό, πώς λοιπόν μπορεί να πέθανε η Παναγία Παρθένος Μαριάμ; Παράδοξο πραγματικά είναι το θαύμα· «η πηγή της ζωής εν μνημείω τίθεται και κλίμαξ προς ουρανόν ο τάφος γίνεται». Η γυναίκα λοιπόν που γέννησε τη ζωή του κόσμου απέθανε, άλλ’ όμως το πανάχραντο σώμα της ανέβηκε στον ουρανό. Σαν άνθρωπος και η Θεοτόκος πληρώνει το κοινό χρέος, αποθνήσκει και ενταφιάζεται με κάθε ιερή τάξη στη Γεθσημανή από τους Αποστόλους. Αλλά ύστερ’ από τρεις ημέρες το καθαρότατο και αμόλυντο σώμα της δεν βρίσκεται στον τάφο. Ο τάφος που για κάθε άνθρωπο, μέχρι την ημέρα της κοινής αναστάσεως, είναι το κρεβάτι της αναπαύσεως του και το χωνευτήρι του κορμιού του, για την Υπεραγία Θεοτόκο γίνεται η κλίμακα που την ανεβάζει στον ουρανό.

Η Εκκλησία μπροστά σ’ αυτό το γεγονός χαιρετίζει τη Γεθσημανή, που έγινε το άγιο τέμενος της Θεοτόκου. Ύστερα στέκει με έκσταση και μιλάει με θαυμασμό στη Δέσποινα του κόσμου, γιατί αυτή και πρώτα υπήρξε θρόνος του Υψίστου και τώρα μετέστη από τη γη στον ουρανό. Τέλος βλέπει να δοξάζουν την κοίμηση της άγιας Παρθένου όλες οι αγγελικές δυνάμεις στον ουρανό κι όλοι οι άνθρωποι στη γη, οι βασιλιάδες κι ο λαός. Κι αντί να ξεφύγει από το στόμα της κάποιος λυπητερός λόγος, η Εκκλησία ξεσπάει και στα τρία τροπάρια στο «χαίρε» του Αγγέλου· «Κεχαριτωμένη, χαίρε μετά σου ο Κύριος».

Αυτός είναι ο μοναδικός χαιρετισμός του ουρανού προς τη γη, το μήνυμα που έφερε ο Άγγελος προς την αγνή Παρθένο της Ναζαρέτ. «Ο Κύριος μετά σου» είπε ο αρχάγγελος Γαβριήλ, και η Εκκλησία συμπληρώνει, ερμηνεύοντας το μυστήριο της θείας ενανθρωπήσεως «ο παρέχων τω κόσμω διά σου το μέγα έλεος». Γιατί όλο το μυστήριο της θείας οικονομίας για τη σωτηρία του άνθρωπου είναι η έκφραση του ελέους και της αγάπης του Θεού, που θύρα για να μπει σαν άνθρωπος στον κόσμο, μεταχειρίστηκε μια ταπεινή παιδούλα, τήν παρθένο Μαρία.

Μέσα στην υμνολογία της εορτής ξεχωρίζουν οι δυό Κανόνες, που φέρουν τα ονόματα των δυό μεγάλων ποιητών της Εκκλησίας, του Κοσμά και του Δαμάσκηνου. Είναι δυο άνθρωποι αυτοί, που μεγάλωσαν κι έζησαν πολύν καιρό μαζί και με θεοκίνητη γλώσσα ύμνησαν όλες τις μεγάλες Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές της Εκκλησίας. Για να μπορέσουμε, όχι να καταλάβουμε την ποιητική και φιλολογική αξία των εκκλησιαστικών ύμνων, αλλά να αισθανθούμε και να ζήσουμε την ιερή ομορφιά τους, δεν χρειάζεται να είμαστε θεολόγοι και φιλόλογοι. Φτάνει μόνο να μιλά μέσα μας η πίστη· όχι αόριστα και άχρωμα η θρησκευτική πίστη, αλλά η πίστη της Εκκλησίας.

Γιατί άλλο πράγμα είναι να μιλάμε τάχα για θρησκεία κι άλλο πράγμα να μιλά μέσα μας η πίστη κι ο κόσμος της Εκκλησίας. Τα τροπάρια της κάθε εορτής, τα τροπάρια τώρα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, για τα οποία είναι σήμερα ο λόγος, δεν είναι απλώς θρησκευτικοί ύμνοι, αλλά είναι τροπάρια της λατρείας της Εκκλησίας. Σταματάμε στον Ειρμό, δηλαδή στο πρώτο τροπάριο του πρώτου Κανόνα, που είναι η Καταβασία της πρώτης Ωδής. Είναι τάχα άγνωστα και ακατάληπτα αυτά που λέμε τώρα; Άλλ’ αυτό ακριβώς εννοούμε, όταν λέμε ότι πρέπει να μιλά μέσα μας η πίστη και ο κόσμος της Εκκλησίας. Το μεγάλο μας σχολείο, ένα σχολείο στο όποιο φοιτάμε σ’ όλη μας τη ζωή, είναι η Εκκλησία. Δεν είναι τώρα για να πούμε και να διδάξουμε τί είναι Κανόνας και τί είναι Ειρμός και τί είναι Ωδή και τί είναι Καταβασία· αυτά δεν μαθαίνονται σαν κάθε γνώση στο σχολείο, αλλά όπως η μητρική γλώσσα μέσα στο σπίτι· ο κάθε ορθόδοξος χριστιανός, που κάθε Κυριακή και εορτή συνήθισε να είναι στην Εκκλησία, έμαθε και ξέρει τί λέγεται και τί γίνεται εδώ μέσα. Η κοινή θεία λατρεία της Εκκλησίας δεν είναι μόνο προσευχή, αλλά είναι και διδασκαλία, μια διδασκαλία εποπτική, σαν στο καλύτερο πρότυπο σχολείο.

Σταματάμε λοιπόν στην Καταβασία της πρώτης Ωδής. Είναι το τροπάριο, που ξεχωρίζει μέσα στην ακολουθία του Όρθρου, που ψάλλεται πανηγυρικά σ’ έναν καθαρά ελληνικό ήχο. Γιατί αυτό εννοούμε όταν λέμε και το καυχιόμαστε πώς η Ορθοδοξία είναι Ελληνική. Το σώμα της είναι ευαγγελικό και μόνο το ένδυμά της είναι Ελληνικό· η γλώσσα και η μουσική της ορθόδοξης λατρείας είναι ελληνικά. Κι όπου ακόμα μεταφράστηκαν οι ιερές ακολουθίες και η θεία Λειτουργία σε άλλες εθνικές γλώσσες κι εκεί κάτω από τη μετάφραση φαίνεται η ελληνική γλώσσα κι ακούμε τη φωνή της.

Η Καταβασία λοιπόν της πρώτης Ωδής της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ακούεται σαν ένα γνώριμο στ’ αφτιά μας ελληνικό δημοτικό τραγούδι. «Πεποικιλμένη τη θεία δόξη, η ιερά και ευκλεής, Παρθένε, μνήμη σου, πάντας συνηγάγετο προς ευφροσύνην τους πιστούς…». Μη σας τρομάζει που λέμε για τραγούδι. Ο άγιος της νεοελληνικής λογοτεχνίας, ο Σκιαθίτης Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης έλεγε κι έγραφε πως τα τροπάρια της Εκκλησίας είναι τα τραγούδια του Θεού. Και η Καταβασία, για την οποία τώρα είναι ο λόγος, έγινε αφορμή για να γράψει ένα από τα μικρά διηγήματα του με τον τίτλο: «Η πεποικιλμένη».

Να σε μια πρόχειρη μετάφραση τα παραπάνω λόγια της Καταβασίας· «Στολισμένη με τη θεία δόξα η ιερή και παινεμένη, Παρθένε, μνήμη σου, σύναξε όλους τούς πιστούς, για να γιορτάσουν με χαρά…». Τί είναι λοιπόν οι εορτές μας; Τί είναι οι ετήσιες πανηγύρεις της Εκκλησίας; Είναι οι ιερές συνάξεις των πιστών στη μνήμη των προσώπων και των γεγονότων της πίστεως. Αυτό το τονίζομε πάντα· όχι κάποιων ιδεών ή πολιτικών σχημάτων, αλλά των προσώπων και των γεγονότων, γιατί ενυπόστατη και εμπράγματη είναι η πίστη της Εκκλησίας.

Η Εκκλησία εορτάζει όχι την ελευθερία, αλλά τον άγιο Ελευθέριο· όχι την ειρήνη, αλλά την άγια Ειρήνη· όχι την μητέρα, αλλά τον Ευαγγελισμό και την Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου· όχι τον ΟΗΕ και το ΝΑΤΟ, αλλά το Πάσχα και τα Χριστούγεννα. Γιατί η πίστη και η λατρεία της Εκκλησίας δεν είναι κάποια θεωρητική και, ιδεολογική διδασκαλία, αλλά κήρυγμα γεγονότων, βίος και ζωή αγίων προσώπων του Ιησού Χριστού, της Υπεραγίας Θεοτόκου και όλων των Άγιων. Στην Εκκλησία δεν υπάρχει η αγιοσύνη σαν ένα ιδεολογικό σχήμα, αλλά υπάρχουν άγιοι άνθρωποι. Στην Εκκλησία δεν υπάρχει μια αόριστη πίστη στο «υπέρτατο ον», που δεν θα πει τίποτα, αλλά υπάρχει η πίστη στην αγία και ομοούσιο και ζωοποιό και αδιαίρετη Τριάδα· στον Πατέρα, που ακούσαμε τη φωνή του στη Βάπτιση και στη Μεταμόρφωση· στο Υιό, που αναστράφηκε μεταξύ μας σαν άνθρωπος· και στο Άγιο Πνεύμα, που το είδαμε στον Ιορδάνη «ωσεί περιστεράν» και στην Πεντηκοστή «εν είδει πύρινων γλωσσών». Αυτά λοιπόν τα πρόσωπα και τα γεγονότα συνάζουν κάθε φορά τους πιστούς, για να εορτάσουν γεμάτοι χαρά και πνευματική ευφροσύνη.

Σ’ έναν ύμνο ακόμα της εορτής της Κοιμήσεως θα σταματήσουμε και θα κλείσουμε το σημερινό κήρυγμα. Είναι το Κοντάκιο. Ας μη ρωτάμε πάλι γιατί λέγεται Κοντάκιο και τί στην εκκλησιαστική υμνογραφία είναι το Κοντάκιο. Αυτό είν’ ένα μάθημα για άλλη περίσταση· άλλ’ αυτό μόνο μπορούμε να πούμε τώρα, πώς το Κοντάκιο είναι ο ύμνος που ψάλλεται στη θεία Λειτουργία από τους ιερείς μέσα στο άγιο Βήμα πριν από το «Άγιος ο Θεός…». Το Κοντάκιο στην Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου, αλλά και σε κάθε εορτή, είναι το τροπάριο που με πολύ σύντομο και επιγραμματικό τρόπο συνοψίζει όλη την υπόθεση της εορτής.

Να πώς το ακούσαμε από το χορό των ιερέων τώρα πριν από λίγο· «Την εν πρεσβείαις ακοίμητον Θεοτόκον και προστασίαις αμετάθετον ελπίδα, τάφος και νέκρωσις ουκ εκράτησεν, ως γαρ ζωής μητέρα προς την ζωήν μετέστησεν, ο μήτραν οικήσας αειπάρθενον».Θα προσπαθήσω να μεταφέρω στη γλώσσα μας όσο μπορώ καλύτερα τα λόγια του τροπαρίου αυτού, προσθέτοντας έναν ελαφρό σχολιασμό. Την Υπεραγία Θεοτόκο, που ακοίμητα πρεσβεύει για κάθε πιστό, που όλη μας η ελπίδα είναι στην προστασία της, ο τάφος κι ο θάνατος δεν την κράτησε, γιατί σαν μητέρα της ζωής την πήρε στη ζωή εκείνος που σαρκώθηκε μέσα της «εκ Πνεύματος Αγίου». Δεν κοιμήθηκε, αλλά πρεσβεύει ακοίμητα για μας· δεν μας άφησε, αλλά μας προστατεύει πάντα.

Ο τάφος κι ο θάνατος δεν μπόρεσαν να την κρατήσουν. Πώς θα γινότανε τάχα αυτό; Αυτή γέννησε το Χριστό, που είναι η ζωή, κι ο Χριστός την πήρε στα χέρια του μαζί του. Γι’ αυτό λοιπόν και σήμερα και πάντα στη θεία Λειτουργία αυτή είναι η δική μας θερμή δέηση και προσευχή προς το Σωτήρα Χριστό· «Ταις πρεσβείαις της Θεοτόκου, Σώτερ, σώσον ημάς». Αμήν.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
 ΣΕΡΒΙΩΝ  ΚΑΙ ΚΟΖΑΝΗΣ ΚΥΡΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ


ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ.

Ελλάδα

Συνέντευξη σε μία ακόμα γερμανική εφημερίδα παραχωρεί ο πρωθυπουργός, ένα 24ωρο προτού ταξιδέψει στο Βερολίνο για να συναντηθεί με την Α.Μέρκελ, και λίγες ώρες προτού η καγκελάριος συναντηθεί με τον Φρανσουά Ολάντ. «Οι Γερμανοί παίρνουν πίσω τα χρήματά τους» λέει ο Α.Σαμαράς στην Suddeutsche Zeitung, επαναλαμβάνοντας ότι η Ελλάδα θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της.
   
Ένας 36χρονος μεταφέρθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης σε νοσοκομείο της Αττικής, φέροντας τραύματα από πυροβόλο όπλο. Το περιστατικό συνέβη στη συμβολή των οδών Σεπολίων και Πεισιστράτου, στον Αγ. Παντελεήμονα Αχαρνών.
   
Άρχισε το απόγευμα της Τετάρτης στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχέδιου του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, για τη δημιουργία των κέντρων κράτησης των παράνομων μεταναστών. Το νομοσχέδιο, με το οποίο κυρώνεται η πράξη νομοθετικού περιεχομένου για τα κέντρα κράτησης, στήριξαν στην Επιτροπή Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.
   
Αιτήσεις διορισμού καλούνται από το υπουργείο Παιδείας να υποβάλουν οι εκπαιδευτικοί για το σχολικό έτος 2012-2013. Οι αιτήσεις γίνονται από 23.08.2012 έως και 27.08.2012, σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιθυμούν. Ποιους αφορά.
   
Με κύριο αίτημα την αύξηση των πόρων για την κάλυψη όλων των αιτήσεων φιλοξενίας παιδιών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς προσέρχεται την Πέμπτη αντιπροσωπεία της ΚΕΔΕ στον υπουργό Εργασίας, Ι.Βρούτση.

Κόσμος

Ο πρόεδρος της Αιγύπτου, Μοχάμεντ Μόρσι θα πραγματοποιήσει τριήμερη επίσκεψη στις Ηνωμένες Πολιτείες στις 23 Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος της αιγυπτιακής προεδρίας. Ο Μόρσι θα παραστεί στη σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη και στη συνέχεια, θα έχει συναντήσεις με ανώτερους αξιωματούχους στην Ουάσινγκτον.
   
Το θέμα της Ελλάδας αναμένεται να τεθεί επί τάπητος στη συνάντηση που θα έχουν το απόγευμα της Πέμπτης, η ισχυρότερη (κατά το Forbes) γυναίκα στον κόσμο Α.Μέρκελ με τον Γάλλο πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ. «Προσέρχομαι στις συνομιλίες με συναίσθηση του ότι πρέπει να τα καταφέρουμε, ότι κάθε εταίρος τηρεί τις υποχρεώσεις του» δηλώνει η Μέρκελ στους δημοσιογράφους, ενώ ο Ολάντ προσπαθεί να βρει την ισορροπία μεταξύ τήρησης των υποχρεώσεων και αναπτυξιακής προοπτικής.
   
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε την Τετάρτη η βόρεια Καλιφόρνια εξαιτίας των πολυάριθμων πυρκαγιών, όπως και άλλες δυτικές πολιτείες των ΗΠΑ -Ουάσινγκτον, Άινταχο και Μοντάνα. Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια, Τζέρι Μπράουν, κήρυξε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τις κομητείες Πλούμας, Σάστα και Τεχάμα, όπου μαίνονται περίπου δέκα πυρκαγιές.

Ο θάνατος ενός Τσετσένου πολέμαρχου στη Συρία, στο πλευρό των ανταρτών, η επικίνδυνη διάχυση της κρίσης στο Λίβανο, οι συνεχιζόμενες μάχες στη Δαμασκό και το Χαλέπι, αλλά φυσικά και η παρατεταμένη αδυναμία της Δύσης να καταλήξει σε κάποια λύση την ώρα που η σφαγή παραμένει ανεξέλεγκτη συνθέτουν ένα σκηνικό όξυνσης στη χώρα και στην ευρύτερη περιοχή η οποία απειλείται από τις σπίθες ενός εντελώς ανεξέλεγκτου πολέμου.
   
Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Μπαν Γκι-Μουν, πρόκειται τελικά να παρακολουθήσει τη σύνοδο κορυφής του Κινήματος των Αδεσμεύτων που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα στην Τεχεράνη, αψηφώντας τις εκκλήσεις από τις ΗΠΑ και το Ισραήλ να μποϊκοτάρει την εκδήλωση. Ο Μπαν Γκι-Μουν θα μεταβεί στην Τεχεράνη στις 29 με 31 Αυγούστου, κατά πάσα πιθανότητα όμως δεν θα τεθούν καυτά ζητήματα, όπως το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν.

Οικονομία

Λύση στο γόρδιο δεσμό των παγωμένων έργων στην ΕΟ Αθηνών-Λαμίας έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, καθώς εγκρίθηκε η υποκατάσταση του εργολάβου που είχε αναλάβει το τμήμα Ραχών-Στυλίδας στο πέταλο του Μαλιακού, όπου έχουν σημειωθεί δεκάδες πολύνεκρα τροχαία δυστυχήματα.
   
Σε δανεισμό 240 εκατ. ευρώ από το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και από το Ταμείο ασφάλισης προσωπικού της ΔΕΗ προχωρά το ΙΚΑ, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα με τις συντάξεις του Σεπτεμβρίου. Ήδη, το ΙΚΑ έχει λάβει το 74% της ετήσιας χρηματοδότησης από τον προϋπολογισμό, ενώ ο ΟΓΑ το 79% του ετήσιου ποσού που του αναλογεί.
   
Στην ακύρωση της παραγγελίας 35 αεροσκαφών Boeing 787-9 Dreamliner προχώρησε η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία Qantas Airways, μετά από τη «βουτιά» που εμφάνισαν τα έσοδά της.

Αθλητισμός

 Στο γεγονός ότι οι παίκτες του δεν είχαν καθαρό μυαλό στάθηκε ο Ζεσουάλδο Φερέιρα μετά την ήττα του Παναθηναϊκού από τη Μάλαγα στο Ροσαλέδα. Ο Πορτογάλος τεχνικός μίλησε για δύο διαφορετικά ημίχρονα, τονίζοντας ότι οι παίκτες του άργησαν να διεκδικήσουν το ματς. Ωστόσο προσέθεσε ότι υπάρχει ακόμη ένας αγώνας για να προσπαθήσουν να πάρουν την πρόκριση.
   
Η Ρέντινγκ έδωσε μάχη για να χαλάσει το... πάρτι της Τσέλσι, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε. Οι πρωταθλητές Ευρώπης επικράτησαν 4-2 στο πρώτο τους επίσημο ματς στο «Στάμφορντ Μπριτζ» μετά τον θρίαμβο του Τσάμπιονς Λιγκ, έστω κι αν "καρδιοχτύπησαν" τους οπαδούς τους.
   
Στον μοναδικό αγώνα που έγινε την Τετάρτη για τα πλέι οφ του Γιουρόπα Λιγκ, η Στουργκάρδη νίκησε 2-0 τη Ντιναμό Μόσχας στη Γερμανία και έκανε αποφασιστικό βήμα για την πρόκριση. Μεγάλος πρωταγωνιστής ήταν ο Βόσνιος Βεντάντ Ιμπισεβιτς που άνοιξε το σκορ στο 72΄ και "ξαναχτύπησε" στις καθυστερήσεις για να δώσει σημαντικό προβάδισμα στην ομάδα του ενόψει της ρεβάνς της 28ης Αυγούστου.


ΣΥΝΕΡΧΕΤΑΙ Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ.

Συνέρχεται την Πέμπτη 30 και την Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012 η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε  τελευταία συνεδρία της 155ης Συνοδικής Περιόδου, για το έτος 2012.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η «AL JABBAR» ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ;

Η «Al Jabbar», είναι μια μουσουλμανική οργάνωση που έχει συσταθεί στη χώρα μας και δραστηριοποιείται σχετικά με τα θρησκευτικά δικαιώματα των εδώ μουσουλμάνων μεταναστών. Ο αριθμός των μελών της το 2009 υπολογίζονταν στους 45.000. Εδώ και μερικά χρόνια ο κύριος στόχος τους είναι να κατασκευάσουν ένα δικό τους χώρο λατρείας (τζαμί) καθώς και κάποιο μουσουλμανικό νεκροταφείο. Πριν από δύο χρόνια κατασκεύασαν ένα «πολιτιστικό κέντρο» στο Μοσχάτο που χρησίμευε σαν τόπος λατρείας.

Παράλληλα αγόρασαν το 2008-2009 ένα κτίριο στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Αισχύλου 37. Το συνολικό κόστος της αγοράς αλλά και της ανοικοδόμησης του συγκεκριμένου κτιρίου ήταν 550.000 ευρώ. Τον Απρίλιο του 2009 η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» αναφέρθηκε πως η εν λόγω οργάνωση είχε αποταμιεύσει περίπου στις 400.000 ευρώ ενώ βρίσκονταν παράλληλα υπό τη προσπάθεια εξεύρεσης των υπολοίπων 150.000 ευρώ.

Ο πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας, Ναίμ Ελ Γαντούρ, δήλωσε τότε (2009) πως «τα μέλη της μουσουλμανικής κοινότητας, είναι οι βασικοί αρωγοί της συγκεκριμένης προσπάθειας. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε τότε, τα μέλη της οργάνωσης εργάζονται στη χώρα μας σαν εργάτες, μικροί έμποροι, αλλά και πολλοί από αυτούς ζούνε καθαρίζοντας τα τζάμια των αυτοκινήτων στα φανάρια».

Ερωτήματα που προκύπτουν:

1.Κατά πόσο η συγκεκριμένη οργάνωση είναι νόμιμη και πληροί όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις νομότυπης σύστασης που έγκειται στους νόμους του κράτους;

2.Κατά πόσο τα 45.000 μέλη της (το 2009) – και πόσα άλλα σήμερα ή αύριο – βρίσκονται νόμιμα στη χώρα μας;

3.Πως αποταμιεύθηκε το ποσόν των 400.000 ευρώ μέχρι τώρα, την ώρα που ο πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας Ναίμ Ελ Γαντούρ, ξεκαθαρίζει πως οι βασικοί αρωγοί της συγκεκριμένης προσπάθειας είναι άνθρωποι χαμηλόμισθοι, μικροί έμποροι (ας μας ξεκαθαρίσει τι εννοεί μικροί έμποροι -  πιθανόν τους παράνομους με τα καρότσια), αλλά και οι επαίτες των φαναριών;

4. Ποιοι από αυτούς φορολογούνται και έχουν ΑΦΜ;

5.Σε ποιο σοβαρό κράτος του πλανήτη θα υπήρχαν τα συγκεκριμένα διλήμματα;

6.Σε ποιο σοβαρό κράτος του πλανήτη δεν θα είχε γίνει ήδη ο απαιτούμενος έλεγχος; Το Ελληνικό κράτος είναι ανύπαρκτο και συμπεριφέρεται ρατσιστικά πρωτίστως στον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη, σημειωτέον που δεν ξέρει αν θα συνταξιοδοτηθεί, και μετέπειτα σε όσους έφτασαν στη χώρα μας, για διάφορους λόγους.

Σε κάθε περίπτωση το θέμα της λαθρομετανάστευσης είναι πέρα του δέοντος σοβαρό, είναι παράλληλα λυπηρό και για τους ίδιους που μπαίνουν στη διαδικασία να μεταναστεύσουν και χωρίς αμφιβολία κρύβει «παγίδες» που μοιάζουν με χειροβομβίδες στη…τσέπη μας. Και όλα αυτά εις αναμονή…ανάπτυξης.

ΠΕΔΙΟ ΩΜΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ Η ΘΡΑΚΗ.

Πότε θα βάλουμε φρένο στο απροκάλυπτο δούλεμα;

Να μας εξηγήσει ο υπουργός των Εξωτερικών την διαφορά «ιδιωτικής»κι «επίσημης» επίσκεψης των Τούρκων αξιωματούχων... Κάποιοι συνεχίζουν να εθελοτυφλούν αφήνοντας με προσχήματα να αλωνίζουν στην Θράκη και την μειονότητα οι περίεργοι μουσαφίρηδες Πως νοείται η ιδιωτική επίσκεψη ενός Τούρκου αξιωματούχου όπως επί του προκειμένου του Τούρκου αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ερντογάν; Με το να πηγαίνει ο οποιοσδήποτε υψηλόβαθμος επισκέπτης από την Τουρκία στο γνωστό προπαγανδιστικό δρομολόγιο ξεκινώντας την επίσκεψή του στον ψευδομουφτή απαξιώνοντας τις αρχές της χώρας, συνεχίζοντας στο χώρο της καταργημένης «τουρκικής «νεολαίας και ολοκληρώνοντας με ...προσκύνημα στον τάφο του Αχμέτ Σαδίκ. Μέσα σε όλα αυτά  επισκέψεις σε χωριά, δείπνα ιφτάρ οργανωμένα και μαζικά με κόσμο προσφωνήσεις και αντιφωνήσεις στα τουρκικά από τοπικούς αιρετούς της μειονότητας και σώου όπως η επίσκεψη συνοδεία του βουλευτή Αχμέτ Χατζηοσμάν στον Ήφαιστο στο σπίτι του υπέρβαρου Σερήφ Σιαχίν Μουσταφά όπου ο Τούρκος αντιπρόεδρος ενδιαφέρθηκε για την αερομεταφορά του στην Τουρκία.

Οι κάμερες και οι 100 άνθρωποι συνοδεία του συνωστίσθηκαν στην αυλή του φτωχικού σπιτιού στον Ήφαιστο εξασφαλίζοντας ένα πλάνο στο θέμα που γράφει και πουλάει. Το αν μετά η οικογένεια πλάνταξε στο κλάμα γιατί δεν ήθελαν την παραμικρή μετακίνηση, δεν το είδε κανείς. «Εγώ θέλω τον Στυλιανίδη, έλεγε ο άνθρωπος που δεν είχε ιδέα τι του οργάνωσε ο Έλληνας βουλευτής του κοινοβουλίου Αχμέτ Χατζηοσμάν επιδιώκοντας ναρθεί σε επαφή με τον Τούρκο υπουργό Υγείας για Έλληνα υπήκοο... «Θέλω την σύνταξή μου που σταμάτησε λόγω του επανελέγχου που κάνει το ΙΚΑ», εν όψει της αναθεώρησης που γίνεταικαι των φρικτών αποκαλύψεων απάτης και πληρωμών συντάξεων σε μη δικαιούχους που ήδη έχουν αποβιώσει προσθέτουμε εμείς. Για την περίπτωσή του και τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο άνθρωπος,  η εφημερίδα μας πρώτη είχε το σχετικό ρεπορτάζ στις 6-6-2012, ένα θέμα που αμέσως μετά έκανε τον γύρο των μίντια και το πρόβληματου συμπολίτη μας προβλήθηκε δεόντως, ενώ είναι κάτι που θα λυθεί μόνο από ελληνικής πλευράς και χωρίς την παραμικρή νομιμοποίηση ανάμειξης κάποιου Τούρκου υπουργού. Αυτό ήταν θα έλεγεκαι ο πιο αδαής. Περιμέναμε τον Τούρκο αντιπρόεδρο να ασκήσει κοινωνική πολιτική. Έλεος!

Ας μαζέψει τους χιλιάδες αναξιοπαθούντες υπηκόους του από την πρωτεύουσα και τις μεγάλες πόλεις και τα εκαστομμύρια στα βάθη της Ανατολίας που δεν απολαμβάνουν  ούτε το 1/10 της καθημερινότητας του Σιαχίν Μουσταφά και μετά να δείξει την γαλαντομία του. Παρεπιπτόντως έχουμε και μια μάνα με τέσσερα παιδιά στο βαγόνι του ΟΣΕ, στον δρόμο, να δει κι αυτή την περίπτωση, γράφει καλύτερα, αφού αφορά χριστιανή...Θα πρέπει όμως ο κ. Αβραμόπουλος σαν υπουργός των Εξωτερικών ή ο κ. Δημήτρης Σταμάτης υπουργός Επικρατείας που ξέρουν τον χώρο και το τί παίζεται να μας εξηγήσουν τι διαφορά υπάρχει  μεταξύ των «ιδιωτικών» επισκέψεων και των «επισήμων» που γίνονται στην Θράκη όταν το μόνο που συμβαίνει είναι να παρακάμπτονται οι επίσημες αρχές και οι κύριοι αυτοί ακολουθούν ένα πρόγραμμα  τόνωσης της τουρκικής ταυτότητας της μειονότητας. Δεν έκαναν κανένα μπάνιο στην θάλλασσα, δεν πήγαν σε μουσεία, αρχαιότητες της περιοχής, γιατί προφανώς μόνο αυτός δεν ήταν ο σκοπός τους.

Πότε λοιπόν θα βάλουμε φρένο στο απροκάλυπτο δούλεμα;

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 23/8/2012

ΓΕΓΟΝΟΤΑ

1305 Aποκεφαλίζεται o Σκωτσέζος επαναστάτης Γουίλιαμ Γουάλας από τους Άγγλους σε φυλακή του Λονδίνου, κατηγορούμενος για προδοσία.

1910 Σε πανηγυρική συγκέντρωση ανακοινώνεται η ίδρυση του νέου κόμματος του Ελευθέριου Βενιζέλου, με το όνομα «Κόμμα των Φιλελευθέρων».

1914 Η Ιαπωνία κηρύσσει πόλεμο στη Γερμανία και βομβαρδίζει το Κινγκντάο στην Κίνα.

1923 Αρχίζει η εκκένωση της Κωνσταντινούπολης από τα συμμαχικά στρατεύματα, μετά την επικύρωση της Συνθήκης της Λοζάνης από την Εθνοσυνέλευση της Άγκυρας. Επίσης, αρχίζει η εκκένωση των νησιών Ίμβρου και Τενέδου.

1942 Αρχίζει η Μάχη του Στάλινγκραντ. Οι Γερμανοί ισοπεδώνουν με βομβαρδισμούς την πόλη, ωστόσο οι Ρώσοι ανταποδίδουν στις επιθέσεις και μετά από έξι μήνες οι Γερμανοί παραδίνονται.

1990 Η Δυτική και η Ανατολική Γερμανία ανακοινώνουν ότι μέχρι τις 3 Οκτωβρίου θα έχουν ενωθεί.

2004 Διπλός ο θρίαμβος για τα ελληνικά χρώματα από νωρίς το πρωί στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας. Η νεαρή αθλήτρια από την Πρέβεζα, Αθανασία Τζουμελέκα κάνει όλη την Ελλάδα να παραμιλάει κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο στο βάδην. Το βράδυ ο Δημοσθένης Ταμπάκος κατακτά στους κρίκους την πρώτη θέση.

ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ

1912 Γεννιέται ο Αμερικανός χορευτής και ηθοποιός Τζιν Κέλι. Το 1951 βραβεύτηκε με ειδικό βραβείο Όσκαρ για τη συνεισφορά του στη χορογράφηση ταινιών.

1949 Γεννιέται ο Αυστραλός τραγουδιστής της ροκ μουσικής, Ρικ Σπρίνγκφιλντ.

1952 Γεννιέται η τραγουδίστρια Βίκυ Λέανδρος, κατά κόσμο Βασιλική Παπαθανασίου.

ΘΑΝΑΤΟΙ

1926 Πεθαίνει, σε ηλικία μόλις 31 ετών, ο Ιταλός ηθοποιός και είδωλο του βωβού κινηματογράφου Ροδόλφο Βαλεντίνο. Ο θάνατός του βύθισε στη θλίψη γυναίκες από όλο τον κόσμο.

 1945 Πεθαίνει ο λογοτέχνης και ιστορικός Γιάννης Βλαχογιάννης