22 Ιουλίου, 2021

ΕΜΠΟΔΙΣΑΝ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΓΕΡΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤO Ν/Σ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΟΙ ΡΕΠΟΥΜΠΛΙΚΑΝΟΙ

Οι Ρεπουμπλικάνοι στη Γερουσία εμπόδισαν χθες μία εξέλιξη για την έναρξη συζήτησης σχετικά με το διακομματικό νομοσχέδιο των 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων αναβάθμισης των υποδομών.Το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί μία άμεση προτεραιότητα για τον Δημοκρατικό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, ενώ η Γερουσία θα το ξανασυζητήσει και πάλι από τη Δευτέρα.

Οι Ρεπουμπλικάνοι εναντιώθηκαν σε μία διαδικαστική συζήτηση για το νομοσχέδιο, επειδή δεν έχει ακόμη καταρτιστεί, παρά το γεγονός ότι δεν είναι ασυνήθιστο για το αναφερόμενο νομοθετικό σώμα να ψηφίζει το περίγραμμα ενός νομοσχεδίου, προκειμένου να ενεργοποιήσει τη διαδικασία της προώθησής του στην ολομέλεια (https://www.reuters.com/world/us/whats-us-senates-12-trillion-infrastructure-plan-2021-06-24).

Πενήντα ένας γερουσιαστές ψήφισαν κατά της έναρξης της συζήτησης μετά την αλλαγή της στάσης του ηγέτη της πλειοψηφίας των Δημοκρατικών Τσακ Σούμερ από «ναι» σε «όχι» την τελευταία στιγμή.Ο ίδιος δήλωσε ότι η κίνηση που έκανε θα επιτρέψει την ενεργοποίηση μιας διαδικασίας επανεξέτασης της ψηφοφορίας στο άμεσο μέλλον, σύμφωνα με τον κανονισμό της Γερουσίας.Ο κανονισμός απαιτεί τη συγκέντρωση 60 θετικών ψήφων για την προώθηση του μεγαλύτερου μέρους των νομοσχεδίων.

Ο γερουσιαστής Ρομπ Πόρτμαν που είναι ο πιο υψηλόβαθμος Ρεπουμπλικάνος στη διακομματική ομάδα που προωθεί το νομοσχέδιο δήλωσε πως 11 Ρεπουμπλικάνοι υπέγραψαν μία επιστολή προς τον Σούμερ, ενημερώνοντάς τον για την πρόθεσή τους να ψηφίσουν θετικά επί της διαδικασίας την επόμενη εβδομάδα.

Οι γερουσιαστές ελπίζουν ότι θα έχουν επιλύσει σημαντικά ζητήματα σχετικά με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, συμπεριλαμβανομένης και της χρηματοδότησής του.«Ψηφίζουμε όχι σήμερα, επειδή δεν είμαστε έτοιμοι, αλλά λέμε ότι θέλουμε να προωθήσουμε αυτό το νομοσχέδιο το συντομότερο δυνατό. Νομίζουμε ότι θα μπορούσε να γίνει τη Δευτέρα», δήλωσε ο Πόρτμαν πριν από τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας.

Σε ανακοίνωσή της, η διακομματική επιτροπή ανέφερε ότι βρίσκεται κοντά σε μία τελική συμφωνία για το νομοσχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει νέα χρηματοδότηση 600 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το οδικό δίκτυο, τις γέφυρες, αλλά και άλλες υποδομές.Ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Τζο Μάντσιν, που είναι μέλος της διακομματικής επιτροπής, ανέφερε σε ανακοίνωσή του, ότι οι γερουσιαστές έχουν επιτύχει σημαντική πρόοδο και βρίσκονται κοντά σε μία τελική συμφωνία.

Ωστόσο, ο γερουσιαστής Μιτ Ρόμνεϊ, ένας άλλος Ρεπουμπλικάνος που συμμετέχει στη διακομματική ομάδα, δήλωσε ότι δεν αναμένει πως θα υπάρχει ένα ολοκληρωμένο νομοσχέδιο μέχρι τη Δευτέρα. «Θα έχουμε μία συμφωνία και αρκετό από το κείμενο του νομοσχεδίου, αλλά όχι το σύνολό του. Θα απαιτήσει λίγο χρόνο για να έχουμε το πλήρες κείμενο του νομοσχεδίου. Θα είναι εκατοντάδες σελίδες», δήλωσε ο ίδιος.

Ο Σούμερ είχε αφήσει να εννοηθεί ότι η διαδικαστική ψηφοφορία θα πραγματοποιούνταν χθες, τονίζοντας ότι έπειτα από εβδομάδες συζητήσεων γύρω από τις λεπτομέρειες ήρθε ο καιρός για την έναρξη της συζήτησης του νομοθετικού μέτρου στην ολομέλεια της Γερουσίας.

«Οι γερουσιαστές θα πρέπει να αισθανθούν άνετα και να ψηφίσουν για να κινηθούν σήμερα μπροστά», δήλωσε ο ίδιος.Μερικοί προοδευτικοί Δημοκρατικοί έχουν δηλώσει πως πιστεύουν ότι οι Ρεπουμπλικάνοι από πρόθεση καθυστέρησαν τη διαδικαστική ψηφοφορία για το νομοσχέδιο, το οποίο θα μπορούν εναλλακτικά να καταψηφίσουν.

Τα δύο κόμματα έχουν στο παρελθόν χρησιμοποιήσει μη ολοκληρωμένα νομοσχέδια, προκειμένου να κινήσουν τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες στην ολομέλεια της Γερουσίας ή να εκπληρώσουν τεχνικές απαιτήσεις. Ιδιαίτερα οι Ρεπουμπλικάνοι έχουν χρησιμοποιήσει την τακτική αυτή στην προσπάθειά τους να ακυρώσουν το νομοσχέδιο πρόσβασης στις υπηρεσίας υγείας (Affordable Care Act).

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος Μπάιντεν θεωρεί το νομοσχέδιο για τις υποδομές ως καθοριστικής σημασίας, ενώ ο ίδιος, επιθυμεί από το Κογκρέσο να ψηφίσει μία ξεχωριστή νομοθετική πρωτοβουλία 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία θα επιτρέπει την ψήφιση νομοθεσίας για την κλιματική αλλαγή, αλλά και προβλέψεις κοινωνικών δαπανών, με τις οποίες είναι αντίθετοι οι περισσότεροι Ρεπουμπλικάνοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: