22 Απριλίου, 2019

ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ BOEING 787

 

Οταν η Boeing θεμελίωσε το νέο εργοστάσιό της κοντά στο Τσάρλεστον το 2009, περηφανεύτηκε ότι ήταν ένας υπερσύγχρονος εργοστασιακός κόμβος, που κατασκεύαζε ένα από τα πιο προηγμένα αεροσκάφη στον Κόσμο.

Ομως, όπως γράφει η εφημερίδα «New York Times», τη δεκαετία που ακολουθεί, το εργοστάσιο, το οποίο κατασκευάζει το μοντέλο 787 Dreamliner, πλήττεται από κακή παραγωγή και αδύναμη εποπτεία που απειλούν να υπονομεύσουν την ασφάλεια του αεροσκάφους.

Η νεοϋορκέζικη εφημερίδα επιθεώρησε εκατοντάδες σελίδων εσωτερικής ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, εταιρικών εγγράφων και ομοσπονδιακών φακέλων, καθώς και συνεντεύξεων με πάνω από δώδεκα πρώην και νυν υπαλλήλους. 

Όλα αυτά αποκαλύπτουν μία παράδοση που συχνά έθετε υπεράνω της ποιότητας την ποσότητα.Αντιμέτωπη με μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή του αεροσκάφους, η Boeing πίεσε το εργατικό της δυναμικό να παραδίδει γρήγορα τα μοντέλα Dreamliners, αγνοώντας κατά καιρούς θέματα που ανακινούσαν οι υπάλληλοι.

Οι καταγγελίες για τον φρενήρη ρυθμό, απηχούν τις ευρύτερες ανησυχίες για την εταιρεία, μετά την αφύπνιση που προκάλεσαν τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα με το μοντέλο 737 Max.

Η Boeing τώρα είναι αντιμέτωπη με ερωτήματα αν ο αγώνας ταχύτητας με την ανταγωνίστρια εταιρεία Airbus, οδήγησε στην έλλειψη ασφάλειας στο σχεδιασμό, όπως το αντισταθεροποιητικό σύστημα που έπαιξε ρόλο στις δύο συντριβές του 737.

Οι εργαζόμενοι «κάρφωσαν» με καμιά δωδεκάδα περίπου καταγγελιών και παραπόνων για την ασφάλεια στους ομοσπονδιακούς επιθεωρητές, περιγράφοντας θέματα όπως ελαττωματικές κατασκευές, θραύσματα εντός του αεροπλάνου, και πίεση να μην γίνει αναφορά παραβιάσεων. Αλλοι μήνυσαν την Boeing για τα κατασκευαστικά λάθη.

Ο Τζόζεφ Κλέιτον (Joseph Clayton) ένας τεχνικός στο εργοστάσιο του Βόρειου Τσάρλεστον, που αποτελεί τη μία από τις δύο εγκαταστάσεις κατασκευής του Dreamliner δήλωσε ότι:

Επανειλημμένα βρήκε θραύσματα στην καλωδίωση κάτω από την καμπίνα των πιλότων.«Είπα στη γυναίκα μου ότι δεν πρόκειται ποτέ να πετάξω με αυτό» ανέφερε. «Πρόκειται για θέμα ασφάλειας».

Σε μια βιομηχανία όπου η ασφάλεια είναι ύψιστης σημασίας, οι συλλογικές ανησυχίες που αφορούν δύο κρίσιμα αεροπλάνα της Boeing -την εργατική δύναμη της εταιρείας, το 737 Max και ένα άλλο κόσμημα, το 787 Dreamliner- δείχνουν δυνητικά συστημικά προβλήματα.

Οι ρυθμιστικές αρχές και οι νομοθέτες εξετάζουν βαθύτερα τις προτεραιότητες της Boeing και κατά πόσο τα κέρδη μερικές φορές επισκιάζουν την ασφάλεια. 

Η ηγεσία της Boeing, ενός από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς της χώρας, βρίσκεται τώρα στην άβολη θέση να πρέπει να υπερασπιστεί τις πρακτικές και τα κίνητρά της.

«Οι συνεργάτες της Boeing στη Νότια Καρολίνα παράγουν τα υψηλότερα επίπεδα ποιότητας στην ιστορία μας», ανέφερε σε δήλωσή του ο Κέβιν ΜακΑλιστερ (Kevin McAllister), επικεφαλής των επιβατικών αεροπλάνων της Boeing. «Είμαι περήφανος για την εξαιρετική δέσμευση των ομάδων μας για ποιότητα και στηρίζω το έργο που κάνουν κάθε μέρα».

Όλα τα εργοστάσια ασχολούνται με κατασκευαστικά σφάλματα ενώ δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι τα προβλήματα στη Νότια Καρολίνα έχουν οδηγήσει σε σημαντικά περιστατικά ασφάλειας. 

Το Dreamliner δεν έχει συντριβεί ποτέ, αν και ο στόλος είχε καθηλωθεί μετά από πυρκαγιά μπαταρίας. Επίσης και οι αερομεταφορείς έχουν εμπιστοσύνη στο Dreamliner.

Αλλά κάποιες φορές οι εργαζόμενοι έκαναν επικίνδυνα λάθη, σύμφωνα με νυν και πρώην υπαλλήλους, ορισμένοι εκ των οποίων μίλησαν ανώνυμα.


Δεν υπάρχουν σχόλια: