Εκσυγχρονισμός F 16 ή νέο αεροσκάφος; Η
πρόταση των Αμερικανών και ο λογαριασμός - Οι Αμερικανοί
παρουσίασαν μια ενδιαφέρουσα πρόταση που προβλέπει με δυο λόγια την αναβάθμιση
των F
16 block 50-52 σε F 16 V και των
block 30 σε “50άρια”.
Δεν έκαναν εκτίμηση κόστους, αλλά απ΄
αυτά που ακούγονται στους διαδρόμους και τα γραφεία του ΓΕΑ θα πρέπει να
αναμένουμε ότι το πρόγραμμα ανβάθμισης-εκσυγχρονισμού θα μας κοστίσει από 1 ως
1,5 δις.
Μπορούμε
να εξετάσουμε την αγορά νέου μαχητικού αεροσκάφους μ΄ αυτά τα χρήματα; Απ΄ όσα
μας λένε αεροπόροι εν ενεργεία και απόστρατοι μ΄ αυτό το ποσό δεν μπορεί να
υπάρξει αγορά νέου μαχητικού αεροσκάφους σε ποσότητα που θα καλύπτει τις άμεσες
ανάγκες της ΠΑ.
Προσθέτουν
ακόμη ότι και στην περίπτωση που η Ελλάδα βρισκόταν σε διαφορετική οικονομική
κατάσταση και είχε τη δυνατότητα επιλογής και αγοράς νέου μαχητικού
αεροσκάφους, η αναβάθμιση των F 16 θα έπρεπε να γίνει.
Κι αυτό
γιατί έναν στόλο 155 αεροσκαφών δεν μπορείς να το εγκαταλείψεις, όταν η Τουρκία
θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί το F 16 στο Αιγαίο, ακόμη και μετά την παραλαβή
των F 35. Για να είμαστε ρεαλιστές. Η συζήτηση για ένα τέτοιο πρόγραμμα αυτή τη
περίοδο προφανώς δεν είναι ευχάριστη.
Σε
κάποιες περιπτώσεις όμως οι δυσάρεστες αποφάσεις είναι εύκολες για ένα και μόνο
λόγο: είναι μονόδρομος! Πριν αρχίσουν οι εξυπνακισμοί και οι επιδείξεις
κοινωνικής ευαισθησίας από διάφορους εντός κι εκτός Βουλής ας φροντίσει η
ηγεσία του ΥΠΕΘΑ να κάνει μια σοβαρή και εμπεριστατωμένη ενημέρωση σ΄ όσους
πρέπει για την κατάσταση που έχει κληθεί να αντιμετωπίσει η ΠΑ.
Τα
εγκληματικά λάθη του παρελθόντος, ο ερασιτεχνισμός, η ανευθυνότητα, έλλειψη
σχεδιασμού και στρατηγικής σε βάθος χρόνου πάντα πληρώνονται. Και δυστυχώς
πληρώνονται πάντα πανάκριβα. Βρισκόμαστε ακριβώς σ΄ αυτό το σημείο.
Ο
λογαριασμός ήρθε και ή θα πρέπει να βρούμε τρόπους να τον πληρώσουμε ή θα
πρέπει να σηκώσουμε τα χέρια ψηλά και να παραδοθούμε. Η
διαπίστωση δεν αφορά μόνο στην υπόθεση των F 16. Αλλά αυτή μοιάζει να είναι η
πιο επείγουσα.
Θα συμφωνήσουμε πάντως μ΄ όσους επεσήμαναν την ανάγκη για νέο
αεροσκάφος. Επειδή αυτές οι υποθέσεις τραβάνε χρόνια, θα πρέπει η Ελλάδα κάποια
στιγμή να αποφασίσει προς ποια κατεύθυνση θα πάει και να προχωρήσει στο επόμενο
βήμα.
Μην
ξεχνάμε ότι είμαστε η τελευταία χώρα σε ΝΑΤΟ και Ευρώπη που δεν έχουμε
αποφασίσει το “αεροπορικό μας μέλλον”. Είναι καιρός να το σκεφτούμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου