14 Ιανουαρίου, 2015

ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Αγαπητοί Επισκέπται του Ιστολογίου μας, Σας γνωρίζουμε ότι, η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, προεδρεύοντος του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, προέβη εχθές στην κατάταξη στις Αγιολογικές Δέλτους της Ορθόδοξης Εκκλησίας τού Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου, του αποκειμένου σωματικώς στην Ιερά Μονή της Σουρωτής Θεσσαλονίκης.

  
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΠΑΪΣΙΟ: Ο Άγιος Παΐσιος o Αθωνίτης (κατά κόσμον Αρσένιος Εζνεπίδης, 25 Ιουλίου 1924-12 Ιουλίου 1994) ήταν Έλληνας μοναχός που έζησε κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα και έγινε ευρέως γνωστός για τον βίο και το έργο του. Η κατάταξή του στο Αγιολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας πραγματοποιήθηκε εχθές 13 Ιανουαρίου 2015, από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Ο βίος του: Παιδική ηλικία: Ο Αρσένιος Εζνεπίδης γεννήθηκε στα Φάρασα της Καππαδοκίας στη Μικρά Ασία, στις 25 Ιουλίου του 1924. Ο πατέρας του ονομαζόταν Πρόδρομος και ήταν πρόεδρος των Φαράσων, ενώ η μητέρα του λεγόταν Ευλαμπία. Είχε ακόμα 8 αδέλφια. Στις 7 Αυγούστου του 1924, μια εβδομάδα πριν οι Φαρασιώτες φύγουν για την Ελλάδα, βαφτίστηκε από τον ιερέα της ενορίας Αρσένιο, που το 1988 η Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνώρισε ως άγιο.

Ο Αρσένιος επέμεινε και του έδωσε το δικό του όνομα «για να αφήσει καλόγερο στο πόδι του», όπως χαρακτηριστικά είχε πει. Πέντε εβδομάδες μετά τη βάπτιση του μικρού τότε Αρσένιου, στις 14 Σεπτεμβρίου του 1924 η οικογένεια Εζνεπίδη, μαζί με τα καραβάνια των προσφύγων, έφτασε στον Άγιο Γεώργιο στον Πειραιά και στη συνέχεια πήγε στην Κέρκυρα, όπου και τακτοποιήθηκε προσωρινά στο Κάστρο. Στην Κέρκυρα η οικογένειά του έμεινε ενάμιση χρόνο.

Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Ηγουμενίτσα και κατέληξε στην Κόνιτσα. Εκεί ο Αρσένιος τελείωσε το δημοτικό σχολείο και πήρε το απολυτήριο του «με βαθμό οκτώ και διαγωγή εξαίρετο». Από μικρός συνεχώς είχε μαζί του ένα χαρτί, στο οποίο σημείωνε τα θαύματα του Αγίου Αρσενίου.

Έδειχνε ιδιαίτερη κλίση προς τον μοναχισμό και διακαώς επιθυμούσε να μονάσει. Οι γονείς του χαριτολογώντας, του έλεγαν «βγάλε πρώτα γένια και μετά θα σε αφήσουμε».

Εφηβικά χρόνια και ο στρατός: Στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι να υπηρετήσει στο στρατό ο Αρσένιος δούλεψε σαν ξυλουργός. Όταν του παραγγελλόταν να κατασκευάσει κάποιο φέρετρο, ο ίδιος, συμμεριζόμενος την θλίψη της οικογένειας, αλλά και τη φτώχεια της εποχής, δεν ζητούσε χρήματα.

Το 1945 ο Αρσένιος κατατάχτηκε στο στρατό και υπηρέτησε σαν ασυρματιστής κατά τον ελληνικό εμφύλιο. Όσο καιρό δεν ήταν ασυρματιστής, ζητούσε να πολεμά στην πρώτη γραμμή, προκειμένου κάποιοι οικογενειάρχες, να μην βλαφτούν. Το μεγαλύτερο όμως διάστημα της θητείας του το υπηρέτησε με την ειδικότητα του ασυρματιστή. Γι' αυτό και πολλές εκδόσεις αφιερωμένες στη ζωή του Γέροντα τον αναφέρουν ως "Ασυρματιστή του Θεού".

Μάλιστα, ο Γέροντας φέροντας ως παράδειγμα την κατά τη στρατιωτική του θητεία αυτή ιδιότητα, απάντησε σε κάποιον που αμφισβητούσε τη χρησιμότητα της μοναχικής ζωής ότι οι μοναχοί είναι "ασυρματιστές του Θεού", εννοώντας την θερμή τους προσευχή και την έγνοια τους για την υπόλοιπη ανθρωπότητα. Απολύθηκε από το στρατό το 1949.

Μοναστικός Βίος. Τα πρώτα χρόνια: Ο Αρσένιος εισήλθε πρώτη φορά στο Άγιο Όρος για να μονάσει το 1949, αμέσως μετά την απόλυσή του από το στρατό. Όμως επέστρεψε στα κοσμικά για ένα χρόνο ακόμα, προκειμένου να αποκαταστήσει τις αδελφές του, έτσι το 1950 πήγε στο Άγιο Όρος. Κατέλυσε στη σκήτη του Αγίου Παντελεήμονος, στο κελί των Εισοδίων της Θεοτόκου. Εκεί γνώρισε τον πατέρα Κύριλλο που ήταν ηγούμενος στη μονή και τον ακολούθησε πιστά.

Λίγο αργότερα αποχώρησε από τη μονή και κατευθύνθηκε στη Μονή Εσφιγμένου. Εκεί τελέσθηκε η τελετή της «ρασοευχής» και πήρε το πρώτο όνομά του που ήταν Αβέρκιος. Και εκεί αμέσως ξεχώρισε για την εργατικότητά του, τη μεγάλη αγάπη και κατανόηση που έδειχνε για τους «αδελφούς» του, την πιστή υπακοή στο γέροντά του, την ταπεινοφροσύνη του, αφού θεωρούσε εαυτόν κατώτερο όλων των μοναχών στην πράξη.

Προσευχόταν έντονα. Ανάμεσα στα αγαπημένα του αναγνώσματα ήταν οι ρήσεις των Πατέρων της ερήμου και ο Αββάς Ισαάκ ο Σύρος.

Το 1954 έφυγε από τη μονή Εσφιγμένου και κατευθύνθηκε προς την Μονή Φιλοθέου, που ήταν ιδιόρρυθμο μοναστήρι όπου μόναζε και ένας θείος του. Η συνάντησή του όμως με το γέροντα Συμεών ήταν καταλυτική για την πορεία και διαμόρφωση του μοναχικού χαρακτήρα του Παϊσίου.

Μετά από δύο χρόνια, το 1956, χειροθετήθηκε «Σταυροφόρος» και πήρε το «Μικρό Σχήμα». Τότε ήταν τελικά που ονομάστηκε και «Παΐσιος», χάρη στο Μητροπολίτη Καισαρείας Παΐσιο τον β΄, ο οποίος ήταν και συμπατριώτης του. Ο Γέρων Αυγουστίνος αυτήν την περίοδο απέκτησε στενή σχέση με τον Παΐσιο.

Το 1958, ύστερα από «εσωτερική πληροφόρηση», πήγε στο Στόμιο Κονίτσης. Εκεί πραγματοποίησε έργο το οποίο αφορούσε στους ετερόδοξους αλλά περιελάμβανε και τη βοήθεια των βασανισμένων και φτωχών Ελλήνων, είτε με φιλανθρωπίες, είτε παρηγορώντας τους και στηρίζοντάς τους ψυχολογικά, με αιχμή το λόγο του Ευαγγελίου. Επί 4 έτη έμεινε στην Ιερά Μονή Γενεθλίων της Θεοτόκου στο Στόμιο, όπου αγαπήθηκε πολύ από τον λαό της περιοχής για την προσφορά και τον μετριοπαθή χαρακτήρα του.

To 1962 πήγε στο Όρος Σινά, όπου παρέμεινε για δύο χρόνια στο κελί των Αγίων Γαλακτίωνος και Επιστήμης, έγινε ιδιαίτερα αγαπητός στους Βεδουίνους, δίνοντάς τους τρόφιμα με χρήματα από την πώληση στους προσκυνητές ξύλινων σταυρών που έφτιαχνε ο ίδιος.

Επιστροφή στο Άγιο Όρος: Το 1964 επέστρεψε στο Άγιο Όρος, από όπου δεν ξαναέφυγε ποτέ. Έμεινε στη Σκήτη Τιμίου Προδρόμου Ιβήρων. Την εποχή εκείνη ήταν υποτακτικός του Ρώσου μοναχού Τύχωνα, που ασκήτευε στο Σταυρονικητιανό κελλί του Τιμίου Σταυρού μέχρι το θάνατό του το 1968, μετά τον οποίο, ακολουθώντας την επιθυμία του Τύχωνα, έμεινε στο κελί του για έντεκα χρόνια.

Τον ίδιο χρόνο, συμβούλεψε έναν από τους κοντυνότερους μαθητές του, το Βασίλειο Γοντικάκη να γίνει ηγούμενος για να βοηθήσει την ανακατασκευή της Μονής Σταυρονικήτα, που ήταν σημαντικό βήμα για την αναβίωση του μοναχισμού στον Άθω. Ο Γέροντας Παΐσιος ευλαβείτο πολύ το γέροντά του, Τύχωνα, και πάντα μιλούσε με συγκίνηση γι' αυτόν.

Tο 1966 ασθένησε σοβαρά και εισήχθη στο Νοσοκομείο Παπανικολάου. Υποβλήθηκε σε εγχείρηση, με αποτέλεσμα μερική αφαίρεση των πνευμόνων. Στο διάστημα μέχρι να αναρρώσει και να επιστρέψει στο Άγιο Όρος φιλοξενήθηκε στο Ιερό Ησυχαστήριο Αγίου Ιωάννου του Ευαγγελιστού στη Σουρωτή.

Επέστρεψε στο Άγιο Όρος μετά την ανάρρωσή του και το 1967 μετακινήθηκε στα Κατουνάκια, και συγκεκριμένα στο Λαυρεώτικο κελί του Υπατίου, από τότε άρχισε να δέχεται πολλές επισκέψεις.  

Ήδη το όνομά του έχει αρχίσει να γίνεται αρκετά γνωστό μακριά από το Όρος και κάθε λογής βασανισμένοι άνθρωποι οδηγούνταν σε αυτόν, μαθαίνοντας για ένα χαρισματούχο μοναχό που ονομάζεται Παΐσιος.

Το επόμενο έτος μεταφέρθηκε στη Μονή Σταυρονικήτα. Βοήθησε σημαντικά σε χειρωνακτικές εργασίες, συνεισφέροντας στην ανακαίνιση του μοναστηριού.

Στην Παναγούδα: Το 1979 αποχώρησε από την σκήτη του Τιμίου Σταυρού και κατευθύνθηκε προς την Μονή Κουτλουμουσίου. Εκεί εισχώρησε στή μοναχική αδελφότητα ως εξαρτηματικός μοναχός. Η Παναγούδα ήταν ένα κελί εγκαταλελειμμένο και ο Παΐσιος εργάστηκε σκληρά για να δημιουργήσει ένα κελί με «ομόλογο», όπου και έμεινε μέχρι και το τέλος τη ζωής του. Από την εποχή που εγκαταστάθηκε στην Παναγούδα πλήθος λαού τον επισκεπτόταν.

Ήταν μάλιστα τόσο το πλήθος ώστε να υπάρχουν και ειδικές σημάνσεις που επεσήμαναν τον δρόμο προς το κελί του, ώστε να μην ενοχλούν οι επισκέπτες τους υπολοίπους μοναχούς. Επίσης δεχόταν πάρα πολλές επιστολές. Όπως έλεγε ο γέροντας στενοχωρείτο πολύ, γιατί από τις επιστολές μάθαινε μόνο για διαζύγια και ασθένειες ψυχικές ή σωματικές.

Παρά το βεβαρημένο πρόγραμμά του, συνέχιζε την έντονη ασκητική ζωή, σε σημείο να ξεκουράζεται ελάχιστα, 2 με 3 ώρες την ημέρα. Εξακολούθησε όμως να δέχεται και να προσπαθεί να βοηθήσει τους επισκέπτες. Συνήθιζε επίσης να φτιάχνει «σταμπωτά» εικονάκια τα οποία χάριζε στους επισκέπτες σαν ευλογία.

Οι ασθένειες του Γέροντα.Το ιστορικό: Το 1966 ο γέροντας νοσηλεύθηκε στο Νοσοκομείο Παπανικολάου λόγω βρογχεκτασιών. Μετά την επέμβαση για την αφαίρεσή τους και λόγω της χρήσης ισχυρών αντιβιοτικών ο γέροντας έπαθε ψευδομεμβρανώδη κολίτιδα, η οποία του άφησε μόνιμα δυσπεπτικά προβλήματα.

Κάποια στιγμή, ενώ εργαζόταν στην πρέσα που είχε στο κελί του, έπαθε βουβωνοκήλη. Αρνήθηκε να νοσηλευτεί και υπέμεινε καρτερικά την ασθένεια, η οποία του έδινε φοβερούς πόνους για τέσσερα ή πέντε χρόνια.

Κάποια μέρα σε μια επίσκεψή του στη Σουρωτή, κάποιοι γνωστοί του γιατροί κυριολεκτικά τον απήγαγαν και τον οδήγησαν στο Θεαγένειο νοσοκομείο, όπου και χειρουργήθηκε.

Παρά την αντίθεση των γιατρών, ο γέροντας συνέχισε τη σκληρή ασκητική ζωή και τις χειρωνακτικές εργασίες κάτι που επιδείνωσε και άλλο την κατάσταση της υγείας του.

Το τέλος της ζωής του: Μετά το 1993 παρουσίαζε αιμορραγίες για τις οποίες αρνούνταν να νοσηλευτεί λέγοντας ότι «όλα θα βολευτούν με το χώμα». Το Νοέμβριο του ίδιου έτους βγήκε για τελευταία φορά από το Όρος και πήγε στη Σουρωτή, στο Ησυχαστήριο του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου για τη γιορτή του Αγίου Αρσενίου (10 Νοεμβρίου).



Εκεί έμεινε για λίγες μέρες και ενώ ετοιμαζόταν να φύγει ασθένησε και μεταφέρθηκε στο Θεαγένειο, όπου έγινε διάγνωση για όγκο στο παχύ έντερο. Θεώρησε τον καρκίνο εκπλήρωση αιτήματός του προς το Θεό και ωφέλιμο για την πνευματική του υγεία.

Στις 4 Φεβρουαρίου του 1994 χειρουργήθηκε. Παρότι η ασθένεια δεν έπαυσε, αλλά παρουσίασε μεταστάσεις στους πνεύμονες και στο ήπαρ, ο γέροντας ανακοίνωσε την επιθυμία του να επιστρέψει στο Άγιο Όρος στις 13 Ιουνίου. Ο υψηλός πυρετός όμως και η δύσπνοια τον ανάγκασαν να παραμείνει. Στο τέλος του Ιουνίου οι γιατροί του ανακοίνωσαν ότι τα περιθώρια ζωής του ήταν δύο με τρεις εβδομάδες το πολύ.

Τη Δευτέρα 11 Ιουλίου (γιορτή της Αγίας Ευφημίας) κοινώνησε για τελευταία φορά γονατιστός μπροστά στο κρεβάτι του. Τις τελευταίες μέρες της ζωής του αποφάσισε να μην παίρνει φάρμακα ή παυσίπονα, παρά τους φρικτούς πόνους της ασθένειάς του.

Τελικά απεβίωσε την Τρίτη 12 Ιουλίου 1994 και ώρα 11:00 και ενταφιάστηκε στο Ιερό Ησυχαστήριο του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Έκτοτε, κάθε χρόνο στις 11 προς 12 Ιουλίου, στην επέτειο της κοίμησής του, τελείται αγρυπνία στο Ιερό Ησυχαστήριο, με συμμετοχή χιλιάδων πιστών.

 

Συγγραφικό έργο: Ο Γέροντας Παΐσιος συνέγραψε 4 βιβλία, τα οποία έχουν εκδοθεί από το Ιερόν Ησυχαστήριον «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος» (Σουρωτή Θεσσαλονίκης). Τα βιβλία αυτά τιτλοφορούνται:

Ο Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης (1991)
Ο Γέρων Χατζη-Γεώργης ο Αθωνίτης, 1809-1886 (1986)
Αγιορείται Πατέρες και Αγιορείτικα (1993)
 Επιστολές (1994)

Αποτίμηση και μεταθανάτια φήμη: Ήδη πριν το θάνατο του Παΐσιου, είχε αρχίσει να σχηματίζεται ένας μύθος γύρω από το όνομά του και έγινε πρόσωπο αμφιλεγόμενο για τη μοναστική κοινότητα του Άθω: κάποιοι παλαιότεροι μοναχοί και ζηλωτές, όπως εκείνοι της Μονής Εσφιγμένου, του ασκούσαν κριτική.

Σύμφωνα με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο Παΐσιος ήταν ένας από τους υπεύθυνους για την αναβίωση του μοναχισμού στο Άγιο Όρος, που βρισκόταν σε παρακμή ως τη δεκαετία του 1960.

Στην Ελλάδα και στο Άγιο Όρος είναι γνωστός μαζί με τον Άγιο Πορφύριο ως θαυματουργός και θεραπευτής. Οι Μητροπολίτες Ναυπάκτου Ιερόθεος και Μαραθώνα Μελίτων έχουν προτείνει την κατάταξή του στα δίπτυχα της Ορθόδοξης Εκκλησίας ως Αγίου.

Η θαυματολογία γύρω από τον γέροντα Παΐσιο έχει ως αποτέλεσμα εκατοντάδες άτομα να επισκέπτονται καθημερινά τη Μονή Αγίου Ιωάννη Θεολόγου στη Σουρωτή, όπου είναι θαμμένος, η οποία είναι γνωστή και με το όνομά του.

Κυκλοφορούν επίσης δεκάδες βιβλία με διδασκαλίες του και προφητείες του, που έχουν να κάνουν με διάφορα θέματα, από το τέλος του κόσμου ως την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης και αλβανικών εδαφών από την Ελλάδα. Το ενδιαφέρον για τον Παΐσιο ενισχύθηκε ιδιαίτερα την περίοδο της οικονομικής κρίσης.

  
 

SÜDDEUTSCHE ZEITUNG: ΜΙΖΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΩΝ LEOPARD 2

 

Η γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung επανέρχεται στο σκάνδαλο των μιζών που καταβλήθηκαν από γερμανικές εταιρείες στο πλαίσιο ελληνικών εξοπλιστικών προγραμμάτων. Όπως σημειώνει το δημοσίευμα: «Γερμανοί και Ελληνες ερευνητές διαπίστωσαν ότι υπήρξαν δωροδοκίες και στην πώληση των Leopard 2 και εντόπισαν, επιπλέον  ένα περίπλοκο σύστημα πληρωμών». Η εφημερίδα του Μονάχου επισημαίνει ότι όλες οι πληρωμές γίνονταν μέσω ενός και μόνο μεσάζοντα του Παναγιώτη Ευσταθίου,  πρώην αξιωματικού του Πολεμικού Ναυτικού, ο οποίος δρούσε στην Αθήνα ως μεσάζοντας πολλών γερμανικών αμυντικών βιομηχανιών.

Η εφημερίδα αποκαλύπτει ότι για άρματα μάχης, πυραύλους και υποβρύχια ‘Made in Germany' δίνονταν μεγάλες μίζες σε στελέχη υπουργείων και στρατιωτικούς στην Αθήνα. Στο σύστημα αυτό, όπως δείχνουν έρευνες της SZ, του NDR (Βορειογερμανική Ραδιοφωνία) και του WDR (Δυτικογερμανική Ραδιοφωνία), ήταν όλα οργανωμένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Ο αρθρογράφος τονίζει  ότι, σύμφωνα με τις ερευνητικές αρχές, πρόσφατα αποδείχθηκε ότι πραγματοποιήθηκαν 165 πληρωμές σε 14 αξιωματούχους στην Ελλάδα σε ότι αφορά τις συμφωνίες για τα Leopard 2, το σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας Asrad καθώς και  σε μια παραγγελία υποβρυχίων.

Η SZ σημειώνει ότι ο Π. Ευσταθίου εισέπραξε 42 εκατομμύρια ευρώ από τους γερμανούς συνέταιρούς τους στο διάστημα 2001-2011. Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι η γερμανική εταιρεία Rheinmetall ομολόγησε τις ευθύνες της στο σκάνδαλο δωροδοκιών κατά την πώληση του συστήματος Asrad, για το οποίο της επιβλήθηκε πρόστιμο 40 εκατ ευρώ. «Αντιθέτως, οι ερευνητικές αρχές δεν επιβάλλουν κυρώσεις στη συμφωνία των Leopard 2, επειδή η υπόθεση του Asrad ήταν αισθητά μεγαλύτερη και η Rheinmetall συνέβαλε στη διαλεύκανση». 

Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΣΗΜΕΡΑ


Ελλάδα: Από την Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015, οι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος σε οκτώ περιφέρειες της χώρας θα μπορούν να εξαργυρώσουν το κουπόνι της «Ψηφιακής Αλληλεγγύης» για να αποκτήσουν δωρεάν διαδικτυακή σύνδεση ή φορητό υπολογιστή ή tablet. Απαντήσεις σε όσους τον κατηγορούν έδωσε με τηλεοπτική του συνέντευξη ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών Γ.Παπανδρέου. «Το 2009 έβαλα το κεφάλι μου στον ντορβά για τη χώρα» είπε, υποστηρίζοντας ότι χωρίς το Μνημόνιο η χώρα θα είχε χρεοκοπήσει.

Ο Γ.Παπανδρέου εξαπέλυσε βέλη κατά της ΕΕ και της γερμανικής κυβέρνησης, για το ΠΑΣΟΚ είπε ότι έχει ταυτιστεί με την πιο σκληρή έκφανση της συντηρητικής πολιτικής, ενώ κατηγόρησε τον Αντ.Σαμαρά ότι «έπαιξε τη χώρα στα ζάρια για προεκλογικούς λόγους». Συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά έχει αυτήν την ώρα ο πρωθυπουργός της Ισπανίας Μαριάνο Ραχόι. Στόχος της επίσκεψης του Μαριάνο Ραχόι στην Αθήνα, όπως αναφέρει η El Pais, είναι η παροχή στήριξης στον έλληνα πρωθυπουργό εν όψει των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου.

Ανοιχτή διαδικτυακή συνέντευξη στους πολίτες που θα του θέτουν ερωτήματα μέσω του twitter θα δώσει στις 20:00 απόψε, Τετάρτη, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας. Στην Καλαμάτα συνελήφθησαν το απόγευμα της Τρίτης δύο άτομα, που θεωρούνται συνεργοί του Χριστόδουλου Ξηρού. Πρόκειται για έναν 54χρονο Έλληνα και έναν 37χρονο αλλοδαπό, οι οποίοι το πρωί της Τετάρτης κρατούνται στην Αντιτρομοκρατική και σε λίγη ώρα αναμένεται να οδηγηθούν στον εισαγγελέα.

Κόσμος: Ο αμφιλεγόμενος κωμικός Ντιεντονέ Μπαλαμπαλά τέθηκε υπό κράτηση από τις γαλλικές αρχές, μετά από σχόλιά του που ερμηνεύτηκαν ως «υποστήριξη» στον τζιχαντιστή Κουλιμπαλί. To επίμαχο σχόλιο είχε γίνει μετά την αιματηρή ομηρία στο σούπερμαρκετ την Παρασκευή, ενώ προ μηνών ο κωμικός είχε απασχολήσει την αστυνομία λόγω προβοκατόρικου σχολίου που ειρωνευόταν βίντεο με αποκεφαλισμό ομήρου από την ISIS.

Συντονισμένη πίεση στον βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον ασκούν οι αρχηγοί των υπόλοιπων κομμάτων ώστε να συμφωνήσει στη διεξαγωγή ντιμπέιτ εν όψει των εκλογών, διαμηνύοντάς του με πανομοιότυπες επιστολές πως θα κάνουν το ντιμπέιτ ακόμη και χωρίς εκείνον. Οι αρχηγοί των Εργατικών, των Φιλελεύθερων Δημοκρατών και του UKIP ενημερώνουν τον Κάμερον πως θα του έχουν έτοιμη μία καρέκλα, «εάν τυχόν αλλάξει γνώμη».

Την απίστευτη ψυχραιμία με την οποία διέφυγαν οι αδελφοί Κουασί λίγα λεπτά μετά το μακελειό από την δολοφονική επίθεσή τους στη σατιρική εφημερίδα Charlie Hebdo, καταγράφει νέο βίντεο που ήρθε στη δημοσιότητα από το sky news. Επίθεση σε λεωφορείο στην ανατολική Ουκρανία στοίχισε τη ζωή στους δώδεκα επιβαίνοντες και απειλεί να τινάξει στον αέρα την, ούτως ή άλλως, εύθραυστη εκεχειρία. Ο ουκρανικός στρατός αναφέρει πως το πολιτικό λεωφορείο περνούσε από στρατιωτικό σημείο ελέγχου την ώρα της επίθεσης, και για αυτό μπήκε στη γραμμή του πυρός, ενώ οι φιλορώσοι ένοπλοι αρνούνται ευθύνη για την επίθεση. Κίεβο και φιλορώσοι ανταλλάσσουν κατηγορίες για την κλιμάκωση που είχε προηγηθεί της επίθεσης στο λεωφορείο.

Μία εβδομάδα μετά την βάρβαρη επίθεση που συγκλόνισε τη Γαλλία, το Charlie Hebdo κυκλοφορεί με εξώφυλλο τον Μωάμεθ: Εξώφυλλο βλάσφημο, αλλά και εξώφυλλο που, όπως εξήγησαν οι σχεδιαστές του περιοδικού, «σχεδιάστηκε με δάκρυα». Αντιδράσεις για την απεικόνιση του προφήτη είχαν ξεσπάσει ήδη μετά την αποκάλυψη του εξώφυλλού του. Κατ' εξαίρεση, το περιοδικό έχει τυπωθεί σε πολύ περισσότερα αντίτυπα από ό,τι συνήθως, θα μείνει σε κυκλοφορία για δύο εβδομάδες, θα μεταφραστεί και θα διανεμηθεί και σε ξένες χώρες. Ανάρπαστο το τεύχος ήδη από τις πρώτες ώρες.

Οικονομία: Την άποψη ότι η χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής στη ζώνη του ευρώ είναι απαραίτητη για την επίτευξη της σταθερότητας των τιμών εξέφρασε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι σε συνέντευξη που παραχώρησε στην γερμανική εφημερίδα Die Zeit και η οποία θα δημοσιευθεί αύριο Πέμπτη.

Τη δημιουργία του «Ελληνικού Δείκτη Εταιρικών Ομολόγων» προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως δείκτης αναφοράς (Benchmark) για τις αποδόσεις αμοιβαίων κεφαλαίων και άλλων χρηματοοικονομικών προϊόντων ή και ως επενδυτικό προϊόν στο μέλλον ανακοίνωσε σήμερα Τετάρτη η Διοίκηση του Ομίλου του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Αθλητισμός: Χάρη σε γκολ του Ντε Γιονγκ στο 86' η Μίλαν πανηγύρισε την πρόκριση στα προημιτελικά του Κυπέλλου Ιταλίας, επικρατώντας με 2-1 της Σασουόλο. Έτσι οι Μιλανέζοι πήραν ρεβάνς για την ήττα στο πρωτάθλημα προ δέκα ημερών. Οι γηπεδούχοι προηγήθηκαν με γκολ του Πατσίνι στο 38' αλλά στο 64' ο Σαβσόνε ευστόχησε από την άσπρη βούλα και ισοφάρισε για της Σασουόλο. Τελικά, Ντε Γιονγκ με δεξί βολέ έπειτα από δοκάρι σε σουτ το Πόλι, έγραψε το τελικό 2-1 και χάρισε την πρόκριση στη Μίλαν.

Με συναρπαστικό τρόπο ξεκίνησαν οι ρεβάνς της φάσης των "16" του κυπέλλου Ισπανίας, καθώς η Εσπανιόλ απέκλεισε τη Βαλένθια επικρατώντας 2-0 στη Βαρκελώνη. Στο πρώτο ματς οι "νυχτερίδες" είχαν νικήσει 2-1 και έδειχναν να αγκαλιάζουν την πρόκριση μέχρι τα τελευταία λεπτά, όταν ο Φελίπε Καϊσέδο με γκολ στο 79΄ και το 89΄ έστειλε την Εσπανιόλ στους προημιτελικούς.

Την αντίθεσή της στην υποψηφιότητα του Γιώργου Γκιρτζίκη για την προεδρία της ΕΠΟ εξέφρασε η ΠΑΕ ΠΑΟΚ, δημοσιοποιώντας τη θέση της στο ΔΣ της ΕΠΟ. Όπως αναφέρει σε αυτή, «τι ελληνικό ποδόσφαιρο δεν απεμπλέκεται από την εγκληματική οργάνωση». Την αντίθεσή τους στην υποψηφιότητα Γκιρτζίκη (που είναι και η μοναδική) εξέφρασαν και οι ΠΑΕ Παναθηναϊκός και Βέροια. Τέλος, όπως αποφασίστηκε, η 20ή αγωνιστική που «πέφτει» πάνω στις εκλογές, θα γίνει στις 24 και 26 Ιανουαρίου, δηλαδή μια ημέρα πριν και μια μετά από τις εκλογές.