27 Οκτωβρίου, 2015

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΩΡΑ

 

Δώδεκα προτάσεις για την παιδεία και ας αφήσουν η κ. Αναγνωστοπούλου και ο Νίκος Φίλης ως μείζον ζήτημα τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών.

1.Αναδιάθρωση του σχολικού χάρτη με συνένοχη σχολείων, χωρίς να θίγονται οι νησιωτικές και ορεινές περιοχές, για τη δημιουργία μεγαλύτερων και λει­τουργικότερων σχολικών μονάδων. Σή­μερα ο μέσος όρος φοίτησης σε μία σχολική μονάδα είναι 300 μαθητές, ενώ ο μέσος όρος των ευρωπαϊκών χωρών ξεκινά από 900!

2.Μείωση των 6 διαφορετικών τύ­πων σχολείων σε 2, ώστε να επιτύχουμε έλλογη οργάνωση της διδασκαλίας.

3.Μείωση του αριθμού των ειδι­κοτήτων των καθηγητών, για καλύτερη διαχείριση του εκπαιδευτικού προ­σωπικού. Σήμερα έχουμε 117 ειδι­κότητες καθηγητών και 44 υποειδικότητες, όταν, αμέσως μετά από εμάς, η Γερμανία έχει μόνο 28!

4.Δραστική μείωση των σχεδόν 4.000 ετησίων αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε μη διδακτικά καθήκοντα.

5.Διοίκηση της εκπαίδευσης από αποφοίτους ειδικής σχολής, μακριά από κομματικές επιλογές.

6.Διαμόρφωση του προγράμματος διδασκαλίας από επιστημονικό φορέα με βάση τις ανάγκες των μαθητών και όχι των καθηγητών.

7.Σύσταση θέσης διακομματικού μόνιμου υφυπουργού ή έστω Γενικού Γραμματέα Παιδείας με πολυετή θη­τεία, για σταθερή εκπαιδευτική πο­λιτική.

8.Τροφοδότηση των βιβλιοθηκών με πολλά βιβλία αντί της διανομής ενός μόνο βιβλίου ανά μάθημα, για να σταματήσει η αποστήθιση.

9.Κατάργηση του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση. Ενίσχυση με οι­κονομικό κουπόνι όσων επιλέγουν την ιδιωτική παιδεία. Ανάπτυξη συνεργείων δημόσιας και ιδιωτικής παιδείας.

10.Αντιμετώπιση της παραπαιδείας με νέο πανελλήνιο σύστημα εξετάσεων ανά επίπεδο και γνωστικό αντικεί­μενο.

11.Τέλος στη δράση βίαιων μει­οψηφιών στα πανεπιστήμια. Αποκα­τάσταση του ρόλου των Συμβουλίων των Ιδρυμάτων.

12.Λειτουργική και οικονομική ανασυγκρότηση των 40 πανεπιστημίων και ΤΕΙ κάτω από 4-5 μεγάλες εθνικές «πανεπιστημιακές ομπρέλες», που δεν θα θίγουν την αυτονομία τους. Δημι­ουργία, με δημόσια και ιδιωτικά θεσμικά κεφάλαια ενιαίου φορέα έρευνας στα πανεπιστήμια σε σύνδεση με την οι­κονομία και την αγορά εργασίας.

Η αναμόρφωση της παιδείας μας μόνο με ευρεία συναίνεση μπορεί να επιτευχθεί. Χρειάζεται ειλικρινής διά­λογος και γρήγορες αποφάσεις, χωρίς ιδεοληψίες και προκαταλήψεις. Ας το κάνουμε πριν είναι αργά, τώρα.
 


Δεν υπάρχουν σχόλια: