14 Οκτωβρίου, 2015

Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΕΝΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΙΣΤΗ ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ (Η΄ ΜΕΡΟΣ)

 
Γ) Ο συμμετέχοντες στ Συνέδρια κα τς Διασκέψεις.
Μι λλη θλιβερ διαπίστωση, π τ μέχρι σήμερα γενόμενα Συνέδρια κα Διασκέψεις, εναι τ γεγονός, τι τ πιλεχθέντα πρόσωπα εχαν οκουμενιστικ φρόνημα κα προέρχονταν κατ προτίμηση π τν καδημαϊκ χρο. 

σοι π τος πιλεγέντας ντιπροσώπους διέκριναν τος οκουμενιστικος στόχους τν Διασκέψεων κα τόλμησαν ν διαφοροποιηθον, πομακρύνθηκαν π τς Διασκέψεις, παραιτήθηκαν π μόνοι τους. Τ οκουμενιστικ κριτήρια πιλογς τν προσώπων δείχνουν κόμη κάτι πολύ σημαντικό: τι λογικοκρατούμενη σκέψη κα καδημαϊκ θεολογία ρχονται οσιαστικά ν ντικαταστήσουν τν μπειρία τς θεώσεως.

Παύει δηλαδ ν προέχει ναζήτηση γίων κα θεοφόρων νδρν, μ θεο φωτισμό, μ ληθιν ρθόδοξο, μολογιακ-μαρτυρικ φρόνημα, κα ποκλείεται συμμετοχή τους π τς Διασκέψεις, ν πιλέγονται  πρόσωπα μ πανεπιστημιακς πιδόσεις κα περγαμηνές, πο μπνέονται κα κφράζουν τ οκουμενιστικ πνεμα το θρησκευτικο συγκρητισμο τς Νέας Εποχής.

λλ τ ξ σου θλιβερ εναι καί τ γεγονός, τι κόμη κα στ μέλλουσα ν συγκληθε γία κα Μεγάλη Σύνοδο δν θ συμμετάσχουν λοι ο ν νεργεί πίσκοποι τν κατ τόπους κκλησιν, λλ μόνο νας μικρς ριθμς ντιπροσώπων π  κάθε τοπικ κκλησία.

τελικ πόφαση τς Συνάξεως τν Προκαθημένων, (6-9 Μαρτίου 2014), ν κπροσωπηθε κάθε τοπικ κκλησία μ να πολ περιορισμένο ριθμ μελν, (24 μέλη), κα κάθε τοπικ κκλησία ν χει δικαίωμα μόνο μις ψήφου, ποτελε πρωτοφαν καινοτομία, ξένη πρς τν ρχαία παράδοση τς κκλησίας μας.

Κα γενννται ελογα τ ρωτήματα: Πότε στν στορία τς κκλησίας ποκλείσθηκαν κανονικο πίσκοποι π Τοπική, Οκουμενικ Σύνοδο;

ν στν ρχαία κκλησία φαρμοζόταν τ σύστημα τν ντιπροσωπειν τν τοπικν κκλησιν, τότε ο αρετικο ρχιεπίσκοποι θ στελναν ς ντιπροσώπους τος μόφρονές τους πισκόπους κα θ πικρατοσε πλάνη. λλ κα μ ποιά κριτήρια θ πιλεγον ο ντιπρόσωποι; Θ ψηφισθον π τς κατ τόπους Συνόδους, θ ρισθον μ κριτήριο τν νδοτικότητα σε θέματα πίστεως; 

Δ) Θέματα τς γίας κα Μεγάλης Συνόδου.

 πως ναφέραμε, κατάλογος τν θεμάτων, πο κατήρτισε Προπαρασκευαστικ Διορθόδοξος πιτροπ το 1930, ναθεωρήθηκε π τν Α΄ Πανορθόδοξο Διάσκεψη το 1961, ποία κατήρτισε νέο κατάλογο, πο κα ατς μ τ σειρά του ναθεωρήθηκε μ νέο κατάλογο, πι συνεπτυγμένο, π τν Α΄ Προσυνοδικ Πανορθόδοξο Διάσκεψη το 1976. π τ δέκα θέματα το καταλόγου ατο, τ τέσσερα πρτα, δηλαδή:

ρθόδοξος Διασπορά, τ Ατοκέφαλον κα τρόπος νακηρύξεως ατο, τ Ατόνομον κα τρόπος νακηρύξεως ατο κα τ Δίπτυχα, ναφέρονται στς διορθόδοξες σχέσεις και στν διορθόδοξη νότητα, κα ποσκοπον στν πίλυση ζητημάτων πο σχετίζονται μ τς κατ τόπους ρθόδοξες κκλησίες·

Τ τρία πόμενα: Τ ζήτημα το κοινο μερολογίου, κωλύματα γάμου, ναπροσαρμογ τν περ νηστείας κκλησιαστικν διατάξεων, φορον σ ζητήματα κκλησιαστικς εταξίας κα πρακτικ προβλήματα ποιμαντικς φύσεως· τ δύο πόμενα:

Σχέσεις ρθοδόξων κκλησιν πρς τν λοιπν χριστιανικν κόσμον κα ρθοδοξία κα Οκουμενικ Κίνησις, ναφέρονται στς σχέσεις τς ρθοδόξου κκλησίας μ τς χριστιανικς αρέσεις κα στν προώθηση τς παγχριστιανικς νότητος, μ βάση τς ρχές το Οκουμενισμο.

Τ τελευταο π τ θέματα: Συμβολ τν κατ τόπους ρθοδόξων κκλησιν ες τν πικράτησιν τν χριστιανικν δεωδν τς ερήνης, τς λευθερίας, τς δελφοσύνης κα τς γάπης μεταξ τν λαν, κα ρσιν τν φυλετικν διακρίσεων, φορ στν προώθηση τν Διαθρησκειακν Διαλόγων στ πλαίσια το Διαθρησκειακο Οκουμενισμο, μ πώτερο στόχο τν οκουμενιστικο τύπου «πανθρησκειακ νότητα».

π τ παρ πάνω θέματα, τ τέσσερα πρτα πρξαν τ πι κανθώδη κα δυσεπίλυτα, κα προκάλεσαν τς περισσότερεςδιαφωνίες,(δίως μεταξύ το Οκουμενικο Πατριαρχείου κα τς κκλησίας τς Ρωσίας).

Εξακολουθον δέ ν πολλος, μ ξαίρεση σως ατ τς Διασπορς, νά παραμένουν λυτα μέχρι σήμερα, παρ τς μέχρι τώρα γενόμενες συζητήσεις κα προταθεσες λύσεις. Κα π ,τι φαίνεται δν πρόκειται ν βρεθε λύση, ν δν γίνουν μοιβαες ποχωρήσεις.

Τ ζήτημα το μερολογίου ξακολουθε ν παραμένει μέχρι σήμερα μι νοικτ πληγ στ σμα τς κκλησίας, πο προκλήθηκε  π τν λως κριτη, πιπόλαιη κα βεβιασμένη νέργεια το Οκουμενικο Πατριαρχείου ν υοθετήσει τ νέο μερολόγιο, συμπαρασύροντας κα ρισμένες τοπικς κκλησίες, χωρς τν μόφωνη γνώμη λων τν κατ τόπους ρθοδόξων κκλησιν, μ ποτέλεσμα ν δημιουργήσει σχίσματα κα διαιρέσεις στ σμα τς κκλησίας.

Γι τ ζητήματα τν κωλυμάτων το γάμου, κα τς ναπροσαρμογς τν περ νηστείας κκλησιαστικν διατάξεων, κκλησία χει δη ποφανθε μ ερος κανόνες Οκουμενικν κα Τοπικν Συνόδων, ο ποοι, πειδ χουν διαχρονικ χαρακτήρα, δν πιδέχονται τροποποιήσεις κα λλαγές.

Τ τρία τελευταα θέματα, πο χουν μφαν κα ντονο οκουμενιστικ χαρακτήρα, ποσκοπον στν δραίωση τς παναιρέσεως το Διαχριστιανικο κα Διαθρησκειακο Οκουμενισμο. Γι τν πίτευξή τους τ Οκουμενικ Πατριαρχεο κινήθηκε πάνω σ δύο βασικος ξονες:

α).Στν προώθηση τν Διαλόγων μ τς διάφορες χριστιανικς μολογίες-αρέσεις, μ σκοπ τν οκουμενιστικο τύπου νωση μ βάση τς ναπτυχθεσες αρετικς θεωρίες κα δίως το δογματικο μινιμαλισμο κα τς βαπτισματικς θεολογίας, κα

β).στν προετοιμασία τς γίας κα Μεγάλης Συνόδου, ποία θ προσέδιδε τ παιτούμενο κκλησιαστικ κρος κα νομιμότητα στν πιχειρούμενη διά μέσου τν διαλόγων νωση τς ρθοδοξίας μ τς χριστιανικς μολογίες-αρέσεις χωρς δογματικ συμφωνία κα πιστροφ στν ρθοδοξία.

Ο προδοτικς λλωστε γι τν ρθοδοξία συμφωνίες στ Διάλογο μεταξ ρθοδόξων κα Ρωμαιοκαθολικν, πο πιχειρήθηκαν στν 7η Γενικ Συνέλευση τς Μικτς Θεολογικς πιτροπς στ Balamand, τ 1993, κα ο ξ σου προδοτικς συμφωνίες στ Διάλογο μεταξ ρθοδόξων κα Προτεσταντν στ πλαίσια τς 9ης Γενικς Συνελεύσεως το Π.Σ.Ε., πο πιχειρήθηκαν στ Porto Alegre τς Βραζιλίας, τ 2006, πιβεβαιώνουν το λόγου τ ληθές.

Μι πολ βασικ διαπίστωση, σχετικ μ τ περιεχόμενο τς θεματολογίας το παρ πάνω καταλόγου, εναι παντελς πουσία φλεγόντων ζητημάτων δογματικς φύσεως κα   παντελς λλειψη νδιαφέροντος κα μερίμνης γι τν καταπολέμηση τν ποικίλων συγχρόνων αρέσεων, πο μαστίζουν τν κκλησία.

Στς ρχαες Οκουμενικς Συνόδους, βασικ μέριμνα τν γίων Πατέρων, πο συγκροτοσαν τς Συνόδους, ταν κατ πρτο λόγο καταπολέμηση κα ξουδετέρωση τν αρέσεων, πο μφανιζόταν στν ποχή τους, κα κατ δεύτερο λόγο ρύθμιση τν λλων κκλησιαστικν ζητημάτων.

Συνεπς κα στν ποχή μας, πρώτη κα βασικ μέριμνα τν ρχιτεκτόνων τς γίας κα Μεγάλης Συνόδου θ πρεπε ν εναι καταπολέμηση τν ποικίλων συγχρόνων αρέσεων, πως εναι Παπισμός, ποος παρ τος Διαλόγους ξακολουθε μέχρι σήμερα ν μμένει στν πλάνη  κα ν σκε δόλιο προσηλυτισμ ες βάρος τς ρθοδοξίας, λλ κα Προτεσταντισμός, Χιλιασμός, Μαρξισμς κα λοιπ θεΐα,  πως εναι Νεοπαγανισμός, Μασονία, Διεθνς Σιωνισμός, Θεοσοφία κα Νέα ποχή, τ σλάμ, ο Σέκτες, ο Καταστροφικς Λατρεες, Νεοσατανισμός, λλ κα παναίρεση το Οκουμενισμο κα ο λλες πλάνες τς «κενς πάτης» ατο το κόσμου.

προρρηθεσα Σύνοδος, καθ’ σον δν προτάσσει κα δν προτίθεται ν σχοληθε μ τ μνημονευθέντα θέματα πίστεως κα αρέσεων, π’ οδεν μπορε ν θεωρηθε ληθς ρθόδοξος Σύνοδος κα συνέχεια τν ρχαίων μεγάλων Οκουμενικν Συνόδων, μ συνέπεια ν πορριφθε ς Ψευδοσύνοδος πό τ πλήρωμα τς κκλησίας.[1] (ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)
 


Δεν υπάρχουν σχόλια: