15 Οκτωβρίου, 2015

Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΕΝΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΙΣΤΗ ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ (Θ΄ ΜΕΡΟΣ)

 
 Ε)Τ  ζήτημα τς πισήμου ναγνωρίσεως
 ς Οκουμενικν Συνόδων τς Η΄ κα  Θ΄ Οικουμενικς.
να λλο πρωταρχικς σημασίας ζήτημα, μ τ ποο σχοληθήκαμε κα σ παλαιότερες δημοσιεύσεις μας, εναι τ ζήτημα τς ν τ μελλούσ Συνόδ πισήμου νακηρύξεως κα ναγνωρίσεως: α) τς π Μεγάλου Φωτίου συγκληθείσης Συνόδου, τ 879-880, ς Η΄ Οκουμενικς κα β) τς π γίου Γρηγορίου το Παλαμ συγκληθείσης Συνόδου, τ 1351, ς Θ΄ Οκουμενικς.

μφότερες ο Σύνοδοι ατς χουν λα κενα τ στοιχεα κα τς προϋποθέσεις, πο παιτονται, γι ν θεωρηθον ς Οκουμενικές, πως κατέδειξαν σχετικς μελέτες τν Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτν Πειραις κ. Σεραφείμ, Ναυπάκτου κ. εροθέου κα Γόρτυνος κ. ερεμίου.

Σχετικ ατημα τν παρ πάνω εραρχν γι Συνοδικ ξέταση το θέματος π τή Σύνοδο τς εραρχίας, μ βάση τς εσηγήσεις τν Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτν Ναυπάκτου κ. εροθέου κα Γόρτυνος κ. ερεμίου, τελικ περρίφθη κα δν συζητήθηκε, μ τν πρόφαση, τι τοπικ Σύνοδος τς εραρχίας τς κκλησίας τς λλάδος εναι ναρμοδία ν εσηγηθε τ συμπερίληψη στν μερησία διάταξη τς Πανορθοδόξου Συνόδου τέτοιου θέματος.

πραγματικ μως ατία εναι λλη· πως σημειώνει σ σχετικ ρθρο του Σεβασμιώτατος κ. Σεραφείμ: «Εναι προφανς κα πρόδηλο τι μ τυπικ ναγνώριση γίνεται γι ν μ “λυπηθον” ο ντιθέως κα δαιμονιωδς καθυβρίζοντες τος γίους προεξάρχοντας τν δύο Οκουμενικν Συνόδων ερ κα Μέγα Φώτιο κα γιο Γρηγόριο ρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης τν Παλαμ ς δθεν αρεσιάρχας, πως αταποδείκτως προκύπτει π τν “Δογματικ διδασκαλία” τς Ρωμαιοκαθολικς παρασυναγωγς».[2]

π πλέον μάλιστα κα γι ν μ λυπηθον ο Οκουμενιστς ρχιερες, ο προωθοντες τν παναίρεση το Οκουμενισμο, τόσο ο νήκοντες στ Οκουμενικ Πατριαρχεο, σο κα ο νήκοντες στν κκλησία τς λλάδος. Διότι γνωρίζουν πολ καλ ο ν λόγ Οκουμενιστς ρχιερες, τι μι τέτοια ναγνώριση θ σημάνει τ ριστικ τέλος τν Διαλόγων μ τ Ρωμαιοκαθολικ παρασυναγωγή.

Περ το θέματος ατο σημειώνει σ πρόσφατη δημοσίευσή του κα π. Γεώργιος Μεταλληνός: «τοιμάζεται ατ Σύνοδος, γι ν μς δηγήσει, πως διαβάζουμε κα πως βλέπουμε, στν ποδοχ το Παπισμο κα το Προτεσταντισμο ς αθεντικν χριστιανισμν. Ατ εναι τ τραγικό. Εχομαι ν μν γίνει ποτέ.  

λλ κε δηγονται τ πράγματα. Ἐὰν λοιπν συνέλθει Πανορθόδοξος Σύνοδος, πο θ χει τν χαρακτήρα γι μς Οκουμενικς Συνόδου, ἐὰν συνέλθει κα δν δεχθε μεταξ τν Οκουμενικν Συνόδων τν Η΄ κα τν Θ΄, θ εναι ψευδοσύνοδος...... μέλλουσα ν συνέλθει λοιπν  Πανορθόδοξος Σύνοδος θ κριθε σ’ ατ τ σημεο. Ἐὰν παρακάμψει ατς τς δύο Συνόδους, πο τοποθετον τν ρθοδοξία πέναντι στν Δυτικ Χριστιανισμό».[3].
----------------------
[1] ξίζει ν σημειωθε τι μία π τς κατευθυντήριες γραμμές πο  δόθησαν στς ργασίες τς Α΄ Πανορθοδόξου Προσυνοδικς  Διασκέψεως (1976), ταν γία κα Μεγάλη Σύνοδος ν σχοληθε  «μ περιωρισμένον ριθμόν θεμάτων κα δ οχ μιγς δογματικς κα θεωρητικς φύσεως», καθόσον « ρθόδοξος κκλησία δν χει  νάγκην νέας μολογίας πίστεως» (Γραμματεία π τς  προπαρασκευς τς γίας κα Μεγάλης Συνόδου τς ρθοδόξου  κκλησίας, ΣΥΝΟΔΙΚΑ  ΙΙ,……….ο.π., σελ. 42).

[2]Βλ. Ανακοινωθέν του Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ, με τίτλο «πάντησις στόν Αδεσιμ. Πρωτοπρ. το Οκουμενικο Θρόνου π. Γεώργιον Τσέτσην» (30.1.2014), δημοσιευθέν σε θρησκευτικά ιστολόγια.

[3]Πρωτ. Γεωργίου Μεταλληνο, μοτ. Καθηγητο τς Θεολογικς Σχολς θηνν, γιος Γρηγόριος Παλαμς Πατέρας τς Θ΄ Οκουμενικς Συνόδου, ερ Μον Μεγάλου Μετεώρου 2009, σελ. 28-29. (ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)



Δεν υπάρχουν σχόλια: