19 Μαΐου, 2013

ΛΑΜΠΡΟ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ

"Αγαπούμε την Ελλάδα που είναι έξω από την Ελλάδα και περισσότερο τους ανθρώπους που την απαρτίζουν, εσάς, οι οποίοι αναδεικνύετε πολιτισμό με βαθιές ρίζες και επηρεάζετε καταστάσεις, άλλωστε η συνέχεια μας, εξαρτάται από τις ρίζες μας" τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος από τον Αρχιεπισκοπικό Καθεδρικό Ναό Αγίας Τριάδας Νέας Υόρκης, όπου τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, ενώ συλλειτούργησαν ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος, οι Μητροπολίτες Βοστώνης κ. Μεθόδιος, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος και ο Επίσκοπος Διαυλείας κ. Γαβριήλ, Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος ευχαρίστησε τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο για την επίσκεψη του τονίζοντας πως "πρόκειται για ένα ιστορικό δεδομένο, αφού είναι η πρώτη φορά που Αρχιεπίσκοπος Αθηνών λειτουργεί στον Αρχιεπισκοπικό Ναό της Νέας Υόρκης".

Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος ευχαρίστησε για την πρόσκληση και για την τιμή να τον ανακηρύξουν επίτιμο Διδάκτορα της Θεολογικής Σχολής Τιμίου Σταυρού Βοστώνης, αναφέρθηκε στην σημερινή Ευαγγελική Περικοπή, ενώ πρόσθεσε πως "ο Θεός έχει δώσει σε όλους χαρίσματα και ζητάει να τα πολλαπλασιάσουμε όσο μπορούμε περισσότερο. Με την προϋπόθεση, όμως να μην χρησιμοποιούνται για την προσωπική μας ευτυχία, γιατί αυτό γίνεται αίρεση. Τα τάλαντα που έχουμε καλούμαστε να τα τοποθετήσουμε στην Αγία Τράπεζα, να εκκλησιοποιηθούν και από αυτόν τον αγιασμό να λάβουμε όλοι μας, γιατί τότε είμαστε σώμα Χριστού, λειτουργούμε σωστά και είμαστε στον σωστό δρόμο. 

Η Ελλάδα έχει ανθρώπους ταλαντούχους, επιτυχημένους, αλλά έχει πλειοψηφία στον εγωισμό. Ο Εγωισμός είναι πολύς και η απληστία ακόμη περισσότερη. Από αυτό υποφέρει η Ελλάδα. Και αναρωτιόμαστε τι θα μας βγάλει από την δύσκολη θέση. Τι λείπει; Λείπει το όραμα. Λείπει η αναζήτηση της ευτυχίας όλων των ανθρώπων και όχι η επιδίωξη του ενός και του άλλου, αλλά όλων μαζί για το καλύτερο".

Ο Κύριος μας δίδαξε πως κάθε πρόσωπο είναι ιερό. Ο εγωισμός και η απληστία όμως αποιεροποίησε το πρόσωπο και οτιδήποτε ιερό. Και ό,τι αποιεροποιείται, ευτελίζεται και ό,τι ευτελίζεται γίνεται εμπορεύσιμο και πολλές φορές περιφρονητέο. Ο άνθρωπος, λοιπόν, που χάνει την αξιοπρέπειά του και τη σιγουριά του είναι ένα αντικείμενο που ζητάει το όραμα και την ελπίδα. Αυτό χρειαζόμαστε και αυτό πρέπει να τονίσουμε".

Αμέσως μετά ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής πρόσθεσε στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος επιταγή 100.000 δολαρίων για την ενίσχυση του φιλανθρωπικού έργου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και για την φροντίδα παιδιών που έχουν ανάγκη.

Η Θεία Λειτουργία μεταδόθηκε τηλεοπτικά σε απευθείας δορυφορική μετάδοση, στην Αμερική, στον Καναδά και στην Αυστραλία, στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες της Ευρώπης.


Η ΑΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

1)Κατά την Παλαιά Διαθήκη οι Εβραίοι όφειλαν, να εργάζονται έξι η­μέρες την εβδομάδα, και την έβδομη ημέρα να απέχουν από κάθε ασχολία μέχρι και τον περιορισμό ακόμη της οδοιπορίας τους,«τη δε ημέρα τη εβδόμη σάββατα (= τελεία αργία, ανάπαυση σε ανθρώπους και κατοικίδια ζώα ), Κυρίω τω Θεώ σου » (Έξοδος 21,10 ).

2)Με αυτή την έννοια αρχικά εφαρμόστηκε και η αργία της Κυριακής, «ως ημέρα Κυρίου» και στη Καινή Διαθήκη, αλλά μόνο με τα δύο βασικά στοιχεία.

α) Να απέχουν οι Χριστιανοί από βαριές εργασίες, και

β)Να λατρεύουν τον Κύριο, «λαλούντες εαυτοίς ψαλμοίς και ύμνοις και ωδαίς πνευματικαίς, άδοντες και ψάλλοντες, εν τη καρδία αυτών τω Κυρίω», (Εφεσ. 5,9), με τη διαφορά ότι τη θέση της τελευταίας ημέρας της εβδομάδος των Εβραίων, το Σάββατον, στο Χριστιανισμό, την κατέλαβε η Κυριακή, «η μία ων Σαββάτων» (Ματθ. 28, 1). Δηλαδή, η μετά το Σάββατο των Εβραίων πρώτη ημέρα της εβδομάδος, η Κυριακή, αφιερώθη­κε στην Ανάσταση του Κυρίου μας, ο Οποίος ήλθε, και θα έλθει, για να κρίνει την οικουμένη, ζώντας και νεκρούς, «και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς, ου της βασιλείας ουκ έσται τέλος», (Σύμβολον Ορθοδόξου Πίστεως, Α' & Β' Οικ. Συνόδων).

3)Η αργία λοιπόν της Κυριακής, είναι αφιερωμένη στον Θεάνθρωπο Κύριό μας, σε αντικατάσταση της αργίας του Σαββάτου των Εβραίων. Όμως η Ορθόδοξη Εκκλησία επειδή γνωρίζει, ότι «η αργία είναι μήτηρ πάσης κακίας», ουδέποτε αποτόλμησε να επιβάλει, αναγκαστικά, την αργία της Κυριακής στους Χριστιανούς. Η επιβολή της υποχρεωτικής αργίας της Κυ­ριακής ορίστηκε με νόμους μεγάλων Αυτοκρατόρων του Βυζαντίου: Κων­σταντίνου Α', Θεοδοσίου Α', και Λέοντος του σοφού, με τη ρητή επισήμανση ότι από την αργία της Κυριακής εξαιρούνται μόνον οι γεωργοί.

4)α. Ο Κύριος Ιησούς Xριστός όχι μόνο παραβίασε, αλλά και αποδέ­χτηκε την παραβίαση της αργίας του Σαββάτου των Εβραίων σε λίαν εξαιρετικές περιπτώσεις, με τη γενική δικαιολογία ότι «το σάββατον διά τον άνθρωπον εγένετο, ουχ ο άνθρωπος διά το σάββατον» ( Μάρκ. 2,27-28 ).

β.Επίσης στην περίπτωση που οι μαθητές του Κυρίου, κάποτε που περνούσαν από τα σπαρμένα χωράφια, που ήσαν έτοιμα για θερισμό, έκοβαν και έτριβαν στάχια και έτρωγαν τον καρπό τους, και για την πράξη τους αυτή τους κατηγόρησαν στο Χριστό, ότι παραβαίνουν την αργία του Σαββάτου, ο Χριστός όχι μόνον δεν εκάκισε την πράξη των μαθητών του, αλλά καταλόγισε άγνοια του νόμου στους κατηγόρους τους, και τους έδωσε αποστομωτικές απαντήσεις από το νόμο, σχετικές με την αργία του Σαββάτου. «και αποκριθείς προς αυτούς είπεν ο Ιησούς, ουδέ τούτο ανέγνωτε ό εποίησε Δαυίδ οπότε επείνασεν αυτός και οι μετ' αυτού πάντες;... ουκ ανέγνωτε εν τω νόμω ότι τοις σάββασιν οι ιερείς εν τω ιερώ το σάββατον βεβηλούσι (=με τα σφάγια για τις θυσίες), και αναίτιοί εισί; », (Μάρκ. 2,27-28, Λουκ. 6,1-5, Ματθ. 12,1-8 ).

Εκ των ως άνω ρητώς και κατηγορηματικώς αναφερομένων από το Χριστό, ο ιερός Αυγουστίνος δηλώνει απερίφραστα, «ότι την Κυριακή οι Χριστιανοί να εργάζονται », (ΠΗΔΑΛΙΟΝ. σελ. 84, υποσήμ, 1).

5) Με το θέμα της αργίας της Κυριακής ασχολήθηκε η τοπική Σύνοδος της Λαοδικείας και αποφάσισε ότι οι Χριστιανοί, αν υπάρχει ανάγκη και δε μπορούν να κάνουν διαφορετικά, μετά τον εκκλησιασμό τους, να εργάζονται και την Κυριακή, «...την δε Κυριακήν προτιμώντας, είγε δύναιντο (=αν μπορούν ), σχολάζειν ως Χριστιανοί» ( Καν, 29 ).

6) Συνεπώς, εκ των όσων αναφέρθηκαν ανωτέρω η φιλόστοργος Μητέρα Ορθόδοξη Εκκλησία, θέλει μεν τους Χριστιανούς να αργούν την ημέρα της Κυριακής, η οποία είναι αφιερωμένη στην Ανάσταση του Κυρίου μας, και αφού εκτελέσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, να ασχολούνται με θέματα φιλανθρωπίας. Αν όμως δεν μπορούν να αργήσουν, γιατί υπάρχει αδήριτος ανάγκη, τότε να εργάζονται όπως και οι αγρότες. Αυτή είναι η θέση της Εκκλησίας όσον αφορά το θέμα της αργίας της Κυριακής.

7) Όμως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τους εργαζόμενους σε ιδιωτικές Επιχειρήσεις, και οι οποίοι έχουν κάθε δικαίωμα να απαιτήσουν την ξεκούρασή τους. Εν προκειμένω τον λόγο στο θέμα αυτό τον έχει η Πολιτεία, η οποία οφείλει να σκεφθεί και να αποφασίσει σύμφωνα με το Σύνταγμα και τα απαράβατα δίκαια των εργαζομένων.

Μια λύση, στην προκειμένη περίπτωση, που προτείνεται, αν επιμείνει η Πολιτεία να καταργήσει την αργία της Κυριακής, είναι η εφαρμογή του παλαιού νόμου της Πολιτείας, ως προς την αργία της Κυριακής. Να ανοίγουν οι επιχειρήσεις, και γενικώς η αγορά, μετά από τις 09.00' το πρωί, περί το τέλος δηλαδή της Θείας Λειτουργίας, και με διπλό ημερομίσθιο.



ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΙΜΗΤΙΚΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΒΟΣΤΩΝΗΣ

Η Ιερά Ελληνική Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού απένειμε το Σάββατο στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, Διδακτορικό Δίπλωμα Θεολογίας Τιμής Ένεκεν, κατά την διάρκεια της 71ης Τελετής Αποφοιτήσεως από το Ελληνικό Κολέγιο και τη Θεολογική Σχολή, που αποτελούν το μοναδικό ελληνικό πανεπιστημιακό ίδρυμα στην Αμερική.  

Ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος επέδωσε στον Μακαριώτατο το Διδακτορικό Δίπλωμα και τα ακαδημαϊκά διακριτικά της Σχολής αφού πρώτα ο Πρόεδρος του Ελληνικού Κολεγίου – Θεολογικής Σχολής Τιμίου Σταυρού π. Νικόλαος Τριανταφύλλου, παρουσίασε τον κ. Ιερώνυμο ως  Ιεράρχη, Ποιμένα και Ηγέτη, απαριθμώντας τις σπουδές του, την αγάπη του για τη γνώση και την επιστήμη, την πολυετή και αφοσιωμένη διακονία του στην Εκκλησία και το μεγάλο φιλανθρωπικό του έργο. Καταλήγοντας, ζήτησε από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να τιμήσει την Σχολή αποδεχόμενος το διδακτορικό δίπλωμα και να ενώσει έτσι το όνομά του με την Ιερά Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού.

Ακολούθησε η ποιμαντική και παραινετική ομιλία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου προς τους αποφοιτούντες φοιτητές, στην οποία έθεσε καίριους και ουσιαστικούς προβληματισμούς και ερωτήματα δίνοντας παράλληλα μεστές απαντήσεις και συμβουλές. Ακολούθησε η απονομή των ακαδημαϊκών τίτλων στους 63 συνολικά φοιτητές και φοιτήτριες, είκοσι εκ των οποίων αποφοίτησαν από το Ελληνικό Κολέγιο και 43 από τα τρία τμήματα της Θεολογικής Σχολής.

Ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος μίλησε στο τέλος της τελετής και συνοψίζοντας τα χαρίσματα του Μακαριωτάτου είπε ότι πρόκειται για την χωρίς συμβιβασμούς πίστη του, την απόλυτη αφοσίωσή του στην Εκκλησία και την υψηλού βαθμού ευαισθησία του για όσους πονούν και υποφέρουν.

Διαβάστε την ομιλία του Μακαριωτάτου εδώ



ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ


Όλη τη νύχτα άγρυπνες οι άγιες γυναίκες, με την ψυχή πλημμυρισμένη από αγωνία και πόνο. Απέραντη οδύνη και βαθειά ή πληγή στην καρδιά τους, για τον άδικο, θάνατο του αγαπημένoυ τους δασκάλου. Ολόκληρη ή σκέψη είναι κοντά του και από τα μάτια τους θερμά κυλούν δάκρυα. Πέρασε ή δραματική εκείνη ημέρα του Σαββάτου. Ετοίμασαν τα αρώματά τους για να έλθουν στον τάφο να εκπληρώσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα και «νά αλείψωσι τόν Ιησούν». Ήταν βαθειά ξημερώματα, «όρθρου βαθέως», σαν ξεκίνησαν, με απέραντη θλίψη, αλλά και με ανυποχώρητη απόφαση. Τίποτε άλλο δεν συλλογίζονται παρά την άπειρη αγάπη πού σταυρώθηκε με τόσο μίσος. Σκιές αμίλητες προχωρούν προς το μνημείο και μονάχα μια δυσκολία έρχεται να διακόψει τη σιωπή τους και συζητούν ποιος θα βοηθήση να «αποκυλίσουν τόν λίθον εκ της θύρας του μνημείου». Με αυτή την ανησυχία έφτασαν στον τάφο και διαπίστωσαν πώς ό λίθος ήταν αποκεκυλισμένος, και ο τάφος κενός, ενώ την ίδια στιγμή ασπροντυμένοι άγγελoι μηνούσαν την Ανάσταση του Κυρίου.

Οι στρατιώτες της κoυστωδίας είχαν φύγει και οι άγγελοι παράγγελναν στις Μυροφόρες να τρέξουν πίσω και να ειδοποιήσουν τους Μαθητές ότι «Ανέστη εκ νεκρών».Ήταν ή πρώτη ανταμοιβή στην αγάπη τους, το πρώτο δώρο στην αυταπάρνησή τους. Έγιναν Απόστολοι στους Αποστόλoυς. Με πολλή βιασύνη και με μεγάλη συγκίνηση πήραν τον δρόμο του γυρισμού. Δεν είχαν κάνει μεγάλη απόσταση όταν νέα έκπληξη τις περίμενε. Αυτός ό ίδιος, ό Αναστημένος Κύριος, τις συνάντησε και τις προσφώνησε με τον ωραίο χαιρετισμό «χαίρετε». Την πονεμένη καρδιά τους πλημμύρισε ή χαρά της Αναστάσεως. Τον είδαν, τον άκουσαν και με απερίγραπτη αγαλλίαση και ευγνωμοσύνη προσκύνησαν και κατεφίλησαν τα άχραντα πόδια του. Σκηνή θεία, Ιερή, ατίμητη, υπερκόσμια. Ταπεινά και ευλαβικά θα στρέψουμε και εμείς τη σκέψη μας και την καρδιά μας για να εξηγήσουμε και να νιώσουμε γιατί ο Κύριος έκανε τόση τιμή στις Μυροφόρες και ποιο είναι το πολύτιμο δίδαγμα πού μας δίδουν με το παράδειγμα κα τη ζωή τους. Οι Μυροφόρες γυναίκες τιμήθηκαν τόσο για την πολλή αγάπη και αφοσίωση στο Κύριο. 

Η αγάπη, τονίζει η Αγία Γραφή, είναι «κραταιά ως ό θάνατος». Οι άγιες γυναίκες νίκησαν τον φόβο του θανάτου. Ξεπέρασαν τη φυσική αδυναμία της γυναίκας με ηρωϊσμό. Δεν φοβήθηκαν τούς πονηρούς Φαρισαίους, τα αμαρτωλά Συνέδρια, τούς αδίστακτους άρχοντες. Δεν σκέφτηκαν τούς κινδύνους στο σκοτάδι και στην ερημιά ούτε τούς ληστές ούτε τούς στρατιώτες τις κουστωδίας και τον σκληρό ρωμαϊκό νόμο. Αγάπησαν πολύ τον Κύριο και τις αντάμειψε γενναία. Πόνεσαν πολύ και τούς πλημμύρισε από χαρά. Πότισαν τη γη με δάκρυα και ανοίχτηκαν στην ψυχή τους οι καταρράκτες της θείας χάριτος. Έδειξαν αυτοθυσία και βρήκαν στέφανα δόξας. Πέρασαν ώρες αγωνίας και βρήκαν απέραντη χαρά και ευτυχία. Δεν μπορούσε να υπάρξει ωραιότερος χαιρετισμός από την προσλαλιά «χαίρετε». Στις Μυροφόρες απευθύνει το «χαίρετε».

Η γυναίκα έχει περισσότερη ανάγκη από χαρά για να γίνεται πηγή χαράς.

Ή γυναίκα έδιωξε τα χαρά με την πτώση, ή γυναίκα ακούει το «χαίρετε», για να ξαναφέρει την αληθινή και αναντικατάστατη χαρά στον πονεμένο κόσμο.

Η Παναγία Μητέρα του, πρώτη Μυροφόρα, είχε μεγαλύτερο δικαίωμα να ακούσει το «χαίρετε», για να σβήσει την οδύνη της μάνας, καθώς ή ρομφαία του πόνου είχε ξεσχίσει την καρδιά της την ώρα του σταυρού. Στάθηκαν κοντά στόν σταυρό του, τον βλέπουν τώρα αναστημένο. Εκείνες έμειναν κοντά στο μαρτύριό του, τώρα χαίρονται την ευλογία του. Στις γυναίκες απλώνει τη χαρά γιατί ή γυναίκα θλίβεται περισσότερο, πονάει και στενάζει.

Σε λίγο πού θα συναντήσει τούς Αποστόλους στο υπερώον θα τούς χαιρετίσει με το «ειρήνη υμίν» Οι άνδρες έχουν περισσότερη ανάγκη από ειρήνη γιατί είναι πολεμικοί, σκληροί και ταραγμένοι μέσα στη βιοπάλη, στους πολέμους, στην ακαταστασία και την κακία του κόσμου. Απόστολοι των Αποστόλων, Διδάσκαλοι των Διδασκάλων. Οι άγιες Μυροφόρες θα είναι πάντα ο τύπος και ο κανόνας των πραγματικών Μυροφόρων κάθε εποχής. Ηρωϊκό παράδειγμα, σωτήριο μάθημα. Δεν είναι τυχαίο ότι η Εκκλησία όρισε τούτη την Κυριακή, Τρίτη από του Πάσχα, σαν ξεχωριστό και επίσημο τον εορτασμό των Αγίων Μυροφόρων γυναικών. Η Εκκλησία τις τιμά με βαθύ σεβασμό για την αγάπη, την αυταπάρνηση, τον ηρωϊσμό.

Ο Θεός τις δόξασε. Οι γενεές των πιστών τις προσκυνούν, ολόκληρος ο κόσμος τις θαυμάζει, το Ευαγγέλιο τις εγκωμιάζει και η ιστορία τις απαθανατίζει και μένουν πάντα τύπος και υπογραμμός αληθινής αγάπης. Μυροφόρες της αγάπης του Θεού και των ανθρώπων πρέπει, να είναι όλες οι γυναίκες του κόσμου. Αυτή είναι η αγία αποστολή .τους. Εκεί που το καθήκον προστάζει. Να είναι ο ευλογημένος ειρηνικός στρατός πού θα δίνει τη μάχη στην υπηρεσία της αγάπης, εφοπλισμένος με την πίστη στον Αναστημένο Χριστό και με τη βαθειά αγάπη στον πονεμένο άνθρωπο. Γυναίκες, γίνετε Mυροφόρες της αγάπης. Xαρίσετε στον Σωτήρα και Λυτρωτή την καρδιά σας και διακηρύσσετε το μήνυμα της Αναστάσεως του, Χριστού. Η ζωή είναι πλημμυρισμένη από πόνο και έχει τόση ανάγκη από παρηγοριά, από χαρά.

Όλος ο κόσμος είναι γεμάτος από πονεμένους, άρρωστους, απόκληρους, δυστυχισμένους, αδικημένους και κατατρεγμένους. Κάνετε να ανθίσει το γέλιο στα μαραμένα χείλη των ορφανών και απροστάτευτων. Φέρετε τη χαρά στα σπίτια, στους συζύγους, στα παιδιά. Θα είναι τα πολυτιμότερα μύρα ο αγώνας σας να φέρετε ψυχές κοντά στο Χριστό. Κρατήσετε, οι κοπέλλες, ακέραιοι και αμόλυντη την αγνότητά σας και μη πλανάσθε από τις ματαιότητες του κόσμου, από τις ασεβείς διδαχές της άτακτης, της άσωτης και αμαρτωλής ζωής. Τιμήσετε τον εαυτό σας με σεμνότητα. Η τιμή είναι το πολυτιμότερο μύρο που μπορείτε να φέρετε στο Χριστό. Μή σπάσετε με δυνατή γροθιά το αλάβαστρο της ανθρωπιάς. Η ζωή αξίζει μονάχα στο φως της αρετής και στο δρόμο της αγιότητας. Γυναίκες, ή καρδιά σας είναι πλασμένη να αγαπά και το έργο της καλωσύνης, της φιλανθρωπίας και της ηθικής καθαρότητας είναι στα χέρια σας.

Κάνετε την καρδιά σας δοχείο θεϊκής αγάπης και προχωρείτε χωρίς αναβολή και χωρίς δισταγμό στο έργο της μεγάλης αποστολής σας. Ακολουθήστε τις πρώτες Μυροφόρες και φέρετε στο νεκρό και αποστατημένο κόσμο το μήνυμα της πνευματικής και ηθικής Αναστάσεως. Τρέξετε μαζί με όλες τις ηρωΐδες της αγάπης, όπου υπάρχουν δάκρυα πόνοι και στεναγμοί από τις φτωχικές καλύβες, ως τα λαμπερά ανάκτορα. Μή χάσετε τον προσανατολισμό σας. Οδηγός είναι ο ήλιος της δικαιοσύνης που «ανέτειλε ζωοφόρος εκ τάφου». Διαφορετικά θα παρασυρθείτε από τα ορμητικά και θολά ρεύματα της απιστίας και όλα τα ωραία ιδανικά θα σωριαστούν στην άκρη, άχρηστα και περιφρονημένα. Μην αργείτε. «Λίαν πρωΐ» αρχινάτε το σωτήριο έργο σας.

Η Εκκλησία, η οικογένεια, η Πατρίδα, ή ανθρωπότητα ολόκληρη έχουν ανάγκη από Άγιες Μυροφόρες. Αυτός είναι ό δρόμος της τιμής και της δόξας, μέσα στο μηδενιστικό γκρέμισμα και το αβυσσαλέο χάος της ασέβειας και της αμαρτίας, που συντρίβει με τόση αφροσύνη την ηθική και πνευματική υπόσταση και προσωπικότητα του ανθρώπου. Η καρδιά της γυναίκας, οπλισμένη με την πίστη στο Χριστό και την αγάπη στον άνθρωπο, μπορεί να κάνει τη γη να ευωδιάσει από αρετή και να δημιουργήσει ένα σωστό και ευτυχισμένο κόσμο. Γυναίκες, γίνετε Μυροφόρες της αγάπης του Χριστού. Το στόλισμα των αρετών στην ψυχή της γυναίκας είναι τα ωραιότερα και πολυτιμότερα καλλιστεία. Το τρέξιμο κοντά στο πόνo είναι ο ευγενέστερος τίτλος.

Η ανατροφή των παιδιών σας «εν παιδία και νουθεσία Κυρίου» είναι ή γλυκύτερη και ανεκτίμητη θυσία. Ή χριστιανική συμπεριφορά είναι η υψηλότερη κοινωνικότητα. Ένα στοργικό βλέμμα στον πονεμένο, μια σωστή συμβουλή στον παραστρατημένο είναι θυμίαμα ευλαβικής θυσίας.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα τεθούν σε εφαρμογή από το πρωί της Κυριακής σε δήμους της ανατολικής Αττικής, στον δήμο Ψυχικού-Φιλοθέης, στο κέντρο της Αθήνας, στη Νέα Σμύρνη και τον Άγιο Δημήτριο, λόγω διεξαγωγής αθλητικών εκδηλώσεων στο πλαίσιο της 34ης Μαραθώνιας πορείας ειρήνης στη μνήμη του Γρηγορίου Λαμπράκη. Επίτιμος διδάκτορας της Ελληνικής Ορθοδόξου Θεολογικής Σχολής του Τιμίου Σταυρού της Βοστώνης ανακηρύχθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, κατά τη διάρκεια της τελετής αποφοίτησης. Ο κ. Ιερώνυμος εξέφρασε τις ευχαριστίες και την ευγνωμοσύνη του για την πρόσκληση και την τιμή που του έγινε και τόνισε ότι «η ευθύνη όλων μας είναι τεράστια».

Απειλητικό σημείωμα το οποίο στρέφεται κατά των μουσουλμάνων που ζουν στην Ελλάδα και το οποίο φέρει το σήμα της Χρυσής Αυγής καταγγέλλει ότι δέχθηκε -μέσω ταχυδρομείου- η Μουσουλμανική Ένωση Ελλάδας. Για γελοία προβοκάτσια κάνει λόγο η Χρυσή Αυγή, ενώ το ΠΑΣΟΚ σε ανακοίνωσή του ζητά από τις αρμόδιες αρχές να εγγυηθούν την ασφάλεια των μουσουλμάνων πολιτών. Ένας 74χρονος πυροβόλησε στο κεφάλι και σκότωσε γυναίκα και στη συνέχεια αυτοκτόνησε με το ίδιο όπλο, σε διαμέρισμα στον Άγιο Παντελεήμονα Αττικής. Σύμφωνα με την αστυνομία η γυναίκα πιθανό να είναι ανιψιά του δράστη.

Στην μάχη της καθημερινότητας επανέρχεται από την ερχόμενη Δευτέρα ο πρωθυπουργός μετά το ταξίδι του στην Κίνα για την προώθηση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. Ο κ. Σαμαράς φέρεται προβληματισμένος από τις δυσλειτουργίες στο εσωτερικό της κυβέρνησης και είναι πιθανόν το επόμενο διάστημα να υπάρξουν αποφάσεις για την λειτουργία της.

Κόσμος

Πρόφαση για «ενδεχόμενο πόλεμο της Δύσης εναντίον της Συρίας» θεωρεί ο Μπασάρ αλ Άσαντ τις αναφορές περί χρήσης του χημικού οπλοστασίου στον εμφύλιο, μένοντας σταθερός στην απόρριψη του όρου των αντικαθεστωτικών για αποχώρησή του και επιμένοντας πως θα φύγει μόνο εάν αυτή είναι η έκβαση των προεδρικών εκλογών. «Η χώρα είναι σε κρίση και όταν το πλοίο πέφτει σε καταιγίδα, ο καπετάνιος δεν εγκαταλείπει» είπε ο σύρος πρόεδρος. Ο δικτάτορας Χόρχε Ραφαέλ Βιντέλα μετέτρεψε σε θλιβερό «προνόμιο» της Αργεντινής την ισπανική λέξη desaparecido («εξαφανισμένος»). Ο θάνατός του στη φυλακή ένωσε τους πολίτες που συνήθως διαφωνούν με πάθος για τα πολιτικά. Χωρίς ένταση ή φασαρία, η σκέψη που βγήκε από τα περισσότερα στόματα ήταν μία: το τέλος βρήκε τον Βιντέλα στη φυλακή.

Ποικίλα σχόλια προκάλεσε η απόφαση της Κομισιόν να βάλει τάξη στο ζήτημα του πώς σερβίρεται το ωμό, συνοδευτικό, ελαιόλαδο στα εστιατόρια των «27» -όχι τόσο λόγω περιεχομένου όσο λόγω της ίδιας της ενασχόλησης με το θέμα. «Όταν καταπιανόμαστε με τέτοια τρελά πράγματα, πώς να μην αμφισβητείται η ευρωπαϊκή ιδέα» λέει ευρωβουλευτής, ενώ δεν έχουν λείψει οι συσχετισμοί με την ιστορική οδηγία για το σχήμα των αγγουριών. Τα νέα μέτρα ισχύουν από το 2014 και απαγορεύουν το σερβίρισμα από φιαλίδια που δεν είναι σφραγισμένα και μπορούν να ξαναγεμιστούν -απόφαση που δεν ελήφθη ωστόσο ομόφωνα.

Την ασφυκτική πίεση στον ιταλό νέο πρωθυπουργό αναδεικνύει η ογκώδης διαδήλωση στη Ρώμη για την οικονομική κρίση, με χιλιάδες πολίτες να διαδηλώνουν ζητώντας επιτακτικά πολιτικές για την ενίσχυση της αγοράς εργασίας. Ηγεσίες συνδικάτων αλλά και πολιτικοί παρόντες στην συγκέντρωση στη Ρώμη, «προτεραιότητα είναι η δουλειά, όχι ο φόρος κατοικίας» φώναξαν οι συμμετέχοντες. Στη διαδήλωση έκαναν την εμφάνισή τους πόστερ με την Άνγκελα Μέρκελ φορώντας στολή ναζί, αλλά και με τον Μπερλουσκόνι ως Μουσολίνι.

Οικονομία

Πέρα από τα καλά λόγια για την επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων στο ελληνικό πρόγραμμα προσαρμογής, εκτενής είναι αναφορά στην έκθεση της τρόικας και στα τρωτά του προγράμματος. Στο επίκεντρο μπαίνουν ο φορολογικός μηχανισμός, η μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης και τα επαγγέλματα που δεν έχουν ακόμη ανοίξει. Αναλυτικά οι προαπαιτούμενες δράσεις.

Μέτρα για την ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά καυσίμων προβλέπει το αναθεωρημένο μνημόνιο. Μεταξύ άλλων, προβλέπονται η επέκταση της εγκατάστασης των συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών όγκου καυσίμων στις εταιρίες εμπορίας και τα διυλιστήρια και μέτρα διευκόλυνσης της εισόδου στην αγορά χονδρικής. Για τον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, στο κείμενο του μνημονίου αναφέρεται το το σχέδιο αναδιοργάνωσης της ΔΕΗ, με απόσχιση των δικτύων μεταφοράς και δημιουργία «μικρής ΔΕΗ» με την πώληση μονάδων ηλεκτροπαραγωγής.

Να είναι πιο προσεκτικοί όσοι αβασάνιστα μιλούν ή διαρρέουν πληροφορίες για την φορολόγηση των αγροτεμαχίων κάλεσε ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάξιμος Χαρακόπουλος, συμπληρώνοντας ότι δεν υπάρχουν προειλημμένες αποφάσεις της κυβέρνησης.

Αθλητισμός

Βαλένθια και Ρεάλ Σοσιεδάδ εξακολουθούν να κοντραροχτυπιούνται για την 4η προνομιούχο θέση, που οδηγεί στα προκριματικά του Τσάμπιονς Λιγκ, δύο αγωνιστικές πριν το φινάλε της περιόδου στο ισπανικό πρωτάθλημα.

Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ ήταν αυτός που φόρεσε το περιβραχιόνιο του αρχηγού της Παρί Σεν Ζερμέν στο τελευταίο της εντός έδρας ματς για εφέτος της πρωταθλήτριας Γαλλίας. Οι οπαδοί των Παριζιάνων αποθέωσαν τον Άγγλο σούπερ-σταρ που αποχαιρετά την ενεργό δράση και τον ανάγκασαν να ξεσπάσει σε λυγμούς μετά το τέλος της αναμέτρησης με την Μπρεστ, το οποίο η ΠΣΖ νίκησε με 3-1. Η πρωταθλήτρια Γιουβέντους ολοκλήρωσε με ήττα, 3-2, από τη Σαμπντόρια τη σεζόν στη Serie A. Αν και βρέθηκε μπροστά στο σκορ, η «βέκια σινιόρα» δέχτηκε δύο γκολ στο δεύτερο μέρος, στο ματς που άνοιξε την αυλαία της 38ης αγωνιστικής και τελευταίας του καμπιονάτο.


ΚΥΠΡΙΟΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΗΣ ΓΙA "ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ" CPB-KΥΠΡΟΥ. "Η ΑΡΠΑΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΜΑΣ ΣΤΟΙΧΙΣΕ 8,7 ΔΙΣ. ΣΕ ΖΗΜΙΕΣ"

Ζημίες της τάξης των 8,7 δισεκατομμυρίων ευρώ καταγράφηκαν από την πώληση των κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη επιτροπή Οικονομικών της κυπριακής Βουλής ο Διοικητικής της Κεντρικής Τράπεζας, Πανίκος Δημητριάδης. «Τα δάνεια των τραπεζών στην Ελλάδα, ύψους 23,9 δισ. ευρώ, πωλήθηκαν για 16,2 δισεκατομμύρια. Προέκυψε δηλαδή ζημιά 7,7 δισεκατομμυρίων ευρώ», σημείωσε ο κ. Δημητριάδης.

Παράλληλα, ο επικεφαλής της Κεντρικής Τράπεζας Κύπρου επεσήμανε ότι ενώ το ποσό του απαιτούμενου κεφαλαίου «υπολογίστηκε στο 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, η Τράπεζα Πειραιώς κατέβαλε μόνο 0,5 δισεκατομμύρια ευρώ». Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Μαρτίου υπεγράφη η συμφωνία για την μεταβίβαση των υποκαταστημάτων της υπό αναδιάρθρωση Τράπεζας Κύπρου, της υπό εκκαθάριση Λαϊκής Τράπεζας, και της Ελληνικής που βρίσκονται στη χώρα μας στην Τράπεζα Πειραιώς. Το καλύτερο βέβαια το αφήνουμε για το τέλος. Ποιός θα πληρώσει, αυτή τη ζημιά των 8,7 δισεκατομμυρίων ευρώ; Μα φυσικά ο Ελληνισμός, άλλη μια προσφορά όλων μας προς την τραπεζική ελίτ.


ΧΡΕΗ & ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ... ΠΩΣ Η ΑΛΑΖΟΝΙΚΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ "ΗΘΙΚΟΠΟΙΕΙ" ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

Η πρώτη πιστωτική δύναμη της Ευρώπης, η Γερμανία, «ηθικοποιεί» την κρίση: ενοχοποιεί τον «παρασιτικό υπερκαταναλωτισμό» των οφειλετριών χωρών, απαλλάσσοντας έτσι από κάθε ευθύνη τους Γερμανούς πιστωτές. Ωστόσο, με τη διαχείριση της κρίσης χρέους, που η ίδια επιβάλλει, αυτό δεν μειώνεται, αλλά επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο. Από 115% του ΑΕΠ το 2010, σήμερα υπερβαίνει το 160%. Ακόμη και σε απόλυτα μεγέθη, δεν έπαψε ποτέ να αυξάνει: παρά τις ενδιάμεσες διαγραφές, νέα χρέη προστίθενται, ώστε το συνολικό ύψος δεν υποχωρεί, αλλά παραμένει ανοδικό, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά σε όλες ανεξαιρέτως τις υπερχρεωμένες τής ευρωπαϊκής περιφέρειας.

Η μεταπολεμική αμερικανική αυτοκρατορία ήταν περισσότερο «αμοραλιστική», αλλά αποτελεσματικότερη, αφού βασίστηκε στη διαγραφή και συγχώρηση χρεών, ενώ η γερμανική επιχειρεί να εδραιωθεί με κυρώσεις και «ηθική» αναμόρφωση των οφειλετών, με αβέβαια όμως αποτελέσματα. Όμως, παρά την «οκνηρία» και τον «παρασιτισμό» των οφειλετών, το «ηθικό παράπτωμα» των πιστωτών συνεχίζεται απτόητο: δεν σταματούν να δανείζουν τους πρώτους, ακόμη και αν τα δάνεια δεν πρόκειται ποτέ να επιστραφούν.

Η αντίφαση αποβαίνει ακόμη πιο καταλυτική, από τη στιγμή που η αδυναμία αποπληρωμής δεν οφείλεται σε πονηρία ή κακοβουλία των οφειλετών, αλλά κυρίως στην υφεσιακή πολιτική, που επιβάλλεται σε ευρεία έκταση, με κυριαρχική πρωτοβουλία των πιστωτών. Ακόμη και αν μπορούσαν αρχικά να αποπληρώσουν τα χρέη τους οι οφειλέτριες χώρες, σήμερα αυτό αποβαίνει αδύνατο, λόγω της κατασταλτικής «θεραπευτικής» αγωγής, που δραστικά συρρικνώνει τα εισοδήματά τους. Όσο το πρόβλημα του χρέους ηθικοποιείται τόσο περισσότερο ανεπίλυτο αποβαίνει.

Ο ιδρυτής της Πολιτικής Οικονομίας, Ανταμ Σμιθ, τουλάχιστον διέθετε αυξημένη διορατικότητα, αφού αποδεχόταν ότι «προσωπικές αμαρτίες» μπορούν να αποφέρουν «κοινωνικό όφελος». Η επιδίωξη του ατομικού κέρδους δημιουργεί εισοδήματα της εργασίας και κοινωνική ευημερία. Αντίθετα, σήμερα, όταν η ηθική αξίωση προτάσσεται, αυτό εξωθεί την οικονομία σε ύφεση και αδιέξοδο. Γιατί λοιπόν οι πιστωτές σήμερα επιμένουν με τόσο πάθος στην «ηθική» αναμόρφωση του οφειλέτη, αφού γνωρίζουν ότι αποκομίζουν απείρως μεγαλύτερα οφέλη από την «ασωτεία» του παρά από την εγκράτειά του;

Στο κλασικό κείμενό του «Πολιτικές πλευρές από την πλήρη απασχόληση», ο Πολωνός οικονομολόγος του Κέμπριτζ, Μίχαλ Καλέτσκι, προσέφερε από το 1943 μια ερμηνεία για την κατ' αρχήν «ανεξήγητη» προκατάληψη των τραπεζιτών και βιομηχάνων κατά της πλήρους απασχόλησης και υπέρ της μαζικής ανεργίας. Η πρώτη παραμένει εφικτή και περισσότερο συμφέρουσα από την ανεργία, αφού με αυτήν τράπεζες και επιχειρήσεις επεκτείνουν απεριόριστα τα οφέλη τους, ενώ με τη δεύτερη κινδυνεύουν ακόμη και να χρεοκοπούν. Παρά την οικονομική επιχειρηματολογία, είναι καταφανές ότι η προτίμηση της μαζικής ανεργίας απορρέει από πολιτική και ιδεολογική προκατάληψη. Γιατί άραγε οι οικονομικοί ιθύνοντες αποστρέφονται την ανάκαμψη, με την οποία θα αύξαιναν τα οφέλη τους, προτιμώντας αντ' αυτής την ύφεση, με την οποία αυτά συρρικνώνονται; Γοητευτικό ζήτημα προς διερεύνηση, σημειώνει ο Πολωνός οικονομολόγος.

Ο κυριότερος λόγος για την «ανορθολογική» προτίμηση είναι η βαθιά απέχθεια έναντι των πολιτικών και κοινωνικών αλλαγών, που επέρχονται με τη σταθεροποίηση της πλήρους απασχόλησης. Η τελευταία θεωρείται ότι ενθαρρύνει την κοινωνική και πολιτική «απείθεια» των εργαζομένων, ακόμη και στους χώρους εργασίας. Οι απολύσεις χάνουν τον «πειθαρχικό» και «αναμορφωτικό» χαρακτήρα της καταστολής, ενόσω ο εργαζόμενος βρίσκει εργασία αναπλήρωσης. Με την πλήρη απασχόληση περιορίζεται η κοινωνική ασυδοσία του επιχειρηματία και εργοδότη.

Ενισχύεται, αντίθετα, η αυτοπεποίθηση των εργαζομένων όσον αφορά την αποτελεσματικότητα της συλλογικής δράσης τους, με άμεση συνέπεια την αύξηση της πολιτικής αστάθειας. Με την επίκληση της «αναγκαίας πειθαρχίας» στους χώρους εργασίας και της πολιτικής σταθερότητας, οι τραπεζίτες και επιχειρηματίες μπορούν ενίοτε να προτιμούν την ύφεση ως «θεραπευτική αγωγή» από την πλήρη απασχόληση, που κηρύσσεται «νοσηρή» και «απευκταία», αντί οιουδήποτε τιμήματος, ακόμη και με αναπόφευκτη συρρίκνωση της οικονομικής κερδοφορίας.

Όταν σήμερα η Μέρκελ ανάγει την κρίση σε ζήτημα αποκατάστασης του «κλίματος εμπιστοσύνης» ανάμεσα σε χρηματαγορές και θεσμούς, προφανώς δεν την αποδίδει στην κυκλικότητα της οικονομίας, αλλά στην υποθετική «νοσηρότητα» θεσμών και πολιτών. 

Όταν σήμερα δεν περικόπτονται απλώς τα εργασιακά εισοδήματα, αλλά διαβάλλεται η έννοια του εργατικού δικαίου, της διαιτησίας, ακόμη και της Δικαιοσύνης, αφού δικαιώνει εργαζομένους, όταν η λύση δεν αναζητείται στην κείμενη νομοθεσία, αλλά στην ανατροπή της, τότε είναι φανερό ότι η κρίση δεν αντιμετωπίζεται πλέον ως οικονομικό πρόβλημα, αλλά ως πολιτισμικό και κοσμοθεωρητικό. Το αδιέξοδο στον καπιταλισμό δεν είναι μοιραίο, προκύπτει από πολιτικές και κοσμοθεωρητικές επιλογές της τάξης του μεγάλου χρήματος και συνεπώς παραμένει συνάρτηση των κοινωνικών αντιστάσεων, που έτσι πυροδοτούνται.


ΗΠΑ: Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΟΥΛΑΕΙ ΧΡΥΣΟ ΣΤΟ ΙΡΑΝ

Τη βεβαιότητα πως η Τουρκία πουλάει χρυσό στο Ιράν, εξέφρασε αμερικανός αξιωματούχος. Σύμφωνα με την Hurriyet από την 1η Ιουλίου οι ΗΠΑ αναμένεται να επιβάλουν αυστηρότερες κυρώσεις σε χώρες ή ιδιώτες που εμπορεύονται χρυσό στο Ιράν. «Υπήρξε αύξηση  των πωλήσεων χρυσού προς το Ιράν», υποστήριξε ο υφυπουργός Οικονομικών και υπεύθυνος για ζητήματα οικονομικής τρομοκρατίας και κατασκοπείας των ΗΠΑ, Ντέιβιντ Κοέν, σε απάντηση της μεγάλης υποτίμησης του νομίσματός του Ιράν, το ριάλ.

Στο δημοσίευμα προστίθεται πως το ριάλ έχει χάσει τα δύο τρίτα της αξίας του έναντι του δολαρίου από τα τέλη του 2011 ως αποτέλεσμα των δυτικών κυρώσεων που στοχεύουν του τραπεζικό σύστημα και τις εξαγωγές πετρελαίου της Τεχεράνης, κυρώσεις που επιβλήθηκαν για να αποτρέψουν τις πυρηνικές δραστηριότητες του Ιράν. Η Τουρκία, που είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής ιρανικού φυσικού αερίου, πληρώνει το Ιράν για τις εισαγωγές του σε τούρκικες λίρες, διότι οι κυρώσεις του απαγορεύουν να πληρώσει σε ευρώ ή δολάρια. Οι Ιρανοί χρησιμοποιούν έπειτα αυτές τις λίρες για να αγοράζουν χρυσό από την Τουρκία και κούριερ μεταφέρουν  χρυσό αξίας εκατομμυρίων δολαρίων σε βαλίτσες στο Ντουμπάι όπου το χρυσό μπορεί να πουληθεί για να αγοραστεί ξένο νόμισμα ή να σταλεί στο Ιράν.


ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Γεγονότα

1919: Ο Κεμάλ Ατατούρκ αποβιβάζεται στην Σαμψούντα και αρχίζει την δεύτερη φάση της Γενοκτονίας των Ποντίων.

Γεννήσεις

1925: Malcolm X, Αμερικανός μουσουλμάνος ηγέτης που υπήρξε υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

1945: Pete Townsend, ιδρυτικό μέλος των “Who”.