19 Απριλίου, 2013

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΗ ( Δ΄ ΜΕΡΟΣ)


Το σπίτι του Ευαγγελιστού Ιωάννου (Δ΄ ΜΕΡΟΣ)

Ο καθολικός ναός είναι τεράστιος και όταν εισέλθουμε μέσα θα κατεβούμε  στο υπόγειο. Μπροστά μας σε ιδιαίτερη θέση που βρίσκεται το ομοίωμα αυτό της κεκοιμημένης  Παναγίας που όπως είπαμε βρίσκεται για να δείχνει το σημείο από όπου έφυγε από τον κόσμο αυτό..

Ο τάφος του Δαβίδ.

Όλοι θυμόμαστε των Άγιο αυτό Βασιλέα του Ισραηλιτικού λαού, βεβαίως η Εκκλησία μας τον έχει αναδείξει Άγιο πλην όμως μέχρι και σήμερα για τους Εβραίους αποτελεί μεγάλη προσωπικότητα άλλο χώρο,  εκεί μπροστά πάντα στέκουν πολλοί Εβραίοι, οι οποίοι προσεύχονται, ο  χώρος αυτός θεωρείται από τους σημαντικότερους χώρους προσευχής για τους Εβραίους. 

Το υπερώον.

Εκεί στο υπερώον όπως θυμόμαστε συνέβησαν δύο μεγάλα γεγονότα,  εν πρώτοις λίγο προ του πάθους Του ο Κύριος συναντήθηκε με τους μαθητές του  στον τελευταίο δείπνο.  Είναι ο περίφημος μυστικός δείπνος.  Εκεί επίσης, μετά από αρκετές ημέρες, περίπου δύο μήνες συνέβη το γεγονός της Πεντηκοστής.  Οι μαθητές κατά την εντολή του Κυρίου βρίσκονται στο χώρο αυτό και πενήντα ημέρες ακριβώς μετά την Ανάσταση του Χριστού κατεβαίνει το Πνεύμα το Άγιον εν είδει πυρήνων γλωσσών. Οι μαθητές φωτίζονται και από κει ξεκινούν φωτισμένοι από το Πνεύμα το Άγιον να βγούν στον κόσμο όλο και να κηρύξουν το Ευαγγέλιο του Θεού.

Η Ορεινή.

Η Ορεινή, είναι το μέρος εκείνο όπου  κάποτε ήταν το σπίτι του Ζαχαρίου και της Ελισάβετ.  Είναι το προσκύνημα του συναντήθηκε η Ελισάβετ με την Υπεραγία Θεοτόκο, όταν εκείνη ήλθε από τη Ναζαρέτ να της αναγγείλει τον Ευαγγελισμό.  Εκεί σήμερα υπάρχει καθολικός Ναός και καθολικό μοναστήρι και η προσέλευση είναι δύσκολη αφού το μοναστήρι είναι κλειστό. Σε ένα ύψωμα πάνω από το συγκεκριμένο καθολικό μοναστήρι υπάρχει ένα άλλο ρώσσικο μοναστήρι. 

Είναι ο χώρος πού κάποτε ήταν περιουσιακά στοιχεία, των γονέων του Προδρόμου. Πιο πέρα υπάρχει άλλος καθολικός ναός που εκεί όμως μπορείτε να πάτε. Είναι τα ερείπια του σπιτιού του Ζαχαρίου  και της Ελισάβετ.  Εκεί με ένα χαρακτηριστικό μαρμάρινο ανάγλυφο, εντοπίζεται το σημείο που εγεννήθη ο Τίμιος Πρόδρομος. Η απόσταση που χωρίζει τα προσκυνήματα είναι μικρή γι αυτό μπορείτε να πάτε και με τα πόδια.

Μπαίνοντας σε όλους αυτούς τους χώρους, έρχονται στη μνήμη μας οι διηγήσεις του Ευαγγελιστή Λουκά ο οποίος περιγράφει τις σκηνές της ζωής του Προδρόμου αλλά και του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Εκεί κοντά είναι και μία πηγή.  Μέχρι σήμερα ονομάζεται η πηγή της Μαριάμ,  εκεί ερχόταν η Υπεραγία  Θεοτόκος να πάρει νερό όσο έμενε κοντά στήν Ελισάβετ και μέχρι σήμερα ο χώρος εκείνος θεωρείται ιδιαιτέρως ευλογημένος.

Το μοναστήρι του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου Ορεινής

Μπαίνουμε στο χώρο του ναού τον τόσο κατανυκτικό, εικόνες δείχνουν, το ίδιο το προσκύνημα, εικόνες πρωτότυπες και χαρακτηριστικές! Μία εικόνα δείχνει τους Ζαχαρία και την Ελισάβετ και στη μέση το νεαρό Ιωάννη τον Βαπτιστή.

Ο Ναός προς τιμήν του Αγίου Στεφάνου. 

Συνεχίζοντας ο επισκέπτης θα βρεθεί στον τόπο που μαρτύρησε ο πρωτομάρτυς  Στέφανος. Ο χώρος του προσκυνήματος θυμίζει στα πάντα τον πρωτομάρτυρα. Εικόνες, απεικονίζουν τον θάνατο του πρωτομάρτυρα.  Γονατιστός  και γύρω του οι Εβραίοι με πέτρες μεγάλες στα χέρια τον λιθοβολούν και δίπλα φύλακας στα ρούχα των λιθοβολητών είναι ο μετέπειτα Απόστολος Παύλος. Εκεί που υπάρχει ακόμα ο τόπος,  ο γνήσιος τόπος,  πού μαρτύρησε ο πρωτομάρτυς Στέφανος. Η σκέψη και η φαντασία μας δημιουργεί ίσως ακόμη περισσότερο δέος. Ένα  καντηλάκι, λίγα κεριά καί μιά εικόνα, δείχνουν την ιερότητα του χώρου αλλά και τον τόπο του μαρτυρίου του Πρωτομάρτυρα.  

Ο ιερός τόπος της Γεσθημανή. 

Το δεύτερο προσκύνημα κατά σειράν, μετά τον Πανάγιο τάφο και τη Βηθλεέμ.   Είναι ο χώρος εκείνος στον οποίο εκοιμήθη η Υπεραγία Θεοτόκος.  "Γεθσημανή τω χωρίω κηδεύσατέ μου το σώμα".  Εκεί αφού κατεβαίνουμε αρκετά κάτω από το έδαφος της γης μπαίνουμε στον ιερό χώρο του ναού. Πλησιάζουμε στο ιερό χώρο του τάφου της Υπεραγίας Θεοτόκου. Βγαίνοντας και πίσω από τον τάφο, στέκει μια μεγαλοπρεπής εικόνα, είναι η εικόνα της Παναγίας της Ιεροσολυμίτισσας. Πολυτελέστατα ντυμένη με χρυσάφι, εκεί πάνω στο μάρμαρο θρόνο της.  Κατά την ιστορία η εικόνα αυτή ζωγραφήθηκε... μόνη της. 

Γι αυτόν ακριβώς το λόγο η μορφή της Θεοτόκου έχει μια θεϊκή ουράνια ομορφιά. Βγαίνοντας από το ιερό προσκύνημα δεξιά κι αριστερά υπάρχουν κάποιοι τάφοι.  Αριστερά μας ο τάφος των γονιών της Υπεραγίας Θεοτόκου του Ιωακείμ και της Άννας.  Και δεξιά μας ο τάφος του Μνήστορος Ιωσήφ.  Ο Ιωσήφ όπως όλοι γνωρίζουμε είναι εκείνος ο οποίος αρραβωνιάστηκε την Υπεραγία  Θεοτόκο και την συνόδευε μέχρι το θάνατό του.  Ο Ιωσήφ την έφερε στη Βηθλεέμ όπου γέννησε τον Κύριο και στη συνέχεια εκεί στη Ναζαρέτ που είναι και η πατρίδα του. Έμενε κοντά στην  Θεοτόκο  και σαν μαραγκός που ήταν, είχε κοντά του και τον Κύριο σαν παιδί.  Προχωρώντας εκεί δίπλα είναι ο χώρος της προσευχής του Χριστού. 

Όλοι θυμόμαστε ότι η Γεθσημανή είναι ο αγαπημένος χώρος του Χριστού που τα βράδια ερχόταν και προσευχόταν.  Εκεί ήρθε και το τελευταίο εκείνο βράδυ και έκανε την τελευταία του προσευχή λίγο πριν τη σταύρωση.  Εκεί σε εκείνο το χώρο έτρεξε ο ιδρώτας του όπως μας λέει η Αγία Γραφή σαν σταγόνες από αίμα.  Εκεί υπάρχουν μέχρι σήμερα εκείνες οι γέρικες  ελιές, που μαρτυρούν με την πολυχρονιότητά τους, ότι σε εκείνο το χώρο πράγματι και σε εκείνες τις ελιές ακούμπησε ο Χριστός, κουρασμένος από την προσευχή του την εναγώνια.  Οι εικόνες εναλλάσσονται με τέτοια ταχύτητα, που δυστυχώς κάποιες φορές δεν είμαστε σε θέση να σκεφτούμε και να κατανοήσουμε κάποια γεγονότα στην πραγματική τους διάσταση και στο πραγματικό τους μέγεθος. 

Εκεί βρίσκεται ένας καθολικός ναός μέσα στον οποίο φυλάσσεται οι πέτρα, επάνω στην οποία γονάτισε ο Κύριος και προσευχήθηκε. Βγαίνοντας από το καθολικό ναό και προχωρώντας λίγο πιο ψηλά  συναντάμε ένα ορθόδοξο ρωσικό μοναστήρι, το μοναστήρι της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής.  Όπως όλοι γνωρίζουμε η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή είχε παίξει πρωτεύοντα ρόλο στο πάθος του Κυρίου μας,  ανεβαίνοντας στην μονή συναντάμε τον μεγαλοπρεπέστατο ιερό ναό, που εκεί μπροστά κυριαρχεί μια πολύ ωραία εικόνα. Η εικόνα αυτή εξιστορεί το γεγονός ότι η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή μετά το πάθος του Κυρίου και την ανάστασή του , πήγε στη Ρώμη. 

Εκεί συνάντησε αυτοπροσώπως τον αυτοκράτορα Καίσαρα και εζήτησε εκδίκηση για το θάνατο του Χριστού.  Ο αυτοκράτορας την άκουσε αλλά αμφισβητούσε στα λόγια της.  Τότε η Αγία κρατούσε δύο αυγά  στα χέρια της και του είπε: « Άν σου λέω ψέμματα αυτά τα αβγά να μείνουν άσπρα όπως είναι.  Αν όμως σού λέω την αλήθεια τα αβγά να κοκκινίσουν »! Όντως εκείνη τη στιγμή τα αβγά θαυματουργικά κοκκίνισαν.  Γι αυτό και μέχρι σήμερα το Πάσχα υπάρχει έθιμο που θέλει κόκκινα αβγά.  Κατάπληκτος ο αυτοκράτορας βλέποντας το θαύμα, βεβαίωσε την Αγία ότι όντως θα εκδικηθεί για το θάνατο του Κυρίου.

Ειδοποίησε λοιπόν τους πρωτεργάτες του θανάτου του Χριστού, τον Πιλάτο τόν Άννα και το Καϊάφα να έλθουν επειγόντως στη Ρώμη.  Εκεί στη Ρώμη τους εκτέλεσε ο ίδιος με τα ίδια του τα χέρια.  Στο χώρο του Ναού της Μονής, δεξιά κι αριστερά υπάρχουν δύο ολόσωμα σκηνώματα Αγίων γυναικών της ρωσικής Εκκλησίας.  Βγαίνοντας από το Ναό η θέα είναι καταπληκτική.  Το τέμενος του Ομάρ,  Ακριβώς απέναντι στη παλαιά πόλη των Ιεροσολύμων, κυριαρχεί το μεγαλοπρεπέστατο τέμενος του Ομάρ.

Η συνέχεια αύριο.






Δεν υπάρχουν σχόλια: