08 Οκτωβρίου, 2012

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΗΜΕΡΙΔΟΣ ΠΟΥ ΔΙΕΞΗΧΘΗ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΤΗΝ 6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 2012 ΜΕ ΘΕΜΑ: ΝΕΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ: ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

στία Πατερικν Μελετν, μέ τή συνεργασία τν Youtubers, πό τήν αγίδα τς ερς Μητροπόλεως Πειραις καί Φαλήρου, διοργάνωσε μερίδα τήν 6η κτωβρίου 2012 στό Σ.Ε.Φ μέ θέμα: 

Νέα Ταυτότητα: Εσιτήριο χωρίς πιστροφή.

Μετά πό τό λίαν πατρικό καί νθουσιαστικό νοιγμα τς μερίδος πό τό Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραις καί Φαλή­ρου κ. Σεραφείμ καί τήν ξαιρετική παρουσίαση μνων πό τή χορω­δία «ν Ψαλτηρί», συντονιστής πρωτοπρεσβύτερος π. ωάννης Φωτόπουλος νέγνωσε τό χαιρετισμό καί τίς εχές  το πανοσιολογιωτάτου πρωτεπιστάτου το γιωνύμου ρους κ. Μαξίμου γιά τήν πιτυχία τς μερίδοςΜετεβίβασε πίσης καί τούς χαιρετισμούς τν πισήμων πού εναι συντονισμένοι στούς ν Χριστ πνευματικούς γνες τς στίας Πατερικν Μελετν.

φο στή συνέχεια κούστηκαν ο εσηγήσεις τν κατά τό πρόγραμμα ρισθέντων γκρίτων μιλητν καί τν δύο ξιολόγων λιγολέπτων παρεμβάσεων εδικευμένων στό θέμα ρευνητν, διεξήχθη λίαν νδιαφέρουσα γόνιμη συζήτηση καί ξήχθησαν τά κάτωθι πορίσματα:

1. Δέν πρόκειται γιά συνήθη ντικατάσταση τν ταυτοτήτων μας.  Θά φοδιασθομε μέ μιά πολύ ξυπνη κάρτα μέ μικροτσίπ προηγμένης τεχνολογίας RFID μεγάλης χωρητικότητας στοιχείων καί μέ δυνατότητες συνεχν ναπρογραμματισμν, πεξεργασίας καί ποθήκευσης χωρίς φυσικά τή δική μας βούληση.

λα ατά εναι φικτά, πως πέδειξαν ο εσηγητές παρουσιάζοντας τά τεχνικά χαρακτηριστικά καθώς καί τίς μελλοντικές δυνατότητες τν λεκτρονικν ταυτοτήτων τεχνολογίας RFID.  Εναι πίσης ρατοί ο κίνδυνοι πό κακόβουλες πιθέ­σεις γιά λλοίωση, προσθήκη φαίρεση τν προσωπικν μας δεδομένων, δυνατότητα γιά καταδυνά­στευση τν πολιτν πό τήν κάστοτε κυβέρνηση, καθώς καί ο κίνδυνοι γιά τήν γεία μας.

2. Πρέπει νά ληφθ πψιν πό τήν λληνική νομοθετική ξουσία  τι Ερωπαϊκή πιτροπή σχυρίζεται, τι δέν ποχρεώνει τούς Ερωπαίους σέ λεκτρονική ταυτοποί­ηση, λλά πλς τήν προτείνει θερμά.

3. Μέ τήν καταπάτηση τς διωτικότητος νθρωπος μπορε νά λλάζει στάση ζως.   Εναι σοβαρότατες ο κοινωνικές καί ψυχολογικές πιπτώσεις τς πιβολς ατο το συστήματος πάνω στήν νθρώπινη προσωπικότητα, τόσο στήν καθημερινότητα, σο καί στήν στορική καί πολιτιστική ξέλιξη το θνους.

4. Ο λεκτρονικές ταυτότητες συνιστον τήν πιό σφυκτική μέθοδο λέγχου, παρακολούθησης καί ποδούλωσης τν πολιτν στό παγκοσμιοποιούμενο ντί­χριστο κράτος πού προετοιμάζει Νέα Τάξη Πραγμάτων. 

5.  προσωπική λευθερία καί διωτικότητα κατοχυρώ­νονται τόσο πό τό λληνικό καί πό τό Ερωπαϊκό Σύνταγμα, σο καί πό τήν Ε.Ε. νθρωπίνων δικαιω­μά­των. Στά νομοθετήματα ατά περιλαμβάνονται τά μέσα νομικς προστασίας τν πολι­τν πό τήν ποχρεωτική πιβολή τν νέων ταυτοτήτων.  «διαίτερα  Νόμος 2472/1997 περί πεξεργασίας δεδομέ­νων προσωπικο χαρακτήρα στό ρθρο 5 παρ. 1 ρίζει τά κόλουθα: 

«1.πεξεργασία δεδομένων προσωπικο χαρακτήρα πιτρέπεται μόνον ταν τό ποκείμενο τν δεδομένων χει δώσει τή συγκατάθεσή του».  

Παραλαμβά­νοντας «οκειοθελς» τήν λεκτρονική ταυτότητα πού θά μς πιβάλει τό δικτατορι­κό σύστημα το παγκοσμιο­ποιούμενου κράτους, μέ προσωπική μας πλέον εθύνη, χάνουμε τά ατονόητα δικαιώματά μας καί κυρώνουμε τή Συνταγματική προστασία. Πάντως θά πρέπει κυβέρνηση πωσδήπο­τε νά συνειδητοποιή­σει, τι, άν ποφασίσει τήν κδοση ταυτοτήτων, θά εναι ποχρεωμένη νά καλύψει μέ ναλλακτικές νομικές διατάξεις σους δέν τίς παραλάβουν.

6.  ερά Σύνοδος τς κκλησίας τς λλάδος πανει­λημμένα χει σχοληθε μέ τό θέμα τν λεκτρονικν ταυτοτήτων, πειδή συμμερίζεται τούς προβληματισμούς καί τήν γωνία το ρθοδόξου λληνικο λαο.  Στό νακοινωθέν τς 9ης Μαρτίου 1993, μεταξύ λλων να­φέρει σχετικά μέ τίς λεκτρονικές ταυτότητες«… ν ψει τν περιορίστων δυνατοτήτων τς νέας λεκτρονικς τεχνολογίας ετε πρός ποκλοπήν στοιχείων, ετε πρός συνδυασμόν των, πάρχει δυνατότης μις φιαλτικς πειλς κατά τν τομικν λευθεριν το πολίτου μέλλουσα νά περιλαμβάνει προσωπικά στοιχεα το κατό­χου, όρατα διά γυμνο φθαλμο καί πομένως γνωστα ες τόν κάτοχον». πίσης στήν γκύκλιο 2626/7-4-1997 πί λέξει παιτε:

« κυβέρνηση νά μεριμνήσει γιά τήν κατά τό δυ­να­τόν καλύτερη προστασία το τόμου πό τήν λεκτρονική πεξεργασία δεδομένων προσωπικο χαρα­κτήρα μέ τίς νομοθετημένες συνταγματικές διαδικασίες…». Ταυτόχρο­να συνιστ «νά μή γίνει δεκτός ς κωδικός ριθμός τν κρατικν λεκτρονικν συστημάτων γιά τήν προστασία το τόμου ριθμός 666».

ξ λλου στήν γκύκλιο 2641/9-2-1998 . Σύνοδος«… πιμένει πί παλαιοτέρας τοποθετήσώς της καί διακηρύσσει καί ποστηρίζει τήν νάγκη διασφαλί­σεως τς προστασίας τς προσωπικότητος, τς διωτικς καί οκογενειακς ζως καί το πορρήτου τς πικοινω­νίας…» καί σέ περίπτωση πού θά χρησιμοποιηθε δυσώ­νυμος ριθμός 666 «συνιστ στούς πιστούς νά μή δεχθον τίς νέες ταυτότητες».

Στό νακοινωθέν τς Δ.Ι.Σ. γιά τήν Κάρτα το Πολίτη στίς 8-12-2010 πογραμίζει:«τήν σάφεια, ντίφαση καί σύγχυση» πού πάρχει στό νομοσχέδιο γιά τήν λεκτρονική διακυβέρνηση.  «…δηλώνει τήν πιφύλαξή της» πειδή « κκλησία σέβεται τό νεπανάληπτο το προσώπου το νθρώπου καί τή θεόσδοτη λευθερία του.

Τό νθρώπινο πρόσωπο δέν μπορε νά πογυμνωθε πό τήν ξιοπρέπεια καί τά χαρακτηριστικά του». Τέλος στό νακοινωθέν τς ερς Συνόδου τς 17-11-2010 μεταξύ λλων τονίζονται τά ξς: « Κάρτα το Πολίτη δέν πρέπει νά περιέχει κατ’ οδένα τρόπο μφανή φαν τόν ριθμό 666» καί «πίσης κατ’ οδένα τρόπο πρέπει μέ ατή νά παραβιάζονται ο προσωπικές λευθερίες».

7. Τό συνεχές καί νύστακτο νδιαφέρον τς ερς Συνόδου τς κκλησίας τς λλάδος συμφωνε πόλυτα καί πιβεβαιώνεται πό τό σχέδιο πόφασης τς Ρωσικς κκλησίας «γιά τή θέση τς κκλησίας σχετικά μέ τήν μφάνιση καί νάπτυξη καινούργιων τεχνολογιν ταυτο­ποίησης προσώπου». Συγκεκριμένα ναφέρει τι:

« κ­κλησία συμφωνε μέ τίς νησυχίες τν πολιτν καί θεωρε παράδεκτο τόν περιορισμό τν συνταγματικν δικαιω­μάτων τους σέ περίπτωση πού θά ρνηθον τή συλλογή καί πεξεργασία τν προσωπικν τους δεδομένων»

8.  ποφασιστική ρνηση παραλαβς τς λεκτρονικς ταυτότητας δέν ­χει τό χα­ρα­κτή­ρα πα­θη­τι­κς ­πο­δο­χς τε­τε­λε­σμέ­νων γε­γο­νό­των. ν­τί­θε­τα θά πρέ­πει νά λά­βει τήν μορ­φή ­νερ­γη­τι­κς καί μα­χη­τι­κς δρα­στη­ρι­ο­ποι­ή­σε­ως, ­πό τήν ­πο­φα­σι­στι­κό­τη­τα καί τήν μα­ζι­κό­τη­τα τς ­ποί­ας θά κρι­θε καί τό ­πο­τέ­λε­σμά της.

­σο πε­ρισ­σό­τε­ροι θά ε­μα­στε ­μες πού θά ν­τι­τα­χθο­με στήν λεκτρονική ταυτότη­τα, ­σο πε­ρισ­σό­τε­ρες καί συν­το­νι­σμέ­νες θά ε­ναι ο κι­νή­σεις καί ο πα­ρεμ­βά­σεις μας, ­σο πιό δυ­να­μι­κές καί μ­πε­ρι­στα­τω­μέ­νες θά ε­ναι ο δι­εκ­δι­κή­σεις μας, τό­σο με­γα­λύ­τε­ρες θά ε­ναι καί ο ­πο­χω­ρή­σεις τν κυ­βερ­νών­των καί α­τν πού ­πι­βάλ­λουν ­νά­λο­γες ρυθ­μί­σεις.

ν­νο­ο­με, δη­λα­δή, ­τι δέν ρ­κε νά δη­λώ­νου­με ­πλς ­τι δέν θά πα­ρα­λά­βου­με τήν νέα ταυτότητα. Δέν ε­ναι, λ­λω­στε, τό­σο ε­κο­λη καί ­πλ ­πό­θε­ση μή πα­ρα­λα­βή της, ο­τε μπο­ρο­με νά ε­μα­στε σί­γου­ροι γιά τόν ­αυ­τό μας, ­τι θά ν­τέ­ξου­με τίς δυσβά­στα­κτες καί συν­τρι­πτι­κές συ­νέ­πει­ες, πού α­τή θά ­χει γιά τήν πνευ­μα­τι­κή καί σω­μα­τι­κή μας ­γεί­α. Μί­α πι­θα­νή πα­θη­τι­κή στά­ση κ μέ­ρους μας θά μς ­δη­γή­σει ­νώ­πιον κ­βι­α­στι­κν δι­λημ­μά­των καί κα­τα­στά­σε­ων..

9.  ν­τί­δρα­σή μας πρέ­πει νά δι­α­τυ­πω­θε προ­λη­πτι­κά δηλαδή νά στοχεύει στό νά προ­λά­βει τίς ­ποι­ες κυ­βερ­νη­τι­κές ­πο­φά­σεις. Ε­ναι σα­φές ­τι ­κά­στο­τε κυ­βέρ­νη­ση ­ξα­πα­τ κά­θε φο­ρά τό λα­ό στά πε­ρισ­σό­τε­ρα θέ­μα­τα. Χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό πα­ρά­δειγ­μα πλή­ρης ­ναν­τι­στοι­χί­α προ­ε­κλο­γι­κν ­ξαγ­γε­λι­ν καί με­τε­κλο­γι­κν μέ­τρων ­πό τήν πα­ρο­σα Κυ­βέρ­νη­ση πού ­πο­σχέ­θη­κε ­πα­να­δι­α­πραγ­μά­τευ­ση καί ντ’ α­το ­πι­βά­λλει νέ­ες πε­ρι­κο­πές, νέ­ους φό­ρους, νέ­α χα­ρά­τσια καί πε­ραι­τέ­ρω ­ξα­θλί­ω­ση το λα­ο.  

Κά­τι ­νά­λο­γο συμ­βαί­νει καί μέ τό θέ­μα τν ταυ­το­τή­των. Στήν πε­ρί­πτω­ση α­τή ο κυ­βερ­νν­τες βο­λι­δο­σκο­πον τίς ν­τι­δρά­σεις μας, ­στε νά ­πι­βά­λουν τε­λι­κά τούς σχε­δια­σμούς τους.  

ς μήν θε­ω­ρη­θε ­πό κα­νέ­ναν πα­ρο­σα συγ­κυ­ρί­α τς ο­κο­νο­μι­κς κρί­σε­ως ς μί­α «κα­λή ε­και­ρί­α» γιά νά ­πι­βά­λουν ­νε­λεύ­θε­ρες πο­λι­τι­κές καί πρα­κτι­κές στήν ζω­ή τν πο­λι­τν. Μπο­ρε λα­ός μας νά ­πο­μέ­νει ο­κο­νο­μι­κά μέ­τρα, μνη­μό­νια καί ΔΝΤ, τήν ψυ­χή του, ­μως, δέν τήν που­λ· τήν ­λευ­θε­ρί­α του δέν τήν κ­χω­ρε· τά δι­και­ώ­μα­τά του δέν τά ­πο­ποι­ε­ται

10. Σέ κάθε πόλη, σέ κάθε χωριό καί γειτονιά, σέ κάθε τόπο δουλεις, σέ κάθε κοινωνικό χρο, παντο,  πρέπει νά συγκροτηθον  πιτροπές  λληλεγγύης, θνικς καί  πνευματικς φύπνισης, ντίστασης καί γωνιστικς δράσης ναντίον τν κατοχικν  δυνάμεων καί τν  κομμα­τικν τους  πηρετν.  

κκλησία μπορε καί πρέπει νά παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο. χι μόνο διότι εναι νας δικτυακός στός ριζωμένος σέ κάθε γωνιά τς λλάδας, λλά καί διότι διαθέτει καί να πανίσχυρο ργανωτικό «πλο» κοινωνικς  συνοχς καί λληλεγγύης: Τίς νορίες. Μέσα στίς γριες συνθκες τς γενικς κατάρρευσης πού ρχονται, μέσα στήν κόλαση πού ζε καί θά ζήσει λληνικός λαός, ο νορίες μπορον ντικειμενικά νά ναδειχτον σέ καθοριστικό μετερίζι ντίστασης καί γώνα, σέ δομή κοινωνικς λληλεγγύης, μψύχωσης καί  φύπνισης   το λληνικο λαο.

Ατό τό μοναδικό καί σχυρό πλο τς ρθόδοξης κκλησίας θά πρέπει νά ξιοποιηθε πό τούς πρωτοπό­ρους γωνιστές τς ρθοδοξίας, τούς ρχιερες, τούς ερες καί τούς μοναχούς… Γιά λλη μία φορά καλεται ρθόδοξος Κλρος νά ποτελέσει τό καταφύγιο καί τό στήριγμα το λληνικο λαο μέσα στή λαίλαπα τς κοινωνικς καί ψυχολογικς του κατάρρευσης.

11.  Θά πρέ­πει νά ν­τι­λη­φθο­με καί νά συ­νει­δη­το­ποι­ή­σου­με ­τι ο σχε­δια­σμοί τς Νέ­ας Τά­ξης Πραγ­μά­των ­να­τρέ­πον­ται μέ μα­ζι­κή, δυ­να­μι­κή, συν­το­νι­σμέ­νη καί ­πο­φα­σι­στι­κή ν­τί­στα­ση. ­να­τρέ­πον­ται μέ ­φύ­πνι­ση καί ­γρή­γορ­ση, μέ ­μο­λο­για­κό καί μαρ­τυ­ρι­κό φρό­νη­μα. ­φεί­λου­με ­μως, νά πα­ρα­τη­ρή­σου­με ­τι ­μο­λο­γί­α χω­ρίς ρ­θο­πρα­ξί­α δέν μπο­ρε νά ­πάρ­ξει.

­μο­λο­γί­α τς πί­στε­ως δέν μπο­ρε νά ε­ναι καρ­πός ­νός ­πι­πό­λαι­ου ν­θου­σια­σμο καί ­νός ν­θερ­μου ζη­λω­τι­σμο.

­μο­λο­γί­α τς πί­στε­ως ε­ναι τό χά­ρι­σμα το ­γί­ου Πνεύ­μα­τος πού δί­δε­ται σα­τούς πού σέ ­λη τους τήν ζω­ή ­γω­νί­ζον­ται μέ νή­ψη, προ­σευ­χή, με­τά­νοι­α, τα­πει­νό καί ­σκη­τι­κό φρό­νη­μα νά γί­νουν δε­κτι­κοί α­το το χα­ρί­σμα­τος.

παιτεται, δηλαδή, πνευματικός γώνας διαρκής καί πίπονος, καθώς τόσο σοβαρά καί ποφασι­στικά γιά τήν σωτηρία μας ζητήματα δέν πρέπει νά τά μελομε καί νά ναβάλουμε τήν ντιμετώπισή τους γιά τήν τελευταία στιγμή. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: