04 Ιουνίου, 2012

ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.


ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ (=ΕΚΚΛΗΣΙΑ)

Μετά την Ανάληψη του Κυρίου μας, Θεανθρώπου Ιησού Χρίστου, αρχί­ζει νέα περίοδος παρουσίας του Χριστού στο κόσμο. Ο Χριστός τώρα είναι παρών στην Εκκλησία Του (= Επίσκοπος, Τίμιον Πρεσβυτέριον, Διάκονοι  πιστοί), «χωρίς τούτων Εκκλησία ου καλείται» (Ιγνάτιος προς Τραλλιανούς ). Στην Εκκλησία Του λοιπόν είναι παρών ο Χριστός, μετά την Ανάληψή Του, και διά της Εκκλησίας Του «εν αγίω Πνεύματι».

Το Άγιον Πνεύμα, από έποψη τάξεως, έρχεται τρίτο στο κόσμο, και το έργο του είναι να εξατομικεύει (=εξειδικεύει, ιδιοποιεί) για κάθε άνθρωπο. Ο Θεός τώρα μας σώζει «εν Αγίω Πνεύματι » (Ιωάν. 16,7-8 ). Η σωτηρία είναι προσωπικό θέμα του καθενός και το έργο αυτό της σωτηρίας το τε­λειοποιεί ο Παράκλητος (= το Αγιον Πνεύμα ).

Ο Παράκλητος δεν ανακαθιστά τον Ιησού Χριστό, ούτε και είναι αντί­θετος του Χριστού. Συνεχίζει το έργο του Χριστού διά των Ιερών Μυστη­ρίων. Δηλαδή μεταφέρει στον καθένα μας προσωπικά την, από το Σταυρό και την Ανάσταση του Κυρίου, προσωπική μας λύτρωση. Ο Θεός Πατήρ δη­μιουργεί τον κόσμο και προνοεί γι' αυτόν.

Ο Θεός Υιός λυτρώνει τον κόσμο ή ο Θεός Πατήρ λυτρώνει τον κόσμο «εν Χριστώ». και ιδιοποιεί αυτή τη λύτρωση «εν Αγίω Πνεύματι». Διά του Παρακλήτου ερχόμαστε σε συνά­ντηση με το Χριστό «ουκ αφήσω υμάς ορφανούς -, έρχομαι προς υμάς», ( Ιωάν. 14, 16-20 ). Ο Χριστός διά του Αγίου Πνεύματος έρχεται προς εμάς, και μας φέρνει, μας οδηγεί στον Πατέρα.

Όμως ερωτάται: Τον Πατέρα τον αποκαλύπτει ο Υιός, και τον Υιό τον αποκαλύπτει το Άγιον Πνεύμα, το Άγιον Πνεύμα ποίος το αποκαλύπτει; Το Άγιον Πνεύμα το αποκαλύπτει ο Άγιος. Ο Άγιος είναι η αποκάλυψη του Παρακλήτου Πνεύματος «εν τη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία». Ο Παράκλητος, θα λέγαμε, περιμένει τους Αγίους της Εκκλη­σίας για να αποκαλυφθεί.

Ο Παράκλητος δεν μας αποκαλύπτει νέες αλήθειες, γιατί εάν συνέβαινε τούτο, θα εσήμαινε, ότι θα ήταν ημιτελές (=μισοτελειωμένο) το έργο του Χριστού. Ο Παράκλητος μας οδηγεί σε όλη την αλήθεια του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού. Το πάν ο Παράκλητος το λαμβάνει από το Χριστό, «όταν δε έλθη εκείνος, το Πνεύμα της αληθείας, οδηγήσει υμάς εις πάσαν την τα ερχόμενα αναγγέλλει υμίν, εκείνος εμέ δοξάσει ότι εκ του εμού λήψεται και αναγγέλλει υμίν » (Ιωάν. 16,13-14).

Ο Χριστός δεν ήταν κάποτε Κύριος και τώρα έπαψε να είναι. OXΙ Η Κυριότητα του Χριστού είναι παρούσα πάντοτε «εν Αγίω Πνεύματι». Ο Χριστός δεν έχει διαδοχή, όπως τούτο συμβαίνει στις κοσμικές θέσεις. 'Όλοι στην Εκκλησία Του είναι υπηρέτες του Κυρίου Ιη­σού Χριστού στο έργο Του.

Όσοι ζούν «εν Αγίω Πνεύματι» ζουν μέσα στην Εκκλησία, γιατί μόνον μέσα στην Εκκλησία του Χριστού υπάρχει σωτηρία. Ο Θεός ενεργεί την σωτηρία μας, συγκεκριμένως, μέσα στην Εκκλησία Του. Δεν υπάρχουν ανε­ξάρτητοι πιστοί μέσα στην Εκκλησία του Χριστού.

Ο Παράκλητος (=το Άγιον Πνεύμα ) μας συνομολογεί στο σώμα της Εκκλησίας ως μέλη Του Χριστού Όμως, όπως τα αποκεκομμένα μέλη από ένα σώμα πεθαίνουν, είναι νεκρά, έτσι και τα αποκεκομμένα μέλη από το σώμα της Εκκλη­σίας είναι νεκρά και αποθνήσκουν εκτός της Εκκλησίας.

Έτσι λοιπόν ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ είναι, τι βάζουμε πρώτο, και τι δεύτερο στη ζωή μας.


Δεν υπάρχουν σχόλια: