21 Ιανουαρίου, 2012

ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ κ. ΝΙΚΟΛΑΟ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ Romfea.gr

Αγαπητοί επισκέπται του Ιστολογίου μας,

Σας παραθέτουμε αυτούσιες τις δυο Επιστολές που είδαν το φως της δημοσιότητας των προαναγγελθέντων Μητροπολιτών σχετικά με την υπόθεση του π. Εφραίμ. Εμείς πάντως υπενθυμίζουμε στον Μητροπολίτη Μεσογαίας, ότι είναι πολύ ενωρίς να σκέπτεται την επόμενη μέρα, ώστε έτσι να λιβανίζει από τώρα το Φανάρι, γιατί το θυμίαμα Αγιορείτα π. Νικόλαε εξατμίζεται γρήγορα…… όπως και εσείς πιστεύω θα έπρεπε να γνωρίζετε !

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
________________________

ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ "ROMFEA.GR"
Κ. ΑΙΜΙΛΙΟ ΠΟΛΥΓΕΝΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ Κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ  Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΠΑΝΤΑ
ΜΕΣΩ ΑΥΤΗΣ ΣΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ
ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ Κ. ΝΙΚΟΛΑΟ 21/1/2012.


Αγαπητέ μοι κ. Πολυγένη,

Με ιδιαίτερη προσοχή ανέγνωσα την απάντηση του πολυ-γαπητού μοι εν Χριστώ Αδελφού Σεβ. κ. Νικολάου – εκλεκτού Μέλους της Ιεραρχίας μας και ευρυμαθέστατου - σήμερα το βράδυ στα όσα διετύπωσα περί του Οικουμενικού Πατριαρχείου μας και απαντώ αμέσως.

1)Προσωπικώς με ικανοποιεί το γεγονός, ότι μέχρι προ ολίγων στιγμών (ώρα 10:00 μ.μ.) τις πτωχές μα συγχρόνως και σκληρές - σκέψεις η δηλώσεις μου έχουν αναγνώσει 13.568 επισκέπτες της αντικειμενικής ηλεκτρονικής εφημερίδος σας.  Η περίπτωση του σεπτού Ιεράρχου μέχρι στιγμής είναι η μοναδική περίπτωση διατυπώσεως αντιρρήσεων. Άρα «οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα», θα απαντούσα στον επιστήμονα των θετικών Επιστημών Αδελφό μου με την ορολογία των μαθηματικών! Μία αντίρρηση = καμμία αντίρρηση!

2)Απορρίπτω απεριφράστως τους ορους «ασυμπάθεια και αυθορμητισμό», τους οποίους εκφέρει περί του προσώπου μου. Οσάκις λέμε τα πράγματα με το όνομά τους δεν φερόμεθα ασυμπαθώς! Αντιθέτως χρησιμοποιούμε τον προφητικό λόγο και εφαρμόζουμε τον λόγο του Κυρίου μας «ήτω δε υμών ο λόγος το ναι, ναι και το ου, ου». Δεν υβρίζουμε, αλλά ορθοτομούμε το λόγο της αληθείας, οταν διαμαρτυρόμεθα για πράξεις η παραλείψεις της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας στην Κωνσταντινούπολη.

3)Ευτυχώς δεν φιλοδοξούμε να είμεθα υποψήφιοι για τον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο των Αθηνών, ώστε να επιζητούμε την εύνοια του Πατριάρχου μας. Άλλοι όμως το πρατ-τουν, για να έχουν την εύνοιά Του.

4)Δεν απεκάλεσα «Μητριά» την Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως, διότι όντως είναι η μεγάλη Μητέρα στον χώρο της Ορθοδοξίας! Είπα όμως ότι ενίοτε συμπεριφέρεται «ως Μητριά» και θα επιμείνω στον χαρακτηρισμό.

Ερωτώ ευθέως τον Σεβασμιώτατο κ. Νικόλαο να μου απαντήσει: Ήταν άραγε συμπεριφορά αδελφική, ήταν συμπεριφορά «μητρική», ολη εκείνη η προ τινων ετών μεσαιωνική και μακάβρια τελετή του Φαναρίου κατά του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου; Δώστε μου, Σεβασμιώτατε, μια άλλη ορολογία και θα σας φιλήσω τα πόδια!

5)Το...... Φανάρι το έκανε υπογραμμίζοντας τα δικαιοδο-σιακά του δικαιώματα» γράφει ο Σεβασμιώτατος. Λησμονει όμως, η και ηθελημένως παραβλέπει, τον συλ-λογισμό μου ότι ο π. Εφραίμ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΙΚΕΙ ΜΕ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ. Άρα δεν σημειώθηκε επέμβαση των παραγόντων της Ρωσσικής Εκκλησίας στα εσωτερικά ζητήματα είτε του Αγίου Όρους, είτε του Οικουμενικού Πατριαρχείου! Η Δήλωση του Αγιωτάτου Πατριάρχου Μόσχας κ. Κυρίλλου ήταν έκφραση συμπαθείας προς τον ΑΝΘΡΩΠΟ Εφραίμ και όχι προς τον Ηγούμενο!

6) Λυπούμαι, αλλά δεν θα συμφωνήσω ούτε και με τον ισχυρισμό του επιστολογράφου σας, ότι δηλ. «είναι αλήθεια ότι ο Γέροντας Εφραίμ........ αξίζει τη συμπαθειά μας και δόξα τω Θεώ δεν του την εστέρησε καμμία εκκλησία». Όντως μόνον η Προϊσταμένη του εκκλησιαστική Αρχή, δηλ. το Οικουμενικό Πατριαρχείο, δεν είπε ένα λόγο συμπαθείας για τον π. Εφραίμ. Εμείς, λοιπόν, αυτό ακριβώς στιγματίσαμε.

7) Συμπερασματικά: Ο Σεβ. Αδελφός μου ΔΕΝ κατώρθωσε να με πείσει, ότι έσφαλα στους ισχυρισμούς μου! Δεν ανέγνωσα επιχειρήματα! Δεν προσκόμισε παραδείγματα! Αλλά ούτε επίσης και ένα ισχυρό λόγο της ιδικής του συμπαθείας ανέγνωσα στο κείμενό του για ένα αδελφό μας Κληρικό, που τον συνέλαβαν «ως ληστήν» και τον ωδήγησαν στον Κορυδαλλό κατά την παραμονή της Μεγάλης Εορτής της Χριστιανωσύνης! Εξ όσων γνωρίζω, επικειμένης της μεγάλης αυτής εορτής, συνήθως απο-νέμεται χάρις σε καταδίκους. Τέτοια μέρα δεν γίνονται εισαγωγές στης φυλακής τα σίδερα!

8) Δηλώνω προς κάθε κατεύθυνση, ότι με αγαθό κίνητρο της καρδίας μου γράφω και καυτηριάζω κατά καιρούς, όσα κατά την κρίση είναι στραβά και ανάποδα. Είμαι αμαρτωλός και τρισάθλιος! Αλλά προσπαθώ να διατηρώ καθαρή την όρασή μου και αδούλωτη την καρδιά μου. Προσκυνώ τον Ιησού Χριστό και μόνο! Προσκυνώ τον Κτίστη και όχι την κτίση και τα κτίσματα! Όσοι, λοιπόν, αγαπάμε τους υψηλά ισταμένους, πρέπει να τους λέμε την αλήθεια! Οι κολακείες και τα λιβανίσματα δεν αρμόζουν στον Ιεράρχη, ο οποίος πρέπει «να ορθοτομεί τον λόγο της αληθείας»! Γι αυτό η γνώμη του Σεβασμιωτάτου κ. Νικολάου «είναι σεβαστή μεν, αλλ ουχί ασπαστή»! 

Οφείλουμε, λοιπόν, σεβασμό στο Φανάρι και τους εκεί εκλεκτούς Παράγοντες, αλλά όχι κολακεία και «κουκούλωμα»! ΝΑΙ ! στο Άγιο Φανάριο ! ΟΧΙ στο Άγιο Κοράνιο !

Με περισσή αγάπη εν Χριστώ

  Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

________________________


ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ 
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ «ROMFEA.GR» 
Κ. ΑΙΜΙΛΙΟ ΠΟΛΥΓΕΝΗ ΤΟΥ  ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ 
ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ  ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ Κ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 20/1/2012




Αγαπητέ κ. Πολυγένη,

Πριν από λίγες μέρες, πολύ συνετά φερόμενος, αρνηθήκατε να δημοσιεύσετε στην ιστοσελίδα σας επιστολή κάποιου σοβαρού ιεράρχου (σημείωση Romfea.gr - δεν λάβαμε κάποιο σχετικό κείμενο), γραμμένη με συναισθηματικό παρορμητισμό εναντίον του προφυλακισθέντος γέροντος Εφραίμ. Προς μεγάλη μας όμως έκπληξη, είδαμε στη Romfea.gr δημοσιευμένη επιστολή άλλου σεβαστού ιεράρχου έντονα κριτική για το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, γραμμένη και αυτή, ας μου επιτραπεί να πω, με ασυμπάθεια και παρορμητισμό. Έχω την εντύπωση ότι δεν βοηθεί η αναπαραγωγή στενόκαρδων κειμένων, γιατί δυστυχώς ούτε την αλήθεια εκφράζει ούτε την ενότητα υπηρετεί.   Είναι σκληρό και άδικο να αποκαλείται το Πατριαρχείο μας μητρια και μάλιστα σε αντιδιαστολή με την Εκκλησία της Ελλάδος. Είναι λάθος να συγκρίνονται οι δύο εκκλησίες και μάλιστα δίχως ψυχραιμία και έλεος. Τα δύο ανακοινωθέντα στα οποία αναφέρεται ο πολιός ιεράρχης δεν έχουν γραφεί για να αποδείξουν ανταγωνιστικά τη μητρότητα των εκκλησιών – ποιά είναι η καλύτερη μητέρα - αλλά για να καταδείξουν συμπληρωματικά την εκκλησιαστικότητά τους - ότι είναι αμφότερες ζωντανές εκκλησίες. Και το μεν Φανάρι το έκανε υπογραμμίζοντας τα δικαιοδοσιακά του δικαιώματα και έχοντας μπροστά του την ιστορική και οικουμενική αποστολή του, η δε Εκκλησία της Ελλάδος τονίζοντας την ποιμαντική ευθύνη της απέναντι στους σκανδαλιζόμενους πιστούς της. Όσο για την εκκλησιαστική μητρότητα, αυτή δεν αποτυπώνεται απόλυτα σε ένα ανακοινωθέν, αλλά διαφαίνεται μέσα από την πληρότητα μιας ζωής και μαρτυρίας. Η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως είναι και μητέρα που ιστορικά γεννά και μάνα που οικουμενικά αγκαλιάζει. Είναι ο,τι ιερότερο διαθέτουμε ως πνευματική παρακαταθήκη. Είναι αλήθεια ότι ο γέροντας Εφραίμ ευρισκόμενος στη φυλακή αξίζει τη συμπάθειά μας• και δόξα τω Θεώ δεν του την στέρησε καμμία εκκλησία. Αλλά και το Φανάρι που ιστορικά σηκώνει τον σταυρό του και διαχρονικά βιώνει το δεσμά του αξίζει λιγότερο τον σεβασμό και την κατανόησή μας; 

Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας & Λαυρεωτικής Νικόλαος

Δεν υπάρχουν σχόλια: