17 Ιανουαρίου, 2012

ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΣΥΜΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ «ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΙΤΑΝΙΚΟ»

 
Οι ναυτικοί ανάλογα περιστατικά σαν κι εκείνο που συνέβη κατά την τελετή εγκαινίων και καθέλκυσης του Costa Concordia το 2005 «τα εξετάζουν», δίνοντάς τους την απαραίτητη μεταφυσική διάσταση. «Το 2005, όταν εγκαινιάστηκε, το μπουκάλι δεν έσπασε πάνω στο πλοίο. Ενα γεγονός που θεωρήθηκε γρουσουζιά για όποιον ταξιδεύει στη θάλασσα» μετέδιδε το Σαββατοκύριακο η ιταλική Rai 1, ενώ στο ρεπορτάζ σημειωνόταν ότι το Costa Concordia γενικά χαρακτηρίζεται «άτυχο» πλοίο, καθώς και το 2008 είχε χτυπήσει στην αποβάθρα του λιμανιού του Παλέρμο, λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή, ενώ στα επτά χρόνια της πλοήγησής του είχαν σημειωθεί άλλα δύο ατυχήματα.
 
Ακόμη όμως και οι όποιες μεταφυσικές προεκτάσεις του «σύγχρονου Τιτανικού» δεν μπορούν να καλύψουν το μέγεθος της ναυτικής τραγωδίας, η οποία στοίχισε τη ζωή σε πέντε ανθρώπους και τον τραυματισμό περίπου 30 ατόμων - τη στιγμή που οι ιταλικές αρχές, κι ενώ συνεχίζονταν οι επιχειρήσεις αναζήτησης εγκλωβισμένων στο πλοίο, δήλωναν χθες ότι «ο αριθμός των αγνοουμένων είναι 17». Ολα συνέβησαν το βράδυ της Παρασκευής, όταν το ιταλικό κρουαζιερόπλοιο, με 3.200 επιβάτες και 1.100 μέλη πληρώματος, την ώρα του δείπνου, προσέκρουσε κατά τα φαινόμενα σε ξέρα, στα ανοιχτά του νησιού Τζίλιο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ρήγμα 50 μέτρων στη δεξιά του πλευρά.
 
Σύμφωνα με μαρτυρίες, δευτερόλεπτα μετά το ισχυρότατο τράνταγμα, έσβησαν τα φώτα και το πλοίο άρχισε αμέσως να παίρνει κλίση και να μπάζει νερά. Ακολούθησαν στιγμές πανικού, ενώ ο κόσμος τρομαγμένος συνωστιζόταν στις εξόδους κινδύνου, αναζητώντας τρόπους διαφυγής από το ναυάγιο. Εκατοντάδες περίμεναν για ώρα να επιβιβαστούν στις σωσίβιες λέμβους, τη στιγμή που άλλοι έπεφταν μόνοι τους ή γλιστρούσαν άθελά τους στην παγωμένη θάλασσα προκειμένου να γλιτώσουν! Επιβάτες που κατάφεραν τελικά να σωθούν (ανάμεσά τους και τρεις Ελληνες, οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους) δήλωναν αργότερα ότι τα πρώτα 40-45 λεπτά μετά τη διακοπή ρεύματος το πλήρωμα τους καθησύχαζε, λέγοντάς τους ότι πρόκειται για τεχνικό πρόβλημα, ενώ μάλλον οξύμωρο ακούγεται πλέον το γεγονός ότι για το βράδυ του Σαββάτου είχε προγραμματιστεί «άσκηση ετοιμότητας».
 
Από την πρώτη στιγμή, πάντως, έσπευσαν προς βοήθεια σκάφη της ιταλικής ακτοφυλακής, οχηματαγωγά και πέντε ελικόπτερα, τη στιγμή που χθες οι διασώστες δήλωναν ότι ακούγεται θόρυβος και από άλλα σημεία του πλοίου, κάτι που αφήνει ελπίδες και για άλλους επιζώντες. Αγνωστα παραμένουν ωστόσο μέχρι στιγμής τα αίτια της τραγωδίας, ενώ στην περιοχή επιχειρούν και Ολλανδοί ειδικοί, στο πλαίσιο των προσπαθειών που γίνονται να αποφευχθεί μια τυχόν οικολογική καταστροφή από τους 2.380 τόνους πετρελαίου που βρίσκονται στις δεξαμενές του Costa Concordia.
 
Ο καπετάνιος εγκατέλειψε το πλοίο από τους πρώτους!
 
Ο κώδικας τιμής των ναυτικών επιβάλλει «ο καπετάνιος να εγκαταλείπει τελευταίος το πλοίο» του, καταβάλλοντας στο μεταξύ κάθε ανθρωπίνως δυνατή -ή αδύνατη πολλές φορές- προσπάθεια, προκειμένου να σωθούν όσο περισσότεροι άνθρωποι γίνεται, είτε πρόκειται για μέλη του πληρώματος είτε για επιβάτες. Να κάνει δηλαδή αυτό που έκανε τη νύχτα της 14ης Απριλίου 1912 ο καπετάνιος του θρυλικού «Τιτανικού» Εντουαρντ Τζον Σμιθ, ο οποίος χάθηκε τελικά μαζί με το πλοίο στα παγωμένα νερά του βόρειου Ατλαντικού.

Στην περίπτωση όμως του «σύγχρονου Τιτανικού», όπως δικαίως χαρακτηρίστηκε το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, ο καπετάνιος του Φραντσέσκο Σετίνο φέρεται να εγκατέλειψε το πλοίο αρκετή ώρα πριν από την απομάκρυνση και των τελευταίων επιβατών του! Αυτό τουλάχιστον δήλωσε στο τηλεοπτικό δίκτυο SkyTG24 ο εισαγγελέας του Γκροσέτο Φραγκίσκο Βερούτζιο, ο οποίος ανέλαβε την έρευνα για τις συνθήκες του ναυαγίου.

Συγκεκριμένα, ο εισαγγελέας, όταν ρωτήθηκε για το τι έκανε ο κυβερνήτης του πλοίου -ο οποίος συνελήφθη το Σάββατο με την κατηγορία της πολλαπλής ανθρωποκτονίας, της πρόκλησης ναυαγίου και της εγκατάλειψης πλοίου-, επιβεβαίωσε την πληροφορία ότι «είχε εγκαταλείψει το πλοίο αρκετή ώρα προτού απομακρυνθούν από το Concordia και οι τελευταίοι επιβάτες.
 
Μαζί με τον κυβερνήτη του πλοίου Σετίνο συνελήφθη και ο υποπλοίαρχος Τσίρο Αμπρόσιο με ανάλογες κατηγορίες. Οσο για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες προκλήθηκε το ατύχημα; Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ο εισαγγελέας του Γκροσέτο δήλωσε ότι «ο κυβερνήτης προσέγγισε με πολύ αδέξιο τρόπο το νησί Τζίλιο, προσέκρουσε σε ύφαλο, ο οποίος σφηνώθηκε στη δεξιά πλευρά του πλοίου, δημιουργώντας μεγάλο ρήγμα, με αποτέλεσμα να εισχωρήσει μεγάλη ποσότητα νερού και το πλοίο σε ελάχιστα λεπτά να πάρει κλίση».

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: