25 Μαΐου, 2011

ΚΑΚΕΝΤΡΕΧΗ ΑΠΡΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ.

image

Με αφορμή το Δημοσίευμα του ΕΘΝΟΥΣ 23/5/2011, για την επίθεση που εξαπέλυσε από το Πόρτο Λάγος και τη λίμνη Βιστωνίδα κατά πάντων ο Εφραίμ ο Βατοπαιδινός, εμείς από το Ιστολόγιό μας έχουμε να του πούμε τα εξής. Καλά θα κάνει να σκεφτεί ότι θα δώσει λόγο στο Θεό, και να σκέπτεται διότι εν τη Διοικήσει του και Εξουσία του δεν συνέβαλε στην καλυτέρευσή της και δεν βοήθησε στην ευόδωση του προορισμού και της αποστολής του, αλλά δυστυχώς εσκανδάλισε με τα καμώματά του το Χριστεπώνυμο πλήρωμα εντός και εκτός Ελλάδος.

Η δουλειά η δική του κατά τη γνώμη μας, δεν είναι η μέριμνα για επενδύσεις, αγοραπωλησίες, και άλλες εν τω κόσμο δραστηριότητες, αλλά είναι οι επενδύσεις σε πνευματικές, και ως εχέφρων άνθρωπος που θέλει να φαίνεται θα πρέπει να προσφέρει στον πάσχοντα άνθρωπο και να αφήσει τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, διότι είναι Μοναχός και ως Μοναχός οφείλει να είναι ακτήμων, διότι αυτό ορκίστηκε ενώπιον του Θεού την ημέρα της κουράς του. Ας αφήσει λοιπόν ο Εφραίμ τις άκομψες επιθέσεις και τους παλικαρισμούς κατά του Αρχιεπισκόπου της Εκκλησίας της Ελλάδος και των Μητροπολιτών και ας διορθώση τον κακό του εαυτό.

Είναι δυνατόν αγαπητέ επισκέπτη του Ιστολογίου, να συναινέσει ο Αρχιεπίσκοπος και οι Μητροπολίτες, μετά από αυτά που έγραφε στις επιστολές που τους έστελνε; Ιδού ένα σημαντικό απόσπασμα από την επιστολή που απέστειλε τότε στον Μητροπολίτη Ξάνθης…. «Σεβασμιότατε εμείς κάναμε μια προμελέτη, γιατί οι ψαράδες της Βιστωνίδας είναι απλοί άνθρωποι, δεν γνωρίζουν δεν μπορούν να αξιοποιήσουν αυτό που έχουν. Θέλουμε με οδηγίες Ευρωπαϊκές να παράγουμε παστό οικολογικό ψάρι χαβιάρι και με βάση μια προμελέτη υπολογίζεται ένας τζίρος 3 δις δραχμές τον χρόνο καθαρά κέρδη. Τα 10% θα τα πάρει η Μητρόπολη Ξάνθης ως ευλογία».

Τα συμπεράσματα δικά σου.

Ακολουθεί το Δημοσίευμα του ΕΘΝΟΥΣ.

_______________________________

ΕΘΝΟΣ   23/5/2011

Στο στόχαστρό του Αρχιεπίσκοπος,

Κυβέρνηση, Μητροπολίτες

Πυρά Εφραίμ κατά πάντων

Σκληρή γλώσσα από τον ηγούμενο της Μονής Βατοπεδίου

εναντίον όσων δεν συμφωνούν μαζί του.

Επίθεση κατά Εκκλησίας – Πολιτείας

Eπίθεση κατά του Αρχιεπισκόπου και της Εκκλησίας της Ελλάδας, λέγοντας ότι «σήμερα οι αρχιερείς και οι επίσκοποι δεν μας βλέπουν με καλό μάτι», εξαπέλυσε από το Πόρτο Λάγος και τη λίμνη Βιστωνίδα ο Εφραίμ. Επιτέθηκε, επίσης, με απαράδεκτους υπαινιγμούς κατά της κυβέρνησης, κινδυνολογώντας ότι σε λίγα χρόνια η Θράκη θα γίνει Κοσσυφοπέδιο. Παράλληλα στράφηκε κατά των πολιτικών, λέγοντας ότι αυτοί έφεραν σ' αυτή την κατάντια τον τόπο. Ο Εφραίμ, αφού με πραξικοπηματικό τρόπο επιχείρησε την άρση της «ποινής» που του είχε επιβάλει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, με την αποχή του από τη διαχείριση των οικονομικών της μονής, τώρα στρέφεται κατά της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Οπως είπε, έστειλε ένα γράμμα στον Αρχιεπίσκοπο και του ζήτησε να πάνε αυτός και οι Βατοπεδινοί στις 24 Μαρτίου στη Σάμο, γιατί είναι αδικία να υπάρχει εκεί βατοπεδινό μετόχι που δεν λειτουργεί, για να εισπράξει αρνητική απάντηση εγγράφως από τον Αρχιεπίσκοπο. «Βέβαια, είπα να υποκύψω αυτήν τη φορά, για να μην αρχίσω καινούργιους αγώνες στη Σάμο, πριν τελειώσω με τους παλιούς», είπε ο Εφραίμ, που επιτέθηκε στη συνέχεια και κατά του τοπικού μητροπολίτη.«Στη Σάμο βοηθούσαμε ένα μοναστήρι... του έδωσα χρήματα, του έδωσα και μετρητά. Μαθαίνω ότι πήγε στον μητροπολίτη και εκείνος του είπε να μην παίρνει χρήματα από τον Εφραίμ, γιατί θέλει να κάνει προτεκτοράτο στη Σάμο...», ανέφερε.

O Εφραίμ επιτέθηκε και κατά του μητροπολίτη Ξάνθης γιατί δεν αποδέχθηκε τα σχέδιά του για τη Βιστωνίδα, τόνισε μάλιστα ότι του υποσχέθηκε το 10% των κερδών, ως «ευλογία».«Οχι, μου είπε και αρνήθηκε. Θαρρείς και ήταν κακό να δουλεύουν στην περιοχή 500 άτομα στον οικοτουρισμό, ενώ τώρα είναι σε τέτοιο χάλι και δεν πρόκειται η πολιτεία να δει τη λίμνη και να την αξιοποιήσει. Αν θέλουν να θανατώσουν τον τόπο, είναι καπρίτσιο τους», τόνισε.

Ο ηγούμενος του Βατοπεδίου επιτέθηκε και στον πρώην νομάρχη Ξάνθης, Γ. Παυλίδη, γιατί εναντιώθηκε στα σχεδιά του. «Να φύγουν οι καλόγεροι από εδώ», έλεγε. «Ε, τότε ας έρθουν αυτοί με το κόκκινο το φέσι εδώ. Τώρα μαθαίνω», συνέχισε, «ότι η Μητρόπολη Ξάνθης κάνει, λέει, συμμαχία με τον μουφτή και εναντιώνεται κατά των χιλιαστών...». Ο Εφραίμ επιτέθηκε στην κυβέρνηση, κινδυνολογώντας για τη Θράκη. «Το ξέρετε ότι στην Κομοτηνή ο πρόξενος υπηρέτησε στο Κόσοβο και μετά τον έφεραν εδώ. Δυστυχώς λέω ότι σε μερικά χρόνια θα γίνετε Κοσσυφοπέδιο, με τον πρόξενο να οργώνει την περιοχή».

ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΕΛΙΔΗΣ

Εντείνονται οι βομβαρδισμοί του ΝΑΤΟ στη Λιβύη.

image Έξι νέες ισχυρές εκρήξεις ακούστηκαν τα μεσάνυχτα της Τρίτης στο κέντρο της Τρίπολης και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή Μπαμπ Αλ-Αζίζιγια, που αποτελεί μόνιμο στόχο των αεροπορικών επιδρομών του ΝΑΤΟ, αφού φιλοξενεί οικίες του Λίβυου ηγέτη Μουαμάρ Καντάφι αλλά και κυβερνητικές και στρατιωτικές εγκαταστάσεις.Όπως μετέδωσαν δημοσιογράφοι του Γαλλικού Πρακτορείου, οι ισχυρές έκρηξεις σημειώθηκαν κοντά στο τμήμα που πιστεύεται ότι διαμένει ο Μουαμάρ Καντάφι και βρίσκεται πλησίον της τοποθεσίας που αποτέλεσε στόχο των χθεσινοβραδινών αεροπορκών επιδρομών της Συμμαχίας, που σύμφωνα με την κυβέρνηση της Λιβύης στοίχισαν τη ζωή τριών πολιτών και προκάλεσαν τον τραυματισμό 150. Το κρατικό κανάλι αμέσως μετά την τελευταία έκρηξη τις απέδωσε στην επίθεση " των αποικιοκρατών σταυροφόρων της Δύσης, εναντίον του λαού της Λιβύης.

Ο απολογισμός των θυμάτων

Aπό τους αεροπορικούς βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ, στην Τρίπολη και τα προάστιά της, ανέρχεται πλέον στους 19, όπως μετέδωσε το βράδυ της Τρίτης το κρατικό κανάλι της Λιβύης, εμφανίζοντας ταυτόχρονα στιγμιότυπα αμάχων με τραύματα στο κεφάλι. Τα πολεμικά αεροπλάνα του ΝΑΤΟ πραγματοποίησαν το τελευταίο διήμερο τις πιο άγριες επιδρομές κατά της πρωτεύουσας Τρίπολης, στην περιοχή που βρίσκονται τα κτήρια του Μουαμάρ Καντάφι και της οικογένειάς του, μετά την ανακοίνωση του Λευκού Οίκου πως είναι " αναπόφευκτο να εγκαταλείψει την εξουσία ο Λίβυος ηγέτης. Δεκαεννέα πολίτες μετατράπηκαν σε μάρτυρες και 150 τραυματίστηκαν από τους βομβαρδισμούς των σταυροφόρων του ΝΑΤΟ στην Τρίπολη και στα προάστια, ανέφερε το τηλεοπτικό κανάλι Τζαμαχιρίγια προβάλλοντας ταυτόχρονα στιγμιότυπα από τρεις νεαρούς πάνω σε φορεία, κατασκονισμένους με χαίοντα τραύματα στο κεφάλι. Κυβερνητικός αξιωματούχος είχε δηλώσει νωρίτερα ότι τρείς άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους και 150 τραυματίστηκαν και ότι τα θύματα ήταν άμαχοι, κάτοικοι της περιοχής. Το ΝΑΤΟ ανακοίνωσε ότι ο στόχος ήταν στρατιωτικές εγκαταστάσεις οι οποίες αποτελούσαν ορμητήριο για επιδρομές εναντίον του λαού της Λιβύης.

image Τουλάχιστον τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 150 τραυματίστηκαν από τη σφοδρότατη αεροπορική επιδρομή που πραγματοποίησαν οι δυνάμεις του ΝΑΤΟ αργά το βράδυ της Δευτέρας προς το ξημέρωμα της Τρίτης, στην περιοχή Μπαμπ Αλ-Αζίζιγια της Τρίπολης, σύμφωνα με όσα δήλωσε στους δημοσιογράφους ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Μούσα Ιμπραίμ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε μέχρι τώρα, υπάρχουν τρεις νεκροί και 150 τραυματίες από την επίθεση δήλωσε στους δημοσιογράφους, καθ'οδόν μέσα στο λεωφορείο με το οποίο τους μετέφερε σε νοσοκομείο της Τρίπολης λίγη ώρα μετά το πέρας της επιδρομής.

Ο Μούσα ενημέρωσε τους ξένους δημοσιογράφους ότι οι πύραυλοι έπληξαν εγκαταστάσεις της πολιτοφυλακής. Πρόκειται, όπως ισχυρίστηκε, για μονάδες εθελοντών πολιτών που υποστηρίζουν το στρατό. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του καθεστώτος Καντάφι τα περισσότερα θύματα είναι άμαχοι που ζουν κοντά στο ξενοδοχείο, που έχουν καταλύσει οι ξένες δημοσιογραφικές αποστολές. Η περιοχή Μπαμπ Αλ-Αζίζιγια πάντως που δέχθηκε και σήμερα την επίθεση των Νατοϊκών δυνάμεων αποτελεί το χώρο όπου βρίσκονται οι κατοικίες του Μουαμάρ Καντάφι και της οικογενείας του αλλά και των συνεργατών του.

«ΞΥΠΝΗΣΕ»ΤΟ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ ΓΚΡΙΜΣΒΕΤΝ ΣΤΗΝ ΙΣΛΑΝΔΙΑ.

image

Με προσοχή παρακολουθούν οι αρχές της Ισλανδίας την κατάσταση στο πιο ενεργό ηφαίστειο της χώρας, του Γκρίμσβετν, που εξερράγη χθες, στέλνοντας μια στήλη στάχτης και καπνού σε ύψος 20 χλμ. Ανάλογο φαινόμενο είχε σημειωθεί και το 2010, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στις αερομεταφορές για πολλές ημέρες. Η χώρα έκλεισε τον εναέριο χώρο της και το μεγαλύτερο αεροδρόμιό της μετά την έκρηξη του ηφαιστείου  ενώ εκτιμάται ότι εντός της ημέρας θα κλείσουν και άλλα αεροδρόμια. «Η πρόβλεψη για τις επόμενες έξι ώρες αναφέρει ότι οι στάχτες από το ηφαίστειο θα εξαπλωθούν πάνω από την Ισλανδία οδηγώντας στο κλείσιμο των περισσότερων αεροδρομίων της Ισλανδίας όσο προχωράει η μέρα» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Καθησυχαστική εμφανίζεται η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας (Eurocontrol), η οποία ανακοίνωσε ότι δεν αναμένει, προς το παρόν, να υπάρξουν προβλήματα στις ευρωπαϊκές ή υπερατλαντικές πτήσεις εξαιτίας της έκρηξης του ηφαιστείου. Το Γκρίμσβετν βρίσκεται κάτω από τον παγετώνα Βάτναγιόκουλ, στη νοτιοανατολική Ισλανδία, τον μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Όταν είχε εκραγεί το 2004, οι υπερατλαντικές πτήσεις χρειαζόταν να αναδρομολογούνται νότια της Ισλανδίας, αλλά δεν είχαν κλείσει αεροδρόμια. Η έκρηξη στο ηφαίστειο Έιαφιαλαϊόκουλ είχε προκαλέσει χάος τον Απρίλιο του 2010, όταν οι αρχές απαγόρευσαν τις πτήσεις λόγω των φόβων ότι η ηφαιστειακή τέφρα και σκόνη θα προκαλούσε βλάβες στους κινητήρες των αεροσκαφών και ατυχήματα.

Σταμάτησε η έκρηξη του Γκρίμσβετν

Σταμάτησε η έκρηξη του ηφαιστείου Γκρίμσβετν στην Ισλανδία, η οποία έχει προκαλέσει προβλήματα στον εναέριο χώρο της βόρειας Ευρώπης, όπως ανακοίνωσε σήμερα Βρετανός αξιωματούχος της μετεωρολογικής υπηρεσίας. Το ηφαίστειο, η έκρηξη του οποίου άρχισε το Σάββατο, βγάζει μόνο ατμό και οι ανησυχίες για τα προβλήματα που δημιουργεί το νέφος τέφρας στην εναέρια κυκλοφορία μειώνονται γρήγορα, δήλωσε ο αξιωματούχος. Η ηφαιστειακή δραστηριότητα σταμάτησε εντελώς στις 05:00 (ώρα Ελλάδας), σύμφωνα με γεωλόγο της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας της Ισλανδίας, ο οποίος πρόσθεσε πως ο καπνός που αναδύεται από το Γκρίμσβετν έχει σχεδόν εξαφανιστεί.

Η ευρωπαϊκή υπηρεσία εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol ανακοίνωσε πως η τέφρα θα επηρεάσει το Βερολίνο από τις 12:00 (ώρα Ελλάδας), καθώς και τις πτήσεις πάνω από τμήματα της Πολωνίας. Περίπου 700 πτήσεις πρόκειται να ματαιωθούν σήμερα πάνω από τη Γερμανία, από τις 8.000 που γίνονται κανονικά, εξαιτίας της ηφαιστειακής τέφρας, ανακοίνωσε η Eurocontrol.

Η ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΜΙΛΙΑ.

image

ΟΛΑ Η ΤΙΠΟΤΕ

«Το όλα ή τίποτε στην καθημερινή πρακτική άσκηση της ευσέβειας σημαίνει πως ο Θεός απαιτεί όλο τον άνθρωπο και ότι ο Θεός είναι ο μόνος σκοπός της θρησκείας και της ευσέβειας, και ο άνθρωπος συνεργάτης του Θεού για την πραγματοποίηση σκοπών που υπερβαίνουν την ανθρώπινη δύναμη και επινόηση. Ο Θεός στην παλαιά δικαιοσύνη ήταν περισσότερο μέσον για την πραγματοποίηση ιδιοτελών εθνικών, κοινωνικών ή ατομικών σκοπών. Αυτή η δικαιοσύνη είναι υποκριτική και ψεύτικη. Η νέα δικαιοσύνη ζητάει τα πάντα από τον Θεό. Η άποψη αυτή του Ιησού έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί πάρα πολλοί άνθρωποι σήμερα πιστεύουν -κατεξοχήν στον τόπο μας, για να μην πάμε πιο μακριά- πως η θρησκεία είναι ιδιαίτερα «χρήσιμη» για εθνικούς και κοινωνικούς λόγους.

Γεννιέται, λοιπόν, ευθύς αμέσως το ερώτημα: ποια σημασία μπορεί να έχει για την κοινωνία και την ιστορία μια θρησκεία που τα θέλει όλα για τον Θεό και δεν συμβιβάζεται με τίποτε; Κάτι που τείνει προς-το απόλυτο πώς μπορεί να βοηθήσει ό,τι κινείται στο επίπεδο του σχετικού; Η πιο σωστή απάντηση στα ερωτήματα αυτά βρίσκεται μέσα στην ιστορία των χριστιανικών εθνών: οσάκις δηλαδή η αλήθεια του Ευαγγελίου μίλησε χωρίς συμβιβασμούς, είχαμε κάποιον ουσιαστικό σταθμό στην πορεία των ανθρώπων οσάκις συμβιβάστηκε -και αυτό υπήρξε το συνηθέστερο-, υπηρέτησε τα συμφέροντα ορισμένων μερίδων, και συνετέλεσε στον υποβιβασμό του συνόλου.

Ο άνθρωπος και η ανθρώπινη κοινωνία βρίσκουν το αληθινό τους νόημα κάτω από το φως της Βασιλείας του Θεού, που δεν συμβιβάζεται με τίποτε παρακάτω από την αλήθεια. Όταν όμως αυτή η βασιλεία ζευγαρώνεται με τη βασιλεία οποιουδήποτε καίσαρα, τότε σχετικοποιείται, νοθεύεται, αποδυναμώνεται και μαζί της νοθεύει και την έννοια του ανθρώπου και της ανθρώπινης κοινωνίας. Η ανταμοιβή του ουρανίου πατρός που δίνεται εν τω φανερώ έχει προφανώς εσχατολογικό χαρακτήρα και σημαίνει τη συμμετοχή στη Βασιλεία του Θεου, που τελικά θα έλθει».

Λησμονημένος, απωθημένος σε γενικές γραμμές και, παρά ταύτα, ανθεκτικός (ακόμη και) στην Ευρώπη του πάλαι ποτέ Διαφωτισμού, ο χριστιανισμός εξακολουθεί να κινεί το ενδιαφέρον και να προκαλεί ανάλογες τύψεις για την αθεΐα που κυριαρχεί, καθώς η ζωή έχει παραδοθεί σε φρενήρη αμεσότητα. Το κοινό χαρακτηριστικό όπως ξέρουμε δεν είναι η αθεΐα, αλλά η αδιαφορία που δέχεται πολλά από τα νοήματα του Ευαγγελίου, αλλά αρνείται ασυζητητί την Αποκάλυψη και τη διττή υπόσταση του Χριστού.

Σε ένα σύντομο υπόμνημα του, ο Σάββας Αγουρίδης - επιφανής φυσιογνωμία στη θεολογία - επιχειρεί να καταστήσει σαφείς τις υποθήκες της Επί του Όρους Ομιλίας (Η Επί του Όρους Ομιλία του Ιησού, Άρτος ζωής, 210). Αρχικά είναι απίθανο ο Ιησούς να ανήλθε σε κάποιο όρος ή λόφο· αντίθετα, η ομιλία του αποτελείται από λόγους και διδάγματα που ειπώθηκαν σε διάφορες περιπτώσεις. Πάντως είναι πολλοί οι εξηγητές που δέχονται ότι ο Ματθαίος χωρίζει το κείμενο του σε πέντε μέρη - απαντώντας ουσιαστικά στα πέντε βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης.

Με άλλα λόγια, στο Σινά δόθηκε ο Νόμος στους Εβραίους, ενώ στο «όρος» -ως νέος Μωυσής- ο Ιησούς έδωσε τον νέο Νόμο της Χάριτος. Μάλιστα, επειδή υπάρχει η αναφορά του Λουκά για τον «Ιησού επί τόπου πεδινού», οι μελετητές αποδέχονται ότι η πληροφορία δίνεται από τα Λόγια (του Ιησού, τα άγραφα δηλαδή, που δεν περιλαμβάνονται στα κανονικά Ευαγγέλια). Επίσης έχει εκφραστεί και η άποψη ότι το Κατά Ματθαίον δεν γράφτηκε από ένα πρόσωπο, παρά από τη Σχολή του αγίου Ματθαίου.

Έτσι γεννιέται η εύλογη απορία: ποιοι ήταν οι λόγοι που ώθησαν τον Ματθαίο να συγγράψει τη σύνθεση του; «Για να καταλάβουμε τον Ευαγγελιστή σωστά», γράφει ο Αγουρίδης, «πρέπει να πάμε πίσω στην εποχή του. Γράφει το Ευαγγέλιο του ελληνικά για τους εξ Ιουδαίων χριστιανούς, που μιλούσαν ελληνικά, στην Καισαρεία ίσως της Παλαιστίνης ή στην Αντιόχεια ή κάπου άλλου στην ίδια περιοχή, κάμποσες δεκαετίες μετά τον θάνατο του Ιησού.

Ζει σε ένα περιβάλλον ιουδαϊκό και θέλει στους ομοφύλους του προσηλύτους στη νέα θρησκεία να εξηγήσει σε ποια σχέση βρίσκεται ο νέος Νόμος με τον παλαιό την υπεροχή του νέου Νομοθέτη έναντι του παλαιού. Αυτό όχι μόνο τους προσηλύτους στην Εκκλησία θα στήριζε, αλλά και τους Ιουδαίους καλοπροαίρετους αναγνώστες του Ευαγγελίου του θα μπορούσε να ελκύσει στη νέα πίστη» (σ. 23). Επίσης υπήρχαν το πρόβλημα του γνωστικισμού, που οδηγούσε σε πλήρη περιφρόνηση του παλαιού Νόμου, όπως και οι ραβίνοι της Ιάμνειας, που στήριζαν την επιβίωση του έθνους τους στον παλαιό Νόμο.

Έτσι, οι Μακαρισμοί εισάγουν κάτι νεοφανές στη θρησκευτική ιστορία του ανθρώπου. Τη σχέση τού «πρόσωπον προς πρόσωπον». Βέβαια το φιλολογικό και ιστορικό πρόβλημα της επί του Όρους ομιλίας υστερεί καταφανώς σε σπουδαιότητα έναντι του θεολογικού προβλήματος. Όταν ο Ματθαίος γράφει «ην γαρ διδάσκων αυτούς ως εξουσίαν έχων και ουχ ως οι γραμματείς αυτών», θέλει τάχα να μας πει ποιος ήταν Αυτός που τη δίδαξε, ή μήπως μας κατηχεί σχετικά με το περιεχόμενο της νέας δικαιοσύνης και τον τρόπο ζωής του χριστιανού; Το χριστολογικό νόημα μοιάζει να συγχέεται με το ηθικό νόημα, και φυσικά το εσχατολογικό. Ενώ η επί του Όρους ομιλία δεν αναφέρεται πουθενά στον θάνατο και στην Ανάσταση του Ιησού, το περιεχόμενο της παραμένει ακατανόητο χωρίς τη μετοχή των μαθητών στον σταυρό και στην ανάσταση του. Ο παλαιός κόσμος πέθανε - ένας νεοφανής κόσμος αρχίζει.

Όπερ σημαίνει για τον Αγουρίδη ότι η χριστολογική εξήγηση συμπορεύεται με την ηθικοεκκλησίαστική. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στο αρχικό στάδιο της Εκκλησίας επικρατούσε πρωτοφανής ενθουσιασμός, καθώς οι πάντες ανέμεναν τη Βασιλεία του Θεού από στιγμή σε στιγμή. Ενώ όταν πλέον αποδέχθηκαν ότι η έλευση του Ιησού δεν είναι επί θύραις και η Εκκλησία εγκαταστάθηκε στον ιστορικό κόσμο, η ηθική τής επί του Όρους ομιλίας κατέστη ηθική της «μεσο-περιόδου» μεταξύ Χριστού και ελπίδας που ατόνησε.

«Μη κρίνετε ίνα μη κριθήτε· εν ω γαρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε και εν ω μετρώ μετρείτε μετρηθήσεται υμίν. Τι δε βλέπεις το κάρφος το εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου, την δε εν τω σω οφθαλμώ δοκόν ου κατανοείς; Ή πώς ερείς τω αδελφώ σου άφες εκβάλω το κόρφος εκ του οφθαλμού σου, και ιδού η δοκός εν τω οφθαλμώ σου; Υποκριτά, έκβαλε πρώτον εκ του οφθαλμού σου την δοκόν, και τότε διαβλέψεις εκβαλείν το κάρφος εκ του οφθαλμού του αδελφού σου.

Πας ουν όστις ακούει μου τους λόγους τούτους και ποιεί αυτούς, ομοιωθήσεται ανδρί φρονίμω, όστις ωκοδόμησεν αυτού την οικίαν επί την πέτραν. Και κατέβη η βροχή και ήλθον οι ποταμοί και έπνευσαν οι άνεμοι και προσέπεσαν τη οικία εκείνη, και ουκ έπεσεν τεθεμελίωτο γαρ επί την πέτραν. Και πας ο ακούων μου τους λόγους τούτους και μη ποιών αυτούς ομοιωθήσεται ανδρί μωρώ, όστις ωκοδόμησεν αυτού την οικίαν επί την άμμον. Και κατέβη η βροχή και ήλθον οι ποταμοί και έπνευσαν οι άνεμοι και προσέκοψαν τη οικία εκείνη, και έπεσεν και ην η πτώσις αυτής μεγάλη».