22 Μαΐου, 2010

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ

image

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Η εκκλησία μας είναι θεμελιωμένη πάνω στην Πεντηκοστή. Στην εποχή του Ευαγγελίου ο Χριστός ήταν ιστορικά ορατός ενώπιον των μαθητών του. Αλλά η Πεντηκοστή αποδίδει στον κόσμο την μυστική παρουσία του Χριστού και την φανερώνει όχι ενώπιον των μαθητών, αλλά μέσα στην καρδιά τους.

Αυτή η μυστική παρουσία του Χριστού ενεργείται ακριβώς δια του Αγ. Πνεύματος. Έτσι ο Χριστός αποστέλλει το Άγιον Πνεύμα και μορφώνει τον Χριστό μέσα στις καρδιές μας. Οι Πατέρες μαρτυρούν την συμφωνία της εκκλησίας πάνω στην σχέση της ζωής μας και του Αγ. Πνεύματος. Η βεβαιότητα των Αγ. Πατέρων είναι ότι χωρίς την κοινωνία του Αγ. Πνεύματος η μαρτυρία καταντά καινός τύπος, η διακονία επιτήδευση, ο ποιμαντικός κόπος οργανωτική κίνηση στο κενό.

Αντίθετα με το Άγιο Πνεύμα έχουμε ζωή Θεού από την πτώση νίκη, από την αμαρτία μετάνοια και νέα ζωή. Όσοι βαπτίζονται στο σώμα της Αγίας Τριάδος και ενδύονται τον Κύριο και εισέρχονται στην εκκλησία με την ενέργεια του Αγ. Πνεύματος οικειοποιούνται την ζωή του Θεού. Όλη η προσπάθεια και ο αγώνας των ανθρώπων έγκειται στην απόκτηση του Αγ. Πνεύματος και στην καρποφορία των καρπών του, από τους οποίους γνωρίζεται και εκφράζεται η χριστιανική Ζωή.

Σκοπός όλων των ανθρώπων που ζουν κατά Θεό, είναι να ευαρεστήσουν τον Χριστό, τον Θεό, και με την μετοχή τους στο Άγιο Πνεύμα να γίνουν φίλοι του Θεού και να βρουν την σωτηρία τους. Αυτή η σωτηρία που πραγματοποιήθηκε με τον Χριστό δεν νοείται χωρίς το Αγ. Πνεύμα. Αν ο άνθρωπος είναι Θεοειδής και Χριστόμορφος, αν είναι «Ποίημα κτίσεως ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ» αυτό οφείλεται στην παρουσία του Αγίου Πνεύματος.

Το Άγιο Πνεύμα οικοδομεί το σώμα του Χριστού, τελειώνει τα μυστήρια χορηγεί, αυξάνει, συνεργεί και τελειώνει τα πάντα, μας χαρίζει κάθε πλήρωμα, ευλογία στον παρόντα και τον μέλλοντα αιώνα. Η απουσία του Πνεύματος του Θεού γεννά εσωτερική ερήμωση και ερείπωση του ανθρώπου, τη σύγχυση και την διαστροφή, το ψέμα και την τραγωδία, την αδυναμία και την αποτυχία του πνευματικού βίου.

Η αλλοτρίωση του κόσμου από το άγιο Πνεύμα γεννά την κρίση και τα δεινά του. Πρόκειται για την εισβολή του εκκοσμικευμένου φρονήματος στη ζωή μας με το οποίο σβήνεται η πνοή και η ενέργεια του Αγ. Πνεύματος και αντικαθίσταται με το ανθρώπινο θέλημα και κοσμική δραστηριότητα. Ζώντας σε ένα κόσμο που προτιμά προγράμματα βελτίωσης της ανθρώπινης ζωής και καταγίνεται στην διαφήμιση των υλικών πραγμάτων πρέπει να επανεκτιμήσουμε την σημασία της σημερινής εορτής της Πεντηκοστής που μας διδάσκει ότι κάθε φορά η ανθρώπινη ύπαρξη απαντά καταφατικά στην χάρη του Πνεύματος, τότε μεταμορφώνεται. Γι' αυτό να ευχόμαστε και αυτό να επιδιώκουμε.

«Πνεῦμα ἅγιον, ἐλθέ καί φώτισον ἡμᾶς τούς ἐσκοτισμένους τοῖς πάθεσιν. Ἴασαι τήν φύσιν ἡμῶν τήν διατριβεῖσαν ἐκ ταῆς πτώσεως τοῦ Ἀδάμ καί διά τῆς Μεταλήψεως τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων τύπωσον ἐν ἡμῖν τήν εἰκόνα αὐτοῦ τοῦ ταπεινοῦ καί πράου Ἀμνοῦ τοῦ Θεοῦ, τοῦ αἴροντος τάς ἁμαρτίας τοῦ κόσμου, δεόμεθά σου ταχύ ἐπάκουσον καί ἐλέησον».

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ ΣΤΗΝ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ 26 ΜΕ 28 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010.

clip_image001

image

Αγαπητέ επισκέπτη του blog

Ο κ. Νικόλαος Μαγγίνας εκ της αυλής του Φαναρίου στις 9/5/2010 μας πληροφορεί από την Σμύρνη, πως ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, στον οποίο αφού ευχήθηκε καλή επιλογή στις Αρχιερατικές Εκλογές της 10ης Μαΐου 2010 απηύθυνε πρόσκληση στον Μακαριώτατο να μεταβεί στην Καππαδοκία για να συλλειτουργήσουν.

Ο Μακαριώτατος όπως γράφει ο κ. Μαγγίνας απεδέχθη την πρόσκληση, να μεταβεί στην κοιτίδα της Ορθοδοξίας την Καππαδοκία, με τον όρο εκτός απρόοπτου. Πρέπει να γνωρίζεις αγαπητέ επισκέπτη του blog, πως ο Μακαριώτατος όταν το Πατριαρχείο εβάλλετο από το 2003 μέχρι το 2005, από την τότε ηγεσία της Εκκλησίας της Ελλάδος για τους γνωστούς λόγους που ο Ιστορικός του μέλλοντος θα γράψει.

Ο τότε Θηβών Ιερώνυμος με όποιο κόστος, ευρίσκετο πάντα στο πλευρό του Οικουμενικού Πατριαρχείου και προπάντων του κ. Βαρθολομαίου, είχε κάνει δηλαδή το Φανάρι, στο πήγαινε έλα Λιβαδειά-Αράχωβα όχι πάντως για δικό του όφελος, αλλά για να στηρίξει το Φανάρι και να κρατήσει αλώβητον τον Πατριαρχικόν και Συνοδικόν Τόμον του 1850 και την Πατριαρχική Πράξη του 1928.

Δυστυχώς όμως η επιμονή και η στάση του κ. Βαρθολομαίου, στο θέμα που αφορά την υπόθεση του τέως Αττικής και νυν Μοναχού Παντελεήμονα Μπεζενίτη, επίκρανε τον Μακαριώτατο και εδηλητηρίασε την σχέση τους. Αλήθεια ποιος Ιερός κανόνας γράφει, πως ο κ. Βαρθολομαίος μπορεί να αθωώσει τον κ. Μπεζενίτη και να τον καταστήσει πρώην για βιοποριστικούς λόγους, μετά από όλα αυτά που έχει διαπράξει; Τα συμφέροντα όμως φαίνεται ότι υπερτερούν της Ορθοδοξίας  για το Φανάρι.

Διαφορές είχαν και οι Απόστολοι όπως ο Πέτρος και ο Παύλος, αλλά στην ψυχή τους μετά την Πεντηκοστή το Πνεύμα το Άγιο είχε εμφυτέψει και βαθιά ταπείνωση. Γι΄ αυτό και οι προς στιγμήν διαφορές εξομαλύνθηκαν στην Αποστολική Σύνοδο (Πράξ. Κεφ. 15). Πρέπει να καταλάβει όμως ο κ. Βαρθολομαίος, ότι πρέπει να πάψει να φάσκει και να αντιφάσκει και να μην περιφρονεί τους νόμους και τις νομολογίες του ΣτΕ που έχει αποφανθεί πως δεν συμπεριλαμβάνονται όλοι οι όροι της Πατριαρχικής Πράξεως του 1928 στο Ελληνικό Σύνταγμα.

Καθώς θα πρέπει να αποβάλλει από το μυαλό του και αυτό που είχε πει το 2004, ότι η Εκκλησία της Ελλάδος τελειώνει στον Πηνειό ποταμό. Ο κ. Βαρθολομαίος όμως ο οποίος είναι και διδάκτωρ του Κανονικού Δικαίου και όπως λέει «φρουρός» της κανονικής τάξεως θα πρέπει να ξεκαθαρίσει.

α) Σε ποιους ιερούς κανόνες ευρίσκεται ο Τόμος της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ελλάδος του 1850

β) Είναι σύμφωνος προς τους ιερούς κανόνες η Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη του 1928;

γ) Τι έχει να πει για τον Κανόνα 36 της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου και κατ΄ επέκτασιν περί την Πράξη της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας που λέγει: «Είωθε τα εκκλησιαστικά της πολιτικής συμμεταβάλλεσται» όπου εννοεί τα όρια της εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας πρέπει να ταιριάζουν με τα όρια των κρατών;

δ) Σε ποιον κανόνα θεσπίζεται η δυαρχία σε μια Αυτοκέφαλη Εκκλησία;

ε) Ποιοι κανόνες επιβάλλουν στο σύστημα Διοικήσεως μιας Αυτοκέφαλης Εκκλησίας όπως της Ελλάδος σε πέντε διαφορετικές εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες;

1) Αυτοκέφαλη Ελλαδική Εκκλησία – Παλαιά Ελλάδα

2) Βόρεια Ελλάδα – Αν. Αιγαίο = «Νέες Χώρες»

3) Δωδεκάνησα – εξαρχία Πάτμου

4) Άγιον Όρος

5) Ημιαυτόνομη Κρήτη

Εάν ξεκαθαρίσει τα ως άνω ο κ. Βαρθολομαίος τότε θα μπορεί να ομιλεί για την κανονική τάξη και τους ιερούς κανόνες, διότι η πηγή του κανονικού δικαίου δεν είναι το Πατριαρχείο αλλά είναι το ίδιο το κανονικό δίκαιο. Ο κ. Βαρθολομαίος λοιπόν δεν μπορεί να θεωρεί τον εαυτόν του επιθεωρητή των άλλων Εκκλησιών και να αποφασίζει κατά το δοκούν.

Δια τούτο ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος εάν τελικά αποφασίσει να πάει, που κατά την γνώμη μας δεν θα πρέπει να πάει επειδή η πρόσκληση αυτή του Πατριάρχου, δεν άπτεται σε Διοικητικής φύσεως συνεργασία, με την συμμετοχή των άλλων Πατριαρχών και των Προέδρων των άλλων Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών θα πρέπει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος μετά από αυτά που συνέβησαν από την μεριά του Φαναρίου για την υπόθεση Μπεζενίτη,  να επισημάνει τα ως άνω στον κ. Βαρθολομαίο, ώστε έτσι να σταματήσουν οι παράλογες αντικανονικές απαιτήσεις και η διγλωσία του Φαναρίου προς την Αυτοκέφαλη αδελφή Εκκλησία της Ελλάδος.

 0,1020,753065,00

Τελικά Παναγιώτατε ποιος Ιερός Κανόνας αναφέρει ότι μπορείτε να συνευλογείτε τους Ορθοδόξους με τον Ποντίφηκα;

22 Μαΐου 2010

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

image_thumb8444444444444

22 ΜΑΪΟΥ

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Βασιλίσκος. Καταγόταν από την Χουμιαλάν Αμασείας. Ήτο κλεισμένος στην φυλακήν μετά του αγίου Θεοδώρου. 'Οταν εξήλθε της φυλα­κής υπέστη στα Κόμανα υπό του ηγεμόνος πολλά βασανιστήρια για να αρνηθή τον Χριστόν. Ο άγιος έμεινε πιστός εις τον Χριστόν και μετά τον βασανισμόν του εθαυματούργει. Δια τούτο απέκοψαν την κεφαλήν του. Το λείψανόν του έθαψε ο φιλόχριστος Μαρίνος και οικοδόμησε εκεί στα Κόμανα ναόν.

2) Ο άγιος Παύλος. Ο νεολαμπής του Χριστού οσιομάρτυρας καταγόταν α­πό το Σοπωτό Καλαβρύτων. Λνετράφη από πτωχούς γονείς, έφερε δε τον κο-σμικόν όνομα Παναγιώτης. Έγινε μοναχός στο Αγιον Όρος και εγκατεστάθη στην αγίαν Λαύραν, με το όνομα Τιμόθεος. Εχειροτονήθη Σταυροφόρος και μετωνομάσθη σε Παύλον. Εκεί ασκήθηκε πολύ. Ακολούθως έφυγε και ήλθεν στην Πελοπόννησον στην μονήν της αγίας Λαύρας. Έκαμε περιοδείες, εκήρυτ-τε τον Λόγον του Θεού και εθανατώθη από τους Τούρκους.

3) Ο άγιος Μάρκελος. Εποτίσθη δια μολύβδου κοχλάζοντος.

4) Ο άγιος Κόδρος. Εμαρτύρησεν συρόμενος από τους ίππους.

5) Η αγία Σοφία. Ήτο γιατρός και εφονεύθη με ξίφος.

6) Ο άγιος Ιωάννης. Ήταν βασιλεύς των Σέρβων. Είχε θερμήν πίστιν εις τον Χριστόν και εφονεύθη με ξίφος.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1919 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασίαν εκ­καθαρίζει την περιοχήν του από Τούρκους άτακτους.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός δρα δια περιπόλων στη Μ. Ασίαν.

Το 1921 Μετά τις πετυχημένες επιχειρήσεις του ελληνικού στρατού στη Μ. Ασίαν γίνεται δράσις περιπόλων.

Το 1922 σε ολόκληρον το μέτωπο στη Μ. Ασία γίνεται δράσις πυροβολικού και περιπόλων.

Το 1941 εις την Κρήτην γράφεται η μεγαλύτερα εποποιία της συγχρόνου Ελληνικής Ιστορίας. Οι Γερμανοί δια σφοδρού βομβαρδισμού και δια ρίψεως αλεξιπτωτιστών κατέλαβον το αεροδρόμιον του Μάλεμε. Εις τους επιτιθεμέ­νους και πολυάριθμους εχθρούς, επιτίθενται οι Κρήτες αγωνισταί. Εις την μά-χην συμμετέχουν ανδρείως και αι γυναίκες οι οποίες συναγωνίζονται εις αν-δρείαν και αυταπάρνησιν τους άνδρες. Πολλές από αυτές συλληφθείσαι αιχμά­λωτοι απεστάλησαν στη Γερμανίαν.