01 Απριλίου, 2010

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΣΧΑ

ANASTASH MOUSEIOYclip_image002

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !

«… και ώφθη Σίμωνι» (Λουκ. κδ΄34)

Το χαρμόσυνον σύνθημα, όπερ σήμερον ηλεκτρίζει, συγκινεί και θέλγει τάς καρδίας σύμπαντος του Ορθοδόξου Χριστιανικού κόσμου, απ΄ άκρου έως άκρου της γης. Η Ανάστασις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού είναι το μέγα γεγονός, δι΄ ου ο Κύριος επιβεβαίωσε την ουράνιον διδασκαλίαν Του, και οι Μαθηταί αυτού αδιστάκτως επείσθησαν περί της Θεότητος Αυτού. «Ο δε Θεός (λέγει ο Παύλος) ήγειρεν αυτόν εκ νεκρών` ος ώφθη επί ημέρας πλείους τοις συναβάσιν αυτώ από της Γαλιλαίας εις Ιερουσαλήμ, οίτινές είσι μάρτυρες αυτού προς τον λαόν, και ημείς ημάς ευαγγελιζόμεθα την προς τους πατέρας επαγγελίαν γενομένην, ότι ταύτην ο Θεός εκπεπλήρωκε τοις τέκνοις αυτών, ημίν, αναστήσας Ιησούν» (Πραξ. ιγ΄ 30-33).

Οι αυτοί Μαθηταί του Ιησού, οίτινες μας διηγούνται τους προ της Αναστάσεως λόγους και πράξεις του Κυρίου, την προ του Πάθους αγωνίαν, ότε περίλυπος ο Κύριος εφώνει το, «Πάτερ μου, ει δυνατόν εστί, παρελθέτω απ΄ εμού το ποτήριον τούτο κ.λ.π.» (Ματθ. ΚΣΤ΄ 39) αυτοί ούτοι μετά της αυτής ειλικρινείας εξιστορούσι και τους μετά την Ανάστασιν λόγους και πράξεις του Κυρίου, ως και τα περί της Αναστάσεως Αυτού, ότι μεταβάντες εν τω Μνημείω εύρον τα οθόνια κείμενα μόνα, και ότι το σουδάριον, το οποίο ήτο επί της κεφαλής Αυτού, δεν έκειτο πλέον μετά των οθονίων, αλλά ξεχωριστά εντετυλιγμένον εις έναν τόπον (Ιωάννης κ΄ 7).

Η Ανάστασις λοιπόν του Κυρίου, είναι η λαμπρά σφραγίς των λόγων του Κυρίου και η επίσημος διαβεβαίωσις των μεγάλων αληθειών της πίστεως, εφ΄ ω δικαίως ο θείος Παύλος γράφει περί της Αναστάσεως μετ΄ αναμφιλέκτου πειστικής ευθαρσείας καταλήγων εις τα συμπεράσματα` «Ει δε Χριστός ουκ εγήγερται κενόν άρα το κήρυγμα ημών, κενή δε και η πίστις υμών» και πάλιν` «Ει δε Χριστός ουκ εγήγερται, ματαία άρα η πίστις υμών» (Α΄ Κορ. ιε΄ 12 -17).

Ανέστη λοιπόν ο Ιησούς και δια την Ανάστασιν Αυτού είμεθα βεβαιότεροι και ασφαλέστεροι εξ όλων Του των θαυμάτων διότι λόγω του τι είχε διαδόσει ότι την τρίτην ημέραν θα αναστηθή, αί Αρχαί και αί Εξουσίαι είχον λάβει όλα τα σύντονα μέτρα, ώστε και αυτοί οι άσπονδοι εχθροί του, περιφρουρούν τον Τάφον Του, μη ποτέ επαληθεύσωσιν οι λόγοι Του.

Και όμως, ούτε αί Αρχαί, ούτε αί εξουσίαι, ούτε ο εχθρός λαός, ούτε η κουστωδία, ούτε τα έκτακτα δρακόντεια μέτρα, α ελήφθησαν ηδυνήθησαν να κρατήσωσι δέσμιον τον Αρχηγόν της Ζωής εν Τάφω` «Καθότι ουκ ην δυνατόν κρατείσθαι αυτόν υπ΄ αυτού» (Πραξ. β΄ 24). Ένεκα δε της σπουδαιότητος της μεγίστης ταύτης αληθείας της Αναστάσεως, εορτάζομεν την εορτήν των εορτών, το Πάσχα. Ουδεμία άλλη εορτή εν τω κύκλω της Χριστιανικής εορτολογίας ωνομάσθη και εκοσμήθη δια τοσούτων επιθέτων, δι΄ όσων η κορωνίς και βασιλίς αυτή των εορτών, η εορτή λέγομεν του Πάσχα.

Ούτω κατ΄ εξοχήν η ημέρα αυτή καλείται` «Ημέρα αγία, Βασιλίς ημέρα, Κυρία ημέρα, Ημέρα κλητή, Ημέρα αγίας δόξης, Ημέρα ευφροσύνης, Ημέρα χαράς, Κορωνίς εορτών, Ημέρα Κυρίου, Ημέρα αγαλλιάσεως, Ημέρα σωτήριος, Πάσχα το άγιον, Πάσχα το μέγα, Πάσχα ιερόν, Πάσχα σωτήριον, Πάσχα πιστών, Πάσχα Κυρίου, Πάσχα το άμωμον, Πάσχα Παραδείσου πύλας ανοίξαν, Πάσχα πιστούς αγιάζον, Πάσχα το περιβόητον, Πάσχα μυστικόν, Πάσχα χαράς, Πάσχα λύτρον λύπης, Πάσχα το αναστάσιμον, Εορτή Εορτών, Πανήγυρις πανηγύρεων, Εορτή εορτών πανσεβάσμιος κ.λ.π.»

Και τίθεται το ερώτημα` Ο Χριστός Ανέστη, Ημείς ανέστημεν; Διότι, τι και εάν ο Χριστός ανέστη και ημείς ευρισκόμεθα νεκροί με τάς αμαρτίας μας;

_________________________________

Αγαπητοί αναγνώσται του blog

Επί τη λαμπροφόρω πανηγύρει της Θείας Εγέρσεως, προσαγορεύω υμίν τον Αναστάσιμον χαιρετισμόν «Χριστος Ανεστη !» Ευχόμεθα δε ολοψύχως, όπως το ανέσπερον φως της Αναστάσεως καταυγάζη την ζωή σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια: