Το Ανακοινωθέν του Οικουμενικού Πατριαρχείου στις 17/2/2010 αμφισβητεί εκ μέρους του την ειλικρίνεια της αδελφής Εκκλησίας της Ελλάδος ως προς τον Πατριαρχικό Τόμο του 1850 και της Πράξεως του 1928. Το 2004 ο κ. Βαρθολομαίος αβάσιμα ισχυρίστηκε τη δήθεν υπονόμευση, αποδυνάμωση και αποψίλωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου εκ μέρους της Ελλαδικής Εκκλησίας. Και αυτό αποδεικνύεται από τα τότε γεγονότα πολύ απλά:
(1) Έλεγε ο κ. Βαρθολομαίος ότι η Ελλαδική Εκκλησία ήθελε να τον αποδυναμώσει. Ναι ΑΛΛΑ δεν έχει εξηγήσει μέχρι σήμερα ΠΩΣ ΘΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΝΕ. Εννοούσε στέρηση εδαφών ή στέρηση οικονομικών πόρων; Αν εννοούσε στέρηση οικονομικών πόρων, ούτε «οι Νέες Χώρες» αλλά ούτε και η Κρήτη-Δωδεκάνησα του δίνουν οικονομικούς πόρους.
Εξάλλου είναι γνωστό ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο χρηματοδοτείται με κάποια δις από το Ελληνικό Κράτος, με πολλές δωρεές επιχειρηματιών και εφοπλιστών (γι αυτό άλλωστε και τους έχει άρχοντες-οφικιάλιους) με κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση (μέσω του «Ιδρύματος φίλων του Οικουμενικού Πατριαρχείου» στην ίδρυση του οποίου πρωτοστάτησε ο πρ. υφυπ. Εξ. Γ. Μαγκριώτης) αλλά και με ενοίκια από πολλά ακίνητα.
Αν εννοούσε στέρηση «εδαφών» τότε γιατί το Πατριαρχείο έδωσε το αυτοκέφαλο το 1937 στην Εκκλησία της Αλβανίας, το 1945 στην Βουλγαρία και το 1998 - από τον ίδιο τον κ. Βαρθολομαίο - στην Εκκλησία της Τσεχίας & Σλοβακίας. Τότε δεν στερούνταν «εδαφών»; Τότε γιατί προχώρησε σε παραχωρήσεις;
(2) Μήπως ο κ. Βαρθολομαίος υπονοούσε τότε ότι η Εκκλησία της Ελλάδος ήθελε να «ανταγωνιστεί» το Πατριαρχείο; Το Πατριαρχείο Κων/πόλως είναι 1ο «τη τάξει», είναι Οικουμενικό ενώ η Εκκλησία της Ελλάδος είναι 11η στην τάξη. Συνεπώς τι φοβάται μέχρι και σήμερα; Η Εκκλησία της Αμερικής 1908-1922 υπαγόταν στην Εκκλησία της Ελλάδος. Ο μητροπολίτης Αθηνών Μελέτιος Μεταξάκης πήγε στην Αμερική το 1918, ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Αλλά όταν το 1922 έγινε οικουμενικός Πατριάρχης, η πρώτη του ενέργεια μετά από επιθυμία του Ελευθέριου Βενιζέλου που τον έστειλε στην Αμερική- ήταν να εντάξει την Ελληνική Εκκλησία της Αμερικής στην δικαιοδοσία του οικουμενικού Πατριαρχείου, ως Αρχιεπισκοπή Αμερικής, εκμεταλλευόμενος τις διενέξεις (ακόμα και ξυλοδαρμοί στις εκκλησίες) Βενιζελικών-Βασιλικών και προκειμένου να ενισχυθεί το Πατριαρχείο. Το Πατριαρχείο τα ξεχνάει όλα αυτά σήμερα;
Πάντως είναι γνωστό πως ο πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος από την αρχή της ποιμαντορίας του διεκδίκησε ως ηγεμών δικαιώματα στις μητροπόλεις των Νέων Χωρών, ερχόμενος σε έντονη αντιπαράθεση με τον μακαριστό αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ και τον μετέπειτα προκάτοχό του μακαριστό Χριστόδουλο.
Και είναι επίσης γνωστό ότι είχε αναγάγει σε μέγιστη προτεραιότητά του ο κ. Βαρθολομαίος να επισκέπτεται συχνά πυκνά τις εν λόγω μητροπόλεις, τονίζοντας την παρουσία του και τις διεκδικήσεις του με εμπρηστικά κείμενα κατά καιρούς και δηλώσεις όπως αυτές που έκαμε στην Καλαμάτα 2/2/2010, αγνοώντας ετσιθελικά πάντα και την Ελληνική Πολιτεία.
Γι’ αυτό άλλωστε και ο Αρχιεπίσκοπος ΣΕΡΑΦΕΙΜ είχε απαγορεύσει στον κ. Βαρθολομαίο να έρχεται συχνά στην Ελλάδα. Εξάλλου είναι γνωστή η διατύπωση από το Φανάρι της άποψης ότι «τώρα με τα τηλέφωνα μπορούμε να πάρουμε πίσω τις Νέες Χώρες και να διοικούμε από το Φανάρι τηλεφωνικά!!!».
Ο κ. Βαρθολομαίος πρέπει να γνωρίζει, πως η αδελφή Εκκλησία της Ελλάδος και όχι θυγατέρα, ξέρει ότι η προς την ελευθερίαν αγάπη είναι το γάλα, με το οποίον η Εκκλησία της Ελλάδος σήμερα θηλάζει τα τέκνα της, όπως επίσης ξέρει πως το Πατριαρχείο έχει απομείνει με ελάχιστο πραγματικό ποίμνιο και με σκιώδη εξουσία επί των απ΄ αυτού αποσπασθεισών Αυτοκεφάλων Εκκλησιών και παλεύει απεγνωσμένως να διατηρήσει το κύρος αυτού. Πως όμως να το διατηρήσει; δείχνοντας τα δόντια του στις αδελφές Εκκλησίες;
Το κύρος του, δεν αποκτάται όταν: α) οι υμέτεροι του Πατριάρχου, ομιλούν ταπεινωτικά για την Διοίκηση της Ελλαδικής Εκκλησίας, ονομάζοντάς τους, κατά το παρελθόν «μητραλοίες», ενώ έχουν ξεχάσει ότι πριν από τους μητραλοίες, υπήρξε η Μήδεια και ο Κρόνος που έτρωγαν τα παιδιά τους, όπως κάνουν οι Φαναριώτες κατά καιρούς και
β) Μπορεί να κρατήσει το κύρος του Πατριαρχείου ο κ. Βαρθολομαίος όταν κατ΄ επανάληψιν προσπαθεί με διάφορα κείμενά του, όπως αυτό στις 17/2/2010, να καθυποτάξει την Διοίκηση της Ελλαδικής Εκκλησίας και να αμφισβητήσει ανοιχτά το Αυτοκέφαλό της;
Η Αυτοκέφαλος όμως Εκκλησία της Ελλάδος, έχει ζωή και δράση πάρα πολύ μεγάλη και ο βίος της στην πραγματικότητα, δεν αρχίζει από τις 29 Ιουνίου 1850, όταν δηλαδή εξεδόθη ο Πατριαρχικός Συνοδικός Τόμος, αλλά από τις 23 Ιουλίου 1833, όταν εξεδόθη το Βασιλικόν Διάταγμα «Περί της ανεξαρτησίας της Ελληνικής Εκκλησίας». Άρα λοιπόν ανεπισήμως μεν, από του 1833 επισήμως δε και κανονικώς από το 1850, η Εκκλησία της Ελλάδος είναι ελευθέρα εκκλησιαστικώς και Αυτοκέφαλος.
Ο Κοραής πρώτος εκήρυξε ότι: «Ελευθέρων και αυτονόμων Γραικών Κλήρος είναι απρεπέστατον να υπακούει εις τας προσταγάς Πατριάρχου εκλεγομένου υπό τυράννου και αναγκασμένου να προσκυνή τύραννον» Και τέλος, για την πράξη του 1928 που εμμένει ο κ. Βαρθολομαίος είναι Iερός Κανόνας; Και κατά πόσο είναι νόμιμος όταν δίνει στις «Νέες Χώρες» δυαρχία;
Η δυαρχία φαίνεται από το ότι οι Μητροπολίτες των Ν. Χωρών μνημονεύουν : «Εν πρώτοις μνήσθητι Κύριε του Αρχιεπισκόπου και Πατριάρχου ημών Βαρθολομαίου (Οικ. Πατριαρχείο) και της Ιεράς ημών Συνόδου (της Εκκλησίας της Ελλάδος)». Πως είναι δυνατόν να υπάρχει δυαρχία σε μια εκκλησιαστική επαρχία;
Καθώς επίσης η δημιουργία των Εκκλησιών στα Βαλκάνια βασίζεται στη διατύπωση στους: 17ο κανόνα της Δ' Οικουμενικής Συνόδου (451 μ.Χ.) και 38ο τής εν Τρούλλω Πενθέκτης (691 μ.Χ) -«τοις πολιτικοίς και δημοσίοις τύποις, και των εκκλησιαστικών παροικιών η τάξις ακολουθείτω». Η Πράξη του 1928 που βασίζεται; ΠΟΥΘΕΝΑ!
Voiotosp.blogspot.com (25/2/2010)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου