Αν περνάτε αρκετό χρόνο στο διαδίκτυο, πιθανώς να έχετε παρατηρήσει ότι η εμπειρία του χρήστη γίνεται όλο και δυσκολότερη. Πλέον, οι ιστότοποι είναι γεμάτοι με διαφημίσεις και τα chatbots εξυπηρέτησης πελατών είναι άχρηστα, παρά τις υποσχέσεις της γεννητικής Τεχνητής Νοημοσύνης. Αυτά, και πολλά άλλα, είναι τα απόνερα της μετατόπισης του διαδικτύου από μια εμπειρία που είχε ως προτεραιότητα τον χρήστη σε μια εμπειρία που έχει σχεδιαστεί για να αυξάνει τα έσοδα από τις διαφημίσεις και τις συνδρομές.
Ο Ed Zitron, διευθύνων σύμβουλος της
EZPR και οικοδεσπότης του podcast Better Offline, αποκαλεί «σάπια οικονομία»,
το αποτέλεσμα «μιας τεχνολογικής βιομηχανίας που έχει αποκτήσει τέτοια εμμονή
με την ανάπτυξη, ώστε εσείς, ο πελάτης που πληρώνει, είστε μια ενόχληση που
πρέπει να μετριάσετε πολύ περισσότερο παρά ένας συμμετέχων σε μια ανταλλαγή
αξίας».
Η στασιμότητα των
μεγάλων εταιρειών δημιουργεί
την τέλεια ευκαιρία
για τις νεοφυείς επιχειρήσεις
Ο Zitron όταν
περιέγραψε την παρακμή της Big Tech, επέκρινε την εμμονή της με την ανάπτυξη
από τρίμηνο σε τρίμηνο που οδηγεί σε υποδεέστερα προϊόντα: «Είναι άσχημα, είναι
ακριβά, δε λειτουργούν πολύ καλά, δε σου αρέσει να τα χρησιμοποιείς».
Υποστήριξε ότι πολλοί
από αυτούς τους κυρίαρχους παίκτες έχουν γίνει «χοντροί και τεμπέληδες» και
«υπερβολικά σίγουροι», καθώς τα επιχειρηματικά τους μοντέλα βασίζονται στην
ιδέα ότι «είναι πιο εύκολο να μείνετε μαζί μας». «Μπορείτε να το νικήσετε
αυτό», δήλωσε ο Zitron. «Οτιδήποτε βλέπετε στο διαδίκτυο που είναι χάλια αυτή
τη στιγμή είναι σε κίνδυνο».
Social Media
Σύμφωνα με τον
Zitron, «το να χρησιμοποιείς το Instagram αυτή τη στιγμή σημαίνει να παλεύεις
με τη Meta για να φτάσεις στα πράγματα που θέλεις» και να ξεπεράσεις αυτά που η
Meta θέλει να δεις. «Και το Facebook είναι ακόμη χειρότερο», συμπληρώνει.
Αυτή η άθλια εμπειρία
χρήστη, σε συνδυασμό με τους πολιτικούς ελιγμούς για τον Elon Musk και τον Mark
Zuckerberg, είναι ο λόγος που βλέπουμε ανθρώπους να αποστατούν από το X και το
Meta και να εγγράφονται σε πλατφόρμες του αποκεντρωμένου διαδικτύου.
Τα Bluesky και
Mastodon έχουν αναδειχθεί ως δημοφιλείς εναλλακτικές λύσεις για το X, και
πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις ρίχνουν το καπέλο τους στο ρινγκ για να
αμφισβητήσουν το Instagram και το TikTok. Στον αποκεντρωμένο χώρο, η Bluesky
λανσάρει μια εφαρμογή κοινής χρήσης φωτογραφιών με την ονομασία Flashes και η
Pixelfed προσελκύει ήδη χρήστες. Πολλοί χρήστες του TikTok έχουν κατεβάσει το
RedNote, καθώς η εφαρμογή που ανήκει στην ByteDance παραμένει σε
εκκρεμότητα.
Επισήμανε τα Έγγραφα
της Google ως παράδειγμα αυξανόμενης εταιρικής υπερβολής που αποσκοπεί στο να
ωφελήσει μια εταιρεία εις βάρος των χρηστών της. «Το Google Docs
αγαπήθηκε επειδή ήταν πραγματικά εύκολο και απλό στη χρήση », δήλωσε ο Zitron.
«Το πρόβλημα είναι ότι τώρα μου λέει ότι χρειάζεται τεχνητή νοημοσύνη. Πρέπει
να χρησιμοποιήσω το Gemini τώρα».
Ο Zitron αποκάλεσε την Adobe «την πιο αδύναμη εταιρεία στην τεχνολογία» αυτή τη στιγμή, χαρακτηρίζοντάς την «απελπισμένη» και ζητώντας την αντικατάστασή της. Μερικοί πιθανοί διεκδικητές που έχουμε δει είναι το Figma, το Affinity και το Blender. «Πιστεύω ότι μέσα στον επόμενο χρόνο θα δούμε μια πραγματική στροφή των καταναλωτών, τόσο των επιχειρήσεων όσο και των άλλων, μακριά από αυτές τις εταιρείες. Και όταν λέω σκατένιες εταιρείες, εννοώ το μεγαλύτερο μέρος των Big Tech».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου