25 Μαρτίου, 2025

ΝΙΚΗ Η ΘΑΝΑΤΟΣ!

«Τ μν θέματα σπουδαα, δ χρόνος βραχύς. πότε, φόσον δν μπορ ν μιλήσω ναλυτικς, θ τοποθετηθ διακηρυκτικς κα σθματικς. Δν θ μιλήσω οτε γι τν Λεωνίδα οτε γι τν Βατάτζη. Δν θ ναφερθ στος πώτερους θνικος λλ στος πρόσφατους οκογενειακούς μας προγόνους.

γωνιστς το 1821 στν Τριπολιτσ ταν προπάππος μας κα Πολεμιστς το 1921 στ Σαγγάριο ταν παππος μας. Κα τ μεγάλο ρώτημα πο νακύπτει δν εναι πλς ν σημερινς θνικός μας βίος δικαιώνει τν γωνιστ προπάππο κα τν Πολεμιστ παππο, γιατί δυστυχς πάντηση εναι πρόδηλη, λλ -πολ χειρότερα!- ν τελικς μπορομε ν συνυπάρχουμε μαζί τους στ διο ξιολογικ σύμπαν.

Εμαστε να θνος μελλοθανάτων πο κλεισε προσφάτως τ διακόσια χρόνια τς θνικς του Παλιγγενεσίας κα τ κατ χρόνια πόπειρας πανίδρυσης τς Ατοκρατορίας του;

Τ τελευταο δν τ σχυρίζομαι μονάχα γ λένε κι ο Τορκοι-, λλά, μις κα π τ 1952 λλς ς θύνουσα τάξις ποτίθεται τι χει βρεθε στν «σωστ πλευρ τς στορίας», τ χει μολογήσει εθαρσς Πρόεδρος μπάμα, ταν στ ταξίδι του στν γκυρα, τν πρίλιο το 2009, πευθυνόμενος στν Τουρκικ θνοσυνέλευση, επε: «Σς εχαριστ, Τορκοι, πο ποκρούσατε τν εσβολέα, ποος ρθε δ γι ν πανιδρύσει τν Ατοκρατορία του».

Κα πανέρχομαι:

Εμαστε να θνος πο ναστήθηκε νδοξα πρν π διακόσια χρόνια γι ν πεθάνει ξαφνικ κα δοξα διακόσια χρόνια μετά; Κι μως, πρν π μόλις δύο γενις να πόδουλο θνος πο παναστάτησε ναντίον μις λόκληρης ατοκρατορίας στερα π τετρακόσια χρόνια θωμανικς δουλείας, καταβάλλοντας ναν τεράστιο φόρο αματος γι ν διεκδικήσει τν λευθερία του κα δημιουργώντας να δύναμο κρατίδιο στ 1/3 τς σημερινς του πικράτειας, τ 1922 εχε φθάσει ξω π τν γκυρα κυνηγώντας τ θηρίο γι ν τ σκοτώσει στν φωλιά του μ μόλις δέκα μεραρχίες κα σ συνθκες νς μφυλιοπολεμικο πταετος θνικο Διχασμο. Δν χρειάζεται ν ξαναμιλήσουμε γι τ πόσο βαρ νομα εναι λληνισμς στν στορία το νθρωπίνου γένους.

Δν χρειάζεται ν πιβεβαιώσουμε γι πολλοστ φορ τι λληνισμς εναι ρχαιότερος κα μακροβιότερος -ισμς - μόνος πο χει ντέξει στν χρόνο. λληνισμς εναι τόσο ρχαος, τόσο πολύμορφος κα τόσο σπουδαος, στε θ μπορούσαμε κάλλιστα ν μν πάρχουμε πρ πολλο, πως τόσοι ρχαοι λαοί, δημιουργο μεγάλων πολιτισμν, πο τος κατάπιε στορικ λήθη.

Γιατ κριβς τ μυστικ τς μακροβιότητος το λληνισμο εναι στορία του, ποία ποτελε τν συνάρτηση τς Οκουμενικότητάς του. Εναι δυνατότητά του ν δημιουργε πολιτισμ περνικώντας κάθε φορ τν χρόνο. Κα γι’ ατ εναι μάταιη προσπάθεια ν νευρεθε οσία το λληνισμο μ τν συρρίκνωση τς ψυχή του π κάποιον μονοκόμματο ρισμ μ τν κατακρεούργηση το σώματός του, πο τν νάγουν σ κάποια θεώρηση περίοδο τς παρξς του. οσία το λληνισμο εναι στορικότητά του.

στόσο, κανενς θνους παρξη δν εναι δεδομένη. Κανένα θνος δν εναι ναντικατάστατο. Τ 1821 μ τν πανάστασή μας ποδείξαμε σ λον τν κόσμο τι πάρχουμε μέσα στ στορικ γίγνεσθαι κα τι μπορομε ν μετρμε στν παγκόσμια κονίστρα παίρνοντας μ τν βία τν θέση μας μέσα στν χορεία τν θνικν κρατν μ τν πρώτη πράξη θνικς ατοδιάθεσης ναγνωρισμένη π τ διεθνς δίκαιο, πο δν εναι να σύνολο τυπικν κανόνων, λλ μοναχ ντανάκλαση τν συσχετισμν σχύος.

Προηγουμένως, θνική μας πιβίωση ξασφαλίστηκε μ τν ρνησή μας ν ναμειχθομε μ τν μουσουλμνο κατακτητ κα τ πεσμα μας ν διατηρήσουμε ναλλοίωτη τν ταυτότητά μας. Κα σοι τότε ποφάσισαν ν νδώσουν κα ν πεκδυθον τν λληνορθόδοξη ταυτότητά τους δν θεωρήθηκαν μόνο χαμένοι π τν λληνισμ λλ κα προγραμμένοι γι τν πανάσταση. χι, δν πάρχει κάποια προσδιόριστη πρόνοια οτε κάποιος ξυπνος λιγμς πο ν μς γγυται τν συνέχιση τς θνικς μας παρξης χωρς τν θνοκρατικ κατάκτηση το 1821 κα τν μεγαλοϊδεατικ παρακαταθήκη τς κστρατείας του 1919.

Ναί, Θες βαλε τν πογραφή του γι τν λευτερι τς λλάδος, πως επε Κολοκοτρώνης, λλ φο πρτα ποφασίσαμε ν κάμωμε τν πανάσταση, χωρς ν συλλογισθομε οτε πόσοι εμεθα, οτε πς δν χομε ρματα, οτε τι ο Τορκοι βαστοσαν τ κάστρα κα τς πόλεις, πως πρόσθεσε διος.

Κα τρέλλα τν λίγων, τρέλλα τν Βασίληδων πο δν θέλουν ν κάτσουν φρόνιμα, γίνεται αριανς μεθύστερος στορικς ξορθολογισμός, πο μς ξήγει κατόπιν νίκης τι δθεν τσι πρεπε ν γίνουν τ πράγματα, ταν στν ρχ λοι ο συνετο κα ο νοικοκύρηδες χλεύαζαν τ δύνατο. Τ αμα τν ρώων κα τν μαρτύρων εναι πι πολύτιμο π τς νουθεσίες τν φρονίμων πο θέλουν ν τος κλείσουν στν σωφρονιστικ ποικία μις χαμοζως.

Οτε μπορε ν πάρξει λληνισμς χωρς τν φυσικό του δημιουργ -τος λληνες- λλ κα τν θεσμικό του φορέα: τ θνοκράτος. Ο φορες τν πολιτισμν εναι μονάχα τ κράτη. Μονάχα να σχυρ θνοκράτος μπορε ν γγυηθε τν θνική μας πόσταση κα τν δημιουργία κμαου πολιτισμο.

Μονάχα μι σχυρ λλάδα μπορε ν ποτελέσει πόλο λξεως τν λαν το νιαίου συστήματος Εξεινος Πόντος-Χερσόνησος το Αμου-Αγαο Πέλαγος -καθ’ μς νατολνατολικ Μεσόγειος λλ κα κραταιν συμμάχων πο χουν στρατηγικ ντίθεση μ τν Προαιώνιο χθρ κα πο δη ναδεικνύονται δυναμικ στ διεθνς προσκήνιο ποσκελίζοντας τν ταχέως καταρρέουσα Δύση. Εδάλλως, μέσα στς συνθκες τς σημερινς συντελούμενης λωσης, μις νέας ποικιοκρατίας, χωρς στέμμα κα χωρς τίτλο, πο στοχεύει στν ντικατάστασή μας μέσα στν δια μας τν χώρα, τ μέλλον μας εναι στν καλύτερη περίπτωση ν γίνουμε ο Παλαιστίνιοι κα στν χειρότερη ο Μάγιας τς Χερσονήσου το Αμου.

Κα τ σύγχρονο λληνικ θνος δν μπορε ν πάρξει χωρς τν νεώτερη κα σύγχρονη θνική του δεολογία. Γιατί τ 1922 μπορε μες ν κάνουμε ,τι μπορομε γι ν τ ξεχάσουμε, μως ο Τορκοι -ετυχς!- κάνουν ,τι μπορον γι ν μς τ θυμίζουν. Γι’ ατ κα λόγος γι τν ποον δν μπορομε ν ξεπεράσουμε τ ’22 εναι τι πλούστατα δν ξεπερνιέται μ τίποτα.

Όσα πλαστ δεολογήματα κι ν θελήσαμε ν βάλουμε στν θέση του γι ν δικαιολογήσουμε τν π τότε κλιμακούμενη γεωπολιτική μας συρρίκνωση κα παρακμή, μ ποκορύφωμα τν γκατάλειψη τς Κύπρου μας στ χέρια το ττίλα, πάνω στν ποία θεμελιώθηκε Τρίτη λληνικ Δημοκρατία. Γιατί τ στορικ πεπρωμένο το Νέου λληνισμο εναι διαχώριστο π τν Ρωμέϊκη κολυμβήθρα του, μ γιασμ τ αμα κα θυμίαμα τ μπαρούτι.

Κι ποιο θνος δν μπορε ν διατηρήσει τς κατακτήσεις του δν μπορε ν προσβλέπει σ νέες. ποιο θνος δν μπορε ν σηκωθε κα ν πολεμήσει γι τν θνική του πιβίωση εναι προορισμένο ν ποστε τν δίκαιη στορικ κρίση το θανάτου. ζω δν το ξίζει. Δν πάρχουν φυσικ δικαιώματα. στορικ πραγματικότητα εναι διαρκς γώνας. ψυχ κα θέληση γι πιβίωση δίνουν στ θνη τν χρο κα τν θέση πο τος ρμόζει στν στορία.

Μόνο περάσπιση κα ναμόρφωση το θνοκράτους, μόνο πιτυχς λοκλήρωση τς πανάστασης το ’21, ποτίναξη το σύγχρονου ζυγο -τόσο το σωτερικο σο κα το ξωτερικο-, ριζικ νασυγκρότηση κα νικηφόρα πανάληψη τς Μεγάλης δέας μ τν πιστροφ τς Ρωμηοσύνης στ φυσικό της νδιαίτημα μπορον ν γγυηθον τν μελλοντικ θνική μας πιβίωση, στε λληνισμς ν μπορέσει ν συνεχίσει τν πραγματοποίηση το φυσικο του προορισμο: τν ξανθρωπισμ τς Οκουμένης!

Δεν υπάρχουν σχόλια: