01 Οκτωβρίου, 2024

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΗΓΑΣ: ΑΝ ΕΚΛΕΓΕΙ Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΣΕΒΑΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΙ

Για τις εσωκομματικές κάλπες, το έκρυθμο κλίμα στον ΣΥΡΙΖΑ και την επόμενη μέρα μίλησε το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Ρήγας στους Νίκο Χατζηνικολάου και Κάτια Μακρή από τη συχνότητα του Realfm 97,8.

Για το ενδεχόμενο υποστηρικτές του Στέφανου Κασσελάκη να αμφισβητήσουν στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής για την καθαίρεση του ο Παναγιώτης Ρήγας ανέφερε ότι «αυτό που οφείλουν όλοι και αυτή είναι τουλάχιστον η δική μου οπτική στα πράγματα θα δεσμευτούν και πρέπει να δεσμευθούν ότι την επόμενη μέρα θα προχωρήσουμε όλοι μαζί ανεξάρτητα του ποιος θα εκλεγεί πρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης».

Σε ερώτηση για το εάν θα υπάρξει διάσπαση μετά τις εσωκομματικές εκλογές το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε ότι «αυτό που με αφορά και πρέπει να είναι για όλους ότι δεν είμαι προσώπων, είμαι οπαδός πολιτικών. Είμαι από την ίδρυση του Συνασπισμού και ίσως είμαι ο μόνος που έχω υπογράψει τα κείμενα της ίδρυσης του Συνασπισμού το ’89 μαζί με τον Φώτη Κουβέλη.

Άρα λοιπόν πολιτικό πρόγραμμα. Δεν υπάρχει περίπτωση εγώ τουλάχιστον να αντιμετωπίσω τα πράγματα αλλιώς. Άρα συνιστώ σε όλους πρώτον να δεσμευθούν ότι την επόμενη μέρα θα είμαστε στο ίδιο σχέδιο. Δεν θα συμβάλλουν σε ρευστοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ και νομίζω ότι είναι το πιο σημαντικό από όλα αυτή τη στιγμή. Δεν θα ήθελα και θα παρακαλούσα όλα τα στελέχη και τα μέλη του κόμματος να συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση, της ενωτικής παρουσίας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης την επόμενη περίοδο».

Επιπλέον για το ενδεχόμενο μίας δημοκρατικής παράταξης που θα συγκροτηθεί από «συγχώνευση» ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ ο Παναγιώτης Ρήγας είπε ότι «η απόφαση η δική μας είναι για μεγάλη δημοκρατική παράταξη που θα συμβάλλει ο ΣΥΡΙΖΑ την επόμενη περίοδο για να αντιμετωπίσει την ΝΔ. Και εγώ είμαι παρά πολύ ανοιχτός σε αυτές τις διαδικασίες. Χωρίς όμως ρευστοποίηση ούτε του ΣΥΡΙΖΑ ούτε το ΠΑΣΟΚ. Τα δύο ιστορικά κόμματα πρέπει να παραμείνουν. Είναι στρατηγικό λάθος εάν ρευστοποιηθούν. Διευκολύνει την ΝΔ».

Σε άλλη ερώτηση για το τι έφταιξε και ο ΣΥΡΙΖΑ οδηγήθηκε μέσα σε έναν χρόνο και πάλι σε εκλογή ηγεσίας ο Παναγιώτης Ρήγας τόνισε ότι «επελέγη μία διαδικασία η οποία έτσι κι αλλιώς εγώ δεν ήμουν σύμφωνος. Ξέρετε ότι εγώ δεν ψήφισα την πρόταση μομφής και όχι γιατί αφορούσε μόνο τον Στέφανο Κασσελάκη. Εγώ διαχρονικά διαφωνώ με τις προτάσεις μομφής. Δεν είχα ποτέ ψηφίσει αυτό το άρθρο του καταστατικού.

Η πρόταση μομφής είναι πολύ δύσκολο πράγμα. Την επόμενη μέρα δυσκολεύει πολλές φορές και σε ανθρώπινο επίπεδο τις σχέσεις όταν έχεις κάνει μομφή σε κάποιον. Άρα μόνο πολιτικά μπορούν να λύνονται αυτά τα ζητήματα. Έχω πλήρη διαφωνία με τον τρόπο με τον οποίο οδηγήθηκαν τα πράγματα σήμερα εδώ. Αλλά εγώ σέβομαι απολύτως τις αποφάσεις του κόμματος – όπως πάντα- και αυτή τη στιγμή το μόνο που θέλω είναι να οδηγηθούμε στο Συνέδριο και όποιος θα είναι επικεφαλής του κόμματος και όλοι μαζί να συμβάλλουμε στην ανάταξη του ΣΥΡΙΖΑ».

Παράλληλα αναφέρθηκε και στην αλλαγή του ονόματος και των οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ, όπως πρότεινε ο Στέφανος Κασσελάκης. «Δεν υπάρχει κάτι το οποίο διαμορφώνει άλλα πράγματα. Δηλαδή τα όργανα θα υπήρχαν και η εκλογή οργάνων θα υπήρχε. Είναι λάθος αυτό το οποίο αυτή τη στιγμή εμφανίζεται προς τα έξω.

Δηλαδή και η Κεντρική Επιτροπή και εκλεγμένα θα ήταν τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας και ταυτόχρονα το θέμα της αλλαγής του ονόματος μπήκε – εγώ συμφωνώ αν θέλετε- στην λογική να δούμε εάν πρέπει και με τι όρους πρέπει να αλλάξει το όνομα. Προφανώς κατά τη γνώμη μου κρατώντας το θέμα του ΣΥΡΙΖΑ. Για να είμαι σαφής το θέμα του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να κρατηθεί», είπε ο Παναγιώτης Ρήγας.

«Το ”ΣΥΡΙΖΑ” για εμένα πρέπει να παραμείνει. Από εκεί και πέρα να σας θυμίσω ότι ο Συνασπισμός ήταν Συνασπισμός, ήταν Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου, της Οικολογίας ή σήμερα ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία. Μπορεί όμως να χρειάζεται κάτι να προσθέσουμε ή να αναδείξουμε από τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής. Αλλά νομίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να παραμείνει απολύτως ως όνομα του κόμματος» σημείωσε ο Παναγιώτης Ρήγας.

Για τα κριτήρια με τα οποία πρέπει να επιλεγεί ο νέος πρόεδρος του μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι «καταρχήν έχουμε την πολιτική πρόταση. Η πολιτική πρόταση που πρέπει να αρθρωθεί από όλους είναι πολύ βασική. Τι μέτρα κοινωνικά, τι μέτρα φορολογικά, τι μέτρα για την εργασία και για την επόμενη περίοδο που πλήττονται οι πολίτες. Άρα αυτό πρέπει να είναι το πρόγραμμα που θα πρέπει να εκφωνήσουν οι πρόεδροι για να δούμε τι ακριβώς λένε».

Ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να πάρει θέση δημόσια υπέρ κάποιου υποψήφιου προέδρου. «Είμαι από το ’89 στον ΣΥΡΙΖΑ, στην Αριστερά και είμαι οπαδός των πολιτικών όχι των προσώπων. Ακόμα και για τον αγαπημένο μου τον Αλέξη Τσίπρα δεν πήρα ποτέ θέση όταν ξεκίνησε. Άρα λοιπόν και τώρα δεν πρόκειται να πάρω θέση δημόσια σε αυτήν την περίοδο θα περάσουμε», σημείωσε ο Παναγιώτης Ρήγας.

Σε άλλη ερώτηση για τις δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ότι ο Στέφανος Κασσελάκης έκανε πολύ κακό στο κόμμα ο Παναγιώτης Ρήγας εξήγησε ότι «επειδή είμαι και παιδαγωγός λέω από την νεαρή ηλικία και στα παιδιά ότι σε όποια σύγκρουση πάντα δεν φταίει ένας. Είτε είναι το ποσοστό 60% είτε είναι 40% δεν έχει σημασία. Φταίνε και οι δύο άρα το πρόβλημα πρέπει να επιλύεται με όρους πολιτικούς και να μην θεωρούμε ότι έχουμε το αλάθητο».

Και συνέχισε: «Θεωρώ ότι όλη αυτή η περίοδος υπάρχουν παρά πολλές ευθύνες σε όλες τις πλευρές. Απλώς όμως να πω ότι ο Στέφανος Κασσελάκης από την πρώτη μέρα με τις δύο διασπάσεις που έγιναν αμφισβητήθηκε με βαρύτατους χαρακτηρισμούς. Άρα καταλαβαίνετε ότι δεν δόθηκαν περιθώρια να μπορεί να υπάρχει μία ηρεμία για να καταθέσουμε την πολιτική μας πρόταση η οποία υπάρχει και είναι συλλογική επιλογή που έχουμε κάνει».

«Αν εκλεγεί ο Στέφανος Κασσελάκης πρόεδρος του κόμματος αυτό ανταποκρίνεται στην θέληση των μελών του κόμματος και νομίζω ότι πρέπει να το σεβαστούμε όλοι αυτό. Όπως θα σεβαστούμε και οποιαδήποτε άλλη επιλογή. Νομίζω ότι είναι ειλικρινές αυτό που σας λέω και δημοκρατικό. Δεν μπορεί να συνεχίζεται μία κατάσταση αμφισβήτησης είτε βγει ο Στέφανος είτε κάποιος άλλος», είπε ο Παναγιώτης Ρήγας.

«Είναι προφανές ότι από την στιγμή που θα εκλεγεί δεν μπορεί να αμφισβητείται. Κα πρέπει να συμβάλλουμε όλοι να βοηθήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση χωρίς να δημιουργούνται όλα αυτά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν την προηγούμενη περίοδο», κατέληξε το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: