12 Ιουνίου, 2024

ΣΧΟΛΕΙΑ: ΝΕΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΕΠΙΚΥΡΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΕΝΤΥΠΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ «ΒΑΘΥΤΕΡΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ»

Οσο υψηλότερο είναι το ποσοστό μαθητών που διαβάζει πιο συχνά σε χαρτί, τόσο καλύτερες είναι οι επιδόσεις σε σύγκριση με εκπαιδευτικά συστήματα όπου οι μαθητές διαβάζουν κυρίως χρησιμοποιώντας ψηφιακές συσκευέςΤην ίδια στιγμή που το ελληνικό υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει το «ψηφιακό σχολείο» σε σχολεία όπου πέφτουν ταβάνια και κλείνουν γιατί δεν υπάρχουν κλιματιστικά για να αντιμετωπιστεί ο καύσωνας...

Την ίδια ώρα που προωθεί την τοποθέτηση διαδραστικών πινάκων στα σχολεία, (αλλά με τη γνωστή ελληνική «πονηριά» εξαιρεί τις τάξεις που στεγάζονται σε προκατασκευασμένες  αίθουσες) και ετοιμάζει την ψηφιοποίηση των πολλαπλών σχολικών βιβλίων που σχεδιάζονται, με απώτερο στόχο να μειώσει όσο μπορεί τα κονδύλια για έντυπα βιβλία...

Εκπαιδευτικές έρευνες δείχνουν ότι η ανάγνωση μέσω ψηφιακών μέσων επιβραδύνει την απόδοση των μαθητών, εκεί που τα έντυπα βιβλία προσφέρονται για «βαθύτερη ανάγνωση» -εμείς το λέμε και μελέτη..Και δεν τα λένε αυτά τυχαίες έρευνες, αλλά στο συμπέρσμα αυτό καταλήγει ακόμα και έρευνα του οργανισμού PISA του ΟΟΣΑ, που τόσο πολύ αγαπάει το Υπουργείο Παιδείας.

Πριν από λίγες μέρες, το alfavita.gr αναδημοσίευσε κείμενο του Guardian, σύμφωνα με το οποίο η κυβέρνηση είτε αγνοεί, είτε δεν ενδιαφέρεται να μάθει, ότι σε άλλες δυτικές χώρες οι εξελίξεις πάνε προς την αντίθετη κατεύθυνση: Εμείς στέλνουμε τάμπλετ στα σχολεία, η Σουηδία ...τα παροπλίζει!

Αντί για τα λάπτοπς, τα τάμπλετς, τους ηλεκτρονικούς μαυροπίνακες και όλα αυτά τα καλούδια της σύγχρονης τεχνολογίας, αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες με υψηλό επίπεδο δημόσιας εκπαίδευσης όπως λχ η Σουηδία, στρέφονται ξανά στο χάρτινο βιβλίο καθώς διαπίστωσαν ότι τα πολλά ψηφιακά εργαλεία στην τρυφερή μαθητική ηλικία, εντέλει πετυχαίνουν αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που προσδοκούσαν!

Σήμερα λοιπόν, παρουσιάζουμε ορισμένα συμπεράσματα από έρευνα του ΟΟΣΑ σε εκπαιδευτικά συστήματα από  79 χώρες από την  οποία προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό μαθητών που διαβάζει πιο συχνά σε χαρτί, τόσο καλύτερες είναι οι επιδόσεις σε σύγκριση με εκπαιδευτικά συστήματα όπου οι μαθητές διαβάζουν κυρίως χρησιμοποιώντας ψηφιακές συσκευές...

Δείτε εδώ περίληψη της έρευνας

Δεν υπάρχουν σχόλια: