Πονοκέφαλο έχει προκαλέσει στα υψηλά πατώματα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο μεγάλος τριπλός διαγωνισμός για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες Αθήνας και Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ). Πολύ σωστά, το υπουργείο Μεταφορών «έσπασε» τον διαγωνισμό σε διάφορες κατηγορίες οχημάτων ώστε να δώσει την ευκαιρία σε όλους τους «παίκτες» της αγοράς να διεκδικήσουν μερίδιο με τα καλύτερα οχήματα που διαθέτουν.
Προέκυψαν
όμως σοβαρά προβλήματα:
Η
μεγάλη κρίση και η έλλειψη σε μικροεπεξεργαστές οχημάτων (chips) που υποχρεώνει
τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να είναι εξαιρετικά επιλεκτικοί σε ποιους
διαγωνισμούς αξίζει να συμμετάσχουν. Η δυναμική εμφάνιση Κινέζων διεκδικητών,
οι οποίοι ως γνωστόν δεν έχουν πρόβλημα να τιμολογήσουν χαμηλά αρκεί να πάρουν
τη δουλειά.
Πρώτο
λοιπόν αποτέλεσμα, ήταν η απουσία από τον διαγωνισμό των πολύ μεγάλων Ευρωπαίων
κατασκευαστών λεωφορείων (απείχαν του διαγωνισμού η Mercedes, η ΜΑΝ, η πολωνική
Solaris, η Volvo κ.ά.). Προέκυψε όμως ένα ακόμη θεματάκι που προβληματίζει:
Ένας από τους διεκδικητές του διαγωνισμού ήταν η «ιταλική» MENARINIBUS.
Βασικοί μέτοχοι του Ομίλου Menarinibus είναι το ιταλικό δημόσιο (μ’ έναν οργανισμό ΙNVITALIΑ το αντίστοιχο -ας πούμε- του Invest in Greece και μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας, τη Leonardo). Προκύπτει όμως ότι κεντρικός προμηθευτής των υλικών της MenariniBus είναι ο τουρκικός όμιλος Karsan o οποίος είναι βασικός μέτοχός της με ποσοστό 28,6%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου