Επανεκκίνηση της στεγαστικής πολιτικής:Με δύο βασικές αλλαγές, κατατέθηκε το πρωί στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου εργασίας «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις».
Πρώτον ο ΟΑΕΔ ο οποίος μετονομάζεται σε Δημόσια
Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) αποκτά εκτεταμένες αρμοδιότητες με
στόχο την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών των νέων.
Δεύτερον, προστίθενται νέα κριτήρια για την αξιολόγηση του έργου
των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ). Ειδικότερα ο ΟΑΕΔ
σχεδιάζει εναλλακτικές πολιτικές για τη στέγαση, στα πρότυπα των μοντέλων που
έχουν υλοποιήσει άλλα ευρωπαϊκά κράτη, προκειμένου να διευκολυνθούν οι νέοι και
τα ζευγάρια που ξεκινούν τη ζωή τους.
Ανάμεσα στις παροχές
που θα ενεργοποιηθούν είναι η κατασκευή, ανακατασκευή και παραχώρηση -ενοικίαση
κοινωνικών κατοικιών με συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα ( ΣΔΙΤ), η
επιδότηση ενοικίου καθώς και η επιχορήγηση για την απόκτηση πρώτης κατοικίας με
επιδοτούμενα δάνεια αλλά και με τη μέθοδο rent to own. (συμφωνία ενοικίασης για
ορισμένο χρονικό διάστημα και δυνατότητα αγοράς πριν από τη λήξη της μίσθωσης).
Συγκεκριμένα, με το
σχέδιο νόμου του υπουργείου εργασίας «Δουλειές Ξανά» , ο ΟΑΕΔ ( Δημόσια
Υπηρεσία Απασχόλησης ) όσον αφορά την στεγαστική πολιτική εισάγονται ρυθμίσεις
που διευκολύνουν τόσο την απόκτηση/ανέγερση ακινήτων που θα διατεθούν για τη
στέγαση εργαζόμενων, ανέργων και των οικογενειών τους, όσο και την αξιοποίηση
της περιουσίας της ΔΥΠΑ για την αύξηση των εσόδων της.
Επίσης στο πλαίσιο
αυτό επεκτείνονται οι αρμοδιότητες της ΔΥΠΑ, έτσι ώστε πέρα από την κάλυψη των
στεγαστικών αναγκών του εργατικού δυναμικού, να μπορεί η ΔΥΠΑ να ασχοληθεί και
με τις στεγαστικές ανάγκες των νέων, μέσω της χορήγησης παροχών και της
υλοποίησης σχετικών προγραμμάτων.
Με τις νέες ρυθμίσεις
επιτρέπεται στη ΔΥΠΑ να αποκτά αδόμητα και δομημένα ακίνητα για την εκπλήρωση
των σκοπών, που σχετίζονται με τη στεγαστική συνδρομή, τους οποίους έχει
αποκτήσει ως διάδοχος του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας. Προβλέπεται επίσης
ότι η Υπηρεσία μπορεί να συμπράττει με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς για την
ανέγερση ακινήτων, με σκοπό την προώθηση των κυβερνητικών πολιτικών σχετικά με
τη στεγαστική προστασία του εργατικού δυναμικού και των νέων.
Για τα ακίνητα
ιδιοκτησίας της ΔΥΠΑ, που δεν προορίζονται για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών
των εργαζόμενων, εισάγονται ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν την καλύτερη
εκμετάλλευση και την αύξηση των εσόδων της. Στο πλαίσιο αυτό επιτρέπεται η
σύναψη μακροχρονίων μισθώσεων, η σύμπραξη με ιδιώτες οι οποίοι μπορεί να
αναλάβουν την οικοδόμηση αδόμητων ακινήτων, ο εγγυήσεις που θα πρέπει να
παρέχουν για να συμμετάσχουν στους σχετικούς διαγωνισμούς, κ.ά.
Διευρύνονται τα
κριτήρια ως προς τον έλεγχο της ποιότητας στην κατάρτιση. Πλέον η αξιολόγηση θα
καταλήγει σε βαθμολόγηση του παρόχου, σε αριθμητική κλίμακα από το 1 (κακή) ως
το 5 (άριστη), ενώ ο πάροχος δεν μπορεί να βαθμολογηθεί θετικά (3 και άνω) εάν
δεν πληροί τουλάχιστον 3 από τα 5 ακόλουθα κριτήρια:
- τουλάχιστον το 50% των άνεργων
καταρτισθέντων να βρήκε εργασία εντός 12 μηνών,
- τουλάχιστον το 90% των
εργαζόμενων καταρτισθέντων να διατήρησε την ιδιότητα του εργαζομένου για
διάστημα 12 μηνών,
- να έχει αξιολογηθεί θετικά το
πρόγραμμα από τουλάχιστον το 75% των καταρτισθέντων,
- να έχει αξιολογηθεί θετικά το
πρόγραμμα από τουλάχιστον το 75% των εργοδοτών, όταν πρόκειται για
πρόγραμμα κατάρτισης εργαζομένων, και
- να έχει πιστοποιηθεί τουλάχιστον
το 80% των καταρτισθέντων που έχουν περαιώσει την παρακολούθηση του
προγράμματος.
Οι βασικότερες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, όπως
διαμορφώθηκαν μετά την ολοκλήρωση
της δημόσιας διαβούλευσης είναι :
- αναδιοργάνωση και ψηφιοποίηση του
ΟΑΕΔ,
- θέσπιση επιδόματος εργασίας,
- καταβολή πριμ για την κατάρτιση
Ατομικού Σχεδίου Δράσης,
- αναβάθμιση του συστήματος
κατάρτισης και
- θέσπιση κριτηρίων για την αντιμετώπιση της κατάχρησης παροχών της ΔΥΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου