16 Μαρτίου, 2022

ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά 

Δι­αρ­κής ­ερά Σύ­νο­δος τς κ­κλη­σίας τς λ­λά­δος μέ α­σθημα ε­θύ­νης ­νώ­πιον το Θεο καί τς κ­κλη­σι­α­στι­κς κοι­νό­τη­τος, κατά τήν συ­νε­δρί­αση Α­τς τς 14ης Μαρ­τίου 2022, ­σχο­λή­θηκε ­πι­στα­μέ­νως καί μέ τό ζή­τημα τν τρα­γι­κν γε­γο­νό­των το πο­λέ­μου στήν Ο­κρα­νία.

­ερά Σύ­νο­δος, ­φο ­νη­με­ρώ­θηκε πό τόν Μα­κα­ρι­ώ­τατο ρ­χι­ε­πί­σκοπο ­θη­νν καί πά­σης λ­λά­δος κ. ­ε­ρώ­νυμο τόσο γιά τίς ­πι­στο­λές, τίς ­ποες ­πέ­στειλε πρός τόν Μα­κα­ρι­ώ­τατο Μη­τρο­πο­λίτη Κι­έ­βου καί πά­σης Ο­κρα­νίας κ. ­πι­φά­νιο καί τόν Μα­κα­ρι­ώ­τατο Πα­τρι­άρχη Μό­σχας καί πά­σης Ρω­σίας κ. Κύ­ριλλο, σο καί γιά τήν δι­α­βού­λευση πού εχε μέ τό ρ­μό­διο ­πουρ­γεο Με­τα­να­στευ­τι­κς Πο­λι­τι­κς.

Ως πρός τήν πα­ροχή βο­η­θείας πρός τούς κ το πο­λέ­μου πρό­σφυ­γες, ­πο­φά­σισε νά ­πευ­θυν­θε καί πάλι πρός τόν ­ερό Κλρο καί τόν ε­σεβ ρ­θό­δοξο Λαό, κ­φρά­ζον­τας τήν θλίψη καί τήν ­γω­νία Της γιά τόν κα­τα­στρε­πτικό πό­λεμο πού δι­ε­ξά­γε­ται ναντίον τς Ο­κρα­νίας. 

­ερά Σύ­νο­δος α­σθ­νε­ται ν­τονο τό χρος νά κα­τα­δι­κά­σει τήν βί­αιη ε­σβολή τν ρωσικν στρατευμάτων καί τόν πό­λεμο στήν Ο­κρα­νία καί νά ­ψ­σει φωνή δι­α­μαρ­τυ­ρας γιά λα τά, ς μή ­φειλε, θύ­ματα το πο­λέ­μου καί ­λους τούς δι­ω­κο­μέ­νους.

Θρη­νε γιά ­σους θα­να­τώ­θη­σαν, λλά καί γιά ­σους ­κόμη δο­κι­μά­ζον­ται καί δι­ώ­κον­ται.  πό­λε­μος δέν ε­ναι κάτι και­νούρ­γιο στήν ν­θρώ­πινη στο­ρία, ­μως τοτο δέν τόν κα­θι­στ, ς γε­γο­νός, λι­γό­τερο πο­τρό­παιο. Κύ­ριός μας ­η­σος Χρι­στός ρ­νε­ται καί κα­τα­δι­κά­ζει τήν βία σέ ­λες τίς μορ­φές της. Μά­λι­στα, ποτέ δέν χρη­σι­μο­ποί­ησε βία ­ναν­τίον τν ν­θρω­πί­νων προ­σώ­πων, ­κόμη κι ­ταν ­διος τήν ­πέ­στη παν­τοι­ο­τρό­πως. 

ξ ­πό­ψεως ρ­θο­δό­ξου, κα­νένα γε­γο­νός, κα­μία πρό­κληση, κα­μία ­πι­δί­ωξη καί κα­μία πρό­φαση δέν δύ­να­ται νά δι­και­ο­λο­γή­σει τήν θη­ρι­ω­δία το πο­λέ­μου, φύση το ­ποίου προ­ϋ­πο­θέ­τει τήν ­πι­βολή τς βου­λή­σεως το ­σχυ­ρο στόν ­νί­σχυρο. Τοι­ου­το­τρό­πως, πα­ρά­γε­ται τό λε­γό­μενο «δί­καιο» το σχυ­ρο, τό ­ποο, βε­βαίως, δέν ­χει κα­μία σχέση μέ τήν ν­νοια τς δι­και­ο­σύ­νης, τς ­γά­πης καί τς ­λευ­θε­ρίας, πού ε­αγ­γε­λί­ζε­ται Χρι­στός. 

πό­λε­μος χι μόνο δέν λύ­νει τά προ­βλή­ματα, λλά νερ­γε πολ­λα­πλα­σι­α­στι­κς, ­να­πα­ρά­γον­τας καί ­να­τρο­φο­δο­τών­τας τόν κύ­κλο τς βίας, το μί­σους, το πό­νου, το ξε­ρι­ζω­μο, τς προ­σφυ­γις, τς πεί­νας καί τς ­πώ­λειας τς ­διας τς ν­θρώ­πι­νης ζως, πού ς Χρι­στι­α­νοί ­φεί­λουμε νά σε­βό­μα­στε, νά προ­στα­τεύ­ουμε καί νά τι­μομε.

Τίς ­μέ­ρες α­τές, Ο­κρα­νία βι­ώ­νει τόν πα­ρα­λο­γι­σμό καί τήν σκλη­ρό­τητα το πο­λέ­μου. ­μα­χοι βομ­βαρ­δί­ζον­ται, μέ θύ­ματα ­κόμη καί παι­διά, κα­τα­στρέ­φον­ται ­ε­ροί Ναοί καί ­ε­ρές Μο­νές, ζω­τι­κές ­πο­δο­μές καί μνη­μεα μα­κραί­ω­νης πο­λι­τι­σμι­κς ση­μα­σίας, στρα­τιές προ­σφύ­γων ­να­ζη­τον ­πελ­πι­σμένα δι­ό­δους δι­α­φυ­γς. ­πι­πλέον, λ­λο­χεύει κίν­δυ­νος μις πυ­ρη­νι­κς κα­τα­στρο­φς, ν τί­ποτε δέν ­πο­κλείει πό­λε­μος νά λά­βει παγ­κό­σμιες δι­α­στά­σεις.

ε­θύνη πάν­των ­μν τν ρ­θο­δό­ξων Χρι­στι­α­νν ναντι α­τν τν ­λε­θρίων κα­τα­στά­σεων συ­νε­πά­γε­ται μ­πονη προ­σευχή καί ν­τονη δράση δι­ότι καί ­δρυ­τής τς κ­κλη­σίας μας, προ­σευ­χό­με­νος γιά τήν σω­τη­ρία μας, ­νέ­λαβε, ν­τός τς ­στο­ρίας, ρόλο ­νεργό, ­ποος Τόν ­δή­γησε μέ­χρι τόν Σταυρό καί τόν θά­νατο, μέ σκοπό νά ε­αγ­γε­λι­σθε τήν ε­ρήνη καί νά ­νώ­σει τά πρίν δι­ε­σττα, δη­λαδή τόν ν­θρωπο μέ τόν Πλα­στουργό καί Θεό του.

­φεί­λουμε, λοι­πόν, πρός δό­ξαν Θεο νά πλη­ρο­φο­ρή­σουμε τήν δι­α­κο­νία μας. κ­κλη­σία τς λ­λά­δος, σχε­τικά μέ τήν πα­ροχή ν­θρω­πι­στι­κς βο­η­θείας πρός τούς πρό­σφυ­γες, χει δη θέ­σει στήν δι­ά­θεση τς Πο­λι­τείας, σέ ­γα­στή συ­νερ­γα­σία μέ τό ρ­μό­διο ­πουρ­γεο Με­τα­να­στευ­τι­κς Πο­λι­τι­κς, δο­μές τς ­ε­ρς ρ­χι­ε­πι­σκο­πς ­θη­νν καί ­ε­ρν Μη­τρο­πό­λεων, κα­θώς καί ξε­ν­νες τς ­στι­κς Μή Κερ­δο­σκο­πι­κς ται­ρείας «Συ­νύ­παρ­ξις» καί το Φι­λαν­θρω­πι­κο ρ­γα­νι­σμο «Α­ΠΟ­ΣΤΟΛΗ».

Γιά τήν φι­λο­ξε­νία Ο­κρα­νν προ­σφύ­γων, δίως παι­διν καί ­συ­νό­δευ­των ­νη­λί­κων. ­πι­προ­σθέ­τως, πολ­λές ­ε­ρές Μη­τρο­πό­λεις, σέ συ­νερ­γα­σία μέ φι­λαν­θρω­πι­κές ρ­γα­νώ­σεις καί φο­ρες, προ­βαί­νουν σέ συγ­κέν­τρωση ν­θρω­πι­στι­κο ­λι­κο, τό ­ποο μέ φρον­τίδα τν προ­α­να­φερ­θέν­των φο­ρέων θά προ­ω­θη­θε πρός τούς πλη­γέν­τες κ το πο­λέ­μου.

Τα­το­χρό­νως, κ­κλη­σία μας ­νέ­λαβε τήν πρω­το­βου­λία καί σέ κ­κλη­σι­α­στικό ­πί­πεδο νά ­πευ­θύ­νει κ­κληση πρός τούς ρ­μο­δί­ους κ­κλη­σι­α­στι­κούς ­γέ­τες μέ σκοπό τήν ο­σι­α­στική πα­ρέμ­βασή τους πρός τούς κο­σμι­κούς ρ­χον­τες τς δι­και­ο­δο­σίας τους γιά τόν τερ­μα­τι­σμό το πο­λέ­μου.

Τέ­κνα ν Κυ­ρί ­γα­πητά,

κ­κλη­σία τς λ­λά­δος, ­πως ­πραξε καί στό πα­ρελ­θόν κατά τόν πό­λεμο καί τήν βί­αιη ε­σβολή στήν Σερ­βία, τό Κοσ­συ­φο­πέ­διο καί τήν χει­μα­ζο­μένη καί α­μάσ­σουσα πί πε­ντη­κον­τα­ε­τία λη Κύ­προ μας, το­νί­ζει κ νέου τι καί στήν πε­ρί­πτωση τς ε­σβο­λς στήν Ο­κρα­νία πό­λε­μος δέν ­πι­λύει ποι­εσ­δή­ποτε ν­θρώ­πι­νες δι­α­φο­ρές, σο ση­μαν­τι­κές κι ν ε­ναι, σέ κοι­νω­νικό, ­θνικό παγ­κό­σμιο ­πί­πεδο. 

Δυ­στυ­χς, μέσα πό α­τές τίς τρα­γι­κές κα­τα­στά­σεις φα­νε­ρώ­νε­ται καί ­πο­τυ­χία μας ς ν­θρώ­πων καί ε­δι­κό­τερα ς Χρι­στι­α­νν, ­κόμη καί ς κ­κλη­σι­α­στι­κν ­γε­τν, νά ζομε μέσα στήν ε­ρήνη πού μς κλη­ρο­δό­τησε Χρι­στός: «Ε­ρ­νην φ­ημι ­μν, ε­ρ­νην τήν ­μήν δ­δωμι ­μν» (ω. 14,27).

Γι’ ατό καί προ­τρέ­πουμε πα­τρι­κς τό ε­σε­βές πλή­ρωμα τς κ­κλη­σίας, τόσο τούς κ το ­ε­ρο Κα­τα­λό­γου, σο καί τούς ε­λα­βες πι­στούς, σέ γ­κάρ­δια προ­σευχή πρός τόν ρ­χοντα τς Ε­ρή­νης, τόν Κύ­ριο ­η­σο Χρι­στό, μέ σκοπό νά φω­τί­σει τίς δι­ά­νοιες τν ­χόν­των τήν κο­σμική ­ξου­σία καί λαμ­βα­νόν­των ­πο­φά­σεις, γιά τήν κατάπαυση κάθε πε­ραι­τέρω πο­λε­μι­κς ­πι­βου­λς, τήν δι­ά­σωση τν ν­θρώ­πων καί τήν ­πι­κρά­τηση παγ­κό­σμιας ε­ρή­νης.

ς μς κα­θο­δη­γή­σει ­λους ­γάπη το Θεο, ­δι­αι­τέ­ρως ­σους ε­ρί­σκον­ται στήν δεινή δο­κι­μα­σία το πο­λέ­μου, ­στε νά δι­έλ­θουμε τό ­πό­λοιπο στά­διο τς ­γίας καί Με­γά­λης Τεσ­σα­ρα­κο­στς ν ε­ρήν, με­τα­νοί καί φι­λαλ­λη­λί καί νά ­ξι­ω­θομε τς με­το­χς στο σω­τή­ριο γε­γο­νός τς ­να­στά­σεως το Χρι­στο μας ­κέ­ραιοι καί ε­ρη­νι­κοί.

Μετά πατρικν εχν καί γάπης,

­θη­νν Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρ­ε­δρος

Σά­μου καί ­κα­ρίας Ε­σέ­βιος

Φλω­ρί­νης, Πρε­σπν καί ­ορ­δαίας Θε­ό­κλη­τος

Κασ­σαν­δρείας Νι­κό­δη­μος

Σερ­ρν καί Νι­γρί­της Θε­ο­λό­γος

Σι­δη­ρο­κά­στρου Μα­κά­ριος

­δέσ­σης, Πέλ­λης καί λ­μω­πίας ­ωήλ

ρ­γο­λί­δος Νε­κτά­ριος

Θεσ­σα­λι­ώ­τι­δος καί Φα­να­ρι­ο­φερ­σά­λων Τι­μό­θεος

Με­γά­ρων καί Σα­λα­μ­νος Κων­σταν­τ­νος

Κε­φαλ­λη­νίας Δη­μή­τριος

Τρίκ­κης, Γαρ­δι­κίου καί Πύ­λης Χρυ­σό­στο­μος

Καρ­πε­νη­σίου Γε­ώρ­γιος

ρ­χι­γραμ­μα­τεύς

­ρεν Φι­λό­θεος

Δεν υπάρχουν σχόλια: