Μια νέα στρατηγική για την ενεργειακή διασύνδεση των διαφόρων τομέων ενέργειας των Κρατών Μελών της ΕΕ, με την ονομασία "LINK" και το πλαίσιο για τη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια, σε συνδυασμό με μια δεύτερη στρατηγική για τη χρήση του υδρογόνου ξανά ως καυσίμου στη βιομηχανία, τις μεταφορές, της παραγωγής ενέργειας και των κτιρίων σε όλη την Ευρώπη, ενέκρινε σήμερα το Κολέγιο των Επιτρόπων και παρουσίασε ο Αντιπρόεδρος της Κομισιόν Φρανς Τίμερμανς.
Σύμφωνα με την Κομισιόν "το
τρέχον μοντέλο με ξεχωριστές αλυσίδες αξίας, κανόνες, υποδομές και
σχεδιασμό στην κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές, τη
βιομηχανία και τα κτίρια, δεν μπορεί να προσφέρει ουδετερότητα στο κλίμα
έως το 2050 με οικονομικά αποδοτικό τρόπο". "Πρέπει να δημιουργηθούν
νέοι δεσμοί μεταξύ τομέων και να αξιοποιηθεί η τεχνολογική πρόοδος",
αναφέρει η Κομισιόν.
Η Κομισιόν προτείνει στην πράξη
κεντρικό σχεδιασμό, "συνδέοντας διαφορετικούς φορείς ενέργειας, υποδομές
και τομείς κατανάλωσης", με στόχο τη μείωση κόστους. "Για
παράδειγμα, αυτό σημαίνει ένα σύστημα όπου η ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτεί
τα αυτοκίνητα της Ευρώπης θα μπορούσε να προέρχεται από τα ηλιακά πάνελ στις
στέγες μας, ενώ τα κτίριά μας διατηρούνται ζεστά με θερμότητα από ένα κοντινό
εργοστάσιο και το εργοστάσιο τροφοδοτείται από καθαρό υδρογόνο που παράγεται
από - αιολική ενέργεια στις ακτές", αναφέρει ως παράδειγμα.Η Κομισιόν
καταγράφει τρεις βασικούς πυλώνες σε αυτήν τη στρατηγική:
Ένα πιο κυκλικό ενεργειακό σύστημα, με
την ενεργειακή απόδοση στον πυρήνα του, με στρατηγική για την
αποτελεσματικότερη χρήση των τοπικών πηγών ενέργειας στα κτίρια ή τις
κοινότητές, την επαναχρησιμοποίηση της θερμότητας από βιομηχανικές τοποθεσίες,
κέντρα δεδομένων ή άλλες πηγές, αλλά δυνατότητες για την ενέργεια που
παράγεται από βιολογικά απόβλητα ή σε εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων. Ένα
κύμα ανακαίνισης θα είναι ένα σημαντικό μέρος αυτών των μεταρρυθμίσεων.
Μια μεγαλύτερη άμεση ηλεκτροδότηση
τομέων τελικής χρήσης. "Καθώς ο τομέας της ηλεκτρικής ενέργειας έχει το
υψηλότερο μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, θα πρέπει όλο και περισσότερο να
χρησιμοποιούμε ηλεκτρική ενέργεια όπου είναι δυνατόν: για παράδειγμα για
αντλίες θερμότητας σε κτίρια, ηλεκτρικά οχήματα σε μεταφορές ή ηλεκτρικούς
φούρνους σε ορισμένες βιομηχανίες", αναφέρει η Κομισιόν. Ένα δίκτυο από
ένα εκατομμύριο σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι μεταξύ των ορατών
αποτελεσμάτων, μαζί με την επέκταση της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας.
Για τους τομείς στους οποίους η
ηλεκτροδότηση είναι δύσκολη, η στρατηγική προωθεί καθαρά καύσιμα,
συμπεριλαμβανομένου του ανανεώσιμου υδρογόνου και των βιώσιμων βιοκαυσίμων και
του βιοαερίου. Η Κομισιόν θα προτείνει ακόμη ένα νέο σύστημα ταξινόμησης και
πιστοποίησης για ανανεώσιμα καύσιμα, ή καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε
άνθρακα.
Προτείνει τη χρήση υδρογόνου ως καύσιμο, μέσω επενδύσεων, ρυθμίσεων, δημιουργίας αγοράς και έρευνας και καινοτομίας. Οι τομείς χρήσης του υδρογόνου μπορεί να είναι τομείς που δεν είναι κατάλληλοι για ηλεκτροδότηση. Προτείνει δε την ανάπτυξη ανανεώσιμου υδρογόνου, που παράγεται χρησιμοποιώντας κυρίως αιολική και ηλιακή ενέργεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου