20 Δεκεμβρίου, 2019

ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ Α.Μ. ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ


Αρίθμ. Πρωτ. ΕΞ/8415/2019
 ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ Β΄
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ  
 ΜΗΝΥΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2019
 δελφοί μου καί τέκνα μου ν Κυρί γαπητά,
« χώρητος παντχωρήθη ν γαστρί…κα μ κστς τς φύσεως μετέσχε το μετέρου φυράματος» Μι καινούρια νθρωπότητα  χάραξε μέσα στ ετελς Σπήλαιο κα τ ταπειν σπάργανα  τς Βηθλεέμ.

κστατικο ναφωνομε «τί τ δρμα τοτο …τεθέαμαι;»  κατασπαζόμενοι θεοπρεπς «τ βρέφος τ τεχθέν».  Μέσα π τ Λατρεία κα τν κπληξη προβάλλει ρώτηση: Γιατ Θες γινε νθρωπος; 

ναπάντεχες χον ο παντήσεις, ψηλαφητ μως πραγματικότητα μέσα στ ζω τς κκλησίας μας. Θες γινε νθρωπος γι ν θεοποιηθε νθρωπος.  Σκοπς το νθρώπου π τ δημιουργία του ταν ν ποδεχθε τν Θεό.  

Μ τ γέννηση το Χριστο νθρωπος πραγματώνει τ σκοπό του, γίνεται ληθινός.   θεοποίησή του εναι λήθεια του. Χριστός, τ νέο παιδίον,  «πρωτότοκος πάσης κτίσεως»,  τ Βρέφος τς Βηθλεέμ, εναι τ ρχέτυπο το νθρώπου.  Στ πρόσωπο το Σαρκωθέντος Κυρίου γίναμε ληθιν παιδι το Θεο.

Μι καινούργια θέαση το χρόνου κα τς στορίας θεμελιώνεται στ Φάτνη. κτίση νοηματοδοτεται π τν «χρονον Υόν» στορία π τ σχατα. Ο δυνατότητες το νθρώπου γίνονται πέραντες, φθάνουν στς σχατις το νθρώπινου εναι. στόσο τ Σπήλαιο πρξε ετελές. 

Τν δια στιγμ πο νθρωπότητα προσέφερε μ χάρη κα ραιότητα τν Παναγία ς καρπ τν κτισμάτων,  τν δια στιγμ «πέστη…καιρς τς γεννήσεως κα τόπος ν οδες τ καταλύματι». Σήμερα ο νθρωποι ασθανόμαστε τ δύναμη το κακο ν συμπλέκεται τόσο συχν μ τ νθρώπινο μεγαλεο. 

π’ τ μι νθρωπος, χι πλς σοφός, πως νομάστηκε, λλ ταξιδιώτης κα ρευνητς το σύμπαντος, παρατηρητς πίσης κα κατ κάποιο τρόπο διαμορφωτς τς πραγματικότητας το μικρόκοσμου, πως κπληκτικ μς βεβαιώνει σύγχρονη φυσική. Κορυφαοι βέβαια νάμεσα στ νθρώπινα θαυμαστ ο τόσοι παλαιο κα σύγχρονοι γιοι το Θεο· ατο πο π τ γ μς δείχνουν νυποχώρητα τν ορανό. 

π’ τν λλη νθρώπινη μικρότητα συχν σφυκτική. Τραγωδίες μικρς κα μεγάλης κλίμακας· κοινς παράγοντας γωισμς κα λαζονεία. Πόλεμοι, τυραννικ καθεσττα, δικία, νισότητα κα πόνος, λη ατ ρχαία κληρονομι τς νθρωπότητας κάνει καθημεριν ασθητ τν παρουσία της. 

νθρώπινος ναρκισσισμς προσβλέπει σ να παντοδύναμο μετα-άνθρωπο, σ μι χαλίνωτη βούληση πο περιφρονε κόμη κα τ φυσικ τάξη τν πραγμάτων, προσβάλλοντας τ δημιουργία το Θεο. Κα μ’ λα ατ ο στρατις τν ξεριζωμένων κα ξαπατημένων νθρώπων πο μετακινονται ναζητντας λπίδα. 

Μετανάστες κα πρόσφυγες, νάμεσά τους κα συνόδευτα παιδιά, γίνονται πρόβλημα κα κρίση γι λους μας, ποδιοργανώνοντας κα διακινδυνεύοντας τ ζωή τους, θύματα ο διοι τν συμφερόντων κα τν σχυρν τς γς. 

Θ θελα ν π στος συνανθρώπους μας: Μ ξεχντε μέσα στς περιπέτειές σας τι σς συνοδεύει Θεός. Εναι τόσο χαρακτηριστικς εαγγελιστς Ματθαος ταν ξιστορε τ φυγ στν Αγυπτο. γγελος καθοδηγοσε στ δρόμο τς προσφυγις, γγελος στ δρόμο τς πιστροφς στν πατρίδα. 

λα ταν τελικ κάτω π τ σκέπη το Θεο. Ζομε λοιπν λοι μας ατ τν κατανόητη κα oδυνηρ παρουσία το  κοσμοκράτορος «το σκότους το αἰῶνος τούτου»  μέσα στ δημιουργία το Θεο το παντοκράτορος.  

Εναι τ ανιγμα το κακο, τ παράλογο, τ διανόητο κάποτε, κακό. Κα μως, ν θέλουμε μπορομε πάντα ν διαβλέπουμε, πίσω π τ παράλογο, τν Σαρκωθέντα Θε ν σέβεται τς πιλογς τς ποστασίας μας κα ν μς γαπ ταυτόχρονα. 

Εναι Ατς πο προσφέρει καινος… ορανούς κα γν καινήν».  

Εναι ατς πο «ξλθε νικν κα να νικήσ».  

Κα εναι πάντα ντιλεγόμενος.

δελφοί μου καί τέκνα μου ν Κυρί γαπητά,

ς ταχθομε μ τ μέρος το Νικητ τς στορίας. 

ς προσφέρουμε στ Παιδίον «ρετς ντ 
μύρου»· κόπο γι τ Θε κα τν δελφό. 

ς εναι φέτος καλλιέργεια τν χριστουγεννιάτικων δένδρων, πως γραψε νας μεγάλος τς Λογοτεχνίας το 20ου αἰῶνα,  εκαιρία χι πλς γι νοσταλγία, λλ γι γνα. γνα γι τ δικαιοσύνη κα τ γκρέμισμα τν μαρτωλν κατεστημένων γύρω μας κα μέσα μας. 

ς μ συνθηκολογομε μ τς δυνάμεις το κακο

ς ναγνωρίσουμε σ κάθε νθρωπο δίπλα μας, 
στν πεινασμένο, στν ξένο, στν φυλακισμένο,  
στν ρρωστο, τν λάχιστο δελφ το Χριστο.  

ς ναγνωρίσουμε πσης γύρω μας τν
μορφι το κόσμου, φανερ κα κρυμμένη. 

ς εναι φέτος τ Χριστούγεννα εκαιρία ληθινς Λατρείας. 

ς μ παραμείνει τ Σπήλαιο ετελές.

δελφοί μου,
σο παράλογο εναι τ κακό, τόσο
διανόητα τ Χριστούγεννα χωρς Χριστό. 

Εχομαι σ λους ληθιν κα ελογημένα Χριστούγεννα!

Χριστς γεννται δοξάσατε λοιπόν,
«Θες τ τεχθν δ μήτηρ παρθένος,
τί μεζον λλο καινν εδεν κτίσις;»

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ Β΄

Δεν υπάρχουν σχόλια: