13 Αυγούστου, 2019

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 2014 ΦΟΡΟΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ


Σε ευρείες διασταυρώσεις, από το 2014 και μετά, στοιχείων που περιλαμβάνονται στις καταστάσεις πελατών-προμηθευτών με όλα τα δεδομένα από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ προχωρά η ΑΑΔΕ.

Ήδη, τα πρώτα αποτελέσματα του 2014 μπαίνουν στο σύστημα ηλεκτρονικών διασταυρώσεων και αναρτώνται στο πληροφοριακό σύστημα Elenxis, αφού κατηγοριοποιηθούν ως προς το βαθμό ενδιαφέροντος αναφορικά με τις ενδείξεις φοροδιαφυγής.

Στη συνέχεια, ενημερώνονται οι ελεγκτές για τους νέους στόχους ως προς την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Η σχετική απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Αρχής και αναμένεται να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη απόφαση:

ΣΚΟΠΟΣ: Στρατηγικός στόχος της ΑΑΔΕ είναι, μεταξύ άλλων, η αξιοποίηση όλων των υφιστάμενων στη Φορολογική Διοίκηση πληροφοριών. Στο πλαίσιο υλοποίησης αυτού του στόχου, διενεργείται για πρώτη φορά συνδυαστική διασταύρωση.

Δεδομένων των καταστάσεων φορολογικών στοιχείων, προμηθευτών και πελατών, με αντίστοιχα δεδομένα υποβληθέντων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ για τα φορολογικά έτη 2014 και εφεξής. Εν όψει των ανωτέρω και με γνώμονα την ενίσχυση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των ελεγκτικών υπηρεσιών.

Σε σχέση με τον μέχρι σήμερα βαθμό επίτευξης των στόχων, αναρτώνται προς αξιολόγηση κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των παραγράφων 4 και 6 της ως άνω σχετικής απόφασης του διοικητή της ΑΑΔΕ, στην εφαρμογή DiscovererViewerτου ΟΠΣ Elenxis, υποθέσεις που αρχικά αφορούν στο φορολογικό έτος 2014, οι οποίες προέκυψαν κατόπιν επεξεργασίας των ως άνω καταστάσεων φορολογικών στοιχείων κατά τα προεκτεθέντα.

ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ:Για τον εντοπισμό και τον έλεγχο κατηγοριών φορολογούμενων με χαμηλό ποσοστό συμμόρφωσης, με απώτερο στόχο την αποκάλυψη αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης και, κατ' επέκταση, τη διασφάλιση των δημοσίων εσόδων.

Διενεργήθηκε διασταύρωση των καταστάσεων φορολογικών στοιχείων που υποβλήθηκαν για το φορολογικό έτος 2014, από φυσικά και νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, που υπάγονται στις διατάξεις των παραγράφων 3και 4 του άρθρου 14του Ν.4174/2013(Α ́ 170), όπως ισχύει.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ΣΤΟ ΟΠΣ ELENXIS: Αναρτώνται σε αναφορά στην εφαρμογή DiscovererViewer του ΟΠΣ Elenxis υποθέσεις, ανά Ελεγκτική Υπηρεσία, σε φθίνουσα σειρά ταξινόμησης κατ' απόλυτες τιμές. 

Με βάση την αξία των αποκλίσεων που εντοπίστηκαν (από την υψηλότερη προς την χαμηλότερη) για το φορολογικό έτος 2014, στην ενότητα:

«ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: 
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ», στο βιβλίο εργασίας «08.1 ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ», αρχείο με τίτλο «ΜΥΦ-ΦΠΑ- ΔΦΕ_2014».

Η τεκμηρίωση, η τεχνική προσέγγιση και επεξηγήσεις επί των αναρτώμενων πληροφοριών, παρέχονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ της παρούσας, το οποίο δεν δημοσιοποιείται.

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ: 
Οι προϊστάμενοι των ελεγκτικών υπηρεσιών ανακτούν το αρχείο της προηγούμενης ενότητας και αξιολογούν, τα στοιχεία και τις πληροφορίες που εμπεριέχονται σε αυτό, ως ακολούθως:

Συσχετίζουν τις υποθέσεις αυτές με τις προτεραιοποιημένες υποθέσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, προκειμένου να ληφθούν υπόψη κατά τη διενέργεια του ελέγχου οι επιπλέον πληροφορίες που παρέχονται, αναφορικά με ασυμφωνίες και αποκλίσεις που εντοπίστηκαν αξιοποιώντας τις καταστάσεις φορολογικών στοιχείων προμηθευτών και πελατών και τις υποβληθείσες δηλώσεις Φορολογίας Εισοδήματος και ΦΠΑ

2. Αξιολογούν τις αναρτώμενες υποθέσεις σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 4 και 6 της με αριθ. ΔΕΛ Β 1190548 ΕΞ 2018/24-12-2018 (Β ́6211) απόφασης του διοικητή της ΑΑΔΕ, όπως ισχύει, και δύναται να επιλέγουν εξ αυτών προς έλεγχο, συνεκτιμώντας το στάδιο εξέλιξης των υφιστάμενων υποθέσεων, τη δυνατότητα αντικατάστασής τους, τις παρεχόμενες με την παρούσα πληροφορίες και τον βαθμό επίτευξης της τιθέμενης στοχοθεσίας.

3.Δημιουργούν υπόθεση στο ΟΠΣ Elenxis για τις επιλεγμένες υποθέσεις και εκδίδουν εντολές ελέγχου κατόπιν εγκρίσεως από την κεντρική υπηρεσία. 

Οι υποθέσεις αυτές δημιουργούνται στο ΟΠΣ Elenxis με αιτία ελέγχου «Διασταυρώσεις καταστάσεων προμηθευτών πελατών (ΜΥΦ)», αντικείμενο ελέγχου ΕΙΣΟΔΗΜΑ ή/και ΦΠΑ και ελεγχόμενο φορολογικό έτος 2014. 

Περαιτέρω, ανάλογα με τα ευρήματα της αξιολόγησης επί των πραγματικών περιστατικών που διέπουν εκάστη υπόθεση, δύναται να ορίζονται επιπλέον αντικείμενα ελέγχου και ευρύτερο ελεγχόμενο διάστημα.

ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΟΧΩΝ:
Οι υποθέσεις που επιλέγονται προς έλεγχο κατά τα ανωτέρω, προσμετρώνται στην εκπλήρωση των τιθέμενων στόχων του «Επιχειρησιακού Σχεδίου 2019» της ΑΑΔΕ. 

Οι υποθέσεις που διαλαμβάνονται στην παρούσα διέπονται από τα οριζόμενα στην αριθ. ΔΕΛ Β 1190548 ΕΞ 2018/24-12-2018(Β ́6211) απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και στην αριθ. ΔΕΛ Α 119828 ΕΞ 2019 ΕΜΠ/2-4-2018 εγκύκλιο οδηγιών».

Γ. Κύρτσος: Υπάρχει καλή διάθεση στις Βρυξέλλες, 
αλλά μη μείνουμε πίσω στα φορολογικά έσοδα

«Η καλή πολιτική διάθεση υπάρχει -υπήρχε και τώρα έχει ενισχυθεί- αλλά υπάρχουν και κριτήρια στα οποία πρέπει να είμαστε προσεκτικοί», δήλωσε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Γιώργος Κύρτσος στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» σχετικά με το κλίμα που επικρατεί στις Βρυξέλλες για την ελληνική κυβέρνηση και την πορεία της ελληνικής οικονομίας.

«Υπάρχει πολιτική διάθεση, υπάρχουν και οι κανόνες. Αυτό που επισημαίνω εγώ -το λάθος που δεν πρέπει να κάνουμε και ελπίζω να μην το κάνουμε- είναι να μη μείνουμε πίσω στα φορολογικά έσοδα», τόνισε ο ευρωβουλευτής και εξήγησε: «Είδα ότι τον Ιούνιο που ήταν προεκλογικός είχαμε μια "τρύπα" 600 εκατ. κάτω από τους στόχους.

Εάν επαναληφθεί αυτή η "τρύπα" τον Ιούλιο που περιμένω να δω τα στοιχεία και αν τον Αύγουστο είναι όλοι χαλαροί -κι επειδή βλέπω και ότι στα τουριστικά μέρη πολλοί δεν κόβουν αποδείξεις- η καλή διάθεση θα χαθεί, εάν υπάρξει μια σοβαρή "τρύπα" στα φορολογικά έσοδα, τα οποία είναι το βασικό κριτήριο αξιοπιστίας μιας χώρας προς τους Ευρωπαίους εταίρους και φυσικά προς τους πιστωτές της».

Παρατήρησε, δε, ότι «υπάρχουν και εκκρεμότητες, όπως είναι το σκληρό Brexit, που μάλλον θα πραγματοποιηθεί, αλλά θα δούμε μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, υπάρχει η ιταλική κρίση που μας έρχεται, υπάρχει και μια τάση να πέφτει ο ρυθμός ανάπτυξης στην ευρωζώνη και ιδιαίτερα στη Γερμανία, που έχει πρόβλημα και στις εξαγωγές της λόγω του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να μας κάνουν προσεκτικούς».

Κληθείς να σχολιάσει την αντιπαράθεση κυβέρνησης- ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων ο κ. Κύρτσος ανέφερε:«Έχω εντυπωσιαστεί από το γεγονός ότι σε όλες τις αναφορές οι ευρωπαϊκοί θεσμοί θεωρούν την Ελλάδα από τους πρωταγωνιστές στην απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, με βάση τους κανόνες δηλαδή, άρα από αυτή την πλευρά η προηγούμενη κυβέρνηση τα πήγε καλά.

Το πρόβλημα είναι ότι πολλά από αυτά τα κονδύλια ουσιαστικά αδρανοποιούνται στην Ελλάδα. Δηλαδή μπορεί να είναι κονδύλια, τα οποία πηγαίνουν σε funds, τα οποία όμως πρέπει να διατεθούν στην οικονομία. Όμως, τα ευρωπαϊκά κονδύλια, δεν καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες.

Δηλαδή θα πρέπει να έχεις ένα ποσοστό ευρωπαϊκών κονδυλίων --το οποίο ορίζεται ανάλογα με το είδος των κονδυλίων, θα πρέπει να έχεις τραπεζική χρηματοδότηση, αλλά μπορεί για παράδειγμα πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μην μπορούν να έχουν τραπεζική χρηματοδότηση με ικανοποιητικούς όρους ή να μην έχουν καθόλου και θα πρέπει να έχεις και ίδια κεφάλαια, που μπορεί να λείπουν και τα ίδια κεφάλαια.

Επομένως, υπάρχει ένα παράδοξο, ενώ οι ευρωπαϊκοί θεσμοί αξιολογούν πολύ θετικά τις επιδόσεις της προηγούμενης κυβέρνησης στην απορρόφηση των κονδυλίων, πολλά από αυτά τα κονδύλια δεν περνάνε στην πραγματική οικονομία για να δούμε ανάπτυξη και επενδύσεις».

Ερωτηθείς σχετικά με τις διατάξεις της εργασιακής νομοθεσίας που καταργήθηκαν με τροπολογία του υπουργείου Εργασίας, η οποία ψηφίστηκε μαζί με το διυπουργικό νομοσχέδιο, ο κ. Κύρτσος επισήμανε: 

«Τις είδα πολύ θετικά, γιατί επειδή είμαι στην Επιτροπή Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε όλες τις χώρες είναι βασικός κανόνας ότι όσοι θέλουν να υπάρχουν προσλήψεις δεν πρέπει να κάνουν σύνθετη την υπόθεση των απολύσεων.

Με τις αλλαγές που έκανε η κυβέρνηση Τσίπρα τον Μάιο, δηλαδή όλη την τετραετία ΣΥΡΙΖΑ είχαμε ένα διαφορετικό καθεστώς, το άλλαξε, το έκανε πολύ πιο μπερδεμένο, άρα θα δημιουργούσε προβλήματα στην επόμενη κυβέρνηση και αυτό που έκανε η επόμενη κυβέρνηση, δηλαδή η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ήταν ότι μόλις ήλθε ακύρωσε τις αλλαγές του Μαΐου,.

Οι οποίες ουσιαστικά ποτέ δεν εφαρμόστηκαν, άρα πηγαίνουμε σε γενικές γραμμές στο προηγούμενο καθεστώς. Δεν είναι βέβαια ιδανική η εικόνα γιατί έχουμε πάνω από το 50% των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται να είναι μερικής απασχόλησης.

Να δούμε τι ακριβώς θα κάνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη πρώτον για να ανεβάσει τις αποδοχές των εργαζομένων, ανεβάζοντας και τις επιδόσεις της οικονομίας και δεύτερον για να δούμε αν θα μπορέσει να ρίξει το ποσοστό αυτών που εργάζονται σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, γιατί με 400 ευρώ μεικτά τον μήνα, είναι φανερό ότι κανείς δεν βγαίνει».

Σε ό,τι αφορά την υπογραφή από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη των διαπιστωτικών πράξεων, με τις οποίες απομακρύνονται η πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού Βασιλική Θάνου και τρία ακόμα στελέχη της Επιτροπής ο ευρωβουλευτής σχολίασε:

«Όταν προωθήθηκε η κ. Θάνου σε αυτή τη θέση, είχε δηλώσει από τότε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ότι είναι πολιτικά απαράδεκτη αυτή η προώθηση και ότι η ΝΔ όταν θα γινόταν κυβέρνηση θα την ακύρωνε.

Δεν είναι κάτι καινούριο. Βέβαια πρέπει να σας πως ότι δημιουργεί κάποια ζητήματα ευρωπαϊκής προσαρμογής, ήδη οι συνάδελφοι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούν να ανεβάσουν το θέμα. 

Επομένως θα πάμε σε μια πολιτική αντιπαράθεση, αν η κ. Θάνου ήταν σύμβολο κομματικών και πολιτικών παρεμβάσεων ή αν είναι σύμβολο θεσμικής ανεξαρτησίας, η οποία υποβαθμίζεται με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Φυσικά η ερμηνεία που εγώ δίνω για την κ. Θάνου είναι γνωστή».

Κληθείς, τέλος, να σχολιάσει την πολιτική αντιπαράθεση γύρω από τον διορισμό της νέας διοίκησης στην ΕΡΤ ο κ. Κύρτσος δήλωσε: «Θεωρώ ότι ο κ. Ζούλας, τον οποίο εκτιμώ ιδιαίτερα ως δημοσιογράφο, θα κάνει πολύ καλή δουλειά, γιατί πρώτον σέβεται το λειτούργημα και δεύτερον σέβεται και τον εαυτό του, δηλαδή δεν είναι ένας άνθρωπος ο οποίος θα δεχθεί να κάνει κομματικές αθλιότητες σαν αυτές που έγιναν επί ΣΥΡΙΖΑ στην ΕΡΤ.

Τώρα αν θα φτάσουν στο επίπεδο να είναι εμπορική η δημόσια τηλεόραση, να είναι ανεξάρτητη, σε στυλ BBC, να μπορεί να σταθεί δηλαδή με τα ρεπορτάζ της ακόμη και κατά της εκάστοτε κυβέρνησης, αυτό είναι πολύ φιλόδοξο, θα το δούμε στην πορεία. Σίγουρα με τον Ζούλα η κατάσταση θα βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν του ΣΥΡΙΖΑ. Εύχομαι τα καλύτερα, θα δούμε όμως».

«Η ΕΡΤ», παρατήρησε ο ευρωβουλευτής, «πρέπει να ανέβει να γίνει πιο εμπορική, να γίνει πιο αντικειμενική, να γίνει ευρύτερης αποδοχής, αλλά έχει και τεράστια διαρθρωτικά προβλήματα, δηλαδή από παλιά έχει κομματικές επιρροές – όχι από ένα κόμμα μόνο- έχει συντεχνία, τα έχει όλα, άρα θα δούμε εάν θα επικρατήσει η προοπτική επί των προβλημάτων».


Δεν υπάρχουν σχόλια: