17 Αυγούστου, 2018

Η ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΙΣΠΗΔΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

 

Όπως πάντα έτσι και τώρα μη σεβόμενος τα ισχύοντα θέσμια ο Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίος απέστειλε δια της πλαγίας οδού Επιστολή–Πρόσκληση στους 36 Μητροπολίτες των «Νέων Χωρών» όπως έπραξε και τον Ιούλιο του 2015 για να παρευρεθούν στη Σύναξη της Ιεραρχίας του Οικουμενικού Θρόνου στο Φανάρι από 1ης έως 3 Σεπτεμβρίου 2018.

Τότε στις 26/8/2015 ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος απέστειλε επιστολή στον κ. Βαρθολομαίο που ήτο γραμμένη σε πολύ ήπιους τόνους όπου μεταξύ άλλων εξέφραζε την απορία του για τους λόγους που δεν ενημερώθηκε ως πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για την πρόθεση πρόσκλησης των Μητροπολιτών των επαρχιών των «Νέων Χωρών» και για τον σκοπό της συμμετοχής τους στη σύναξη της Ιεραρχίας του Οικουμενικού Θρόνου. 

Εξέφραζε επίσης την παράκληση όπως μελλοντικά να υπάρχει στενότερη συνεργασία σε τέτοιου είδους ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος…. 

Ο Αρχιεπίσκοπος πρέπει να υπενθυμίσουμε πως αντιλαμβάνεται πλήρως όλα τα ζητήματα με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπο το Οικουμενικό Πατριαρχείο και πάντοτε εστέκετο αρωγός στην Πρωτόθρονη Εκκλησία της Ορθοδοξίας.

Ήρθε όμως η ώρα πιστεύουμε ταπεινά  ότι ο Μακαριώτατος θα πρέπει να σκληρύνει την στάση του απέναντι στους Φαναριώτες διότι όπως αντιλαμβάνεται κάθε νοήμων άνθρωπος αυτοί εκεί κάτω στο Φανάρι την ευγένεια και τον σεβασμό του Αρχιεπισκόπου προς τον Θεσμό τον εκλαμβάνουν ως αδυναμία του.

Θα ήθελα εδώ να υπενθυμίσω ότι από την Σύναξη του Φαναρίου το 2015 απουσίαζαν οι Μητροπολίται: Θεσσαλονίκης, Λήμνου, Μυτιλήνης και Δρυϊνουπόλεως ο οποίος απέστειλε σκληρότατη επιστολή στον κ. Βαρθολομαίο για τους λόγους της μη συμμετοχής του σε αυτή την Σύναξη.  

Θα πρέπει να καταλάβουν αυτοί οι κύριοι του Φαναρίου πως ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών δεν είναι Έξαρχος του Φαναρίου.

Δεν είναι δυνατόν επί Βαρθολομαίου και οι τρεις Προκαθήμενοι των Αθηνών που εχρημάτισαν επί των ημερών του οι:Σεραφείμ, Χριστόδουλος και Ιερώνυμος να μην εσεβάστηκαν τον Θεσμό του Οικουμενικού Θρόνου και προπάντων ο τελευταίος ο οποίος του επρόσφερε πάντοτε πλούσια και άδολη αγάπη.

Τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει ο κ. Βαρθολομαίος είναι πολλά όπως: Με τον Αμερικής κ. Δημήτριο, με το Άγιον Όρος, με το Πατριαρχείο της Μόσχας και με τους Πατριάρχας που απουσίαζαν από την Σύνοδο του Κολυμπαρίου κ.α.

Τα Περί των «Νέων Χωρών» προβλήματα
Όπως όλοι γνωρίζουμε τα σύνορα της Ελλάδος μεγάλωσαν με τους βαλκανικούς πολέμους και νέες περιοχές προσαρτήθηκαν στο παλιό Ελληνικό κράτος του οποίου τα σύνορα έφταναν μέχρι τον Αμβρακικό κόλπο. 

Οι περιοχές αυτές εκκλησιαστικά ανήκαν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, που αδυνατούσε να τις διοικήσει εξαιτίας του «εμπερίστατου» και των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν στις σχέσεις Ελλάδας -Τουρκίας από τη Μικρασιατική καταστροφή.

Απεφασίσθη λοιπόν να ανατεθεί η διοίκηση και η μέριμνα των επαρχιών αυτών στην από το 1850 αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος. Οι μητροπόλεις αυτές, που ονομάσθηκαν νέες χώρες οι οποίες είναι 36.

Η παραχώρηση των περιοχών αυτών έγινε με μια ανυπόστατη πράξη του Φαναρίου με ημερομηνία 4 Σεπτεμβρίου 1928.(Η Πράξη αυτή δεν έχει καμία σχέση με τους Ιερούς Κανόνες γι΄ αυτό  είναι και ανυπόστατη είναι απλά μια Διοικητική Πράξη).

Είναι αλήθεια ότι η διοίκηση των νέων χωρών εδόθη επιτροπικώς στην Εκκλησία της Ελλάδος. Σύμφωνα με τον Ε΄ όρο του τόμου. Το Πατριαρχείο και στην προκειμένη περίπτωση ο εκπρόσωπός του κ. Βαρθολομαίος, υποστηρίζει λέει κανονικά δικαιώματα του Οικουμενικού θρόνου. Είναι όμως τα πράγματα έτσι;

Δυστυχώς όχι. Και τούτο γιατί η έκρυθμη κατάσταση και τα γεγονότα που επακολούθησαν το 1928 εκ των πραγμάτων οδήγησαν το Πατριαρχείο σε Ομηρία και την Συνοδική Πράξη ανενεργή και άκυρη.

Αυτό άλλωστε είχαν υπόψη τους τα 75 χρόνια και πλέον που μεσολάβησαν όλοι οι προκάτοχοι του κ. Βαρθολομαίου Πατριάρχες και δεν ήγειραν αξιώσεις.

Ποιος από μας παραβλέπει ότι οι εκατοντάδες χιλιάδες Ορθόδοξοι της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου, της Τενέδου και των άλλων περιοχών της Μ. Ασίας αποτελούν παρελθόν.

Ποιος μπορεί να αγνοήσει το γεγονός, πως εκατοντάδες ναοί χρησιμοποιούνται ακόμα και σήμερα ως στάβλοι και άλλοι ιστορικοί ναοί έχουν αφεθεί στην τύχη τους;

Ποιος αγνοεί ότι το Πατριαρχείο βρίσκεται σε ομηρία και είναι αναγκασμένο να δίνει αναφορά στο Νομάρχη Κωνσταντινούπολης;

Ποιος μπορεί να αγνοήσει πως με τις απαγορεύσεις και την ανάμειξη της Τουρκίας στα του Πατριαρχείου αυτό βρίσκεται σε μεγαλύτερο κίνδυνο από το 1928;

Μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός πως για να εκλεγεί κάποιος Πατριάρχης πρέπει να έχει Τούρκικη υπηκοότητα; Από ποιο ποίμνιο θα εκλέγεται σε μερικά χρόνια;

Όλα αυτά πρέπει να μας προβληματίσουν. Πρέπει να βάλουμε το χέρι στην καρδιά και χωρίς μοιρολατρίες και ευχολόγια να δούμε την αλήθεια.

Θα μπορούσαμε να λέγαμε πως ο κ. Βαρθολομαίος είχε δίκιο σε ορισμένα τυπικά πράγματα αν για την εκλογή Πατριάρχη δεν ήταν προϋπόθεση η Τούρκικη υπηκοότητα.

Είναι αλήθεια παράλογο και ξένο προς το Δημοκρατικό πολίτευμα της Εκκλησίας, να εκπροσωπεί εκατομμύρια πιστούς ανά τον κόσμο και αυτοί να μην έχουν το δικαίωμα να γίνουν Πατριάρχες και να αναθέτουν την διοικητική μέριμνα στην υπόδειξη του Νομάρχη Κωνσταντινούπολης.

Αν πραγματικά θέλουμε να δούμε την Εκκλησία  μονιασμένη ας αγωνιστούν οι υπεύθυνοι στους Διεθνείς οργανισμούς να απελευθερωθεί το Πατριαρχείο, από την Ομηρία, να έχουν και οι μητροπολίτες των Νέων Χωρών, της Κρήτης και των άλλων περιοχών που κηδεμονεύονται απ’ αυτό το δικαίωμα εκλογής.

Τότε και μόνο τότε θα μπορεί να αντεπεξέλθει στο ρόλο του, και δίκαια θα εγείρει αξιώσεις. Όσο όμως επικρατεί το υπάρχων καθεστώς δεν έχει δικαίωμα κανένας να παίζει με την εθνική ανεξαρτησία και περηφάνια των Ελλήνων.

Πάντως δεν πρέπει με αντικανονικές κινήσεις να υπονομεύσουμε το Αυτοκέφαλο της Ελλαδικής Εκκλησίας Είναι καιρός να δούμε την αλήθεια κατάματα και να στηρίξουμε τον Άξιο Ηγέτη της Εκκλησίας της Ελλάδος Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμον.

Ο κ. Βαρθολομαίος θα πρέπει πρώτα να λύσει τα του οίκου του και μετά αν τον παίρνει να μπαίνει λάθρα σε ξένα χωράφια όπως έκανε στο Κτήμα Προμπονά. Ήδη η Κυβέρνηση του έδωσε το μάθημά του με τον διορισμό του Νέου Διοικητή του Αγίου Όρους χωρίς καν να τον λάβει υπόψη της.

Πρέπει όμως για να ησυχάσουμε από την Γάγγραινα του Φαναρίου και οι Μητροπολίτες των λεγομένων «Νέων Χωρών» να ζητήσουν από την επερχόμενη Ιεραρχία την παύση της μνημόνευσης του ονόματος κ. Βαρθολομαίου στις Επαρχίες τους και να μείνουν σταθεροί στο «Εν πρώτοις Μνήσθητι Κύριε της Ιεράς ημών Συνόδου».

Διότι τα ονόματα των Πατριαρχών και των Προκαθημένων τα μνημονεύουν αντίστροφα βάσει Διπτύχων κατά την Θεία Λειτουργία οι Πατριάρχαι και οι Προκαθήμενοι.

Επίσης να ζητήσουν από την Κυβέρνηση στην Αναθεώρηση του Συντάγματος την διαγραφή της Πράξεως του 1928 από το άρθρο 3 παράγραφος 1 του Συντάγματος, έτσι ώστε να ησυχάσει μια για πάντα η Εκκλησία της Ελλάδος από την ασφυξία που κατά καιρούς της δημιουργεί η κακία μητριά της Εκκλησίας της Κων/πόλεως.

Τέλος ας αφήσουν οι Μητροπολίτες της Βορείου Ελλάδος τις προσκλήσεις του κ. Βαρθολομαίου στις Μητροπόλεις τους και τις φιέστες προς απόλαυση του Δραγουμάνου.

Ας θυμηθούμε όμως τι έγραφε η Επιστολή της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος για το συγκεκριμένο θέμα προς τη Βουλή των Ελλήνων στις 12/6/1928.

Π.ΒΟΙΩΤΟΣ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ 
ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΝ 12ην ΙΟΥΝΙΟΥ 1928

 Η Επιστολή μεταξύ άλλων αναφέρει:
«....Ο νόμος του 1928 και πολύ περισσότερο η Πατριαρχική Πράξη κα­τά την άποψη των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος «αντίκειται άντικρυς προς το ελληνικό Σύνταγμα και αντιτίθεται προς τε τους ιερούς Κανό­νας και τας ιεράς Παραδόσεις και την διηνεκή πράξιν της Εκκλησίας».

Το σχέδιο του νόμου εί­ναι «καταφώρως αντικανονικόν», διό­τι ρητοί Κανόνες «απαγορεύουσι την σύγχρονον διοίκησιν μίας ή πλειόνων Επαρ­χιών υπό δύο Εκκλησιαστικών Αρχών (35ος Απ. Κανών, 2ος Β' Οικ. Συνό­δου, 9ος Αντιοχείας και 8ος Γ' Οικ. Συ­νόδου) 

Η δε διηνεκής πράξις της Εκκλη­σίας επί είκοσι περίπου αιώνας απαρεγκλίτως ετήρησε και εσεβάσθη την κανονικήν αυτήν τάξιν, άνευ της οποί­ας σύγχυσις και ανωμαλία εξουσιών θα επήρχετο, ήτις θα εσήμαινε αναντιρρήτως την καταστροφήν της Εκκλησίας».

Επίσης για το ότι με βάση το νόμο 3615 «επιτροπικώς» υπάρχει και στην Πράξη του Οικ. Πατριαρχείου-είναι από τα σημεία που συμφωνούν νό­μος και Πράξη ανατίθεται από το Πα­τριαρχείο η διοίκησις των Μητροπό­λεων των «Νέων Χωρών» στην Αυτο­κέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος. 

«Εκτός του ό­τι ουδεμίαν επίσημον γνώ­σιν έχει η ημετέρα Εκκλησία είναι ακατανόητος η αντίληψις ότι δύναται να υπάρξη Επιτροπεία, ήτοι εκχώρησις δικαιωμάτων και πληρεξουσιότητος υ­πό ενός προσώπου εις έ­τερον άνευ τηςσυγκαταθέσεως του ετέρου, απα­ξιωμένου και ερωτήσεως καν περί τούτου».Επίσης τονίζεται στην Επιστολή:

«Όχι μόνον επιτροπικώς δεν α­νατίθεται η Διοίκησις των Νέων Χωρών εις την ημετέραν Εκκλησίαν, εφό­σον σχετική συγκατάθεσις αυτής προς τούτο δεν υπάρχει, αλλά τουναντίον δημιουργείται εν τη Διοικήσει της η­μετέρας Εκκλησίας προνομιακή μεταχείρισις Αρχιερέων μη ανηκόντων εις αυτήν και υπεισάγεται λεληθότως μι­κρόν κατά μικρόν μεταβίβασις της ε­ξουσίας της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος εις το Οικουμενικόν Πατριαρχείον και αίρεται πραγματικώς και ανατρέπεται άρδην το Αυτοκέφαλον της Εκκλησίας της Ελλάδος...

Η εφαρμογή του νόμου 3615, θα εσήμαινε την έναρξιν πλήρους συγχύσεως και αναρχίας... και θα επέφερεν θανάσιμον πλήγμα κατά της υποστάσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος». 

Ο τελικός χαρακτηρισμός που δίδεται για το σχέδιο νόμου είναι ότι αν ψηφιστεί θα είναι «νόμος καταστρεπτικός για την υπόσταση της Εκκλησίας της Ελλάδος».

Ο Αθηνών Χρυσόστομος
Κεφαλληνίας Δαμασκηνός
Μαντινείας και Κυνουρίας Γερμανός
Πατρών Αντώνιος
Σύρου, Τήνου και Άνδρου Αθανάσιος
Μονεμβασίας και Λακεδαίμονος Γερμανός
Δημητριάδος Γερμανός
Θήρας Αγαθάγγελος
Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Τιμόθεος
Ναυπακτίας και Ευρυτανίας Αμβρόσιος
Άρτης Σπυρίδων
Φθιώτιδος Ιάκωβος
Τρίκκης και Σταγών Πολύκαρπος
Οιτύλου και Γυθείου Διονύσιος
Αργολίδος Ιερόθεος
Χαλκίδος Γρηγόριος
Καρυστίας Παντελεήμων
Θηβών και Λεβαδείας Συνέσιος


Δεν υπάρχουν σχόλια: