20 Ιανουαρίου, 2018

ΜΕΤΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΠΡΩΤΑ Ο ΑΛΥΤΡΩΤΙΣΜΟΣ

 

Η διπλωματική παγίδα:Θα αναρωτηθεί κανείς γιατί το κράτος των Σκοπίων, ένα κράτος 2 εκατομμυρίων, που σε μεγάλο βαθμό επιβιώνει λόγω των οικονομικών του σχέσεων με την Ελλάδα.

Όμως έχει καταφέρει να προωθήσει σε μεγάλο βαθμό στην διεθνή κοινότητα τις παράλογες αξιώσεις του, πείθοντας πάνω από 130 χώρες να το αποκαλούν ως «Μακεδονία» – κι αυτό παρά τις αντιδράσεις της Ελλάδας.

Το ερώτημα έχει πολλές απαντήσεις, ιδίως, το ότι το κρατίδιο αυτό δεν είναι μόνο του, αλλά συνεπικουρείται καθοριστικά από μια πλειάδα εξωτερικών παραγόντων που πριμοδοτούν τους μικροεπεκτατισμούς μέσα στα Βαλκάνια στο πλαίσιο της τακτικής του διαίρει και βασίλευε: 

Οι ΗΠΑ και η ΕΕ, το κατεστημένο της παγκοσμιοποίησης  (λέγε με Ίδρυμα για την Ανοιχτή Κοινωνία του Τζ. Σόρος), αλλά και η νεο-οθωμανική Τουρκία προωθούν το σενάριο της πολυδιάσπασης των Βαλκανίων, καθώς έτσι πετυχαίνουν να διευρύνουν τις σφαίρες επιρροής τους προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα στα σενάρια αυτοκρατορικής διακυβέρνησης που υφαίνουν για τον 21 ο αιώνα.

Ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό: Με την αποφασιστική συνδρομή όλων των προηγουμένων, η πλευρά της γείτονος ύφαινε μια πολύ αποτελεσματική παγίδα για την Ελλάδα δημιουργώντας μια κατάσταση που στην διεθνή διπλωματική γλώσσα ονομάζεται «lose-lose», δηλαδή, ήττας σε οποιαδήποτε έκβαση του διπλωματικού μπρα ντε φερ: 

Τούτο το πέτυχε καθώς κατάφερε να εγκλωβίσει την χώρα μας ώστε να εστιάσει αποκλειστικά στο ζήτημα της ονομασίας, θέτοντας σε δεύτερη μοίρα ένα πολύ ευρύτερο ζήτημα που κρυβόταν από πίσω της – εκείνο του αλυτρωτισμού, της κατασκευής μιας ψευδομακεδονικής ταυτότητας που διεκδικεί την ιστορία, τον πολιτισμό, και κατά συνέπεια τα εδάφη της χώρας μας.

Με αυτόν τον τρόπο οι γείτονες εξασφάλιζαν σχεδόν πάντοτε διπλωματικές νίκες κάθε φορά που το ζήτημα αναζωπυρώνονταν: Χρησιμοποιούσαν τις διαπραγματεύσεις για να προωθήσουν το κρατικά κατασκευασμένο τους εθνικό αφήγημα σε όλη την διεθνή κοινότητα, κέρδιζαν στα σημεία κάθε φορά που υποχωρούσε η ελληνική πλευρά (όπως στην αποδοχή της προσωρινής ονομασίας ΠΓΔΜ δίχως την θέσπιση ειδικών όρων που θα ήραν τις παράλογες διεκδικήσεις τους). 

Από την άλλη, όταν εμείς στυλώναμε τα πόδια μπροστά στις παράλογες αξιώσεις τους, κατάφερναν να μας παρουσιάζουν στην διεθνή κοινότητα ως «αδιάλλακτους», καθώς τάχα αρνούμαστε το αγνό και άδολο δικαίωμα του «αυτοπροσδιορισμού» (sic!) σε μια γειτονική μας χώρα. Κι αυτό γιατί οι ίδιοι αποσυνδέσαμε το όνομα από το αλυτρωτικό του βάθος.

Δυστυχώς, κοινή γνώμη, κόμματα και κυβερνήσεις έπεσαν σε αυτήν την παγίδα με τα γνωστά σε όλους μας αποτελέσματα για την έκβαση του ζητήματος. Η μοναδική εξαίρεση που στέκει σε αυτόν τον κανόνα, τον επιβεβαιώνει πανηγυρικά. 

Όταν η κυβέρνηση Καραμανλή τον Απρίλιο του 2008 στο Βουκουρέστι, πέτυχε να παγώσει την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, με την συναίνεση των υπολοίπων χωρών-μελών του, έκανε ακριβώς αυτό που συζητάμε: 

Έθεσε πρώτο το ζήτημα του αλυτρωτισμού, προτάσσοντας την αυτονόητη θέση ότι κάθε συμφωνία με μια χώρα που διεκδικεί ρητώς εδάφη της είναι αδιανόητη, καθώς συνιστά σαφής αναγνώριση των διεκδικήσεών της.

Παράλληλα αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο διαπραγματεύσεων και συμφωνίας σε μια σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό έναντι όλων, εφόσον υπήρχε έμπρακτη εγκατάλειψη του αλυτρωτισμού από την γειτονική χώρα, δηλαδή αναθεώρηση του Συντάγματος, αλλαγή της ιθαγένειας και των σχολικών βιβλίων. 

Τότε και μόνο τότε, εξάλλου, όταν δεν υπάρχουν επεκτατικές νύξεις και υπονοούμενα, ένας γεωγραφικός προσδιορισμός μπορεί να λειτουργήσει και να χρησιμοποιηθεί ως τέτοιος απ’ όλους.

Σήμερα, δυστυχώς, συμβαίνει το αντίθετο. Η ελληνική πλευρά πιεζόμενη από τις ΗΠΑ (που ας μην ξεχνάμε ότι αντιτάχθηκε στις θέσεις της χώρας μας το 2008), οι οποίες επιθυμούν να εντάξουν την ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ.

Για να αντιμετωπίσουν τη Ρωσία και να μη επιτρέψουν στη  Σερβία να ταυτιστεί με αυτήν (τη Ρωσία)  σέρνεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, ξεκινώντας από τις κόκκινες γραμμές του 2008, και όχι καταλήγοντας σε αυτές. 

Δίχως να θέτει ζήτημα αλυτρωτισμού, καθώς κατά τις δηλώσεις Τσίπρα οι δύο χώρες καλούνται πλέον να… μοιραστούν την κληρονομιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου, καλείται να συνομιλήσει σ’ ένα διπλωματικό κλίμα όπου εύκολα o γεωγραφικός προσδιορισμός μπορεί να γίνει οτιδήποτε άλλο (π.χ. «Νέα Μακεδονία»), αφού το «Μακεδονία» δεν νοείται ούτε από την ΠΓΔΜ, ούτε από τον Νίμιτς, ούτε από την… Ελλάδα ως γεωγραφικός όρος!

Κάπως έτσι, το Μακεδονικό ζήτημα απειλεί να εξελιχθεί σ’ ένα μεγάλο, και αυτή τη φορά οριστικότερο, Βατερλό για την Ελλάδα.

Τα υγιή αντανακλαστικά της κοινωνίας 
και η πολιτική παρακμή της χώρας

Ευτυχώς, απέναντι σε αυτήν την πολιτική κατάσταση, πρωτίστως οι Μακεδόνες, κι έπειτα οι υπόλοιποι Έλληνες απέδειξαν ότι διαθέτουν ακόμα υγιή αντιστασιακά αντανακλαστικά: 

Με την ανακοίνωση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων στο δοσμένο κλίμα και γεωπολιτικό πλαίσιο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πήραν φωτιά, ενώ ένα κάλεσμα σε συλλαλητήριο (21 Ιανουαρίου) που προήλθε από μια μικρή ομάδα των περιχώρων της Θεσσαλονίκης.

Όπου μεταβλήθηκε σε πανεθνική κινητοποίηση στην οποία ανταποκρίνεται ένα τεράστιο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, πέρα από κομματικές ταυτότητες και ιδεολογικούς διαχωρισμούς. Απέναντι στην λαϊκή βούληση, όμως, ορθώνεται το σάπιο πολιτικό σύστημα, με όλες τις παθογένειες που σφραγίζουν την πολιτική ζωή του τόπου:

Ο κυρίαρχος στο Σύστημα εθνομηδενισμός που κατασυκοφαντεί ως «εθνικισμό» κάθε έκφραση άμυνας και υπεράσπισης των εθνικών μας αυτονοήτων έναντι της γειτονικής επιθετικότητας, που είναι τέτοια έστω κι αν παραμένει σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο. 

Που κινείται σε μια συμμαχία νεοφιλελεύθερων (λέγε με Μπουτάρη), της λεγόμενης «νατοϊκής αριστερά» και των αντίστοιχων νατοϊκών του αντιεξουσιαστικού χώρου, και ουσιαστικά προβάλει μια ψευδοδιεθνιστική θέση… ταύτισης με τις πιο ακραίες μορφές του γειτονικού σωβινισμού. 

Επί της ουσίας, αυτή η μερίδα, μειοψηφική αριθμητικά αλλά πολύ κοντά στα κέντρα εξουσίας, με σεβαστή απήχηση στους πλούσιους και στους μορφωμένους, ώστε έτσι να έχει πολλαπλασιασμένη την επιδραστικότητά της.

Όπου ταυτίζει τον προοδευτισμό με τον μισελληνισμό, προωθεί εξ αντανακλάσεως την πατριδοκαπηλία, δημιουργώντας έτσι μεθοδικά τις προϋποθέσεις ώστε να μην βρουν υγιή έκφραση τα πατριωτικά αντανακλαστικά των Ελλήνων.

Με αυτόν τον τρόπο εξουδετερώνεται η πραγματική πολιτική ισχύ της πατριωτικής διαμαρτυρίας, η οποία διατηρεί την κρίσιμη μάζα ώστε να αμφισβητήσει ανοιχτά και έμπρακτα το ελληνικό εθνομηδενιστικό κατεστημένο.

Δεν έχει όμως σοβαρή πολιτική έκφραση, καθώς η δημαγωγία της πατριδοκαπηλίας είναι «εσωτερικής κατανάλωσης» και στοχεύει αποκλειστικά στην ανασύσταση της αναχρονιστικής μετεμφυλιακής εθνικοφροσύνης.

Με λίγα λόγια αυτοί που πουλάν την πατρίδα μας, επιθυμούν να έχουν απέναντί τους μόνον εκείνους που πουλάνε «πατρίδα», αλα Καμμένο και άλλους ομοίους του, – για να θυμηθούμε και την έκφραση του αείμνηστου Νεοκλή Σαρρή. 

Έτσι αποτρέπεται η μετεξέλιξη της διαμαρτυρίας σε πολιτική πρόταση, και το χάσμα μεταξύ κοινωνίας και πολιτικού κόσμου διευρύνεται αποφασιστικά. Αυτός ο βολικός καταμερισμός, που λειτουργεί εξόχως καταστροφικά για την χώρα μας από την δεκαετία του 1990 κι έπειτα πρέπει να τελειώνει εδώ και τώρα.

Ποιά πολιτική όμως μπορεί να μας βγάλει από αυτό το τέλμα;

Μια Πατριωτική Στρατηγική
Δυο είναι οι καθοριστικοί παράγοντες που διαμορφώνουν τους όρους μιας εθνικής στρατηγικής για το Μακεδονικό.

Πρώτον,υπάρχει επιτακτική ανάγκη να καμφθεί ο αλυτρωτισμός των γειτόνων, ο οποίος αποτελεί τον κύριο λόγο για τον οποίον το ζήτημα διαιωνίζεται και αποτρέπεται οποιαδήποτε κοινά αποδεκτή λύση.

Δεύτερον,το ζήτημα πρέπει να κλείσει γρήγορα, γιατί η διαιώνισή του συντείνει στην βαλκανική πολυδιάσπαση, και κυρίως αποτρέπει οποιαδήποτε σλαβοελληνική συνεννόηση προς ανάσχεση της νεο-οθωμανικής επικράτησης στα Βαλκάνια, μέσω του λεγόμενου «μουσουλμανικού τόξου». 

Η τουρκική πολιτική, μάστορας η ίδια του επεκτατισμού, ρητώς ενισχύει ταυτόχρονα τους Αλβανούς και τους Σλάβους Μακεδονιστές των Σκοπίων, διότι επιθυμεί αφενός να προωθήσει τον οριζόντιο μουσουλμανικό άξονα, και αφετέρου να διχάσει Σλάβους και Έλληνες.

Η ελληνική διπλωματία, λοιπόν, καλείται να αναποδογυρίσει τις προτεραιότητες για την επίλυση του ζητήματος: Πρώτα ο αλυτρωτισμός, μετά η ονομασία. 

Η πρόοδος στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μπορεί να καθορίζεται από την σταδιακή υλοποίηση Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης: Καθώς η πλευρά της ΠΓΔΜ θα αποδεικνύει εμπράκτως την βούλησή της για την αλλαγή του Συντάγματος, της Ιθαγένειας, και των σχολικών βιβλίων.

Η ελληνική πλευρά μπορεί να προχωρήσει σε οικονομικές και πολιτικές ανταποδώσεις: Χορήγηση στάτους χώρας της Ε.Ε. στις διακρατικές της σχέσεις, έξοδο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, πύκνωσης στις μορφές οικονομικής συνεργασίας, προώθηση της υποψηφιότητας της χώρας στους διεθνείς οργανισμούς.

Μόνον η οριστική εγκατάλειψη του αλυτρωτισμού – δηλαδή την επίσημη παραδοχή του γειτονικού κράτους στο Σύνταγμά του ότι αποτελείται από μια σλαβική πλειοψηφία, και μια αλβανική μειονότητα – μπορεί να επιτρέψει στο να συναινέσει η ελληνική πλευρά στην χρήση σύνθετης ονομασίας, με τον όρο «Μακεδονία» να έχει γεωγραφικό νόημα και προσδιορισμό. 

Αλλά αυτό θα συμβεί στο τέλος, και όχι στην έναρξη των συνομιλιών, όπως συμβαίνει τώρα, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις της διαρκούς ελληνικής υποχωρητικότητας.

Απέναντι στην ύβρη των Σκοπίων αξίζει να θυμηθούμε τον δικό μας, Μακεδόνα Αριστοτέλη, τον μεγαλύτερο φιλόσοφο της αρχαιότητας. Κάθε σχέση ανταγωνισμού διατηρεί και την άλλη της όψη, μπορεί να μεταμορφωθεί σε σχέση συνεργασίας.

Φυσικά, δεν είναι ο Μέγας Αλέξανδρος η φιγούρα εκείνη που θα ενώσει τους Έλληνες, το ιστορικότερο έθνος της Μακεδονίας, με τους Σλάβους, οι οποίοι ήρθαν στην περιοχή μετά τον 7ο-8ο αι. μ.Χ.

Είναι όμως ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος, η Βαλκανική Βυζαντινή Κοινοπολιτεία, η κοινή μας εμπειρία ως υπόδουλων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, το όραμα του Ρήγα και τα σχέδια για κοινές επαναστάσεις εναντίον της, η κληρονομιά των πρώτων Βαλκανικών πολέμων. 

Και ακόμα, οι κοινές παραδόσεις, τα τραγούδια μας, η συναντίληψη και οι ίδιες νοοτροπίες που διαμορφώθηκαν από την μακραίωνη συνύπαρξή μας. Αυτή είναι η θετική βάση στην οποία μπορούμε να χτίσουμε κάτι, και όχι ο μισελληνικός εθνομηδενισμός του Συστήματος.

Κυρίως, όμως, τα αδήριτα γεωπολιτικά δεδομένα των Βαλκανίων, που θέλουν την Τουρκία να επανέρχεται δριμύτατη μέσω της νεο-οθωμανικής της επέκτασης.  Τα τελευταία διαμορφώνουν κοινή –και δεινή– μοίρα για τους Έλληνες και τους Σλάβους στον 21ο αιώνα. 

Έτσι, οι γείτονές μας, είτε θα κατανοήσουν πως πρέπει να αφήσουν τους χαζοεθνικισμούς και τις ψευτομακεδονίες για να συνεργαστούμε, είτε θα τελειώσουν μέσα σε είκοσι χρόνια, από την δημογραφική έκρηξη και την επιθετικότητα της Μεγάλης Αλβανίας, όπως εξάλλου κι εμείς σε σχέση με την Τουρκία.

Ειδικότερα εμείς οι Έλληνες, είτε θα καταφέρουμε να διαβούμε τις συμπληγάδες την τελευταία στιγμή πριν μας συντρίψουν, καταφέρνοντας να παραμείνουμε ελεύθεροι στα χρόνια που έρχονται, είτε θα χάσουμε, μάλλον οριστικά, την «πολυτέλεια» να διαθέτουμε ένα κράτος ελεύθερο και αυτοδιάθετο.

Όσο για τους κυβερνώντες, ας έχουν ένα πράγμα καλά στο μυαλό τους: Η εθνική μας αξιοπρέπεια, η ταυτότητα και η ιστορία μας δεν ξεπουλιέται τόσο εύκολα όσο ξεπούλησαν την υπόθεση της οικονομίας μας, και της ελευθερίας του ελληνικού λαού να την καθορίζει. 

Μπορεί να μην τα καταφέρνουμε τόσο καλά εκεί όπου τα υπόλοιπα εθνικά κράτη διέπρεψαν, ωστόσο, ένα είναι βέβαιο από την ιστορική μας πορεία: Όποιος παίζει με το πατριωτικό αίσθημα του ελληνικού λαού καίγεται.

Το θέμα με την ονομασία των «Σκοπίων», που ανέκυψε για πολλοστή φορά, είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα συμφέροντα της Υπερεθνικής Ελίτ (Υ/Ε) σήμερα στα Βαλκάνια. 

Ο στόχος της είναι το κρατίδιο των «Σκοπίων» να αποτελέσει και αυτό μέλος του ΝΑΤΟ (αργότερα και της ΕΕ), σε μια διαδικασία απομόνωσης της Ρωσίας και ανάσχεσης της επιρροής της σε όλες τις Βαλκανικές χώρες. 

Δεν είναι βέβαια τυχαίο ότι σε αυτές τις χώρες (Βουλγαρία, Σερβία κλπ) έχουν ήδη «εκλεγεί» πολιτικές ηγεσίες και κόμματα τύπου ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή απατεώνες της «Αριστεράς» που στη πραγματικότητα  είναι τυφλά όργανα της Υπερεθνικής Ελίτ (Υ/Ε)!

Η ονομασία του κράτους αυτού λοιπόν, δεν έπεσε ξαφνικά «απ’ τον ουρανό» ούτε και είναι αποτέλεσμα των «επεκτατικών βλέψεών» του, που ούτε τις προϋποθέσεις έχει για να υποστηρίξει κάτι τέτοιο (στρατιωτική υποδομή) και ούτε υπάρχουν επεκτατικές βλέψεις κατά της Ελλάδας από τα λαϊκά στρώματα του κρατιδίου αυτού.

Πέρα βέβαια από μειονοτικές υπέρ-εθνικιστικές φωνές που υφίστανται σε κάθε έθνος-κράτος, που από μόνες τους όμως δεν μπορούν να παίξουν κανένα ρόλο αν δεν αξιοποιηθούν ανάλογα από τους μηχανισμούς της Υπερεθνικής Ελίτ.

Για μια ακόμη φορά όμως το θέμα της ονομασίας του γείτονος κρατιδίου, έγινε αφορμή να αναδειχθεί στην Ελλάδα ένας κούφιος «πατριωτικός» λόγος που ουσιαστικά λειτουργεί υπέρ των μηχανισμών της παγκοσμιοποίησης που παραγνωρίζει βολικά την ιστορία των Βαλκανίων αλλά, ακόμη σημαντικότερο, ξεκόβει το θέμα της ονομασίας από τα σχέδια που εφαρμόζει η Υ/Ε στην περιοχή. 

Αυτός ο συστημικός «πατριωτικός» λόγος – μαζί βέβαια με την παγκοσμιοποιητική «Αριστερά» – αναδεικνύεται κάθε φορά που ανακύπτει θέμα εθνικής σημασίας, όπως γίνεται με την Κύπρο, την Τουρκία, την Αλβανία ή τα «Σκόπια» και αυτό έχει βέβαια τον σκοπό του, αφού έτσι επιτυγχάνεται το «διαίρει και βασίλευε» που οι λαοί των Βαλκανίων – και όχι μόνο – έχουν πληρώσει με το αίμα τους και τον ξεριζωμό τους.

Πέρα λοιπόν από τις γνωστές συστημικές ψεύτο-πατριωτικές κορώνες για τα θέματα αυτά, προϋπόθεση μιας πραγματικής πατριωτικής προσέγγισης είναι να αντιληφθούμε ότι η κοινωνική πάλη σήμερα είναι μεταξύ, από τη μια μεριά, των λαών που αγωνίζονται άμεσα ή έμμεσα για την οικονομική και εθνική τους κυριαρχία απέναντι στην νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση και, από την άλλη, την Υ/Ε που παλεύει για την πλήρη ενσωμάτωση κάθε χώρας στη Νέα Διεθνή Τάξη (ΝΔΤ).

Έχουμε επανειλημμένα υποστηρίξει ότι η δυσαρέσκεια και η εχθρότητα των λαϊκών στρωμάτων διεθνώς απέναντι στη ΝΔΤ είναι αυτή που αναδεικνύει πολιτικές δυνάμεις σε κάθε χώρα που αντιτίθενται – στον ένα ή στον άλλο βαθμό – στα συμφέροντα της ΝΔΤ. 

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τις δυνάμεις αυτές τις οποίες τα ΜΜΕ της Υ/Ε μαζί με την «αριστερά» της εξαπτέρυγα (πχ Γκάρντιαν και κατά τόπους κακές απομιμήσεις τύπου Εφημερίδας των Συντακτών) και τα αντίστοιχα  πολιτικά παραρτήματα (πχ ΚΕΕΡΦΑ κλπ) αποκαλούν «ακροδεξιούς», «φασίστες», ρατσιστές  κλπ, ακολουθώντας πιστά τις εντολές των ευεργετών τους τύπου Σόρος…

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο έντονης αμφισβήτησης της ΝΔΤ που διαχειρίζεται τη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση, υπάρχει και η αντίστοιχη έντονη προσπάθεια της Υ/Ε για απομόνωση του ισχυρότερου κράτους σήμερα που έχει υψηλό βαθμό οικονομικής και εθνικής κυριαρχίας, της Ρωσίας. 

Αυτή την απομόνωση πρέπει να την προσεγγίσουμε παράλληλα με το γεγονός που σκιαγραφήσαμε παραπάνω, δηλ. την ανάδειξη κινημάτων μέσα στις ευρωπαϊκές χώρες που αμφισβητούν τη ΝΔΤ και συνεπώς το ίδιο το οικονομικό πλαίσιο της ΕΕ. 

Έτσι, βλέπουμε να σχηματίζεται μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση για την Υ/Ε και τις κατά τόπους ελίτ που αυτή ελέγχει στα τυπικά ή εν δυνάμει προτεκτοράτα της, με την από τα κάτω αμφισβήτηση των μηχανισμών και των ιδεολογημάτων της ΝΔΤ συνεχώς να αυξάνει. 

Στο γεωγραφικό χώρο πχ της πρώην Γιουγκοσλαβίας, τα λαϊκά στρώματα σε Σερβία, Μαυροβούνιο, Βοσνία, Σκόπια κλπ…σε ένα συντριπτικό ποσοστό θεωρούν τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας γεγονός που δεν έπρεπε να συμβεί ενώ υπάρχει συγχρόνως έντονη επιθυμία για σύσφιξη των δεσμών με τη Ρωσία.

Η Υ/Ε ωστόσο διατηρεί σε πολύ μεγάλο βαθμό στην περιοχή των Βαλκανίων, ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, μια εικόνα αλληλο-μισούμενων εθνοτήτων που η μια υποτίθεται βλέπει την άλλη με επεκτατικές διαθέσεις, μια «εικόνα» που είναι απόρροια της αντίστοιχης προπαγάνδας που συνόδευσε την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας. 

Αυτή την εικόνα ωστόσο την αναπαράγουν τα ΜΜΕ και οι πολιτικές δυνάμεις που ελέγχονται άμεσα από την Υ/Ε. Είναι πλέον γνωστό πως οι μυστικές υπηρεσίες χρηματοδοτούν και υποστηρίζουν τον αλληλοσπαραγμό με την δημιουργία δυνάμεων που εξυπηρετούν το «διαίρει και βασίλευε». 

Η περίπτωση των Βαλκανίων υπήρξε ιστορικά μια περιοχή όπου χρησιμοποιήθηκε έντονα ο διαχωρισμός των λαϊκών στρωμάτων και η δημιουργία αλληλομισούμενων λαών, ανάλογα με το θρήσκευμα, την «φυλή» κλπ…

Η εικόνα αυτή είναι αναγκαία για την αναπαραγωγή της ΝΔΤ στα Βαλκάνια ώστε να μπορεί να ελέγχει πολύ πιο εύκολα τους πληθυσμούς της περιοχής μέσω της ένταξής τους στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ, απομονώνοντας έτσι τη Ρωσία που σήμερα είναι από τους βασικούς κινδύνους για την Υ/Ε.

Ποια μπορεί να είναι όμως μια ρεαλιστική λύση, πραγματικά δημοκρατική και προοδευτική που να σέβεται την πολιτιστική και εθνοτική ταυτότητα των λαών της βαλκανικής – εν προκειμένω -, σε απάντηση στον πραγματικό ρατσισμό και τους διαχωρισμούς που επιβάλουν με έμμεσο αλλά ουσιαστικό τρόπο οι μηχανισμοί της Υ/Ε;

Η μόνη λύση σήμερα σε συνθήκες επέλασης της ΝΔΤ, είναι η δημιουργία εθνικά κυρίαρχων εθνών-κρατών απέναντι στην καθολική κατοχή (οικονομική, πολιτισμική) που επιβάλλεται από την νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση και η δημοκρατική κοινότητα των κυρίαρχων εθνών απέναντι σε ένα απόλυτα καθετοποιημένο σύστημα που οι λαοί δεν έχουν καμία επιρροή στα κέντρα λήψης των αποφάσεων, είτε αυτές οι αποφάσεις είναι στην οικονομική σφαίρα είτε στο ευρύτερο κοινωνικό και πολιτισμικό επίπεδο.

Στόχος μας λοιπόν θα έπρεπε να είναι η δημιουργία κυρίαρχων εθνών-κρατών στα Βαλκάνια που θα αποτελούσαν μια παν-βαλκανική δημοκρατική κοινότητα κυρίαρχων εθνών με οικονομική και πολιτική αυτοδυναμία, έξω βέβαια από όλους τους μηχανισμούς της παγκοσμιοποίησης –οικονομικούς και στρατιωτικούς–που επιβάλουν την εξάρτηση και την προτεκταριοποίηση των λαών. 

Αυτή η παν-βαλκανική ένωση θα μπορούσε να αποτελέσει τμήμα μιας Ευρασιατικής Ένωσης κυρίαρχων εθνών. Είναι νομίζουμε σαφές ότι δεν προτείνουμε τίποτε παραπάνω από τις πραγματικές τάσεις και επιθυμίες που πηγάζουν σήμερα από τα λαϊκά στρώματα – τα θύματα της παγκοσμιοποίησης –  και που αποτελούν τους όρους της κοινωνικής πάλης σήμερα. 

Απλά είναι χρέος μας να προτείνουμε ξεκάθαρες λύσεις αξιοποιώντας αυτές τις από τα κάτω τάσεις και επιθυμίες σε μια πολιτική πρόταση για ανασυγκρότηση της οικονομικής και εθνικής κυριαρχίας των λαών, οι οποίες είναι προϋποθέσεις και για οποιαδήποτε κοινωνική αλλαγή.

Με βάση τη παραπάνω πρόταση το θέμα της ονομασίας των «Σκοπίων» θα έπρεπε να ήταν θέμα που θα αφορούσε τους λαούς των δυο χωρών και όχι τις κυβερνήσεις-μαριονέτες της Υ/Ε σε Ελλάδα και Σκόπια, η οποία θα σεβόταν την ιστορική πραγματικότητα ότι στο βόρειο τμήμα της Μακεδονίας εγκαταστάθηκαν σλαβικά φύλα από τον 7ο αιώνα ακόμα.

Αυτό σημαίνει ότι η ονομασία θα έπρεπε να αποφασιστεί από κοινού μεταξύ των δυο λαών της Ελλάδας και των Σκοπίων σε αντίστοιχα δημοψηφίσματα. Όσον αφορά το ίδιο το όνομα θα έπρεπε καταρχήν να ξεπεραστούν οι εθνικά επικίνδυνοι καρεκλοκένταυροι σε κόμματα και ΜΜΕ που από επιλογή σπέρνουν εν γνώσει τους σύγχυση στον Ελληνικό λαό παραποιώντας την ιστορία.

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν συμφωνούμε με τον γεωγραφικό διαχωρισμό της Μακεδονίας (Βόρεια και Νότια Μακεδονία) γιατί δημιουργεί πράγματι σύγχυση ότι ακόμα και πριν τον 7ο αιώνα μπορεί να  υπήρξαν δύο Μακεδονίες, πράγμα που δεν ισχύει, αφού πριν τον 7ο αιώνα η γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας ήταν μόνο ελληνική. 

Το ίδιο ισχύει και για τη δήθεν «καλή» ονομασία που συζητούν αυτή τη στιγμή οι υπάλληλοι της Υ/Ε τύπου Κοτζιά και Ντιμιτροφ  με όρους πάλι έμμεσα γεωγραφικούς («Νέα Μακεδονία», «Μακεδονία του Βαρδάρη» κλπ) . Και αυτό, γιατί τα σύνορα θα καθοριστούν αναγκαστικά αυθαίρετα και οι αυριανοί διάδοχοι των σημερινών μαριονέτων της Υ/Ε μπορούν κάλλιστα να τα αμφισβητήσουν.

Αυτό που προτείνουμε στο θέμα του ονόματος είναι μια ονομασία που εξυπηρετεί όχι μόνο την ιστορική πραγματικότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας – η περιοχή της Μακεδονίας είναι πολύ ευρύτερη περιοχή ξεπερνώντας τα σημερινά σύνορα – αλλά και βάζει τέλος σε τυχόν εθνικιστικές βλέψεις εκατέρωθεν. 

Νομίζουμε ότι η ονομασία «Σλαβική Μακεδονία» εξυπηρετεί και τους δυο παραπάνω όρους, που όμως επαναλαμβάνουμε θα έπρεπε να αποφασιστεί αποκλειστικά από τους δυο λαούς και όχι όπως τώρα από τους απατεώνες πολιτικάντηδες των δυο χωρών ώστε τα «Σκόπια» να ενσωματωθούν στο ΝΑΤΟ για να γίνουν και αυτά, όπως και η Ελλάδα, προτεκτοράτο της Υ/Ε και βάση του ΝΑΤΟ.

 Δεδομένου του υψηλού ποσοστού Αλβανικού πληθυσμού στη γειτονική χώρα μόνο η απόφαση με δημοψήφισμα με ενισχυμένη πλειοψηφία θα έπρεπε να καθορίσει το όνομα της χώρας που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι «Αλβανο-Σλαβική Μακεδονία» για να ικανοποιηθεί το λαϊκό αίσθημα και των δυο βασικών εθνοτήτων στο κρατίδιο αυτό.

Με άλλα λόγια, η προτεινομένη από εμάς λύση βασίζεται αποκλειστικά στο δικαίωμα αυτοδιάθεσης των λαών και όχι στα παζάρια των πολιτικάντηδων της Υ/Ε μαζί με τις κατά τόπους ορντινάντσες τους. 

Εννοείται φυσικά ότι για να μπορέσουν οι λαοί των Βαλκανίων να επιβάλλουν παρόμοιες λύσεις που υλοποιούν τη πραγματική αυτοδιάθεσή τους θα πρέπει να έχουν κατακτήσει προηγουμένως την εθνική και οικονομική κυριαρχία τους, πράγμα βέβαια που είναι εξ ορισμού αδύνατο μέσα στην ΕΕ και ο ΝΑΤΟ. 

Αυτό προϋποθέτει φυσικά αγώνα των Βαλκανικών λαών για μια Βαλκανική συνομοσπονδία κυριάρχων εθνών-κρατών που θα μπορούσε ν’ αποτελέσει τμήμα μιας ευρύτερης Ευρασιατικής Ένωσης εθνικά και οικονομικά κυριάρχων λαών, όπως ακριβώς επιδιώκει το ΜΕΚΕΑ.

Τομέας Ενημέρωσης: Voiotosp.blogspot.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: