Το Ιερό κειμήλιο και
αναμνηστικό πολύτιμο της Υπεραγίας Θεοτόκου η τιμία Ζώνη Της, απετέλει ένα μικρόν
εξάρτημα της ενδυμασίας Της. Και ανήκεν εις τα ατομικά είδη της προσωπικής
Αυτής χρήσεως.
Αφ ότου όμως
περιήλθεν, ως πολύτιμος κληρονομία, εις χείρας των χριστιανών, αποτελεί πλέον
σεβάσμιον και πάνσεπτον θησαύρισμα. Δια της φροντίδος
ευσεβών Αυτοκρατόρων μετεφέρθη από την αγία Πόλη Ιερουσαλήμ εις την πρωτεύουσαν
της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας την Κωνσταντινούπολιν.
Όπου και κατετέθη
εις θήκην πολύτιμον,δια να αποβεί ιερώτατον προσκύνημα ευσεβών Βασιλέων και
ευλαβών Χριστιανών. Μετά δε την Άλωσιν
της Βασιλίδος των Πόλεων υπό των Οθωμανών
και κατόπιν πολλών περιπετειών κατέληξε εις Τόπον Ιερόν Χριστιανικόν και
Ελληνικόν ο οποίος, σύμφωνα με σεβαστή παράδοση αιώνων, αποτελεί «κλήρον» της
Υπεραγίας Θεοτόκου.
Δια τούτο και
ονομάζεται «περιβόλι» της Παναγίας και όρος Άγιον και Ιερόν κατοικούμενο υπό εναρέτων ψυχών
αφιερωμένων εις την θείαν Λατρείαν και προσευχήν, εκεί δε εις τον Άθωνα το όρος
της μετανοίας και μεταμοφώσεως, επέλεξε ως μόνιμον Αυτής κατοικίαν.
Μάνδρα ιερή, τόπο
άγιο ιδιαίτερα ευλογημένο και αφιερωμένο εις το μεγάλο γεγονός του Ευαγγελισμού
της Θεοτόκου της κλήσεως δηλ. της Παρθένου Μαρίας υπό του Θεού να γίνει
Θεοτόκος.
Να γίνη το όργανον
της εκπληρώσεως της προαιωνίου βουλής Του δια την σωτηρίαν του ανθρωπίνου
Γένους, κατέστει έτσι ο μοναστκός αυτός Οίκος η πανσεβάσμια Μεγίστη του
Βατοπαιδίου Μονή, σκευοφυλάκιο.
Ιερώτατο του
πολυτιμοτάτου και πανιερωτάτου ιερού κειμηλίου της Κυρίας και Βασίλισσας των
Αγγέλων της Τιμίας Αυτής Ζώνης η οποία
εκ του ιερού Βήματος όπου φυλάσσεται ως μαργαρίτης πολύτιμος, περιζώνει τον
κόσμο.
Και διαφυλάττει κάθε
άνθρωπο που εναποθέτει επί της ιεράς Αυτής θήκην τον χρυσόν της καρδιάς του, τον
λίβανον της προσευχής και τα σμύρνα των δακρύων του.
Ασπάζωμεθα και το
προσκυνούμε, το τιμούμε και το περιβάλουμε με σεβασμό και αγάπη εκ μέσης
καρδίας κραυγάζοντες, « Ελπίς Χριστιανών, Παρθένε Παναγία, δυνάμει
της σης Ζώνης, από παντοίας βλάβης ,σους δούλους περιφύλαττε».
Η προσκύνηση της
πανακηράτου Θεομητορικής αγίας Ζώνης μας
δίδει την αφορμήν να αντλήσουμε από αυτήν εκτός από την ευωδίαν της Χάριτος Αυτής.
Καθώς και πλείστα
όσα διδάγματα ηθικά μέσα από τα οποία θα βελτιώσουμε την πνευματική μας ζωή
περισφίγγοντας αυτήν με την ζώνη ν της ασφαλείας των Θείων Νόμων.
Ας ενθυμηθούμε
λοιπόν τους λόγους του Κυρίου προς τον Απόστολον Πέτρον, δια των οποίων αποδίδεται κάποια
βαθυτέρα ηθική σημασία εις την συνήθη χρήσιν της ζώνης υπό των ανθρώπων.
«Οτε ης νεώτερος εζώννυες σεαυτόν και περιεπάτεις
όπου ήθελες,όταν δε γηράσης εκτενείς τας χείρας σου και άλλος σε ζώσει και
οίσει όπου ου θέλεις» (Ιωαν.κα΄18).
Σχολιάζοντας τους
λόγους τούτους ο μακαριστός λόγιος Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος
σημειώνει:«Στα νειάτα σου,
Πέτρε, προτού με γνωρίσεις και με
πλησιάσεις, έζωνες τον εαυτόν σου όπως ήθελες και έκανες ότι σου άρεσε. Ήσουν
αδέσμευτος από τις μεγάλες υποχρεώσεις που ανέλαβες κατόπιν απέναντί Μου.
Στην πραγματικότητα
εζώνεσο και περιεσφίγγεσο και εσύ από τις ανθρώπινες αδυναμίες, όπως όλοι οι
άνθρωποι, οι οποίοι νομίζουν εν τούτοις ότι αυτό είναι ελευθερία και πλήρης άνεσις και αυτοδιάθεσις.
Εις την ώριμον όμως
ηλικίαν σου, ανέλαβες αποστολικάς ευθύνας
και υποχρεώσεις και όταν γηράσης, σε
αναμένει το μαρτύριον, άλλος θα σε ζώσει και θα σε περιοριορίση.
Θα υποβληθής δια βίου εις τους περιορισμούς των εντολών
μου και εις τους κινδύνους του αποστολικού αξιώματος που θα φθάση τελικώς μέχρι
του οδυνηρού μαρτυρίου».
Παρατηρούμε ότι
στους λόγους αυτούς ο Κύριος χρησιμοποιεί αφ ενός μεν την φράση «εζώνυες
σεαυτόν» δια να περιγράψη την περίπτωσιν του ανθρώπου.
Όπου δεν ανέλαβε
ακόμη συνειδητώς τις δεσμεύσεις των
ηθικών περιορισμών, και «ζώνεται» συνήθως από τις προσωπικές
του αδυναμίες, αν μη και από ορισμένες κακίες και τα πάθη του
Και αφ ετέρου δε την
φράση «άλλος σε ζώσει» για την περίπτωση του ανθρώπου που υποβάλλεται
και υπόκειται στους περιορισμούς και τις δεσμεύσεις και τους κινδύνους ακόμα
του Χριστιανικού καθήκοντος.
Δηλαδή η παρομοίωση της ζώνης, με την οποία περισφίγγονται τα ενδύματα και η οσφύς των ανθρώπων,
χρησιμοποιείται από τον Κύριο για να εκφράση μια βαθύτερη περίσφιγξη,
παρατηρουμένη από δύο όψεις.
Μία δήθεν
ελεύθερη πράγματι δε ανελεύθερη και
δουλική και μια δήθεν αναγκαστική πράγματι δε εκούσια και αυτοπροαίρετη. Διότι
απλά νομίζει ότι είναι ελεύθερος και απεριόριστος ο αρνούμενος τον ηθικό φραγμό
του νόμου του Θεού.
Ενώ υποδουλώνεται
και περισφίγγεται από την αμαρτία, τα πάθη, την κακία και την διαφθορά που
οδηγούν στον θάνατο «τα οψώνια της αμαρτίας θάνατος».
Και κακώς θεωρείται
ως ανελεύθερος η υποταγή και η συμμόρφωση προς τις εντολές του Θεού, εφόσον με
την απόλυτη ελευθερία του αποφασίζει κάθε άνθρωπος να τηρεί και να σέβεται τον
θείο Νόμο.
Και να ακολουθήσει την οδό του Κυρίου την «στενήν και τεθλιμμένην»
μεν, αλλά «απάγουσαν εις την ζωήν».Από της απόψεως
αυτής η Ζώνη της Υπεραγίας Θεοτόκου, πλήν της πρακτικής της χρησιμότητος εις
την ενδυμασίαν της Παναγίας.
Όπου συμβολίζει
ομολογουμένως την διάθεσιν και απόφασίν
Της να έχει πάντοτε «περιζωσμένην» την οσφύν Αυτής και να είναι έτοιμη πάντοτε
και πρόθυμη να εκτελή το θείο θέλημα, οσονδήποτε δύσκολο και αν είναι τούτο, και οσονδήποτε
υπεράνθρωπο και αν φαίνεται.
Εκείνη είχε εξ όλης
της ψυχής και της καρδίας Αυτής ειλημένη την απόφαση να λέγη και εις την πλέον
απίθανο εκδήλωση του θείου θελήματος το «ιδού η δούλη του Κυρίου, γένοιτό μοι κατά
το ρήμα σου».
Δια τούτο η
προσκύνηση της Θεομητορικής αγίας Ζώνης προβάλλει εις τους ευλαβείς Χριστιανούς
τούτο το σύνθημα. Να δεχόμεθα
ευχαρίστως τις εντολές και το θέλημα του Θεού ως ζώνη ασφαλείας και ποτέ μα
ποτέ να μη θεωρούμε τον Θείο Νόμο ως
κλοιό περισφίγγοντα την ζωή μας.
Δεν είναι όπως
φαντάζονται πολλοί, αβάστακτο φορτίο το Ευαγγέλιο εις την ζωή μας. Αλλά είναι
απλώς περιστολή των κακών μας κλίσεων και τάσεων, με τον ήπιο και γλυκύ τρόπο
των θείων εντολών.
Των οποίων η
εκπλήρωση ικανοποιεί και αναπαύει τον άνθρωπο ψυχικώς. Είναι ο Νόμος του Θεού
αληθινή ζώνη ασφαλείας, η οποία αποχωρίζει και απομακρύνει από το κακό.
Από την διαφθορά και
την εξαχρείωση και διατηρεί τον Χριστιανό μέσα εις τα πλαίσια της ηθικής
ανωτερότητος- ηθικής καθαρότητος-εντιμότητος-ευπρέπειας και θεαρέστων
πράξεων.
Η Παναγία η Μητέρα
του Θεού απλώνει σήμερα και πάντα την Τιμία Ζώνη Της υπεράνω όλων μας
.Προτείνει την Ζώνη της και μας σκεπάζει δια να μας πεί ότι εις την ζωή μας
απαιτείται σύσφιγξη των ηθικών δεσμών και όχι χαλάρωση .
Η εποχή μας δυστυχώς επεζήτησε την χαλάρωση.
Αλλά η χαλάρωση οδηγεί αφεύκτως εις την τελείαν έκλυσιν των ηθών, εις την διαφθορά
και εξαχρείωσι των ανθρώπων και εις την κοινωνική εξαθλίωση.
Επιβάλλεται λοιπόν
αυστηρότης ηθών και αγνός χριστιανικός βίος. Ας αφήσουμε λοιπόν να μας
περίσφιγξη σαν ζώνη σταθερή ο νόμος του
Θεού και ας αποφεύγουμε πάσα χαλάρωση και αβαρία ηθική στις πράξεις μας.
Για να είμαστε
αληθινοί Χριστιανοί, άξιοι των ευλογιών του Θεού και της σκέπης και προστασίας
της Κυρίας Θεοτόκου την οποία ιδιαιτέρως παρακαλούμε να σκεπάζει με την Χάρη
της αγίας αυτής Ζώνης όλο τον ταραγμένο κόσμο. Ιδιαίτερα δε την
Πατρίδα μας στις δύσκολες αυτές ημέρες που ζούμε.
Τομέας Ενημέρωσης: Voiotosp.blogspot.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΤΗΣ
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
ΚΑΙ
ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
Επιτροπή Διαχείρισης
Οικονομικών
επί τη ελεύσει της
Τιμίας Ζώνης της Θεοτόκου
H έλευση της
πάνσεπτης και θαυματουργού Τιμίας Ζώνης της Θεοτόκου από την Ιερά Μεγίστη Μονή
Βατοπαιδίου Αγίου Όρους στην Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας την
Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017 αποτελεί πράγματι μία ξεχωριστή και μεγάλη ευλογία.
Αλλά και ένα ιδιαίτερα σημαντικό και ιστορικό γεγονός τόσο για την τοπική μας
Εκκλησία, όσο και για την ευρύτερη περιοχή των Αθηνών, αφού αποτελεί το μοναδικό
λείψανο ή κειμήλιο της Υπεραγίας Θεοτόκου που διασώζεται από τον επίγειο βίο
Της.
Ωστόσο, στα πλαίσια
της απολύτου ξεκάθαρης και διαφανούς διαδικασίας των οικονομικών εσόδων που
αναμένεται να προκύψουν από την έλευση της Τιμίας Ζώνης της Θεοτόκου, η Ιερά Μητρόπολη
Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας καθιστά δημοσίως γνωστό ότι:
Τα έσοδα αυτά θα
διατεθούν εξ ολοκλήρου για τις άμεσες και έκτακτες οικονομικές ανάγκες και
συγκεκριμένα για την κατασκευή, θεμελίωση και οργάνωση των νέων Παιδικών
Κατασκηνώσεων, που προσφάτως απέκτησε νομίμως στην περιοχή της Μαλακάσας, με
σκοπό την προσφορά αγάπης, διακονίας και κατήχησης προς τα παιδιά και τους
νέους της Ιεράς Μητροπόλεώς μας.
Για τον λόγο αυτό
γνωστοποιεί την σύσταση Επιτροπής Διαχείρισης Οικονομικών ώστε να καταρριφθεί
κάθε αμφιβολία, υπόνοια ή και υποψία όσον αφορά στην διαχείριση των εσόδων, της
οποίας θα προεδρεύει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας
κ. Γαβριήλ.
Ο Σεβασμιώτατος
Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Γαβριήλ εκφράζει για μία ακόμη
φορά τις βαθύτατες ευχαριστίες του προς τον Πανοσιολογιώτατο Καθηγούμενο της
Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Γέροντα Εφραίμ και προς την περί αυτού Ιερά
Αδελφότητα.
Τόσο για την μεταφορά της Τιμίας Ζώνης της Θεοτόκου, όσο και για την
συμβολή τους στην πνευματική ωφέλεια του πιστού λαού της τοπικής μας Εκκλησίας.
Εκ της Ιεράς
Μητροπόλεως
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου