20 Φεβρουαρίου, 2024

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ “ΠΕΡΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΑ” ΚΑΙ ΤΟ… BOLLYWOOD

Ελληνική επιχειρηματική στην Ινδία σε συνέχεια και της επίσκεψης του Ινδού Πρωθυπουργού Narenda Modi στην Αθήνα. Με στόχο την τόνωση των διμερών οικονομικών σχέσεων με έναν από τον ανερχόμενο και ιδιαίτερα ισχυρό “παίκτη” του λεγόμενου “Παγκόσμιου Νότου”, δηλαδή μη δυτικών κρατών, όπως Κίνα, Βραζιλία, Ινδονησία, Ν. Αφρική κτλ, σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων μεγάλη επιχειρηματική αποστολή υπό τον Υφυπουργό για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια Κώστα Φραγκογιάννη τη Γενική Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Πρόεδρο της Enterprise Greece Μάιρα Μυρογιάννη βρίσκεται στην Ινδία από τις 19-24 Φεβρουαρίου 2024.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται από το ΥΠΕΞ, οι κλάδοι αιχμής που εκπροσωπούνται στην αποστολή και που θα αποτελέσουν το αντικείμενο συζήτησης στις θεματικές εκδηλώσεις είναι: ενέργεια, ναυτιλία, φαρμακοβιομηχανία, τεχνολογία, βιομηχανικός εξοπλισμός, τρόφιμα και ποτά, τουρισμός, αγορά ακινήτων, κατασκευές και οπτικοακουστική βιομηχανία. Μάλιστα, ο κλάδος των υποδομών και των logistics είναι στο επίκεντρο. Δεν είναι τυχαίο ότι στην αποστολή συμμετέχει το ΤΑΙΠΕΔ.

Μάλιστα, ο επικεφαλής του Ταμείου, Δημήτρης Πολίτης, αναμένεται να πραγματοποιήσει επαφές για να δώσει εικόνα για την πορεία των αποκρατικοποιήσεων σε λιμάνια, τουριστικά ακίνητα και logistic centers. Να σημειωθεί ότι της αποστολής μετέχει και η Goldair, που ήδη έχει παρουσία στην Ινδία, στα αεροδρόμια των πόλεων Nagpur, Bagdogra και Udaipur. Επίσης, η H.I.G., που αναπτύσσεται ραγδαία στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω της Streem Development AE, θα εκπροσωπηθεί από τον επικεφαλής της Κ. Μπήτρο. Σημειώνεται ότι Η.Ι.G προχωρά, μετά και την ολοκλήρωση της μεταβίβασή τους, στη μετατροπή του οικοπέδου 291 στρεμμάτων της Ελληνικής Χαλυβουργίας Α.Ε. στον Απρόπυργο, που διαθέτει και αδειδοτημένο λιμάνι, σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τραίνου, πλοίου, φορτηγών- trimodal) με συνολικό κόστος επένδυσης άνω των €300εκ. .

Επίσης, υπάρχει και τραπεζικό ενδιαφέρον για την Ινδία, καθώς η Eurobank πρόκειται να ξεκινήσει τον ερχόμενο Ιούνιο τη λειτουργία ενός γραφείου αντιπροσωπείας στην ασιατική χώρα. Στόχος της τράπεζας είναι να αποτελέσει τη βασική πύλη εισόδου, μέσω της Κύπρου, στην Ευρωπαϊκή Ένωση για επιχειρήσεις της Ινδίας και high net worth value Ινδούς επενδυτές.

Το Bollywood

Μεταξύ άλλων, στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή συμμετέχει και το Εθνικό Κέντρο Οπτικoακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ). Τη σημασία διερεύνησης συνεργασιών σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες του κόσμου και τις δυνατότητες ενίσχυσης της εγχώριας οπτικοακουστικής βιομηχανίας μέσω της προσέλκυσης ξένων παραγωγών υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ, Λεωνίδας Χριστόπουλος. Ο κ. Χριστόπουλος θα μιλήσει στο επαγγελματικό forum με τίτλο: «India-Greece Business Forum & B2B’s in Bangalore», όπου θα παρουσιάσει το επενδυτικό κίνητρο cash rebate για τη στήριξη της οπτικοακουστικής παραγωγής και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα (φυσικά σκηνικά, υποδομές, επαγγελματίες) που καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για οπτικοακουστικά έργα.

Ο τουρισμός

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η τουριστική αγορά της Ασιατικής χώρας για την Ελλάδα. Έχει προηγηθεί συμμετοχή του ΕΟΤ στη διεθνή τουριστική έκθεση Outbound Travel Market-OTM 2024, που πραγματοποιήθηκε στη Βομβάη το τριήμερο 8-10 Φεβρουαρίου. Μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας λόγω πανδημίας, η συμμετοχή του ΕΟΤ υπογραμμίζει τη δέσμευση της Ελλάδας για δυναμική επιστροφή στη διεθνή τουριστική σκηνή, προβάλλοντας την πολιτιστική της κληρονομιά, τα μοναδικά αξιοθέατά της και το πλήθος των τουριστικών εμπειριών που μπορεί να προσφέρει η χώρα σε ταξιδιώτες από όλον τον κόσμο, με έμφαση στην αναδυόμενη αγορά της Ινδίας.

Να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με έρευνα της Mackinsey δε, χάρη στην αυξανόμενη ευημερία και την ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία της χώρας, η Ινδία θα αποτελέσει μια σημαντική παγκόσμια αγορά προέλευσης για ταξίδια αναψυχής τα επόμενα χρόνια. Με πληθυσμό που ξεπερνά τα 1,4 δισεκατομμύρια, ο οποίος μάλιστα έχει μέση ηλικία τα 27,6 έτη – δέκα χρόνια νεότερος από τον πληθυσμό των περισσότερων μεγάλων οικονομιών – και με την προβλεπόμενη αύξηση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας, η Mackinsey εκτιμά ότι οι Ινδοί τουρίστες θα μπορούσαν να πραγματοποιούν 80 έως 90 εκατομμύρια ταξίδια ετησίως έως το 2040.

Και Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, τον Δεκέμβριο της προηγούμενης χρονιάς είχε υποδεχτεί στην Αθήνα εκλεκτή ομάδα Ινδών αντιπροσώπων του τουρισμού, που ειδικεύονται στην ινδική αγορά FIT τουρισμού, στον πολυτελή τουρισμό, στον τουρισμό αναψυχής και στις γαμήλιες εκδηλώσεις, καθώς και τέσσερα μέλη του ινδικού τουριστικού Τύπου. Στόχος να ενισχυθούν οι σχέσεις των τουριστικών φορέων των δύο χωρών, να γνωρίσουν τον προορισμό και να τον προωθήσουν στην ινδική αγορά.

«Η ενίσχυση των σχέσεων με την Ινδική αγορά αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την Αθήνα και το αεροδρόμιό, καθώς φέτος η επιβατική κίνηση καταγράφει υψηλά νούμερα στο σύνολο των κυριότερων διεθνών γεωγραφικών αγορών μας. Με κοινούς στόχους και διευρυμένο πνεύμα της συνεργασίας για το τουριστικό μέλλον του προορισμού μας, συνεχίζουμε δυναμικά τις δράσεις μας στην ινδική αγορά ώστε να φέρουμε το συντομότερο πιο κοντά τους δύο προορισμούς μας!», είχε αναφέρει κατά την διάρκεια της επίσκεψης η Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου.

Ηχηρά ονόματα

Συνολικά, στην ελληνική αποστολή συμμετέχουν ιδιοκτήτες ή/και στελέχη συνολικά 71 εταιρειών, μεταξύ των οποίων ο Φωκίων Καραβίας της Eurobank, o Γιώργος Προκοπίου της Dynacom Tankers, o Καλλίνικος Καλλίνικος της Goldair Handling, o Δημήτρης Πολίτης του ΤΑΙΠΕΔ, ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου της Eurolife, o Sanjay Tugnait της Fairfax Digital Services, o Θάνος Λιάγκος του ΟΛΘ, η Ελένη Πολυχρονοπούλου της Hemexpo, ο Γεώργιος Πολέμης της DP Pumps, ο Κωνσταντίνος Μπήτρος της HIG, ο Κωνσταντίνος Μπίκας του Ομίλου Mytilineos, η Αγάπη Σμπώκου της Phaea, o Παναγιώτης Καραμπίνης της Endeavor, η Δήμητρα Κολοτούρα της Zeus+Dione, κ.ά. Περιλαμβάνονται επίσης οι εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Viohalco, Grivalia, Zeus & Dion, Mitsis Hotels, κ.ά. (Επισυναπτόμενη η λίστα με τους συμμετέχοντες.)

Ο νέος διάδρομος

Πρόκειται, όπως αναφέρεται, για ένα φιλόδοξο εγχείρημα της οικονομικής διπλωματίας με στόχο το άνοιγμα της ελληνικής επιχειρηματικότητας σε μια τεράστια και ταχέως αναπτυσσόμενη παγκόσμια αγορά καθώς και τη γενικότερη ενδυνάμωση των διμερών οικονομικών σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας.

Η επίσκεψη έρχεται σε συνέχεια και της επίσκεψης του Ινδού Πρωθυπουργού Narenda Modi στην Αθήνα, τον περασμένο Αύγουστο (2023), συνοδεία ισχυρών Ινδών επιχειρηματιών, οι οποίοι είχαν εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για ενίσχυση των επιχειρηματικών δεσμών τους με την Ελλάδα.

Η αποστολή στην Ινδία περιλαμβάνει 3 σταθμούς, σε Νέο Δελχί (20-21.2), Βομβάη (22.2) και Μπάνγκαλορ (23.2), όπου έχουν προγραμματιστεί επιχειρηματικά φόρουμ και Β2Β συναντήσεις μεταξύ των περίπου 70 ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετέχουν στην αποστολή και αντίστοιχων ινδικών επιχειρήσεων.

Ειδικά στο Νέο Δελχί, η επίσκεψη προγραμματίστηκε με την ευκαιρία του 2ου Κονκλαβίου Ευρώπης – Ινδίας για την Επιχειρηματικότητα και τη Βιωσιμότητα (India-Europe Business & Sustainability Conclave. Το Κονκλάβιο αποτελεί πρωτοβουλία της Ινδικής κυβέρνησης σε συνεργασία με τη Συνομοσπονδία Ινδικών Βιομηχανιών, με στόχο την ανάδειξη της αναγκαιότητας για στενότερη οικονομική συνεργασία Ινδίας-Ευρώπης, προς αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η παγκόσμια κοινότητα.

Ο Υφυπουργός κ Φραγκογιάννης θα πραγματοποιήσει κεντρική ομιλία στο Κονκλάβιο με έμφαση στη ναυτιλία και τις προοπτικές της βιώσιμης γαλάζιας οικονομίας, ενώ τις εργασίες του Κονκλαβίου θα χαιρετίσουν από κοινού ο ΥΠΕΞ Γιώργος Γεραπετρίτης – ο οποίος θα βρεθεί στο Νέο Δελχί συνοδεύοντας τον ΠΘ Κυριάκο Μητσοτάκη – και ο Ινδός ομόλογός του Subrahmanyam Jaishankar. Σημειώνεται ότι στο επιχειρηματικό φόρουμ στη Βομβάη, θα παραστεί και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της επίσκεψης που θα πραγματοποιήσει στην Ινδία.

Το φιλόδοξο σχέδιο

Να σημειωθεί ότι στο επίκεντρο και της Ελλάδας είναι ένα φιλόδοξο πλάνο για την ενεργειακή σύνδεση Ινδίας – Ευρώπης, με κομβικό ρόλο το όλο εγχείρημα κρατών της Μέσης Ανατολής. Βέβαια, όπως καταδεικνύει και η γεωγραφία η Ελλάδα, λόγω και της ισχυρής παρουσίας της στις θάλασσες, με τον ελληνόκτητο στόλο, δυνητικά, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην όλη αυτή προσπάθεια, που θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι στα σπάργανα.

Σημειώνεται ότι διάδρομος Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης, (IMEC) που συμφωνήθηκε και με την συγκατάνευση των ΗΠΑ και του Προέδρου Μπάιντεν στο περιθώριο της G20 και αφορά σιδηροδρομικές γραμμές, θαλάσσιες συνδέσεις και μεταφορά τεραστίων ποσοτήτων πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας και υδρογόνου στην Δύση. Μάλιστα, με βάση, αναλυτές, φιλοδοξεί να αποτελέσει τομή για την παγκόσμια οικονομία και γεωπολιτική, καθώς μπαίνει “απέναντι” στον κινεζικό διάδρομο «One Belt one Road», από τον οποίο αποχώρησε πρόσφατα η Ιταλία, διόλου τυχαία, όπως δείχνει η σύνθεση όσων υπέγραψαν το μνημόνιο στην G20.

Δεν υπάρχουν σχόλια: