10 Αυγούστου, 2020

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

Πάντων προστατεύεις, Ἀγαθή, τῶν καταφευγόντων
ἐν πίστει τῇ κραταιᾷ σου χειρί· ἄλλην γὰρ οὐκ ἔχομεν
ἁμαρτωλοὶ πρὸς Θεόν, ἐν κινδύνοις καὶ θλίψεσιν,
ἀεὶ μεσιτείαν, οἱ κατακαμπτόμενοι ὑπὸ πταισμάτων 
πολλῶν, Μῆτερ τοῦ Θεοῦ τοῦ Ὑψίστου· ὅθεν σοι 
προσπίπτομεν· Ῥῦσαι πάσης περιστάσεως
τοὺς δούλους σου.
Μητέρα το Θεο λοιπόν δειξε στούς ποστόλους, πού δη τό γνώριζαν, τό σύμβολο τς ναχωρήσεώς της, τό φοίνικα, τούς μετέδωσε πίσης ελογία καί νάλογη παρηγοριά.Αφο τούς μίλησε γιά τήν ξοδό της καί τούς προθυμοποίησε γιά τό κήρυγμα, τούς επε μέ λίγα λόγια λόκληρη τήν οκονομία τς ποστολς τους.

πειτα σπάσθηκε τόν Πέτρο καί τούς λλους ποστόλους, "χαίρετε", λέγοντας, "τέκνα καί φίλοι καί μαθηταί το Υο καί Θεο μου.Νά ασθάνεστε ετυχες, πού ξιωθήκατε τέτοιο δάσκαλο καί Δεσπότη καί νά πηρετετε τέτοια μυστήρια καί νά μετέχετε τν διωγμν καί τν παθημάτων του, γιά νά γίνετε κοινωνοί τς δόξας καί τς Βασιλείας Του". φο τούς μίλησε γιά τά τελευταία γεγονότα, τούς ζήτησε νά ψάλλουν τούς πιτάφιους μνους, ν κείνη ρχισε τίς πρός τόν Θεό εχαριστίες της.

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ:«Σέ ελογ", λεγε, Δέσποτα καί Θεέ καί Υέ το Θεο το προανάρχου σου Πατρός καί δικέ μου υέ, τς δούλης σου, γιά τήν φιλανθρωπία σου. Σέ ελογ, πού μς λύτρωσες πό τήν κατάρα καί μς δωσες τήν ελογία. Σέ ελογ τόν ατιο λων τν γαθν μας, τς ζως, το φωτός, τς ερήνης, τς δυνατότητας νά γνωρίσουμε τόν Πατέρα σου καί τό συνάναρχό σου καί ζωοποιό Πνεμα. 

Σέ ελογ Λόγε, πού ελόγησες τήν κοιλιά μου κατοικώντας σ' ατ μέ νέκφραστο τρόπο. Σέ ελογ, πού μέ τέτοιο τρόπο μς γάπησες στε καί γιά μς νά σταυρωθες καί νά πεθάνεις. Σέ ελογ, πού κατέστησες μακαρία τήν κοιλιά μου καί πιστεύω τι θά κπληρωθον καί λα τά λλα, γιά τά ποα μο χεις μιλήσει».

Η ΠΑΡΑΔΟΞΗ ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ:Μετά πό ατά τά λόγια κολούθησε μέσως παράδοξη κάθοδος το Υο της πού συνοδευόταν πό τούς Προφτες, τούς Πατριάρχες καί λους τος Δικαίους. Μπροστά πήγαιναν ο γγελοι καί ρχάγγελοι καί λες ο πόλοιπες γγελικές δυνάμεις. Τότε έρας καί λόκληρο τό σπίτι γέμισε. 

λα κενα πού Παρθένος προγνώριζε, τότε τά βλεπε μπροστά της, ν ο λλοι βλεπαν μέρος πό ατά τά θαυμάσια, καθένας νάλογα μέ τήν γιότητά του. τσι δεύτερη κατάβαση γινε νδοξότερη καί φρικωδέστερη τς πρώτης, καί προφανεστέρα γιά σους εχαν ραση πνευματική. 

Δέν σαν μόνον παρόντα τά κατώτερα γγελικά τάγματα καί δυνάμεις, λλά καί ατά κόμη τά Σεραφείμ καί τά Χερουβείμ καί ο Θρόνοι παρευρίσκονταν μέ φόβο, εραρχικά σύμφωνα μέ τήν τάξη τους. βλεπαν μέ φόβο χι μικρότερο (σως μεγαλύτερο θά λεγα, ν πιτρεπόταν), γεμάτοι κπληξη γιά τήν δεύτερη κένωση καί συγκατάβασή του. 

,τι γινε λλοτε γιά χάρη λόκληρου το νθρωπίνου γένους, τώρα γιά μι μόνο ψυχή, γιά μι μόνον γυναίκα γινόταν να τέτοιο θαμα. συνοδεία ταν λαμπρή καί πολυάριθμη, πως ρμοζε γιά τήν φιξη το Δεσπότη καί τήν ναχώρηση τς Δέσποινας.

Αλλά θέαση ατν πού γίνονταν, πως δη επα, γινόταν μόνον πό τούς καθαρούς, ν καί παρουσία το Δεσπότη ταν κατανόητη καί σ' ατούς τούς Μαθητές καί ποστόλους πού σαν γεμάτοι πό τή δύναμη τς χάριτος το γίου Πνεύματος, πού κατοικοσε μέσα τους. 

Παρευρισκόταν κε Χριστός μέ σμα καί μορφή πλήρως θεωμένη, λαμπρότερη τς στραπς καί τς λάμψεώς της, πό ,τι στό Θαβώρ, λλά μικρότερη τς φυσικς της λαμπρότητας ν ο πόστολοι σαν σάν νεκροί. Κύριος μέσως τούς λέγει, "ερήνη μν".

Όπως λλοτε ταν «εσλθε τν θυρν κεκλεισμένων», στό διο σπίτι πού μαζεύτηκαν καί τότε καί τώρα, τό σπίτι το ωάννη. Τότε συγκεντρώθηκαν γιά τόν φόβο τν ουδαίων. Σήμερα τούς συγκέντρωσε ατή πού γέννησε τόν Κύριο, ποία καί κατοικοσε σ' ατό μέ τόν γαπημένο καί παρθένο μαθητή του, τό δεύτερο καί θετό υό της. 

κούοντας ο Μαθητές ατήν τή γλυκειά, τήν ρεμη καί γνώριμη φωνή, πραν θάρρος στό σμα καί στή ψυχή καί, σο τούς ταν δυνατό, ψωσαν τά μάτια τους πρός τόν λιο, τήν ρα πού κενος χαμήλωνε λίγο τή λαμπρότητα τς νατολς του καί τούς περιέλαμπε μέ μικρότερο φωτισμό. 

λλά ς σταθομε λίγο στά πιθανάτια τς Παρθένου. ψυχή της βρίσκεται σέ μία μεγάλη συγκίνηση καί σχεδόν σκιρτ καί προφθάνει συγκράτητη καί τρέχει νά πομακρυνθε πό τό σμα στε τό γρηγορότερο νά βρεθε μέ τόν Υό της καί νά προσπέσει στά χέρια του καί νά ναχώρησει μαζί του. 

Πς ταν δυνατό νά πομείνει ατή τή χαρά, πως τή λύπη τόν καιρό το Πάθους, καί πς μες νά μήν πιθυμομε νά πομε πώς ατή δέν πέθανε, ν καί δέν τό λέμε ατό, γιά νά μήν πομε πρωτάκουστα διδάγματα. Δάκρυσε, καί πάλι γινε νώτερη τν δακρύων πό τή μεγάλη ετυχία καί τό παράδοξο θέαμα, ταν εδε μέ σμα κενον, πού λίγο παλιότερα τόν εδε νά σύρεται, νά καθυβρίζεται καί νά κτυπιέται.

Εν περιβαλλόταν πό τόσες μυριάδες γγέλων, πό τόση λαμπρότητα καί τόση δόξα. βλεπε τό πρόσωπο καί τή μορφή κείνου, πού λλοτε τόν κορόιδευαν καί τόν φτυναν, πού ταν ντυμένος τήν κόκκινη χλαίνα τς ντροπς, νά περιβάλλεται τώρα μέ τόση ξία καί λαμπρότητα. 

Ατόν πού δέν εχε οτε εδος οτε μορφιά, τώρα νά στράφτει πό τήν μορφιά τς θεότητάς του. βλεπε τόν λλοτε νεκρό πού καταδικάστηκε σάν ντίθεος, Θεό καί Βασιλέα καί Κριτή τν πάντων, θάνατο καί νίκητο. , πς ζοσε καί πάλι μέσα στίς ντιθέσεις, πως τόν καιρό τς Σταυρώσεως. Τό ραμα τή γέμιζε εφροσύνη, χαιρόταν περβολικά ψυχή της.

Αλλά συστελλόταν πειδή ναχωροσε πρός κείνη τή δόξα καί λαμπρότητα. Τώρα πλέον δοξολογοσε περισσότερο πό πρίν κενον πού τήν δόξασε. Προσευχόταν γιά τούς ποστόλους καί γιά λους τος παρόντες, κέτευε γιά τούς πιστούς λης τς γς μλλον γιά λο τόν κόσμο καί ατν κόμη τν χθρν καί τν σταυρωτν. 

Ζητοσε νά λάβει πό τό Δεσπότη κάποιο λόγο κάποιο σημεο ς γγύηση τς σωτηρίας τους, πλώνοντας κετευτικά τά χέρια κενα μέ τά ποα τόν γκαλίαζε, κινώντας τή γλώσσα καί τά χείλη μέ τά ποα τόν σπαζόταν, θυμίζοντας τόν θηλασμό του, καί κλαίοντας πό ετυχία, καμε τό πν, λέγοντας ποχαιρετιστήριους λόγους καί προσευχές. 

Τότε ρχίζουν τήν μνωδία ο γγελοι καί λοι μένουν κίνητοι καί κστατικοί, χι πό φόβο λλά πό χαρά. Ο πόστολοι ντιφωνον μέ τή δική τους ψαλμωδία, καί τσι, περνώντας πό τό πανάγιο στόμα περαγία ψυχή της, σάν σέ πνο, παραδίδεται στόν Υόν της, ξεφεύγοντας τούς πόνους το θανάτου.

Όπως τούς διέφυγε καί κατά τήν γέννηση μλλον μέ τήν δια καί μεγαλύτερη χαρά καί πως τότε, ταν νέκφραστα γεννιόταν π' ατή Υός καί Θεός της, καί τώρα πού ατή πήγαινε πρός τόν Θεό, ποος βρισκόταν μπροστά της χι μόνο νοερά λλά καί ασθητά. 

μέσως λοι ο γγελοι ρχισαν νά ψάλλουν, καί μετά το πνεύματος μέν βγαινε κάποια φθονη καί νεξήγητη εωδία, ν τό σμα περιβαλλόταν πό πλούσιο καί πλησίαστο φς, στε καί έρας γέμισε πό χους καί σματα, περισσότερο μως πό τήν εχάριστη εωδία, τό δέ σμα κτινοβολοσε πό παντοῦ.

Ώστε νά γίνεται κάπως θέατο. τσι λοιπόν διαμοιράζονται τήν Παρθένο, ο μαθητές καί Διδάσκαλος, τά πίγεια καί τά οράνια, πως καί μετά πό λίγο ορανός καί παράδεισος. Κύριος καί τά γύρω πό ατόν λειτουργικά πνεύματα πραν τή ψυχή, ν ο μαθητές τό σμα.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ  ΚΑΙ

ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΑ

Διαβάστε εδώ…

Δεν υπάρχουν σχόλια: