29 Ιουνίου, 2020

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΟΔΟΥ ΨΑΡΩΝ


Με θρησκευτική λαμπρότητα τιμά η Εκκλησία της Ελλάδος την μνήμη του Αποστόλου Παύλου. Το πρωί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Παύλου οδού Ψαρών στην Αθήνα, ενώ συμμετείχαν οι Επίσκοποι Ωρεών κ. Φιλόθεος και Ρωγών κ. Φιλόθεος.

Κατά την Θεία Λειτουργία τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο Επίσκοπος Ωρεών κ. Φιλόθεος, Αρχιγραμματεύς της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι «γάπησε Παλος τόν Χριστό, φο πρτα Τόν ποδέχθηκε στή ζωή του. Χαιρόταν τήν παρουσία Του στήν καθημερινότητά του, μποροσε νά Τόν συναντ στίς τελείωτες δοιπορίες του στούς δρόμους το κόσμου.

Νά Τόν φουγκράζεται τήν ρα το κηρύγματος, νά Τόν ναγνωρίζει στά πρόσωπα τν κροατν του, νά Τόν κοινωνε στήν σύναξη τς κάθε Τοπικς κκλησίας πού δημιουργοσε, νά μήν θεωρε τίποτα κανό νά τόν χωρίσει πό ατή τήν γάπη: «τίς μς χωρίσει πό τς γάπης το Χριστο; θλίψις στενοχωρία διωγμός λιμός κίνδυνος μάχαιρα;»».

Επεσήμανε, ακόμη ότι « πόστολος Παλος πρξε πόλυτα βέβαιος γι᾿ ατή τήν πατρική γάπη το Θεο καί γι᾿ ατό γωνίστηκε, θεολόγησε, κήρυξε, τρεξε παντο καί μαζί του «τρεχε καί δοξαζόταν» καί λόγος το Θεο, καί τσι τό ργο του πέκτησε αώνια προοπτική, φο κόμη καί τήρηση τν ντολν το Χριστο, κόμη καί προσωπική του σκηση πραγματώνονταν στά πλαίσια τς διαφύλαξης, παύξησης καί περιφρούρησης τς σχέσης του μέ τόν Χριστό».

Ο Επίσκοπος Ωρεών υπογράμμισε, επίσης, ότι «τό παράδειγμα το ποστόλου Παύλου, δελφοί, σέ σχέση μέ μς, τούς σύγχρονους χριστιανούς, θά πρέπει σφαλς νά μς προβληματίσει, ς πρός τό ν λειτουργομε σάν κοινότητα, ν χουμε ατό τό κοινοτικό πνεμα. Δηλαδή, ν ρχεται τό περίσσευμα το νός νά συμπληρώνει τό στέρημα το λλου καί τό περίσσευμα το δευτέρου τό στέρημα το πρώτου «πως γένηται σότης», κατά τήν κφραση το ποστόλου Παύλου. 

πάντηση σ᾿ ατά τά ρωτήματα πρέπει πωσδήποτε νά μς προβληματίσει, κυρίως πειδή ατή λλειψη κοινοτικο πνεύματος καί κυρίως κοινοτικο τρόπου ζως, που παρουσιάζεται, πιθανόν νά φείλεται στή σύγχρονη πραγματικότητα τς ζως πού ενοε τήν πομόνωση καί τήν λλειψη σχέσης. 

Δέν ποκλείεται, βέβαια, νά φείλεται καί σ᾿ να μεγάλο πειρασμό πού μς κάνει νά θεωρομε, ντελς στρεβλά, τήν κκλησία ς να κόμη θεσμό μέσα στούς τόσους πολλούς πού πάρχουν , κόμη, πειδή πολλές φορές ξαντλομε τήν κκλησία σέ να περίκλειστο σύστημα νθρώπων, ο ποοι δεσμεύονται πό μία κοινή προκατασκευασμένη δεολογία, στω καί ν ατή εναι τόσο ερή, σο θρησκευτική πίστη».

Σε άλλο σημείο, ο Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου ανέφερε ότι «διαίτερα σοι σχολονται ντονότερα μέ τά θρησκευτικά ζητήματα, τόν τελευταο καιρό λο καί περισσότερο, μέ ναν θρασύ καί μμονικό (μήπως δαιμονικό;) τρόπο, μέ περισσή εκολία καί νεπίγνωστη νευθυνότητα κρίνουν, κατακρίνουν, σπιλώνουν καί καταδικάζουν τήν πίστη τν λλων, τήν ζωή καί τό θος.

Ακόμη καί ατά τά δια τά πρόσωπα, σέ ποια θέση καί διακονία καί ν ερίσκονται στήν κκλησιαστική κοινότητα, δίχως τόν παραμικρό σεβασμό στό εραρχικό πολίτευμα τς κκλησίας, θεωρώντας, μάλιστα, τι ο πάντες καί τά πάντα «ξέκλιναν, μα χρειώθησαν» καί πομακρύνθηκαν πό τήν ληθινή πίστη καί τήν, κατ᾿ ατούς, «γνήσια» ρθοδοξία, τήν ποία ταυτίζουν μόνο μέ ατή τήν δεολογικο τύπου μοφροσύνη.

Σέ μιά τέτοια ποχή, μως, δελφοί μου, στήν ποία παρουσιάζονται λο καί περισσότερα παραδείγματα διαστρέβλωσης το κκλησιαστικο μας φρονήματος, λοι μας πρέπει νά καταβάλουμε ελικριν προσπάθεια, στε νά μήν ποκύψουμε στόν πειρασμό μις διότυπης «ναμαρτησίας», σύμφωνα μέ τήν ποία νθρωπος θεωρε αυτόν τέλειο, πόλυτα κέραιο στήν πίστη καί στόν ρθό βίο.


Ως κ τούτου, χωρίς τήν νάγκη μετανοίας καί πιστροφς, ντίθετα πρός τήν πατερική καί σκητική παράδοση πού μς βεβαιώνει, τι πάντοτε ν ταπεινώσει καί ποτέ μέ ασθηση ναρκισσιστικς ατάρκειας «δίνεις αμα, γιά νά λάβεις Πνεμα», δηλαδή γωνίζεσαι παρακαλντας διαρκς, σάν τούς μαθητές Του, τόν Χριστό: «Κύριε, πρόσθες μν πίστιν». 

Εναι γνας, προσπάθεια, πόνος καί κόπος, παρουσία τς πίστης στή ζωή το νθρώπου, καί ποτέ δεδομένη. Εναι μιά διαρκής πάλη, πού λλοτε δηγε στόν Παράδεισο καί λλοτε κόμη καί σέ μιά σκοτεινή βυσσο, πό τήν ποία μόνο πανσθενουργός Χάρις το Θεο μπορε νά σέ λυτρώσει».

Ανέφερε, εξάλλου, ότι « σχέση καί νότητά μας μέ τόν Χριστό δέν εναι σχέση τομικο τύπου, λλά σχέση κκλησιαστική, στηρίζεται πάντοτε καί στήν παρουσία τν λλων, τν συνανθρώπων, τν φίλων, τν συναγωνιστν χριστιανν, μαζί μέ τούς ποίους τηρομε τήν νότητα, ζώντας στό σμα το Χριστο, τήν κκλησία, κοινωνοντες λλήλοις. 

«Ατός πού δέν νήκει στό σμα», θά μς πε γιος ωάννης Χρυσόστομος «καί δέν χει παφή μέ τά πόλοιπα μέλη, δέν μπορε νά χει σχέση οτε μέ τήν κεφαλή». Χριστός καί κοινωνία μας στό πανάγιο Σμα Του, εναι μοναδικός τρόπος οσιαστικς νότητας τν νθρώπων «να μή σχίσμα ν τ σώματι, λλά τό ατό πέρ λλήλων μεριμνσι τά μέλη»».

Ολοκληρώνοντας τον λόγο του ο Επίσκοπος Ωρεών τόνισε: «Εχηθετε, Μακαριώτατε πάτερ καί Δέσποτα, σημερινή ορτή καί λαμπρά πανήγυρις το μεγάλου ποστόλου τν θνν Παύλου, το καί δρυτο τς γιωτάτης κκλησίας τς λλάδος, νά σημάνει ληθινό γερτήριο σάλπισμα πρός τίς σιωπσες συνειδήσεις λων μας, στε «ληθεύοντες ν γάπ», νά δηγηθομε «ες οκοδομήν το σώματος το Χριστο, μέχρι καταντήσωμεν ο πάντες ες τήν νότητα τς πίστεως καί τς πιγνώσεως το Υο το Θεο». μήν!»

Τομέας Ενημέρωσης: Voiotosp.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: