08 Μαΐου, 2020

† ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ


πόστολος καί Εαγγελιστής ωάννης1 θεολόγος, ταν νας πό τούς μαθητές το ησο Χριστο, συγγραφέας το τετάρτου εαγγελίου, καθώς και το βιβλίου τς ποκαλύψεως καί τριν πιστολν.νομάστηκε θεολόγος ξ ατίας τν ψηλν θεολογικν νοημάτων το εαγγελίου πού συνέγραψε καί συγκεκριμένα τς σημαντικς χριστολογίας πού νέπτυξε. 

ωάννης πρξε πό τούς πλέον γαπημένους μαθητές το Κυρίου. Εναι Εαγγελιστής τς γάπης, χι μόνο γιατί ναφέρεται συνεχς στήν γάπη, λλά κυρίως γιατί τήν βίωνε καί τήν ξέφραζε. γαποσε πολύ τόν Διδάσκαλό του καί τόν κολούθησε καί στίς πιό δύσκολες ρες τς πίγειας ζως Του.

ωάννης, γιός το Ζεβεδαίου καί τς Σαλώμης, ξαδέλφης τς Κυρίας Θεοτόκου, καταγόταν πό να φτωχό χωριό τς Γαλιλαίας πού νομαζόταν Βηθσαϊδά. ωάννης, πό μικρός πρξε πιστός μαθητής το ωάννου το Προδρόμου. 

Τήν μέρα πού Βαπτιστής εδε τόν ησο μαρτύρησε γι’ Ατόν λέγοντας: «δε μνός το Θεο» (ωάν.1,35-40). μέσως ο δύο μαθητές του ωάννης καί νδρέας κολούθησαν τόν Κύριο μέ φοσίωση καί γάπη. ωάννης ταν μικρότερος στήν λικία μαθητής το Κυρίου, σχεδόν φηβος.

πέροχος χαρακτήρας του, γνότητα, πακοή του, πίστη καί φοσίωσή του στόν Κύριο, εχαν ς συνέπεια νά εναι λίαν γαπητός πό τόν ησο καί τούς λλους ποστόλους. ξ ατίας το σπάνιου αθορμητισμο του πονομάστηκε πό τόν Κύριο Βοαναργές.

ωάννης ετύχησε νά δε τό θαμα τς Μεταμορφώσεως το Κυρίου στό ρος Θαβώρ. πίσης μεγάλη οκειότητα καί γάπη πού το εχε Κύριος φαίνεται πό τό περιστατικό το Μυστικο Δείπνου, που Πέτρος πευθύνθηκε σέ ατόν νά μεσολαβήσει, στε νά μάθουν ποιός θά τόν προδώσει.

ωάννης εχε τό θάρρος νά πέσει στό στθος το Διδασκάλου του καί μέ γωνία νά τόν ρωτήσει, ποιός εναι προδότης.στερα πό τή σύλληψη το ησο ωάννης τόν κολούθησε καί μπκε στήν αλή το ρχιερέα Καϊάφα καί κατά τή Σταύρωση το Κυρίου ατός μαζί μέ λίγες εσεβες γυνακες παραβρέθηκαν κάτω πό τό Σταυρό, ν λοι Τόν εχαν γκαταλείψει.

Γι' ατό καί Κύριος ναθέτει στόν γαπημένο του μαθητή τήν φροντίδα τς Μητέρας Του, λέγοντάς της: «Γύναι, δού υός σου», καί στόν ωάννη «δού μήτηρ σου» (ω. 20,4). πό τήν ρα κείνη, πρε στό σπίτι του τήν Μητέρα το Κυρίου. Καί ταν νεστήθη Κύριος, ωάννης μαζί μέ τόν Πέτρο πγαν πρτοι στόν τάφο.

ωάννης ταν πίσης παρών στήν νάληψη το Κυρίου καί κατά τήν μέρα τς Πεντηκοστς, μαζί μέ τούς λλους μαθητές, δέχτηκε τήν πιφοίτηση το γίου Πνεύματος. Μέχρι τήν Κοίμηση τς Θεοτόκου μεινε στά εροσόλυμα, πηρετώντας την σ’ λες της τίς νάγκες.στερα πό τήν πιφοίτηση το γίου Πνεύματος ωάννης ρχισε νά κηρύττει μαζί μέ τόν Πέτρο τό Εαγγέλιο στή Σαμάρεια (Πράξ. 8,14). 

Στίς Πράξεις πίσης βλέπουμε πώς Πέτρος καί ωάννης μαζί συνελήφθησαν καί δηγήθηκαν νώπιον το συνεδρίου διακηρύσσοντας τήν πίστη τους (Πράξεις 4, 1-23). Τόσος ταν ζλος καί φροντίδα του γιά τήν πρώτη κκλησία, στε Παλος τόν νόμασε τιμητικά μαζί μέ τούς Πέτρο καί άκωβο τόν δελφόθεο «στύλους τς κκλησίας» (Γαλ. 2, 9).

στερα πό τήν καταστροφή τς ερουσαλήμ τό 70 μ.Χ. πό τόν Τίτο, πεσε κλρος στόν ωάννη νά λθει στήν Μικρά σία, πού ταν φημένη στήν εδωλολατρική πλάνη. κε προλέγει ωάννης στόν μαθητή του Πρόχορο τήν τρικυμία καί τό ναυάγιο πού πρόκειται νά ποστον γιά σαράντα μέρες. πό ατήν τήν τρικυμία θάλασσα βγαλε τόν Πρόχορο στήν Σελεύκεια.

πό κε πγε σ’ να τόπο τς σίας πού λέγεται Μαρμαρεώτης, που συνάντησε τόν δάσκαλο του ωάννη πού τόν εχε βγάλει κε θάλασσα. Κατόπιν πγαν καί ο δύο στήν φεσο, που συνάντησαν μία γυναίκα μέ τό νομα Ρωμάνα, ποα πρε τόν μέγα ωάννη καί τόν μαθητή του Πρόχορο καί τούς νάγκασε νά δουλεύουν σ’ να δικό της λουτρό, σάν νά τούς εχε ξαγορασμένους δούλους.

Μέσα σ’ κενο τό λουτρό κατοικοσε καί νας γριος δαίμονας, πού συνήθιζε τρες φορές κάθε χρόνο νά πνίγη να νέο μία νέα. Ατό συνέβαινε, διότι, ταν θεμελιωνόταν κενο τό λουτρό, πεισε διάβολος κείνους πού κτιζαν νά χώσουν μέσα στά θεμέλια να νέο καί μία νέα, μέ σκοπό τάχα νά ντιλαλε καί νά βγάζει μεγάλο χο τό λουτρό. 

π’ ατό λοιπόν φο πρε φορμή νθρωποκτόνος διάβολος, πνιγε κε συχνά τούς νθρώπους. Κάποια μέρα πού μπαινε στό λουτρό γιά νά λουσθε Δόμνος, παιδί το Διοσκορίδου το συζύγου τς Ρωμάνας, πνίγηκε πό τόν Δαίμονα. Θρηνοσε λοιπόν Ρωμάνα παρηγόρητα γιά τόν θάνατο το Δόμνου.

Εν πατέρας του Διοσκουρίδης, ταν μαθε τήν ξαφνική εδηση το θανάτου του, πέθανε πό περβολική λύπη. Παρακαλοσε λοιπόν Ρωμάνα τήν ψευτοθεά ρτεμη γιά νά ναστήσει τόν Δόμνο. ωάννης λοιπόν ρώτησε τόν Πρόχορο γιά ποιά ατία θρηνε Ρωμάνα. 

κείνη ταν τούς εδε νά συνομιλον πιασε καί ρχισε νά τόν συκοφαντε, τι εναι μάγος καί τέλος νά τόν φοβερίζει τι πρόκειται νά τόν θανατώσει, άν δέν μεταχειριστε κάθε μέσο γιά νά ναστήσει τόν Δόμνο. φο λοιπόν ναγκάσθηκε τσι πόστολος κανε προσευχή καί μέσως νεστήθη Δόμνος. 

Ατό τό θαμα, ταν εδε Ρωμάνα φο ξομολογήθηκε ελικρινά τίς μαρτίες της καί φο ζήτησε συγχώρηση γιά τίς κακοπάθειες πού προξένησε στόν πόστολο καί τόν μαθητή του, πέστρεψε στόν Χριστό καί βαπτίσθηκε.στερα πό τόν Δόμνο ωάννης νέστησε τόν πατέρα του τόν Διοσκουρίδη, τούς βάπτισε καί διωξε τόν πονηρό Δαίμονα πού κατοικοσε μέσα στό λουτρό.

πειδή ο φέσιοι τελοσαν μεγάλη γιορτή στήν ψευτοθεά ρτεμη, γι’ ατό πόστολος πγε κατά τόν καιρό τς γιορτς καί νέβηκε πάνω σ’ κενο τό μέρος, που στεκόταν τό εδωλο τς ρτέμιδος. Ο χλοι μως βλέποντάς τον θύμωσαν πολύ καί ρχισαν νά τόν λιθοβολον. 

μως ο πέτρες χτύπησαν τό εδωλο μέχρι πού τό συνέτριψαν. κενοι μως δέν θέλησαν νά λθουν σέ συναίσθηση, λλά βλέποντας τόν πόστολο νά τούς μιλάει γιά πίστη, πάλι τόν λιθοβολοσαν. Ο πέτρες μως παράδοξα πέστρεφαν καί χτυποσαν τούς διους καί τούς πλήγωναν. 

Τότε θεος πόστολος κανε προσευχή στόν Θεό καί μέσως γινε σεισμός μεγάλος καί χάθηκαν π’ ατόν διακόσιοι νθρωποι. Βλέποντας ατό ο πόλοιποι νθρωποι μόλις καί μετά βίας παλλάχτηκαν πό τήν μέθη καί τόν σκοτισμό τς πλάνης καί παρακαλοσαν θερμά τόν πόστολο νά λεηθον καί ο διοι καί νά ναστηθον σοι πέθαναν. 

Πάλι λοιπόν, φο προσευχήθηκε πόστολος, μέσως λοι ναστήθηκαν καί πεσαν λοι στά πόδια το ποστόλου καί, φο πίστεψαν στόν Χριστό, βαπτίστηκαν.πειτα πγε πόστολος σ’ να τόπο πού νομαζόταν Τύχη καί κε θεράπευσε να παράλυτο πού ταν κατάκοιτος δώδεκα λόκληρα χρόνια. 

πειδή λοιπόν κανε πόστολος καί λλα πολλά θαύματα καί φήμη του τρεχε παντο, βλέποντας ατά δαίμονας, πού μενε καί κατοικοσε στόν ναό τς ρτέμιδος.Καί γνωρίζοντας τι καί διος θά διωχτε πό τόν ωάννη, μεταμορφώθηκε σέ στρατιώτη, κρατώντας στά χέρια χαρτιά καί κλαίγοντας, τι δθεν φυγαν πό τά χέρια του δύο μάγοι ριστοι καί ξαιρετικοί, πού το δόθηκαν πό τήν ξουσία νά τούς φυλάει. 

δειχνε στούς νθρώπους κε καί να δέμα μέ φλουριά καί ποσχόταν νά τό δώσει σ’ ατούς, άν βρον τούς μάγους καί τούς θανατώσουν.κούγοντας λοιπόν ατά πολλοί κινήθηκαν ναντίον το σπιτιο το Διοσκουρίδου φοβερίζοντας, τι θά τό κατακαύσουν μαζί μ’ ατόν, ν δέν παραδώσει στά χέρια τους τούς μάγους. 

ελαβής μως καί εγνώμων Διοσκουρίδης προτιμοσε καλύτερα νά καε, παρά νά παραδώσει τούς ποστόλους, πού το φανκαν εεργέτες του.  ωάννης, προγνωρίζοντας μέ τήν προορατική χάρη το γίου Πνεύματος, τι:Αν παραδοθε σ’ ατούς πρόκειται πάλι νά κάνει θαύματα καί π’ ατό νά πιστρέψει πολλούς στόν ρθό δρόμο παρέδωσε τόν αυτό του διος μαζί μέ τόν Πρόχορο στούς πίστους.

φο λοιπόν σύρθηκαν πό τούς πίστους ο πόστολοι το Κυρίου, ταν πγαν στόν ναό τς ρτέμιδος, προσευχήθηκαν στόν Θεό νά γκρεμιστε ναός, λλά κανένας νθρωπος νά μή πάθει κακό. Πράγμα τό ποο καί γινε. Τότε μέγας πόστολος διατάζει τόν Δαίμονα νά μή κατοικε πιά σ’ ατόν τόν τόπο. μέσως λοιπόν φυγε δαίμονας πό τήν πόλη τς φέσου. Ο λληνες βλέποντας ατά φοβήθηκαν καί πίστεψαν πολλοί καί βαπτίστηκαν.

ωάννης ξορία στήν Πάτμο
πειδή λοιπόν κανε καί λλα πολλά θαύματα ωάννης, καί γύρισε πολύ πλθος λλήνων στήν πίστη το Χριστο καί πειτα, πειδή φήμη τους φθασε στ’ ατιά το τότε ατοκράτορα Δομιτιανο πού βασίλευε κατά τό 82 μ.Χ., Δομιτιανός στειλε καί φερε μπροστά του τόν μέγα ωάννη μαζί μέ τόν Πρόχορο.

φο λοιπόν τούς κανε ρωτήσεις καί εδε τήν σταθερότητα πού δειξαν γιά τήν πίστη τους, τούς πέβαλε σέ βασανιστήρια. Τούς βαλε νά πιον δηλητήριο καί φο δέν παθαν τίποτε τούς ριξε σ’ να πιθάρι μεγάλο μέ βραστό λάδι. 

φο καί πό κε βγκαν χωρίς νά πάθουν τό παραμικρό, μέ διαταγή το Δομιτιανο ξορίζονται στήν νσο Πάτμο. Κύριος μως εχε προλάβει καί φανέρωσε μέ ραμα στόν ωάννη τι πρόκειται νά πάθει πολλούς πειρασμούς καί τι θά ξοριστε σ’ να νησί πού χει μάλιστα πολύ μεγάλη νάγκη τς δικς του παρουσίας.

Πλέοντας λοιπόν στήν θάλασσα πόστολος μαζί μέ τούς σωματοφύλακες το ατοκράτορα, νέστησε να στρατιώτη πού πέθανε στόν δρόμο, ρέμησε τή θάλασσα πό τήν τρικυμία καί θεράπευσε ναν πό τούς σωματοφύλακες πού πασχε πό δυσεντερία. Βλέποντας λοιπόν ατά ο σωματοφύλακες πίστεψαν λοι στόν Χριστό καί βαπτίστηκαν.

φο φτασε ωάννης στήν Πάτμο τό 95 μ.Χ., λευθέρωσε τόν πολλωνίδη, τό παιδί το Μύρωνος πό τό μαντικό πνεμα πού κατοικοσε σ’ ατόν καί τό ξόρισε μακριά π’ τό νησί. π’ τό θαμα ατό πίστεψαν στόν Χριστό καί βαπτίσθηκαν λοι ο νθρωποι, πού βρίσκονταν στό σπίτι το Μύρωνος. Τό διο καί πολλωνίδης πού λευθερώθηκε καί κόρη το Χρυσίππη μέ τούς νθρώπους της. στερα βαπτίσθηκε καί διος ρχοντας τς χώρας τς Πάτμου.

ωάννης ναντίον το Κύνωπα το μάγου
Βρισκόταν στήν Πάτμο κάποιος μάγος πού νομαζόταν Κύνωψ, πού κατοικοσε σ’ ρημο τόπο ρκετά χρόνια μαζί μέ τά κάθαρτα δαιμόνια. Ατόν τόν μάγο λοι σοι κατοικοσαν στό νησί τόν θεωροσαν σάν θεό, γιά τίς φαντασίες καί νέργειες τν δαιμόνων πού γίνονταν π’ ατόν.

Ο ερες το ψεύτικου θεο πόλλωνα καθώς εδαν τόν ωάννη πού δίδασκε μέ πολλή παρρησία τήν πίστη στόν Χριστό, τρεξαν στόν Κύνωπα καί τόν παρακάλεσαν γονατιστοί νά κινηθε κατά το ωάννου, πειδή ατός ρήμωσε σχεδόν τόν ναό το πόλλωνα καί τούς πομάκρυνε λους πό τήν λατρεία τν θεν.

Κύνωψ λοιπόν ταν κουσε ατά περηφανεύθηκε καί κρινε νάξιο τς πολήψεως του τό νά πάει μόνος στή χώρα, γι’ ατό ποσχέθηκε στούς ερες τι θά στείλει ναν πονηρό δαίμονα στό σπίτι το Μύρωνος, γιά νά πάρει τήν ψυχή το ωάννου πού μενε κε καί νά τήν παραδώσει σέ αώνια καταδίκη.

στειλε λοιπόν Κύνωψ να ρχοντα τν πονηρν δαιμόνων πρός τόν ωάννη, πως ποσχέθηκε. δαίμονας, φο πγε στό σπίτι το Μύρωνος, στάθηκε στό μέρος κενο που ταν ωάννης. 

Τότε ωάννης, φο μαθε τό λόγο γιά τόν ποο ρθε τό δαιμόνιο, τό διέταξε λλη φορά νά μήν νοχλήσεις νθρωπο, οτε νά γυρίσει στόν τόπο του, λλά νά φύγει ξω π’ ατό τό νησί καί νά περιπλανται δ καί κε. Βλέποντας Κύνωψ τι δέν πέστρεψε σ’ ατόν τό πρτο δαιμόνιο στειλε καί δεύτερο. 

λλά πειδή καί ατό παθε τά δια, στειλε κόμη καί λλα δύο δαιμόνια, γιά νά μπε τό να στό σπίτι που μενε ωάννης καί τό λλο νά σταθε ξω καί νά δε ατά πού γίνονται καί νά γυρίσει νά τά φανερώσει στόν Κύνωπα. πειδή λοιπόν κενο τό δαιμόνιο, πού στεκόταν ξω, γύρισε καί φανέρωσε στόν Κύνωπα ατά πού γιναν, ργίστηκε λοιπόν Κύνωψ καί πρε μαζί του λα τά πλήθη τν δαιμόνων καί πγε στήν Χώρα. 

Πρόφτασε τόν ωάννη Κύνωψ, τήν ρα πού δίδασκε τόν λαό, καί κυριεύτηκε πό πολύ θυμό καί επε στόν λαό πώς, ν εναι δίκαιος ωάννης, ν μπορέσει νά κάνει κενο πού θά π σ’ ατόν, τότε καί γώ πιστεύω σ’ λα σα λέγει.

Τότε λέει Κύνωψ στόν ωάννη: Δεξε πράγματι, ν εναι ληθινά τά λόγια σου, καί φο νεβάσεις πό τό βάθος τς θαλάσσης τόν πατέρα το νέου πού κρατοσε πό τό χέρι, ποος πνίγηκε, φέρε τον μπροστά σ’ λους μας ζωντανό καί γιμως, ωάννης πάντησε πώς δέν μέ στειλε Χριστός γιά νά νασταίνω νεκρούς, λλά γιά νά διδάσκω πλανεμένους νθρώπους. 

Τότε Κύνωψ παρουσίασε να δαίμονα μέ τή μορφή το πατέρα το νέου. Στή συνέχεια, κανε τό διο καί μέ να νέο πού εχε πνιγε καί λοι θαύμασαν καί προσκύνησαν τόν Κύνωπα καί θελαν νά θανατώσουν τόν ωάννη, ταν πόστολος πάντησε στόν Κύνωπα πώς τά θαύματά του γρήγορα θά διαλυθον. 

χλος ρμησε τότε καί ρχισε νά χτυπ γρια τόν ωάννη καί λίγο λειψε νά τόν φήσει νεκρό. πειδή νόμισε Κύνωψ τι πέθανε ωάννης επε πρός τόν λαό. «φστε τον ταφο γιά νά τόν φάνε τά ρνια». στερα π’ ατά, ταν κουσε Κύνωψ τι ωάννης ζε καί διδάσκει τόν λαό σ’ να τόπο πού νομάζεται Λίθου Βολή, κάλεσε τόν δαίμονα κενο πού χρησιμοποίησε γιά τίς νεκρομαντεες. 

φο πγε λοιπόν στόν ωάννη το επε νά πάει στόν γιαλό μαζί του κι κε θά δε τήν δύναμή του. φο λοιπόν κτύπησε τά χέρια του κι κανε κρότο, γινε φαντος πό τά μάτια τν νθρώπων.  ωάννης μέσως προσευχήθηκε στόν Θεό νά μήν φανε πλέον ζωντανός Κύνωψ, 

πράγμα τό ποο γινε. πειδή λοιπόν λαός στάθηκε τρία μερόνυχτα περιμένοντας νά βγε Κύνωψ π’ τήν θάλασσα, πό τήν νηστεία ξαντλήθηκαν καί τρία παιδιά πέθαναν. ξ ατίας ατο τούς λυπήθηκε ωάννης καί τά μέν παιδιά πού πέθαναν τά νέστησε, τούς δέ νθρώπους τούς πεισε λους νά πιστέψουν στόν Χριστό καί νά βαπτιστον, φο θλιος Κύνωψ καταποντίσθηκε πλέον στήν θάλασσα.

συγγραφή το βιβλίου τς ποκαλύψεως
Τό 94 95 μ.χ Εαγγελιστής ωάννης ξορίστηκε πό τόν Ρωμαο Ατοκράτορα Δομητιανό πό τήν φεσο στή Πάτμο. κε σέ μία σπηλιά πού νομάζεται «ερόν σπήλαιον τς ποκαλύψεως» ωάννης συνομίλησε μέ τόν Θεό.Όπου κενος το ποκάλυψε τό προφητικό βιβλίο τς ποκαλύψεως πού ωάννης κατέγραψε μέ τή βοήθεια το μαθητ του Πρόχορου. 

Στή σπηλιά σχίστηκε βράχος σέ τρες μικρότερες σχισμές
πού συμβολίζουν τήν γία Τριάδα πό τίς ποες σχισμές
κούγονταν φωνή το Θεο, ταν παγόρευε στόν ωάννη 
τό κείμενο τς ποκάλυψης.

συγγραφή το Εαγγελίου
ταν βασίλευε ατοκράτορας Τραϊανός, κατά τό τος 98, κλήθηκε ωάννης νά ναχωρήσει πό τήν Πάτμο καί νά πάει στήν φεσο. Ο Χριστιανοί μως τς Πάτμου θρηνοσαν γιά τόν ποχωρισμό του. πειδή μως δέν μποροσαν νά τόν μποδίσουν, ζήτησαν ν᾿ φήσει σ’ ατούς ντί γιά τόν αυτό του τούς λόγους του καί νά γράψει σέ βιβλίο τό Μυστήριο λης τς Οκονομίας το Χριστο.

ωάννης λοιπόν νήστεψε τρες μέρες χοντας καί τούς λλους Χριστιανούς νά νηστεύουν καί νά τόν βοηθον μέ τήν προσευχή. νέβηκε πειτα στό βουνό, πού ταν κε, μέ τόν μαθητή του Πρόχορο καί νέβασε λη του τή σκέψη στόν Θεό. 

Καί μέσως κούστηκαν βροντές καί στραπές φοβερές καί νά σαλεύεται λο τό βουνό, στε μαθητής του Πρόχορος νά πέφτει πό τόν φόβο του μέ τό πρόσωπο στήν γ καί νά γίνει σάν νεκρός.  ωάννης μως δέν φοβήθηκε, λλά στάθηκε ρθιος, πειδή τέλεια γάπη πού εχε στόν Θεό διωχνε τόν φόβο π’ τήν καρδιά του πως διος επε: « τέλεια γάπη ξω βάλλει τόν φόβον» (Α΄ ωάν.4,18). 

κουσε λοιπόν μία βροντερή φωνή πού λεγε: «ν ρχ ν Λόγος καί Λόγος ν πρός τόν Θεόν καί Θεός ν Λόγος» (ωάν. 1,1).φο τελείωσε λοιπόν λο τό θεο Εαγγέλιο καί τό γραψε μέ τό χέρι το Πρόχορου, τό παρέδωσε στούς Χριστιανούς πού τό ζήτησαν. πό κε διαδόθηκε σ’ λα τά πέρατα το κόσμου.

πάνοδος στήν φεσο καί μετάσταση
φο πανλθε πάλι στήν φεσο ωάννης, πέρασε κε τήν πόλοιπη ζωή του μέχρι κατόν πέντε τν πού μετέστη. κανε πάρα πολλά θαύματα καί πέστρεψε μέτρητα πλήθη πίστων πό διάφορα θνη στήν πίστη το Χριστο γιος ερώνυμος ναφέρει, τι στήν φεσο ο Χριστιανοί γιά νά φέρουν στίς συναθροίσεις τους τό γέροντα πιά ωάννη, τόν κράταγαν στά χέρια τους. 

Κι πειδή δέν μποροσε πιά νά τούς διδάσκει μέ πολλά λόγια, παναλάμβανε τή φράση: «Τεκνία μου γαπτε λλήλους» καί συμπλήρωνε: «Ατή εναι ντολή το Κυρίου μας καί ταν κάνετε τοτο, εναι ρκετό». Κάποια μέρα, φο φτασε σ’ να τόπο, παρήγγειλε στούς μαθητές του νά καθίσουν κε, καί ατός φο προχώρησε μπροστά σέ μικρή πόσταση, προσευχήθηκε.

ταν πρωί. πειτα, φο πέστρεψε, πρόσταξε τούς μαθητές του νά σκάψουν τή γ σέ σχμα σταυρο, τόσο μόνον, σο ταν τό μέτρο το σώματός του. φο ξάπλωσε λοιπόν μέσα σ’ κενον τόν σκαμμένο τόπο, ποχαιρέτησε τούς μαθητές του καί επε: «Σύρετε τό χμα τς γς πού εναι μητέρα μου καί μέ ατό σκεπστε με». κενοι, φο τόν σπάστηκαν καί τόν ποχαιρέτησαν, σκέπασαν τό σμα του μέχρι τά γόνατα. 

πειτα πάλι, φο τόν σπάστηκαν τόν σκέπασαν μέχρι τόν λαιμό. Καί πάλι φο γιά τρίτη φορά τόν σπάστηκαν, βαλαν πάνω στό ερό του πρόσωπο να μαντήλι. Καί τσι κλαίγοντας πικρά σκέπασαν λο τό σμα του. Τότε νέτειλε καί λιος.

φο κλαψαν ο μαθητές, γιατί μειναν ρφανοί πό τόν δάσκαλό τους, γύρισαν στήν πόλη διηγούμενοι τά σχετικά μέ τόν πόστολο. Ο λλοι δελφοί, ταν τά κουσαν ατά, πγαν στόν τάφο καί φο σκαψαν, δέν βρκαν τίποτε. Τότε λοιπόν πέστρεψαν κλαίγοντας θερμά γιά τή στέρηση τέτοιου ποιμένος.

πό τό γεγονός ατό δημιουργήθηκε ποψη τι τελικά δέν πέθανε, λλά τι ναλήφθηκε, πως λίας καί νώχ. κκλησία μας, λοιπόν, δέχεται τι στόν γαπημένο μαθητή το Κυρίου συνέβη ,τι καί μέ τήν Παναγία μητέρα Του.  Δηλαδή, ωάννης ναί μέν πέθανε καί τάφη, λλά μετά τρες μέρες ναστήθηκε καί μετέστη στήν αώνια ζωή, γιά τήν ποία διος λέει σχετικά: 

« χων τόν υόν χει τήν ζωήν, μή χων τόν υόν το Θεο τήν ζωήν οκ χει» (Α' πιστολή ωάννου, ε' 12). κενος, δηλαδή, πού εναι νωμένος μέσω τς πίστης μέ τό Χριστό καί τόν χει δικό του, χει τήν ληθινή καί αώνια ζωή. κενος, μως, πού δέν χει τόν Υό το Θεο, νά χει π’ ψιν του πώς δέν χει καί τήν ληθινή καί αώνια ζωή.

ωάννης μς διδάσκει μως καί σήμερα μέ τό παράδειγμά του καί μέ τά πέντε θεόπνευστα βιβλία του. ωάννης πειδή ποκάλεσε τόν Υό το Θεο «Λόγο», πρτος ατός νομάστηκε πό τήν κκλησία μας «Θεολόγος». Στήν γιογραφία εκονίζεται μέ ναν ετό κοντά στό κεφάλι του. μνήμη το ποστόλου ωάννου ορτάζεται στίς 26 Σεπτεμβρίου. 

ορτή τς 8ης Μαΐου, συνδέεται μέ τήν νάδυση θαυματουργικς κόνεως (σκόνης) πό τόν τάφο το Εαγγελιστο, μέσω τς θαυματουργικς πενέργειας το γίου Πνεύματος, πού ο ντόπιοι τήν ποκαλοσαν «πίγειο μάνα»

Θεολογία το ποστόλου καί Εαγγελιστο ωάννου.
Τό Εαγγέλιο καί ο πιστολές το ωάννη παρτίζουν τή βασική ρχή πού διέπει τή χριστολογία το ωάννη, πώς Χριστός μόνος φανερώνει τό Θεό καί ξηγε τά περί Θεο (ω. 1, 18). πώτερος σκοπός τν "σημείων" Του, εναι νά πιστέψει κόσμος τι εναι Χριστός, Υός το Θεο (ω. 20, 31). 

Χριστός μπορε καί ποκαλύπτει τό Θεό, διότι εναι Λόγος του. ννοια το Λόγου δ λαμβάνει μία νέα διάσταση διαφορετική πό ατήν πού εχε χρησιμοποιήσει Φίλων ουδαος Πλάτωνας καί ριστοτέλης.  θεολογία τς ννοιας το Λόγου χει να νέο σαφές θεολογικό περιεχόμενο.

Λόγος εναι ησος Χριστός, δημιουργός το σύμπαντος, τό φς καί ζωή τς νθρωπότητας, ποος νανθρώπησε γιά τή σωτηρία το κόσμου. ωάννης μέ τό μολογιακό κείμενο «ν ρχ ν Λόγος καί Λόγος ν πρός τόν Θεόν καί Θεός ν Λόγος» (ωάν. 1,1), ναφέρει πώς Λόγος εναι προαιώνιος καί θεος, τι εναι δημιουργός το σύμπαντος κόσμου. 

ησος Χριστός εναι ζωή καί τό φς καί εναι σαφς Θεός.  Λόγος ατός νσαρκώθηκε, καί νσάρκωση ατή συνιστ πλήρωση το ποκαλυπτικο ργου το Θεο, πως δόθηκε στό Μωϋσ. Τό Θεό κανείς δέν εδε ποτέ, ναφέρει ωάννης. Εναι κατάληπτος καί όρατος, λλά γίνεται γνωστός μέ τή θεία νανθρώπηση το Λόγου. 

Λόγος ς μονογενής υός, πού εναι Θεός καί πάρχει στούς κόλπους το Πατρός, εναι μόνος κανός νά Τόν φανερώνει καί νά Τόν ξηγε. ναθρωπήσας Λόγος εναι διος πού νήργησε ποικιλοτρόπως κατά τήν Παλαιά Διαθήκη γιά τό σχέδιο τς θείας οκονομίας.

Λόγος ατός εναι Μεσσίας, τόν ποον εδαν καί κουσαν ο μαθητές Του. Εναι ατός πού θά ρθει μέ δόξα γιά νά δώσει τέλος στήν νθρώπινη τραγωδία (ποκ. 19,11-16).Στή θεολογία το ωάννη τό εαγγέλιο ταυτίζεται μέ τόν ησο καί ποστατικότητα ατο τονίζεται μέ τήν ννοια το "γώ εμι". 

φράση εναι σαφς βιβλική καθότι Θεός διαβεβαίωσε τόν Μωυσ στή βάτο τι "γώ εμι ν" (ξοδος 3, 4). πίσης δηλώνει καί στόν σραηλιτικό λαό πώς "γώ εμι θεός, καί οκ στιν λλος" (σαΐας 45,22). δ λοιπόν Θεός μιλε μέ ποστατικό τρόπο. Καί Θεός πού μιλε δέν εναι λλος πό τόν σαρκο Λόγο, πού φανερώνει καί τόν Πατέρα. ωάννης μς ναφέρει μέ σαφήνεια περισσότερες πό δέκα μολογίες το Κυρίου, ποος ναφέρει πίσης

Τό «γώ εμι» (ω.4,25-26.6,35.8,12.8,24.8,28.10,7-9 κ.α.). πό τίς δηλώσεις ατές εναι φανερό τι ησος εναι Θεός Λόγος, ποος, « ν π ρχς, κηκόαμεν, ωράκαμεν τος φθαλμος μν. Εθεασάμεθα καί α χερες μν ψηλάφησαν, περί το λόγου τς ζως· καί ζωή φανερώθη, καί ωράκαμεν καί μαρτυρομεν καί παγγέλλομεν μν τήν ζωήν τήν αώνιον, τις ν πρός τόν πατέρα καί φανερώθη μν" (Α΄ωάννου 1,1-2).

1. λέξη ωάννης εναι βραϊκή λέξη 
καί σημαίνει « χάρις καί ενοια το Θεο».

 2.Ματθαος 4,21-22. Μάρκος 1,19-20. Λουκς 5,1-11

 3ός βροντς


Δεν υπάρχουν σχόλια: