Στα όρια
των τεμαχίων 4 και 5 της Κυπριακής ΑΟΖ έφτασε το τουρκικό σεισμογραφικό
Μπαρμπαρός, όπου ετοιμάζεται για να ξεκινήσει παράνομες σεισμογραφικές έρευνες
στην περιοχή που παράτυπα «δέσμευσε» με Navtex η Τουρκία το βράδυ της Τρίτης.
Το
σεισμογραφικό και τα δύο σκάφη προστασίας και υποστήριξης (TANUX1 και Apollo
Moon) βρίσκονταν το τελευταίο δίμηνο αγκυροβολημένα στο λιμάνι της Σινίφκης εν
αναμονή εντολών,
Όπου μετά την ολοκλήρωση των πολύμηνων σεισμογραφικών ερευνών ανατολικά της Κύπρου, μεταξύ Αποστόλου Αντρέα και τουρκικών ακτών.
Όπου μετά την ολοκλήρωση των πολύμηνων σεισμογραφικών ερευνών ανατολικά της Κύπρου, μεταξύ Αποστόλου Αντρέα και τουρκικών ακτών.
Η περιοχή
που προβλέπει η νέα τουρκική Navtex και όπου μετέβη το Μπαρμπαρός, βρίσκεται
στα νοητά όρια των ΑΟΖ Κύπρου, Ελλάδας και Αιγύπτου και τμήματα των τεμαχίων 4
και 5 της κυπριακής ΑΟΖ.
Και πάλι η
Τουρκία χρησιμοποιεί το σεισμογραφικό Μπαρμπαρός ως τουλάχιστον πολιτικό όπλο,
αφού με την περιοχή που επέλεξε και καθόρισε για τις νέες παραβιάσεις,
ουσιαστικά απαντά ταυτόχρονα σε τρεις εξελίξεις:
1.Στην
προώθηση της οριοθέτησης των ΑΟΖ Αιγύπτου και Κύπρου με αυτή της Ελλάδας και
την πλήρη αναγνώριση της κυπριακής ΑΟΖ που επαναλήφθηκε μέσα από την τελευταία
τριμερή συνάντηση των ηγετών Ελλάδας – Κύπρου – Αιγύπτου στην Κρήτη.
2.Την
απόφαση για διαδικασίες ανάθεσης του τεμαχίου 7 της Κυπριακής Δημοκρατίας από
το Υπουργικό Συμβούλιο με δεδομένο το έντονο ενδιαφέρον των TOTAL – ENI και
ExxonMobil.
3.Την
επικείμενη εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων έναρξη των δύο διαδοχικών
γεωτρήσεων της ExxonMobil στο τεμάχιο 10.
Πρόκειται
για περιοχή έκτασης 44.000 τετρ. χιλιομέτρων στην οποία σύμφωνα με παράτυπη
τουρκική Navtex που εκδόθηκε αργά το απόγευμα της Τρίτης, θα πραγματοποιήσει
τις παράνομες σεισμογραφικές έρευνες το τουρκικό σεισμογραφικό, από σήμερα
μέχρι και την 1η Φεβρουαρίου 2019.
Οι
ημερομηνίες και η περιοχή που επέλεξαν οι Τούρκοι για να στείλουν το Μπαρμπαρός
δείχνουν εμφανώς ότι κύριος σκοπός είναι η επίδειξη παρουσίας κατά την περίοδο
των γεωτρήσεων της ExxonMobil στο τεμάχιο 10, αφού εκείνες τις μέρες αναμένεται
να ολοκληρωθεί και το γεωτρητικό πρόγραμμα στο τεμάχιο 10.
Το
νοτιοανατολικό άκρο της περιοχής που προβλέπει η τουρκική παράτυπη Navtex,
απέχει περίπου 100 χιλιόμετρα από τους δύο πρώτους στόχους γεωτρήσεων στο
τεμάχιο 10.
Το δυτικό άκρο της περιοχής απέχει 220 χιλιόμετρα από τη Ρόδο και το ανατολικό άκρο 150 χιλιόμετρα από τις ακτές της Πάφου. Στο μεταξύ, όλα δείχνουν ότι είναι θέμα ωρών ή ελάχιστων ημερών, για να βάλει πλώρη προς το σημείο γεώτρησης και το τουρκικό γεωτρύπανο Fatih (Πορθητής).
Χθες, το γεωτρύπανο μετακινήθηκε σε άλλο –μακρύτερο προς το λιμάνι της Αττάλειας– σημείο του αγκυροβολίου και τα δρομολόγια από το λιμάνι προς το γεωτρύπανο σκαφών μεταφοράς προσωπικού και εφοδίων ήταν συνεχή – πέραν των δέκα.
Το δυτικό άκρο της περιοχής απέχει 220 χιλιόμετρα από τη Ρόδο και το ανατολικό άκρο 150 χιλιόμετρα από τις ακτές της Πάφου. Στο μεταξύ, όλα δείχνουν ότι είναι θέμα ωρών ή ελάχιστων ημερών, για να βάλει πλώρη προς το σημείο γεώτρησης και το τουρκικό γεωτρύπανο Fatih (Πορθητής).
Χθες, το γεωτρύπανο μετακινήθηκε σε άλλο –μακρύτερο προς το λιμάνι της Αττάλειας– σημείο του αγκυροβολίου και τα δρομολόγια από το λιμάνι προς το γεωτρύπανο σκαφών μεταφοράς προσωπικού και εφοδίων ήταν συνεχή – πέραν των δέκα.
Την ίδια
ώρα, έντονη ήταν και η δραστηριότητα των τριών σκαφών υποστήριξης (των
νορβηγικών Siem Sophie, Siem Louisa, Siem Sasha) που κινήθηκαν χθες
επανειλημμένα εντός – εκτός λιμανιού για φόρτωση εφοδίων και υλικών για την
υποστήριξη των πρώτων σταδίων της γεώτρησης.
Να σημειωθεί ότι χθες το βράδυ το
Fatih κινήθηκε και πάλι πιο κοντά στο λιμάνι, πιθανότατα λόγω καιρικών
συνθηκών.Από την
πλευρά του το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών αντέδρασε αμέσως με ανακοίνωσή του
τονίζοντας:
«Η νέα αυτή τουρκική πρόκληση δείχνει ότι η Τουρκία συνεχίζει
δράσεις που προκαλούν ένταση στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο» και
παράλληλα υπενθυμίζει ότι:
«Για τη διενέργεια ανάλογων ερευνών στην ελληνική υφαλοκρηπίδα απαιτείται άδεια από τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές».Και συμπληρώνει: «Επιπλέον, η ευθύνη έκδοσης της σχετικής Navtex ανήκει στην αρμοδιότητα των ελληνικών αρχών.
«Για τη διενέργεια ανάλογων ερευνών στην ελληνική υφαλοκρηπίδα απαιτείται άδεια από τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές».Και συμπληρώνει: «Επιπλέον, η ευθύνη έκδοσης της σχετικής Navtex ανήκει στην αρμοδιότητα των ελληνικών αρχών.
Στην προκειμένη περίπτωση, δεν τηρήθηκαν για μια εισέτι φορά από τουρκικής πλευράς οι προβλεπόμενες από το διεθνές δίκαιο διαδικασίες και οι διεθνείς κανόνες, γεγονός το οποίο η ελληνική πλευρά επισημαίνει μετ’ επιτάσεως σε έντονο διάβημα το οποίο γίνεται κατά παγία πρακτική έναντι των τουρκικών αρχών».
Παράλληλα,
σύμφωνα με το Hellas Journal, το υπουργείο Εξωτερικών απαντά στην τουρκική
πρόκληση με την κινητοποίηση της φρεγάτας «Νικηφόρος Φωκάς» κοντά στο τουρκικό
πλοίο Barbaros, δυτικά της Κύπρου.
Η φρεγάτα
κατευθύνεται δυτικά της Κύπρου όπου θα πλεύσει το τουρκικό ερευνητικό σκάφος
προκειμένου να διεξάγει σεισμικές έρευνες για υδρογονάνθρακες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου