14 Μαρτίου, 2018

Ο ΑΥΤΟΛΙΒΑΝΙΖΟΜΕΝΟΣ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ (Β΄ ΜΕΡΟΣ)

 

Ο Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίος απέστειλε συγχαρητήρια επιστολή στον Πάπα στις 13/3/2018 για την 5η επέτειο της εκλογής του.

Αναφέρει σε αυτήν και για την επίσκεψή τους στη Λέσβο το 2016 χωρίς καν να μνημονεύσει και το όνομα του Προκαθημένου της Ελλαδικής Εκκλησίας όπου παρευρίσκετο και αυτός εκεί.

Πληροφορούμεθα ότι ο Αρχιεπίσκοπος της Ιστανμπούλ και όχι Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, διότι έτσι υπογράφει στην Επιστολή που απέστειλε στον Πρόεδρο Ερντογάν στις 25/1/2018 προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών σχετικά για το κτήμα Προμπονά.

Ο Εισηγητής του ΣτΕ και οι κ.κ. Δικασταί θα πρέπει να λάβουν υπόψιν τους ότι ο κ. Βαρθολομαίος κατά καιρούς βάλλει κατά των Ελλήνων και της Ελλαδικής Αυτοκεφάλου Εκκλησίας.  

Ο ανθελληνικός λόγος του κ. Βαρθολομαίου λίγους μήνες μετά το συνέδριο της Καμπέρα, τον Οκτώβριο του 1991, ο τότε επίσκοπος Χαλκηδόνος Βαρθολομαίος τόλμησε να σπιλώσει την μνήμη των ηρώων της επανάστασης του 1821, με την εξής δήλωση:

«Δυστυχώς οι δυο λαοί διέκοψαν την υπέροχη συμβίωση των 400 χρόνων, όταν ξεσηκώθηκαν κάτι ξεβράκωτοι το 1821 και δημιούργησαν τις γνωστές προστριβές».

Η φιλοτουρκική δήλωση του κ. Βαρθολομαίου έγινε μια μόλις βδομάδα πριν την ενθρόνισή του σε «Πατριάρχη» Κωνσταντινουπόλεως στις 2 Νοεμβρίου του 1991 και δημοσιεύτηκε από τις εφημερίδες Αυριανή και Ελεύθερη ώρα - 30 Οκτωβρίου 1991).

Όλοι εμείς όμως  τώρα, ας ανατρέξουμε ιστορικά και ας θυμηθούμε τι προσέφερε στον Ελληνισμό το Πατριαρχείο όλα αυτά τα χρόνια, και τι προσέφεραν οι «ξεβράκωτοι» κατά τον Τούρκο  κ. Βαρθολομαίο... ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ, ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ, ΜΙΑΟΥΛΗΣ, ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ, ΑΘ. ΔΙΑΚΟΣ.... και τόσοι άλλοι...

Εκτός όμως από τον ανθελληνικό του λόγο για τους Έλληνες είναι και για την Εκκλησία Αιρετικός και Οικουμενιστής!!! Και εξηγούμαι: Η μέχρι σήμερον πορείαν το κ. Βαρθολομαίου ες τν χρον τς κκλησίας είναι μόνον α τεροδιδασκαλίαι ατο.

κ. Βαρθολομαίος π τ χρόνια διευρύνσεως τν σπουδν του, ες τν διδακτορική του διατριβν μ τίτλον «Περ τν κωδικοποίησιν τν . Κανόνων κα τν κανονικν διατάξεων ν τ ρθοδόξ κκλησί». Εκθέτει τς πόψεις του δι τος ερος Κανόνας πο υθμίζουν τς σχέσεις τν ρθοδόξων μ τος τεροδόξους δι τν ξς:

«Δν δύναν­ται», γράφει, «ν φαρμοσθον σήμερον κα πρέπει ν τροποποιηθον α δι­α­τάξεις α κανονίζουσαι τς σχέσεις τν ρθοδόξων Χρι­στιανν πρς τος τεροδόξους κα τεροθρήσκους.

Δν δύναται κ­κλησία ν χ διατάξεις παγορευούσας τν εσοδον ες τος ναος τν τεροδόξων κα τν μετ α­τν συμπροσευχήν, καθ ν στιγμν ατη δι τν κ­προσώπων ατς προσ­εύχεται π κοινο μετ ατν δι τν τελικν νωσιν ν τ πίστει, τ ­γάπ, τ λπίδι.

Περισσοτέρα γάπη πρέπει νρ­δεύσ” πολλς κανονικς διατάξεις πρς “ζωογονίαν”. πιβάλλεται τροποποίησις ­ρισμένων διατάξεων π τ φιλανθρωπότερον κα ρεαλιστικώτερον. κκλησία δν δύναται κα δν πρέπει ν ζ κτς τόπου κα χρόνου».

Οἱ  Ι. Κανόνες, δι τος ποίους γίνεται λόγος νωτέρω, δι τς συνεχος παραβάσεώς των χουν καταργηθ ν τ πράξει.  τεροδιδασκαλία γινε πρξις. Α θέσεις ατα το κ. Βαρθολομαίου δν ποτελον τεροδιδασκαλία, κα α παραβάσεις εροκανονικ παραπτώματα; σφαλς.

Ες τ νωτέρω πόσπασμα ο . Κανόνες χαρακτηρίζονται ς μ χοντες στοιχεα φιλανθρωπίας κα ρεαλισμο. τι πάσχουν π ξηρασίαν, κα θ ναζωογονηθον ἐὰν ποτισθον μ νάματα γάπης.

Δηλαδή, τ γιον Πνεμα παρήγαγε, τ καιρ κείν, καρπος (τος . Κανόνας) στερημένους ζωογόνου γάπης; μως α ποφάσεις τν Οκουμενικν κα τοπικν Συνόδων ξεκινον μ τ «δοξε τ γί Πνεύματι κα μν».

Πς εναι δυνατν α κφάνσεις ατα το γίου Πνεύματος ν μ χουν στοιχεα φιλανθρωπίας κα ρεαλισμο, ν πάσχουν π ξηρασίαν κα ν χουν νάγκην π τν ζωογόνον γάπην το οκουμενισμο;

Δν εναι ατ τεροδιδασκαλία; Κατ τν θρονικν ορτν το Φαναρίου 30-11-1998 Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως προσ­φωνν τν Παπικν ντιπροσωπείαν λέγει μεταξ λλων κα τ ξς·

«Σεβασμιώτατε Καρδινάλιε κύριε William Η. Keeler κα λοιπο ν Χριστ δελφο ο ποτελοντες τν ντιπροσωπείαν τς κκλησίας Ρώμης. Δν πρέπει ν σπαταλήσωμεν τν χρόνον ες ναζητήσεις εθυνν.

Ο κληροδοτήσαντες ες μς τν διάσπασιν προπάτορες μν πρξαν τυχ θύματα το ρχεκάκου φεως κα ερίσκονται δη ες χερας το δικαιοκρίτου Θεο. Ατούμεθα πρ ατν τ λεος το Θεο, λλ’ φείλομεν νώπιον Ατο πως πανορθώσωμεν τ σφάλματα κείνων.

Εθε ν ξιώσ μς Κύριος ν δωμεν κα τν νάστασιν τς νότητος τς Μις, γίας, Καθολικς κα ποστολικς κκλησίας Ατο. μήν» (περ. «πίσκεψις» τ. 563/1998, σελ. 22-29).

Παρατηρομεν ες τ πόσπασμα ατό, τι τοποθέτησις το κ. Βαρθολομαίου ναντι τν . Κανόνων δν παραμένει πλς δία λλ πεκτείνεται κόμη κα ες τ πρόσωπα τν θεοφόρων πατέρων, ο ποοι χαρακτηρίζονται «θύματα το ρχεκάκου φεως».

Ο γιοι Πατέρες, ο ποοι ς πύργοι σειστοι κα ς στέρες πολύφωτοι το νοητο στερεώματος, κατ τν μνδόν, φωτίζουν τν δρόμον πο πρέπει ν κολουθμεν ς ρθόδοξοι Χριστιανοί, εναι «θύματα το ρχεκάκου φεως».

Ν επωμεν, τι χαρακτηρισμς ατς πεκτείνεται κα ες τος ναριθμήτους μάρτυρας κα σιομάρτυρας, ο ποοι μ τ τίμιον αμά τους πότισαν κα ποτίζουν τ ειθαλς δένδρον τς ρθοδόξου πίστεως; Εναι δν εναι θέσις ατ τεροδιδασκαλία; Ες τ νωτέρω πόσπασμα διαβάζουμε, τι:

Ο κ. Βαρθολομαίος διατυπώνει νώπιον τς Παπικς ντιπροσωπείας τν εχν «ν ξιώσ μς Κύριος ν δωμεν κα τν νάστασιν τς νότητος τς Μις, γίας, Καθολικς κα ποστολικς κκλησίας Ατο. μήν».

Δηλαδή, ρθόδοξος κκλησία πάσχει κατ τν νότητά της κα δν εναι Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, πως μέχρι τώρα πιστεύομεν; νότης τς Μις γίας Καθολικς κα ποστολικς κκλησιας εναι νεκρ κα περιμένει τν νάστασίν της; 

Ο κ. Βαρθολομαίος τ 1991, ς μητροπολίτης Φιλαδελφείας, μιλώντας σ παπικούς, εχε διατυπώσει μίαν διαφοροποιημένην π τ ρθόδοξα δεδομένα κκλησιολογίαν·

«Δν εναι δυνατό», επε, «ν θεωρήσουμε τι, ετε μες ο ρ­θόδοξοι, ετε σες ο Ρωμαιοκαθολικοί, χουμε ποκλειστικ διοκτησία τν διαδοχ τς ρχαίας κκλησίας» (περιοδικν «πίσκεψις» τ. 464/1-7-1991, σ. 9).

στε ρθόδοξος κκλησία, ντως Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, πώλεσε τν ατοσυνειδησίαν της, εναι νεκρ κα περιμένει δι το Οκουμενισμο ν δ τν νάστασίν της; Εναι δν εναι ατ τεροδιδασκαλία;

κ. Βαρθολομαίος πραγματοποιν πίσημον πίσκεψιν ες τ Βατικανν τν 27-6-1995 κα μιλν σ νεαρος παπικος επε μεταξ λλων κα τ ξς·

«Τέκνα τς κκλησίας ν Κυρί ελογημένα κα γαπητά…, συνεορτάζομεν νατολ κα Δύσις (ννοε τν θρονικν ορτν τς Ρώμης).

Θεο τ δρον… ορτάζομεν, διότι εμεθα π γς πορευομένη κοινωνία τν γίων…, εναι δ ορτ τς κκλησίας πεπληρωμένη ταν εναι παροσα κα συνεορτάζουσα νεολαία.

λάβατε δι το γίου Βαπτίσματος κα το Χρίσματος τ χαρίσματα το γίου Πνεύματος. Φέρετε ν τ ψυχ κα τ μετώπ μν τ σημεα τς Βασιλείας το Θεο» (περιοδικν «πίσκεψις» τ. 520/31-7-1995, σσ. 19, 20, 5 κα 6).

Δηλαδή, δν μς χωρίζει τίποτε; π πότε πέκτησαν Χάριν τ μυστήρια τν Παπικν; Ατν τν παρακαταθήκην παρελάβομεν π τος γίους ποστόλους κα τος γίους Πατέρας τς κκλησίας μας; Δν εναι ατ τεροδιδασκαλία;

κ. Βαρθολομαίος κατ τν μιλίαν του τν 4-11-1994, σ διαθρησκειακν συνάντησιν ες τν ταλικν πόλιν Riva del Garda, που μίλησε σ παρισταμένους γέτας διαφόρων θρησκειν, επε·

«Πρέπει ν συμβάλωμεν στε ν φέρωμεν ες τ προσκήνιον τς πνευματικς ρχς το Οκουμενισμο, τς δελφωσύνης κα τς ερήνης. Πράγματι, δι τν λόγον ατν συνεκεντρώθημεν δ!

Ατς εναι νας τρόπος, δι το ποίου μες ο κληρικο δυνάμεθα ν βοηθήσωμεν ατος ο ποοι κυβερνον. βαθεα κα σταθερ πνευματικότης μας ρχεται ες ξεαν ντίθεσιν μ τν γκόσμιον χαρακτρα τς συγχρόνου πολιτικς. …

Ατα α δυνατότητες νακύπτουν π τν δίαν τν φύσιν τς διότητος πο φέρομεν, νδρες κα γυνακες, ς κλητο το Θεο.

ς μία κοινότης πίστεως δυνάμεθα ν ντιμετωπίσωμεν τν κοσμικν ομανισμν κα τν θνικισμν μ γάπην, μ πνεμα Οκουμενισμο κα μ τν γι σεβασμόν μας πρς τν παράδοσιν.

λλ τοτο δυνάμεθα ν πιτύχωμεν μόνον ἐὰν εμεθα νωμένοι ν τ πνεύματι το νς Θεο, “Δημιουργο τν πάντων, ρατν τε κα οράτων”, Ρωμαιοκαθολικο κα ρθόδοξοι,

προτεστάνται κα βραοι, Μουσουλμνοι κα νδουϊσταί, Βουδδιστα κα Κομφουκιανισταί…» (περιοδικν «ρθοδοξία» το Πατριαρχείου, τεύχος  κτωβρ.-Δεκεμβρίου 1994, κατ μετάφρασιν). γαστ συνεργασία τν κληρικν μ τος κυβερνήτας τν λαν π τ προπέτασμα τς γάπης!

Δηλαδή, λιος τς δικαιοσύνης Χριστς χασε τ φς του, τς πνευματικάς του ξίας, γινε φανάρι πο τρεμοσβήνει, κα ατ πο μς πέμεινεν εναι «ν φέρωμεν ες τ προσκήνιον τς πνευματικς ρχς το Οκουμενισμο, τς δελφωσύνης κα τς ερήνης»;

Ε
ς τ νωτέρω πόσπασμα καλε ν νωθον «ν τ πνεύματι το νς Θεο, “Δημιουργο τν πάντων, ρατν τε κα οράτων”, Ρωμαιοκαθολικο κα ρθόδοξοι, Προτεστάνται κα βραοι, Μουσουλμνοι κα νδουϊσταί, Βουδδιστα κα Κομφουκιανισταί…».

Δηλαδ ες τν διον Θεν πιστεύουν Χριστιανοί, Μουσουλμνοι, νδουϊσταί, Βουδιστα κα Κομφουκιανισταί…; Δν εναι ατ τεροδιδασκαλία;Δυστυχς κκλησιολογία το κ. Βαρθολομαίου πάσχει· δν εναι ρθόδοξος, εναι Οκουμενιστική.

μιλν κ. Βαρθολομαίος τν 20-12-2001 ες τν Α΄ Διαθρησκειακν Συνάντησιν τν Βρυξελλν κα πευθυνόμενος σ κπροσώπους τν τριν μονοθεϊστικν θρησκειν.Χρησιμοποίησε μοειδ Θεολογία κα δι τος λλοθρήσκους (ουδαϊσμο, Μουσουλμανισμο, Χριστιανισμο) κα επε·

«Παρακαλομεν θερμς αυτος κα λλήλους ν δώσωμεν ες τος πιστούς μας κα τν κόσμον λον νόθευτον τ ερηνοποιν μήνυμα το νς καί μόνου ληθινο Θεο, ποος μς συνεκέν­τρωσεν ν τ γάπ Του νταθα.…

μες ο πιστεύοντες ες να προ­σω­πι­κν Θεν χομεν τν μπειρίαν τς γάπης Ατο κα τς ερήνης, ποία γκαθίσταται ες τν ψυχήν μας κα πληρο κα ναπαύει ατήν, ταν ποκαθίσταται κοινωνία τν προσωπικν πάρξεων το ταπεινο νθρώπου κα το μεγάλου Θεο

Ἐὰν σταθμεν μ τ προσκον δέος πέναντι τν προσωπικν ναζητήσεων κάστης ψυχς, ποία, γεννηθεσα ες ρισμένην θρησκευτικν παράδοσιν.

Ανοίγει τς πτέρυγάς της δι ν πετάξ ες ναζήτησιν το γαπημένου, ντιλαμβανόμεθα τι χομεν νθρώπινον χρέος ν σεβασθμεν πολύτως τν προσωπικν πορείαν κάστου πρς τν περτάτην γάπην.

Τότε ναγκαλιζόμεθα ν ερήν τν ψυχν ατν κα παρακολουθομεν ν κρ σιωπ κα προσευχ τν πορείαν της, ετε συμβαδίζει μ μς (τος Χριστιανος) ετε κολουθε λλον δρόμον (λ.χ. τν ουδαϊσμν τ σλάμ).

Διότι γαπημένος Θεός, Κύριός της, τν ναμένει κα θ τς δείξ τν δρόμον. Δν χρειάζεται π μέρους μν οδεμία βία, οδεμία πίεσις, μόνον στοργ κα ερήνη» (περιοδικν «πίσκεψις» τ. 603/31-12-2001).

χουν λοιπν κα ο βραοι κα ο Μουσουλμνοι τν μπειρίαν το νς προσωπικο Θεο, το πλήρους γάπης ληθινο Τριαδικο Θεο;

τσι κατανοε κ. Βαρθολομαίος τ «Τζιχάντ» τν μουσουλμάνων τς κκαθαριστικς πιχειρήσεις τν σραηλιτν; θεολογία το κ. Βαρθολομαίου δν εναι ρθόδοξος.

Εναι πηρεασμένη π τν βλάσφημον θεωρίαν τν βρααμικν θρησκειν, τν ποίαν διετύπωσεν Γάλλος σλαμολόγος Louis Massignon (1883-1962), δι ατ κα θεολογία του παρεκκλίνει π τν ρθόδοξον τοιαύτην. Δν εναι ατ τεροδιδασκαλία; 

Συνεπς πρς τν καινοφαν κκλησιολογίαν του, κ. Βαρθολομαίος χει παραιτηθ π τν θεόθεν καθωρισμένην ποστολν τς κκλησίας «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τ θνη, βαπτίζοντες ατούς…» (Ματθ. 28,19).

Δν πιδιώκει ν δηγήσ ­τεροδόξους κα τεροθρήσκους ες τν λήθειαν το Εαγγελίου. Τ διεκήρυξε «γυμν τ κεφαλ» ες τ Durban τς Ν. φρικς τν 17-3-2001 σ μήνυμά του μ τν εκαιρίαν Παγκοσμίου Διασκέψεως λέγοντας·

« ρθόδοξος κκλησία δν πιδιώκει ν πείσ τος λλους περ συγκεκριμένης τινς ντιλήψεως τς ληθείας τς ποκαλύψεως, οτε πιδιώκει ν τος μεταστρέψ ες συγκεκριμένον τιν τρόπον σκέψεως».

Ες τν θείαν μως λειτουργίαν το Μεγάλου Βασιλείου, ες τν εχν πο κολουθε μέσως μετ τν καθαγιασμόν, παρακαλομεν τν Κύριον λέγοντες· «τος σκοτισμένους πισυνάγαγε· τος πεπλανημένους πανάγαγε κα σύναψον τ γί σου καθολικ κα ποστολική κκλησία».  Πς θ γίν ατό; δι τς σιωπς κα χι δι τς μαθητείας κα το κηρύγματος; 

Δι τς σιωπς θ γίν εσδοχ τν τεροδόξων κα τν τεροθρήσκων ες τν κκλησίαν Του; σφαλς χι.  πόστολος Παλος γράφει « πίστις ξ κος, δ κο δι ρήματος Θεο» (Ρωμ. 10, 17). 

Ες τν Κόρινθον διος πόστολος λαμβάνει συγκλονιστικν μήνυμα π τν Κύριον· «… μ φοβο, λλ λάλει κα μ σιωπήσς» (Πραξ. 18, 9).Δν εναι θέσις ατ το κ. Βαρθολομαίου καταστρατήγησις Κυριακς ντολς; Δν εναι ατ τεροδιδασκαλία; 

Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως προσέφερε ς δρον τ Κοράνιον κα τ ονόμασε ἱερν κα γιον. Τν 29-10-2009 μετέβη ες τν τλάντα τν Η.Π.Α., πισκέφθηκε τν πρόεδρον τς Coca-Cola κ. Muhtar Kent κα το προσέφερεν να Κοράνιον λέγοντας:

«χω να μικρ ναμνηστικό.Μικρ κα σπουδαο. ναμνηστικ (γι) τν Muhtar. Ατ εναι τ γιο Κοράνιο, τ ερ βιβλίο τν μουσουλμάνων δελφν μας». Τ Φανάρι προωθε τν κοινν ορτασμν το Πάσχα μεταξ ρθοδόξων κα Παπικν.

Τν κοινν ορτασμν προωθοσε ρχικ τ Βατικανν π τ 1960, τν στόχον του ­μως ατν τν πισημοποίησε κατ τν Β´ Βατικανν Σύνοδον (1965) κα τν πεδέ­χθη μακαριστς πατριάρχης ­θηναγόρας, ποος γινεν νθερμος ποστηρικτς τς δέας ατς.

Τ Φανάρι μ τν π ριθμ. 150 πρωτ. 420/26-5-1995 γκύκλιόν του κανε λόγον δι «τν καθορισμν κοινς μερομηνίας ορτασμο φ πάντων τν χριστιανν τς Μεγάλης ορτς το γίου Πάσχα». γνοε κ. Βαρθολομαίος περιφρονε τ περ τούτου διακελευόμενα π τν γίων Πατέρων κα τν ερν Κανόνων;

Ο κ. Βαρθολομαος σ παλαιότερον δημοσίευμά του ες τ Ρωμαιοκαθολικν περιοδικν «The National Catholic Reporter» (in the January 21, 1977) γραψε τ ξς ποκαλυπτικ τν προθέσεών του δι τν μέλλουσαν ν συνέλθ Πανορθόδοξον Σύνοδον:

 «Ο δικοί μας στόχοι εναι διοι μ ατος το πάπα ωάννου 23ου ν κσυγχρονίσωμεν τν κκλησίαν κα ν προωθήσωμεν τν νότητα τν Χριστιανν. 

πίσης, Σύνοδος θ σημάν τ νοιγμα τς ρθοδόξου κκλησί́ας ες τς μ Χριστιανικὰ́ς θρησκείας κα ες λό́κληρον τν νθρωπό́τητα.

Ατὸ́ σημαί́νει μί́αν νέ́αν στάσιν ἔ́ναντι το σλά́μ, το Βουδισμοῦ́, το σύγχρόνου πολιτισμοῦ́ κα ὅ́σον φορᾷ́ τς πιδιώ́ξεις δι δελφό́τητα χωρὶ́ς ρατσιστικὰ́ς διακρί́σεις …

Μ ἄ́λλα λό́για θ σημά́ν τ τέ́λος δώ́δεκα αώ́νων πομονώσεως τς ρθοδόξου κκλησί́ας». Συνεπς «περ δει δεξαι»!

T γγλικ κείμενο χει ς ξς· In an article dating back from when Ecumenical Patriarch Bartholomew was still a Metropolitan, in the journal The National Catholic Reporter, the Patriarch said the following, revealing his intentions for the Pan-Orthodox Council: 

“Our aims are the same an John’s (Pope John XXIII): to update the Church and promote Christian unity…The Council will also signify the opening of the Orthodox Church to non-Christian religions, to humanity as a whole.

This means a new attitude toward Islam, toward Buddhism, toward contemporary culture, toward aspirations for brotherhood free from racial discrimination…in other words, it will mark the end of twelve centuries of isolation of the Orthodox Church.”

“Council Coming for Orthodox», interview by Desmond O’Grady, The National Catholic Reporter, in the January 21, 1977 edition. See also:http://orthodoxinfo.com/ecumenism/towards.aspx.

κ τν νωτέρω σταχυολογημάτων ποδεικνύεται, τι Αρχιεπίσκοπος κ. Βαρθολομαος εχε τν τυχ μπνευσιν ν διατυπώσ τεροδιδασκαλίας. Κα ν ποπέσ οτως ες σωρείαν εροκανονικν παραβάσεων, α ποαι καταδικάζονται π τν κατωτέρω παρατιθεμένων ερν Κανόνων.

στ΄ Κανν τς Β΄ Οκουμενικς Συνόδου: «Αρετικος δ λέγομεν, τούς τε πάλαι τς κκλησίας ποκηρυχθέντας, κα τος μετ τατα φ μν ναθεματισθέντας.

Πρς δ τούτοις, κα τος τν πίστιν μν τν γι προσποιουμένους μολογεν, ποσχίσαντας δ κα ντισυνάγοντας τος κανονικος μν πισκόποις».

ι΄ποστολικός·«Συμπροσευχ μεθ αρετικο φωρισμένου δι φορισμο τιμωρεται».

με΄ποστολικός·«Συμπροσευχ μεθ αρετικν συνεπάγεται φορισμν δι κληρικούς, λλ οτοι π πλέον καθαιρονται ἐὰν δεχθσι τος αρετικος ς κληρικούς».

ξδ΄ποστόλων· «Συμπροσευχ μεθ αρετικν συνεπάγεται φορισμν οκοι. Ἐὰν γίν ες συναγωγν βραίων αρετικν, συνεπάγεται καθαίρεσιν δι κληρικν κα φορισμν δι λαϊκόν».

στ΄Λαοδικείας·«Αρετικο μ παρνούμενοι τς αρεσιν αυτν μποδίζονται εσελθεν ες Ναν ρθόδοξον».

ξη΄ποστόλων· «Χειροτονία, βάπτισμα κ.λπ. μυστήρια αρετικν κυρά εσι».

ιδ΄Δ΄Οκουμενικς Συνόδου·«Γάμος μεθ αρετικν λλοθρήσκων παγορεύεται».

ρλα, ρλβ΄, ρλγ΄ τς ν Καρθαγέν Τοπικς Συνόδου (418 419 μ.Χ.)·Κανόνες:Ο ποοι πενθυμίζουν τ ερν χρέος τν πισκόπων τς παναφορς τν αρετικν (τν πεπλανημένων) ες τος κόλπους τς ρθοδόξου κκλησίας.

ζ΄ποστόλων· «Ετις πίσκοπος Πρεσβύτερος Διάκονος τν γίαν το Πάσχα μέραν πρ τς αρινς σημερίας μετ ουδαίων πιτελέσ, καθαιρείσθω».

πειδ πιστεύομεν τι τ Πανάγιον Πνεμα δν συνηγορε ες τν καταπάτησιν τν ερν Κανόνων, ο ποοι π τν πίπνοιάν Του διετυπώθησαν π τος γίους κα θεοφόρους Πατέρας, ο ποοι οδέποτε πρξαν θύματα το ρχεκάκου φεως.

πειδ πιστεύομεν τι ο Κανόνες τν ερν Σύνόδων εναι γιοπνευματικο κα διατυπώθηκαν π τος γίους Πατέρας μ φιλανθρωπίαν, γάπην κα ρεαλισμόν, ασθανόμεθα δ τν ζωογόνον δρόσον κα τν διαχρονικότητά των ταν καλούμεθα ν τος φαρμόσωμεν, χωρς ν χρειάζωνται ναζωογόνησι π τν παναίρεσιν το Οκουμενισμο.

πειδ φρονομεν τι δι τν νωτέρω τεροδιδασκαλιν κα τν εροκανονικν παραπτωμάτων το κ. Βαρθολομαίου πέρχεται μεγάλος σκανδαλισμς τν πιστν, Κληρικν κα λαϊκν, μ ρατν πλέον τν κίνδυνον σχίσματος ες τν κκλησίαν τς λλάδος.

πειδ πιστεύομεν τι, κολουθον κα μερικο λλοι κληρικο τν κ. Βαρθολομαίο ες τς εροκανονικς του παραβάσεις κα πάρχ κίνδυνος ατ ν γενικευθ κα ν γίνͺῃ θεσμς ες τν ρθόδοξον κκλησίαν.

Τέλος δεν θα πρέπει ὅλα τ μέχρι σήμερα ντικανονικς λεχθέντα κα πραχθέντα π το κ. Βαρθολομαίου, ν μένουν ναντίρρητα ες διηνεκές και ν κοπάσ κλυδωνισμς χι μόνον τς κκλησίας τς λλάδος λλ κα λης τς ν τν οκουμένην ρθοδόξου κκλησίας.Διαβάστε το (Α΄ ΜΕΡΟΣΕΔΩ

Π.ΒΟΙΩΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: