11 Μαρτίου, 2018

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ «ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΙΕΡΑΤΙΚΩΝ ΚΛΗΣΕΩΝ»

 
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2991

Πρωτ. 5784/ριθμ. Διεκπ. 388

Πρς
Τό Χριστεπώνυμον Πλήρωμα τς κκλησας τς λλδος

Τέκνα ν Κυρί γαπητά,

Μέ τήν χάρη το
Κυρίου μας φθάσαμε δη ες τό μέσον τς γίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστς συνεχίζοντες τόν πνευματικόν γνα, το ποίου στόχος καί τέλος εναι νά φθάσουμε νά προσκυνήσουμε «τήν το Χριστο γίαν νάστασιν».

Πρίν πό λίγο λιτανεύσαμε τόν Τίμιο Σταυρό το Κυρίου μας, ποος μς φανερώνει «τό πάθος τό χραντον το ν ατ ψωθέντος». Δέν εναι σήμερον κάποια διαίτερη ορτή το Τιμίου Σταυρο

λλά λιτανεύοντες ες τό μέσον το πνευματικο μας γνα τόν Σταυρόν το Κυρίου, ντλομε δύναμη καί μπνευση γιά νά συνεχίσουμε τόν προκείμενον μν γνα «φορντες ες τόν τς πίστεως ρχηγόν καί τελειωτήν ησον».

Σταυρός το Κυρίου μας εναι τό μέτρον τς γάπης το Θεο γιά μς. Θέλουμε νά δομε πόσο μς γαπάει Θεός; ς ντικρίσουμε τόν Τίμιο Σταυρό ες τόν ποον Χριστός σταυρώθη γιά νά δομε τό μέτρον ατς τς γάπης. 

Κύριος δέν πέθανεν μόνο γιά μς, λλά τιμάστηκε γιά χάρη μας. Κάθε μέλος τς γίας του σαρκός «τιμίαν δι’ μς πέμεινε» καί μέ λα τά παθήματα Του φανέρωσε τήν μεγάλη γάπη Του γιά τόν καθένα μας.

Καθώς
γωνιζόμεθα τόν καλόν τς νηστείας γνα καί καταβάλλουμε προσπάθεια γιά νά κόψουμε τό θέλημά μας παίρνουμε χάρη, ντλομε πίστη καί δύναμη πό τόν σταυρωθέντα Κύριο καί χουμε τήν βεβαιότητα τι δέν εναι ξια τά παθήματα ατο το καιρο μπροστά στήν δόξα πού πρόκειται νά ποκαλυφθε σ' μς. 

Καί
πως τότε Μωυσς κάρφωσε σέ να ξύλο να χάλκινο φίδι καί τό ψωσε ες τύπον το Τιμίου Σταυρο μέσα στό στρατόπεδο τν ουδαίων, στε ποιος δαγκωμένος πό τά φίδια καί στρεφόμενος πρός ατό θεραπευόταν, τσι καί μέσα στήν Μεγάλη Τεσσαρακοστή, τσιμπημένοι πό τά φίδια τν παθν μας νά τενίζουμε τόν Σταυρόν το Κυρίου καί νά θεραπευόμεθα. 

κκλησία μς διαβεβαιώνει τι διά το Σταυρο χαρά λθε σέ λο τόν κόσμο. Ατή τήν μέρα τς Κυριακς τς Σταυροπροσκυνήσεως διάλεξε κκλησία μας καί τήν φιερώνει κάθε χρόνο στίς ερατικές κλίσεις. Τί σημαίνει ερατική κλίση, μέ «ι»; 

Σημαίνει τήν πιθυμία καί τήν λαχτάρα πού χει νας νέος νθρωπος γιά νά γίνει ερέας το Θεο το ψίστου. ερατική κλήση μέ «η» φανερώνει τήν πρόσκληση πού Χριστός πευθύνει σέ νθρώπους καί τούς καλε νά Τόν κολουθήσουν καί νά διακονήσουν τήν κκλησία Του.

Κάποτε περπατώντας δίπλα στήν θάλασσα ε
δε δύο δελφούς πού ταν ψαράδες καί φτιαχναν τά δίχτυα τους. Σταματώντας μπροστά τους τούς επε: 

«κολουθστε με καί θά σς κάνω ψαράδες νθρώπων», καί κενοι φησαν τά δίχτυα καί τόν πατέρα τους καί Τόν κολούθησαν. ταν άκωβος καί ωάννης. κλήση ταν ξεκάθαρη. πάντηση εθεία καί μεση. γιναν κατόπιν ο μεγάλοι πόστολοι άκωβος καί ωάννης.

Σέ κάποιον λλο πού καθ’ περβολήν δίωκε τήν κκλησία, τόν Σαούλ, φανερώνεται μέ λη τή δόξα Του μέρα μεσημέρι καί τόν ρωτ: «Σαούλ γιατί μέ διώκεις»; κενος τυφλώνεται πό τήν μεγάλη δόξα καί πορημένος ρωτάει: 

«Ποιός εσαι Κύριε σύ τόν ποον γώ διώκω»; Γιά νά πάρει τήν πάντηση: «γώ εμαι ησος, τόν ποον σύ διώκεις». Καί πό τότε Σαούλ γίνεται μέγας πόστολος Παλος. Μιά λλου εδους πρόσκληση.

Μέσα στό διάβα τ
ν αώνων Χριστός καλε τούς νθρώπους νά διακονήσουν τό θυσιαστήριο καί τούς δελφούς τους. Πολλές φορές νέα παιδιά, πού διαφορετικά ξεκίνησαν, πού λλες πιστμες σπούδασαν, ξαφνικά νιωσαν δυνατή μέσα τους τήν μπνευση τς ερωσύνης καί τότε τά πάντα λλαξαν μέσα τους. 

Τά γκατέλειψαν λα, παρά τίς διαμαρτυρίες τν διων τν γονέων τους γιά νά γίνουν ερες. να τέτοιο παράδειγμα εναι γιος Λουκς ατρός πίσκοπος Συμφερουπόλεως. ατρός ξεκίνησε καί πίσκοπος τς κκλησίας το Χριστο κατέληξε καί τελείωσε.

Χωρίς τήν
γία ερωσύνη δέν πάρχει κκλησία. ερέας, νδεδυμένος τήν χάρη τς ερωσύνης κάνει τήν κκλησία. λοι μας καταλαβαίνουμε τήν νάγκη τς παρξης ελαβν ερέων καί χαιρόμεθα ταν τούς χουμε. 

πό πο μως θά προέλθουν ο ερες; πό τίς χριστιανικές οκογένειες. πό τίς οκογένειες πού ελα βονται τόν Θεό καί πού νιώθουν διαίτερη ελογία νά προσφέρουν να παιδί τους στό Θεό. 

Χριστός ρωτ τόν Πέτρο: «Μέ γαπς πιό πολύ πό τούς λλους»; Πέτρος το παντ: «Ναί Κύριε σύ ξέρεις τι σέ γαπ». Καί Χριστός το λέγει: «Βόσκε τά ρνία μου! Ποίμαινε τά πρόβατά μου». Καί ερός Χρυσόστομος σχολιάζει: 

«Εδες; Δέν το ζήτησε νά νηστεύει, δέν το ζήτησε νά κάνει λλα πράγματα, λλά νά βόσκει τά ρνία Του, θεωρώντας σάν τήν πιό μεγάλη νδειξη τς γάπης πρός τόν Θεό, τήν φροντίδα διά τούς νθρώπους πέρ τν ποίων κενος πέθανε».

στάση το χριστιανο πέναντι στήν ερωσύνη εναι λυδία λίθος πού κρίνει πόσο ληθινή ψεύτικη εναι πρός τόν Θεόν γάπη μας. ερωσύνη εναι Χριστός διος. ταν πεχθάνομαι τήν ερωσύνη πεχθάνομαι τόν διο τόν Χριστό. 

Γι’ ατό Χριστός μς επε τι ατός πού γαπ τόν πατέρα τήν μητέρα του πάνω πό τόν Χριστό δέν εναι ξιος το Χριστο καί ατός πού γαπ τόν τό γιό τήν κόρη του καί ρνεται νά τούς προσφέρει στόν Χριστό καί τήν κκλησία Του δέν εναι ξιος το Χριστο.

Τέκνα
ν Κυρί γαπητά,
Σς προτρέπουμε καί Σς παρακαλομε κατ’ ρχήν νά προσεύχεσθε γιά νά ναδεικνύει Χριστός μέσα στήν κκλησία του καλούς ερες μέ πίστη, μέ καθαρότητα καί μέ γάπη στόν διο καί τήν κκλησία του.

Νά προσεύχεσθε καί νά καλλιεργε
τε τήν σπίθα τς ερωσύνης άν τήν συναντήσετε στίς καρδιές τν παιδιν σας καί νά μήν πιχειρήσετε νά τήν σβήσετε. 

μέριμνα γιά νά χει κκλησία καλούς ερες φορ σέ λους μας, σέ λο τό πλήρωμα τς κκλησίας. Νά χαίρεσθε καί νά καμαρώνετε καί νά δοξάζετε τόν Θεό άν κάποιο παιδί σας κολουθήσει τόν δρόμο τς γίας ερωσύνης.

ερέας εναι τό σημεο τς παρουσίας το Θεο ν μέσ το λαο Του, νας δοδείκτης γιά τόν ορανό.

Σ
ς εχόμεθα νά διέλθετε καί τό πόλοιπον τς γίας Τεσσαρακοστς μέ ερήνη, μέ μετάνοια καί μέ γάπη, στε νά ξιωθομε λοι μας νά γίνουμε μέτοχοι τς ναστάσεως το Κυρίου μας.

θηνν Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρεδρος

Σύρου, Τήνου, νδρου, Κέας καί Μήλου Δωρόθεος

Χαλκίδος Χρυσόστομος

Νέας Σμύρνης Συμεών

Κερκύρας, Παξν καί Διαποντίων Νήσων Νεκτάριος

Γλυφάδας, λληνικο, Βούλας, Βουλιαγμένης καί Βάρης Παλος

Θήρας, μοργο καί Νήσων πιφάνιος

Δράμας Παλος

Σισανίου καί Σιατίστης Παλος

Πολυανς καί Κιλκισίου μμανουήλ

Λαγκαδ, Λητς καί Ρεντίνης ωάννης

Χίου, Ψαρν καί Ονουσσν Μρκος

Νικοπόλεως καί Πρεβέζης Χρυσόστομος

   Ὁ ρχιγραμματεύς
Μεθώνης Κλήμης


Δεν υπάρχουν σχόλια: