05 Ιουλίου, 2017

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ ΤΗΣ ΣΚΟΠΙΑΣ

 

Η Σκοπιά εκδίδει εκτός από μερικά άλλα φυλλάδια και δύο περιοδικά α). «Σκοπιά»: η Σκοπιά και  β). η λεγόμενη Σκοπιά μελέτης.

Η πρώτη διανέμεται σε όσους δεν είναι ΜτΙ, ενώ η δεύτερη χρησιμοποιείται στις λατρευτικές συγκεντρώσεις των ΜτΙ και είναι περιοδικό, που για τους ΜτΙ έχει τεράστια σημασία.

Για την ακρίβεια, δεν είναι ένα απλό ενημερωτικό έντυπο, αλλά αποτελεί τη γραπτή διατύπωση των δογμάτων της Σκοπιάς. Στο ευρύ κοινό διανέμεται και το περιοδικό Ξύπνα!.

Αξίζει ίσως να προσθέσουμε ότι υπάρχουν και διάφορα άλλα έντυπα και βιβλία, τα οποία απαγορεύεται να διατεθούν σε όσους δεν είναι ΜτΙ και κάποια που είναι απαγορευμένα και για τους ίδιους τους ΜτΙ και απευθύνονται αποκλειστικά στους υπεύθυνους των ομίλων τους.

Αυτή η διάκριση στα περιοδικά τους αρχικά με παραξένεψε. Χάρη όμως στο διαδίκτυο, διαβάζω άρθρα και από τα τρία έντυπα (Ξύπνα!, Σκοπιά, Σκοπιά μελέτης).

Δεν άργησα να συνειδητοποιήσω ότι σε πολύ σημαντικά ζητήματα, η Οργάνωση των ΜτΙ στέλνει  άλλα μηνύματα σε όσους δεν είναι ΜτΙ και διδάσκει διαφορετικά, πολλές φορές ακόμη και αντίθετα, τους οπαδούς της!

Προς την υπόλοιπη κοινωνία, η Σκοπιά προσπαθεί να προβάλει την εικόνα της χριστιανικής «εκκλησίας», που σέβεται τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των άλλων,

Δεν επιβάλλει απαγορεύσεις στους οπαδούς της, απλά τους συμβουλεύει και εκείνοι αποφασίζουν ελεύθερα με βάση «τη γραφικά εκπαιδευμένη συνείδησή τους» και εν γένει είναι μια ανοιχτόμυαλη οργάνωση, που αδιαφορεί για τα υλικά αγαθά και επικρατεί αδελφική αγάπη μεταξύ των μελών της.

Η πραγματικότητα είναι κάπως διαφορετική. Οι ΜτΙ έχουν έναν μάλλον μεγάλο κατάλογο από όσα τους επιτρέπονται και όσα τους απαγορεύονται.
Ακόμη και για κάποια απλά θέματα, π.χ. να παραβρεθούν στο γάμο ενός ετερόθρησκου, υπάρχουν άρθρα στη Σκοπιά με αναλυτικές οδηγίες.

Έπειτα τι είδους σεβασμός στις θρησκευτικές πεποιθήσεις των ανθρώπων είναι αυτός, όταν η Σκοπιά διδάσκει πως οι ομολογίες στις οποίες ανήκουν οι Χριστιανοί είναι συλλήβδην η πόρνη της Αποκάλυψης;

Άλλωστε, κραυγαλέα αντίφαση έχουμε, όταν αυτοχαρακτηρίζονται «χριστιανοί ΜτΙ» και ταυτόχρονα μιλούν για το «λεγόμενο χριστιανικό κόσμο», που θα χαθεί στον Αρμαγεδδώνα!

Είναι αξιοθαύμαστο πώς ο «πιστός και φρόνιμος δούλος» πείθει τους ΜτΙ να δέχονται και να κηρύττουν και στους άλλους αυτές τις απόψεις, που είναι μεταξύ τους αντίθετες, την ίδια στιγμή που διατυπώνονται.

Πρέπει επίσης να υπογραμμιστεί ότι σε πολλές περιπτώσεις, η Σκοπιά δε διατυπώνει ευθέως την απαγόρευση, αλλά κάνει κάτι χειρότερο:

Φροντίζει να τρομοκρατεί τους ΜτΙ ότι αν δεν συμμορφωθούν με τις οδηγίες της, απογοητεύουν τον Ιεχωβά και κάνουν το χατίρι του Σατανά!

Ας δούμε όμως μέσα από τα έντυπα της Σκοπιάς παραδείγματα που δείχνουν αυτήν την αντίθεση μεταξύ των όσων οι ΜτΙ κηρύττουν σε εμάς και σε όσα διδάσκονται οι ίδιοι.

Επιλέξαμε τρία θέματα, τα οποία επανέρχονται τακτικά στη θεματολογία της: σχέση θρησκείας και χρήματος, μόρφωση, αγάπη.

Θρησκεία και χρήμα:
Στα έντυπα και τα περιοδικά, που μας μοιράζουν οι ΜτΙ, διαβάζουμε συνέχεια ότι στις συναθροίσεις τους «δεν περιφέρεται ποτέ δίσκος».

Για όσους τυχόν αναγνώστες δε γνωρίζουν: αναφέρονται στην περιφορά δίσκου στους ναούς με σκοπό τη συλλογή χρημάτων από τους πιστούς για την ενίσχυση του ναού και του ποιμαντικού έργου.

Η πρακτική αυτή συνηθίζεται όχι μόνο μεταξύ των ορθοδόξων, αλλά και των καθολικών και διαφόρων άλλων ομολογιών. Σε καμιά περίπτωση, οι πιστοί δεν είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν χρήματα (τουλάχιστον στην Ορθόδοξη Εκκλησία, όπως και στους καθολικούς).

Είναι όμως αλήθεια ότι η Σκοπιά δεν ζητάει χρήματα; Ας δούμε τι γράφουν με δύο παραδείγματα.

Στην πρόσκληση που μοιράζουν για την «Περιφερειακή και Διεθνή Συνέλευση 2014» (γεγονός ιδιαίτερης σημασίας για τους ΜτΙ) γράφουν:

Ας δούμε όμως τι γράφουν στο πρόγραμμα της συνέλευσης (σελίδα 4).Έχουμε υπογραμμίσει κάποια σημεία, που μας φάνηκαν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα:

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα των χρημάτων, παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο με τίτλο Πρέπει να εμπιστεύεστε τη θρησκεία; της Σκοπιάς για το κοινό, τεύχος Ιουλίου 2013.  

Σε αυτό, γίνεται ένα αφιέρωμα για το τι πρέπει να εξετάζουμε στη θρησκεία μας. Ένα από τα προβληματικά σημεία, κατά τη Σκοπιά πάντα, των άλλων θρησκειών είναι το γεγονός ότι πιέζουν τους πιστούς για συνεισφορές.

Έτσι, στο κεντρικό άρθρο, αφού κατά την πάγια τακτική της συκοφαντεί κάποιους ιερείς (χωρίς στοιχεία βέβαια, πρέπει να αρκεστούμε στον ανώνυμο αρθογράφο), ρωτάει τον αναγνώστη και ταυτόχρονα δίνει απάντηση.

Καθώς θα διαβάζετε, προσέξτε και τη φράση «συγκαλυμμένη πίεση». Και μπορεί σε αυτό το περιοδικό να μη δούμε ποτέ εκκλήσεις για χρήματα, οι ίδιοι οι ΜτΙ όμως θα δουν στη Σκοπιά μελέτης και μάλιστα η έκκληση δεν είναι καν συγκαλυμμένη.

Ας δούμε το άρθρο από τη Σκοπιά μελέτης Νοεμβρίου 2012, με τίτλο Το Περίσσευμά τους Αντιστάθμισε την Έλλειψη.

Και αυτό το άρθρο δεν είναι μοναδική περίπτωση. Η Σκοπιά δεν παραλείπει να υπενθυμίζει τακτικά στους ΜτΙ να δίνουν χρήματα.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε τη Σκοπιά μελέτης Νοεμβρίου 2013, άρθρο με τον εύγλωττο τίτλο:Πώς Μπορούμε να Καλύψουμε τις Ανάγκες Άλλωνόπου επαναλαμβάνεται ακριβώς ένα χρόνο μετά αυτούσια η σελίδα 9 του άρθρου, που μόλις είδαμε!

Ανώτερη Εκπαίδευση:
Ένα ακόμη θέμα για το οποίο η Σκοπιά προσπαθεί να δώσει διαφορετική εικόνα σε όσους δεν ανήκουν στην οργάνωση είναι η μόρφωση.

Στο περιοδικό Ξύπνα!, σχεδόν σε κάθε τεύχος προβάλει επιστήμονες και συνομιλεί μαζί τους για την πίστη τους (εννοείται ότι οι επιστήμονες είναι ΜτΙ).

Ας δούμε το πρόσφατο τεύχος Ξύπνα!, Μαΐου 2014, όπου μιλάει ένας διευθυντής χειρουργικής κλινικής: Επαναλαμβάνουμε ότι αυτό είναι μόνο ένα από τα πολλά άρθρα αντίστοιχου περιεχομένου σε περιοδικά, που διανέμονται από τους ΜτΙ στο ευρύ κοινό.

Θα περίμενε κανείς ότι και στη Σκοπιά μελέτης θα προβάλλονταν επιστήμονες  και ότι οι νεαροί ΜτΙ θα ενθαρρύνονταν να σπουδάσουν.

Είναι όμως έτσι; Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα από τη Σκοπιά μελέτης Ιουνίου 2014 και το άρθρο “Εξομαλύνετε την Πορεία των Ποδιών σας” για να Προοδεύσετε.

Ακόμη πιο χαρακτηριστικό όμως του τι πρεσβεύει η Σκοπιά για την ανώτερη εκπαίδευση είναι ένα άρθρο στη Σκοπιά μελέτης Σεπτεμβρίου 2008 με τίτλοΝα Σκέφτεστε Ποιο θα Είναι το “Τέλος Μετά”.

Εκεί, η μόρφωση εξομοιώνεται με τα ναρκωτικά και την πορνεία!Ας διαβάσουμε το απόσπασμα (σελ. 8-11)«Οι νεαροί αντιμετωπίζουν πολλές φορές πειρασμούς και πιέσεις προκειμένου να πειραματιστούν με πράγματα που φαίνονται δημοφιλή. Ακολουθούν μερικά πιθανά σενάρια.

·Κάποιος σας προκαλεί να καπνίσετε ένα τσιγάρο.

·Ένας καλοπροαίρετος καθηγητής σάς παροτρύνει να επιδιώξετε ανώτερη εκπαίδευση στο πανεπιστήμιο.

·Σας καλούν σε ένα πάρτι όπου θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση σε αλκοόλ και πιθανώς σε ναρκωτικά.

Αγάπη μεταξύ των ΜτΙ
Οι ΜτΙ επαναλαμβάνουν πολύ συχνά και καμαρώνουν για την αγάπη που επικρατεί μεταξύ τους. 

Επικαλούνται τη φράση του Χριστού ότι ο κόσμος θα αναγνωρίζει τους μαθητές Του από την αγάπη που θα έχουν ο ένας για τον άλλον και υποστηρίζουν ότι εκείνοι το έχουν εφαρμόσει στην πράξη.

Μάλιστα, υποστηρίζουν στα έντυπά τους ότι ετερόθρησκοι και άθεοι προσήλθαν στις τάξεις τους, εντυπωσιασμένοι από την αγάπη που επικρατεί στις ομάδες τους.

Ένα άρθρο από το Ξύπνα! Μαΐου 2012 με τίτλο Πώς να Γίνουμε Πιο Δίκαιοι. Σε αυτό, μια Αμερικανίδα, η Χάιντι, που αναζητούσε τη δικαιοσύνη, αλλά αμφισβητούσε τα όσα λέει η αγία Γραφή, δηλώνει:

 «Οι αμφιβολίες μου διαλύθηκαν όταν διάβασα τα όσα λένε οι Γραφές για τη δύναμη και την αγάπη του Θεού και όταν βίωσα την αγάπη που υπάρχει μεταξύ των Μαρτύρων του Ιεχωβά».

Το κατά πόσο επικρατεί αγάπη μεταξύ των ΜτΙ, μας το καταμαρτυρεί η αποκοπή. Θα δούμε αποσπάσματα από έντυπα, που απευθύνονται στα μέλη της οργάνωσης, όμως ας εξηγήσουμε σύντομα τι είναι η αποκοπή.

Πρόκειται για μια τακτική της Σκοπιάς, που συνίσταται όχι μόνο στην απομάκρυνση κάποιου μέλους από την «εκκλησία» της, αλλά και στην απαγόρευση της οποιασδήποτε  επικοινωνίας, ακόμη και ενός απλού χαιρετισμού, ανάμεσα στους ΜτΙ και τον αποκομμένο.

Από την απαγόρευση, δεν εξαιρούνται ούτε καν οι στενοί συγγενείς, π.χ. οι γονείς και τα αδέρφια!

Για να καταλάβουμε πόσο αυστηρός είναι αυτός ο κανονισμός, αρκεί να αναφέρουμε ότι η Σκοπιά Μελέτης, Αυγούστου 2013, περιέχει οδηγίες για το πού πρέπει να κάθεται το αποκομμένο παιδί στην αίθουσα βασιλείας.

Η αποκοπή εφαρμόζεται σε άτομα που «διαπράττουν χονδροειδή αμαρτία αμετανόητα» (Σκοπιά μελέτης, Νοέμβριος 2006).

Υποτίθεται ότι αυτή η σκληρότατη πρακτική των ΜτΙ έχει βάση την αγία Γραφή και σκοπός είναι η διαπαιδαγώγηση του αποκομμένου και η διαφύλαξη της καθαρότητας της «εκκλησίας» (έτσι όπως εννοεί η Σκοπιά την εκκλησία).

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην επίσημη ιστοσελίδα της Σκοπιάς, στην ενότητα «συχνές ερωτήσεις», που παρουσιάζουν τις βασικές απόψεις τους σε όσους δεν είναι ΜτΙ, υπάρχει ερώτηση:

«Διακόπτουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά τις Σχέσεις με Πρώην Μέλη της Θρησκείας Τους;». Στην απάντηση που δίνεται, δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο πόσο ακραία σκληρή είναι η αποκοπή. Διαβάζουμε:

«Αν κάποιος κάνει μια σοβαρή αμαρτία, δεν αποκόπτεται αυτομάτως. Αν όμως ένας βαφτισμένος Μάρτυρας του Ιεχωβά παραβιάζει αμετανόητα τους ηθικούς κανόνες της Αγίας Γραφής, διακόπτουμε τις σχέσεις μαζί του, δηλαδή τον αποκόπτουμε…

Ο γάμος δεν διαλύεται ούτε αλλάζει κάτι όσον αφορά τα αισθήματα στοργής και τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια».

Πουθενά δεν αναφέρουν ότι αν το μέλος της οικογένειας μένει σε άλλο σπίτι (π.χ. ενήλικος έχει φύγει από το πατρικό του), απαγορεύεται η επικοινωνία!

Φυσικά, η Σκοπιά δεν παραλείπει να δίνει συμβουλές και για τους συγγενείς των αποκομμένων, ιδίως τους γονείς. 

Στη Σκοπιά Μελέτης Ιανουαρίου 2007,άρθρο «Παραμείνετε Σταθεροί Όταν ένα Παιδί Στασιάζει»,  διαβάζουμε:

«Αν παίρνατε το μέρος του στασιαστικού σας παιδιού, αυτό δεν  θα παρείχε καμία πραγματική προστασία από τον Διάβολο. 

Μάλιστα, θα διακινδυνεύατε τη δική σας πνευματική υγεία».  Τρομοκρατεί ουσιαστικά τους απορφανισμένους γονείς ότι αν επικοινωνήσουν με το παιδί τους κινδυνεύουν από το Διάβολο!

Το θέμα της αποκοπής είναι τεράστιο με πολλές προεκτάσεις. Μέσα από αυτά τα ελάχιστα παραδείγματα (τα έντυπα της Σκοπιάς που απευθύνονται στους ΜτΙ βρίθουν τέτοιων αναφορών),

Διαφαίνεται ότι η αποκοπή είναι ένας στυγνός συναισθηματικός εκβιασμός, που δεν έχει καμία σχέση με την αγάπη και που οδηγεί σε διάλυση οικογενειών και ανελευθερία.

Ελπίζουμε ότι ιχνογραφήθηκε σε αρκετό βαθμό η διγλωσσία της Σκοπιάς: Το προσωπείο που χρησιμοποιεί για εμάς, που δεν είμαστε μέλη της και το πραγματικό της πρόσωπο, που ξέρουν οι ΜτΙ.

Τα παραδείγματα και τα θέματα δεν είναι σε καμιά περίπτωση εξαντλητικά, όμως οι αναγνώστες μας ίσως κατανόησαν πώς εάν αποφασίσουν ποτέ να ενταχθούν σε αυτήν την οργάνωση, θα βρουν κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που κατάλαβαν ότι είναι η Σκοπιά, όταν ήταν ακόμη απλοί «ενδιαφερόμενοι».

Το Πρόσωπο και το Προσωπείο της Σκοπιάς
Η Σκοπιά διδάσκει την ίδια στιγμή δόγματα και ιδέες, που είναι αλληλοσυγκρουόμενα μεταξύ τους. Διδάσκει σε όσους δεν είναι Μάρτυρες κάτι, για να διδάξει το εντελώς αντίθετο στα μέλη της.

Σκοπός αυτής της τακτικής είναι να κρύψει το πραγματικό της πρόσωπο, αυτό της ολοκληρωτικής σέκτας, προκειμένου να προσθέσει και άλλα μέλη στις τάξεις της.

Το φαινόμενο αυτό, η ταυτόχρονη διατύπωση εκ διαμέτρου αντίθετων διδασκαλιών, είναι τόσο συχνό στις εκδόσεις των Μαρτύρων, που αποφάσισα να επανέλθω σε αυτό το θέμα με νέα παραδείγματα από πρόσφατα και παλαιότερα έντυπα της Σκοπιάς.

Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι και οι ίδιοι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι αποδέκτες αντιφατικών  διδασκαλιών της Σκοπιάς, όπως θα δούμε παρακάτω...

Τα δωρεάν έντυπα
Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν σταματούν να διαλαλούν και να υπερηφανεύονται ότι όλα τους τα φυλλάδια και τα περιοδικά διατίθενται δωρεάν, προκειμένου όλοι οι άνθρωποι να ακούσουν «τα καλά νέα της Βασιλείας».

Στο αμέσως παρακάτω απόσπασμα όμως, βλέπουμε ότι η Σκοπιά διδάσκει τους οπαδούς της στα εκπαιδευτικά σεμινάρια που παρακολουθούν υποχρεωτικά (και που ονομάζονται «Χριστιανική Ζωή και Διακονία» από τον Ιανουάριο του 2016:

Ότι ένας Μάρτυρας του Ιεχωβά πρέπει να λαμβάνει υπόψη του διάφορους παράγοντες πριν δώσει περιοδικό. Ένας από αυτούς τους παράγοντες είναι και η πρόθεση του συνομιλητή του να κάνει οικονομική συνεισφορά στη Σκοπιά!

Οι υπογραμμίσεις σε όλα τα αποσπάσματα είναι δικές μας.

“ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΝΙΑ – ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΘΡΟΙΣΗ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2017”,ενότητα 20-26 Φεβρουαρίου «Να Κάνετε Σοφή Χρήση των Γραφικών Εντύπων»

«Να ασκείτε διάκριση όταν δίνετε έντυπα, ακόμα και στα σημεία δημόσιας μαρτυρίας. (Ματ 7:6) Αντί απλώς να τα μοιράζετε, προσπαθήστε να συζητάτε με τους περαστικούς για να εξακριβώσετε το ενδιαφέρον τους. 

Μπορείτε να απαντήσετε ναι σε μία τουλάχιστον από τις ερωτήσεις του συνοδευτικού πλαισίου; 

Αν δεν καταφέρετε να εξακριβώσετε το ενδιαφέρον κάποιου, καλύτερα να του δώσετε ένα φυλλάδιο. Φυσικά, αν ζητήσει ένα περιοδικό ή κάποια άλλη έκδοση, θα του δώσουμε ευχαρίστως ένα αντίτυπο.

ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ . . .

·ακούει προσεκτικά όταν μιλάμε;

·συμμετέχει στη συζήτηση;

·δέχεται να διαβάσει το έντυπο;

·κάνει κάποια συνεισφορά; ανταποκρίνεται με εκτίμηση σε όσα ακούει από τον Λόγο του Θεού;».

Η ελεύθερη βούληση
Το άρθρο από το οποίο θα αντλήσουμε αποσπάσματα είναι από τα πιο αγαπημένα μου, γιατί δείχνει όσο λίγα την ταυτόχρονη διατύπωση αλληλοσυγκρουόμενων  διδασκαλιών.

Η αντιφατική διδασκαλία διατυπώνεται μέσα στο ίδιο άρθρο, που θα μελετήσουν οι Μάρτυρες και όχι οι κοσμικοί, στις συναθροίσεις τους.

Κατ’ επανάληψη, το Κυβερνών Σώμα, η ηγεσία των Μαρτύρων του Ιεχωβά, ζητάει από τους Μάρτυρες να υποτάσσονται «όσια» και «ταπεινά» στη «θεοκρατία» ακόμη και όταν τους ζητούν να ενεργήσουν με τρόπο φαινομενικά παράλογο, δηλαδή να μην σκέφτονται.

Όμως, στη “Σκοπιά Μελέτης Ιανουαρίου 2017”, στο άρθρο «Να Θεωρείτε Πολύτιμο το Δώρο της Ελεύθερης Βούλησής Σας», οι Μάρτυρες διαβάζουν:

«Αν και μπορεί να φαίνεται πιο εύκολο να βάζουμε κάποιον άλλον να αποφασίζει αντί για εμάς, κάτι τέτοιο θα μας στερούσε μια από τις μεγάλες ευλογίες της ελεύθερης βούλησης».

Αμέσως παρακάτω, στο ίδιο άρθρο, οι ακόλουθοι της Σκοπιάς διαβάζουν: «Ένας άλλος τρόπος για να προφυλάσσουμε το δώρο της ελεύθερης βούλησής μας είναι να εμπιστευόμαστε στον Ιεχωβά και να τον αφήνουμε να μας καθοδηγεί εντός των προστατευτικών ορίων που έχει θέσει για εμάς…

Ας μην πέσουμε ποτέ στην παγίδα τού να επιλέξουμε να στηριζόμαστε στη δική μας κατανόηση, όπως έκαναν ο Αδάμ και οι στασιαστικοί Ισραηλίτες. Αντίθετα, είθε “να εμπιστευόμαστε στον Ιεχωβά με όλη μας την καρδιά”».

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι στο δόγμα των Μαρτύρων του Ιεχωβά, εμπιστοσύνη στον Ιεχωβά σημαίνει εμπιστοσύνη στην Οργάνωση. Στη θρησκευτική τους θεωρεία, ο Ιεχωβά ταυτίζεται με την Οργάνωση. 

Αφού λοιπόν το συγκεκριμένο άρθρο τους λέει ότι πρέπει να μην χάσουν την ελεύθερη βούλησή τους, που αποτελεί πολύτιμο δώρο από το Θεό, αμέσως μετά τους διδάσκει να μην στηρίζονται στη δική τους σκέψη!

Άραγε, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ξέρουν τελικά τι πρέπει να κάνουν; Να μην βάζουν άλλον να σκέφτεται για αυτούς ή «να μην στηρίζονται στη δική τους κατανόηση»;

Ο Παράδεισος της Σκοπιάς
Η Σκοπιά διδάσκει έναν επίγειο υλικό παράδεισο. Στις εκδόσεις της, απεικονίζει τους ανθρώπους να ζουν μέσα σε δάση, πλάι σε κρυστάλλινα νερά, αγκαλιά με ζώα όπως το λιοντάρι και η τίγρης, να τρώνε φρούτα από τα δέντρα και κάθε ίχνος του πολιτισμού μας να έχει χαθεί.

Προσωπικά, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί κατά την Σκοπιά τα καλά έργα των χειρών του ανθρώπου, τα αριστουργήματα του πολιτισμού μας,  δεν έχουν θέση στον παράδεισό της και πρέπει να χαθούν.

Όμως, δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το πρόβλημα είναι ότι για άλλη μια φορά, η Σκοπιά ψεύδεται παρουσιάζοντας διαφορετικές εικόνες του Παραδείσου και στους οπαδούς της και στους υπόλοιπους, που σε τελική ανάλυση μόνο παράδεισος δεν είναι.

Το απόσπασμα που θα διαβάσουμε, προέρχεται από τη Σκοπιά που απευθύνεται στους Μάρτυρες του Ιεχωβά, αλλά αντίστοιχα άρθρα συχνότατα περιέχονται και στη Σκοπιά Κοινού και στο Ξύπνα!.

Η “Σκοπιά, έκδοση μελέτης, Απρίλιος 2017”, «Τι θα Παρέλθει Όταν Έρθει η Βασιλεία του Θεού»;

«Μπορείτε να φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς πόλεμο, αρρώστια ή θάνατο; Απλώς σκεφτείτε—χωρίς στρατό, ναυτικό ή αεροπορία! Σκεφτείτε την ανησυχία που δεν θα προβληματίζει πια τη διάνοια και την καρδιά μας…

Από τι θα αντικατασταθεί το άγχος που νιώθουμε σήμερα; Το εδάφιο Ψαλμός 37:11 απαντάει: «Θα βρίσκουν εξαιρετική ευχαρίστηση στην αφθονία της ειρήνης». Δεν αγγίζουν αυτά τα λόγια την καρδιά σας; Αυτό θέλει ο Ιεχωβά για εσάς.

Πάση θυσία λοιπόν, κάντε ό,τι περνάει από το χέρι σας για να μείνετε κοντά στον Ιεχωβά Θεό και στην οργάνωσή του αυτές τις πιεστικές τελευταίες ημέρες!….

Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι δεν θα παρέλθετε μαζί με αυτόν τον καταδικασμένο παλιό κόσμο. Αντίθεταθα παραμείνετε ζωντανοί και χαρούμενοι σε όλη την αιωνιότητα!».

Καταρχάς, η Σκοπιά συνδέει τη σωτηρία των Μαρτύρων από το αν θα παραμείνουν μέλη της. Επιπλέον, αν διαβάσουμε προσεκτικά την παράγραφο, θα δούμε ότι η Σκοπιά υπόσχεται στους ακολούθους της ότι θα ζήσουν χαρούμενοι στην αιωνιότητα.

Αυτό όμως έρχεται σε αντίθεση με ένα από τα βασικά της δόγματα, αφού αυτός ο υλικός παράδεισος θα διατηρηθεί μόλις 1.000 χρόνια!

Μετά από την χιλιετή περίοδο, ο Θεός θα απελευθερώσει και πάλι τον Σατανά, για να βάλει σε δοκιμασία τους ανθρώπους! Εξαιτίας αυτού του δόγματος, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι γνωστοί και ως χιλιαστές.

Για να κερδίσει λοιπόν κάποιος τον επίγειο υλικό παράδεισο της Σκοπιάς, δεν αρκεί να επιβιώσει στον Αρμαγεδδώνα, αλλά πρέπει να περάσει και μια δεύτερη δοκιμασία, 1.000 χρόνια αργότερα.

Η “Σκοπιά για το κοινό, 1/9/2012”, σελ. 16 – 17

«Στα πλαίσια μιας τελικής δοκιμής, ο Θεός θα ελευθερώσει από την άβυσσο τον Σατανά τον Διάβολο, ο οποίος θα είναι περιορισμένος εκεί χίλια χρόνια. 

Ο Σατανάς θα επιχειρήσει ξανά να στρέψει τους ανθρώπους μακριά από τον Ιεχωβά, αλλά όσοι απορρίψουν τον Σατανά θα απολαύσουν ζωή στη γη για πάντα.-Διαβάστε Ησαΐας 25:8· Αποκάλυψη 20:7-9.»

Μια δεύτερη διδασκαλία της Σκοπιάς σχετικά με τον Παράδεισό της είναι οι εργασίες που θα πρέπει να επιτελέσουν οι Μάρτυρες στο μετά τον Αρμαγεδδώνα κόσμο: 

Θα πρέπει να δουλέψουν για να ετοιμάσουν ρούχα, τρόφιμα και στέγη για τα δισεκατομμύρια των αναστημένων νεκρών! Επίσης, θα πρέπει να δαπανήσουν πολλές ώρες για να διδάξουν στους αναστημένους το Λόγο του Θεού! 

Φαίνεται ότι η διαβεβαίωση του Αποστόλου Πέτρου στην 1 Πέτρου 4:6, ότι οι νεκροί έχουν ήδη ευαγγελισθεί από το Χριστό.

«Διότι για αυτό ακριβώς τον σκοπό κηρύχθηκε το Ευαγγέλιο κάτω στον Άδη, στους φυλακισμένους εκεί νεκρούς…» δεν έχει πείσει τη Σκοπιά.

«Αποκορύφωμα της Αποκάλυψης, Η Ημέρα Κρίσης του Θεού Η Χαρωπή της Έκβαση!», σελ. 298-300.

«Αλλά στη διάρκεια της ανάστασης αναμφίβολα θα διεξαχθούν αμέτρητα εκατομμύρια μελέτες που θα βασίζονται στην Αγία Γραφή και στους καινούριους ρόλους!

Όλοι όσοι ανήκουν στο λαό του Θεού θα απαιτηθεί να γίνουν δάσκαλοι και να καταβάλουν σκληρές προσπάθειες».

«Παγκόσμια Ασφάλεια Κάτω από τον “Άρχοντα Ειρήνης”, Κεφάλαιο 20, Η Ευτυχισμένη Ανθρώπινη Οικογένεια Κάτω από μια Νέα Πατρότητα, σελ. 161 κ.εξ.»

«Κάτω από την ηγεμονική επίβλεψηοι επιζώντες από τον Αρμαγεδδώνα θα υπηρετούν με γεμάτη ζήλο συνεργασία.

Τι ακριβώς οδηγίες θα λάβουν οι ‘άρχοντες σε όλη τη γη’ από τον ουράνιο ‘Άρχοντα Ειρήνης’ παραμένει να φανεί, παρέχοντας μια συγκινητική εμπειρία για όλους τους συνεπιζώντες από τον Αρμαγεδδώνα.

Σκεφθείτε όλο το ρουχισμό που θα πρέπει να προετοιμαστεί για να ντύσουν τους επιστρέφοντες νεκρούς με κατάλληλη περιβολή!

Σκεφθείτε όλες τις ποσότητες τροφής που θα πρέπει να παρασχεθούν ή να αποθηκευθούν! Θα χρειαστεί επίσης να ετοιμαστούν στεγαστικοί χώροι.»

Η “Σκοπιά μελέτης, 15/12/1991”, σελ. 12, «Να Χαίρεστε στην Ελπίδα της Βασιλείας». 

«Αν αυτή είναι η ελπίδα σας, να συλλογίζεστε επίσης τη χαρά που θα έχετε να συμμετάσχετε στην αποκατάσταση του Παραδείσου στη γη. (Λουκάς 23:42, 43, ΜΝΚ). 

Ασφαλώς οι επιζώντες από τον Αρμαγεδδώνα θα βοηθήσουν να καθαριστεί η γη κι έτσι να υπάρχουν ευχάριστες τοποθεσίες στις οποίες θα αναστηθούν οι νεκροί».

Σύμφωνα λοιπόν με τη Σκοπιά, αφού υπακούμε τυφλά σε ό,τι μας λέει η Οργάνωση, θα καθαρίσουμε τη Γη από τα αποκαΐδια του Αρμαγεδδώνα, θα εργαστούμε για την ετοιμασία ρουχισμού.

Τροφής και κατοικίας των εκατομμυρίων νεκρών, θα διδάξουμε όλα τα εκατομμύρια των αναστημένων και σε 1.000 χρόνια θα ξαναδοκιμαστούμε αν είμαστε άξιοι του επίγειου Παραδείσου!

Πολύ κουραστικός και αγχωτικός, μου ακούγεται ο παράδεισος των Μαρτύρων του Ιεχωβά.

Συγκρούσεις μεταξύ Μαρτύρων
Θα κλείσουμε με την προσπάθεια αποδόμησης ενός ακόμη μύθου, που καλλιεργούν οι Μάρτυρες: αυτού της αγάπης και της αρμονίας στις μεταξύ τους σχέσεις.

Η Σκοπιά συχνά αναφέρεται στις εκδόσεις της για την μεγάλη αγάπη μεταξύ των μελών και το παρουσιάζει στους μη Μάρτυρες ως απόδειξη ότι εκεί βρίσκεται η αληθινή «εκκλησία».

Όμως, στις εκδόσεις της που απευθύνονται στα μέλη της, δίνει συμβουλές για το πώς να επιλύουν ειρηνικά και χωρίς καυγάδες τις διαφορές και τις παρεξηγήσεις τους. 

Διαφαίνεται μάλιστα η έννοια του να μην γίνουν αντιληπτές τέτοιες διαφωνίες και τεταμένες σχέσεις από τους επισκέπτες των συναθροίσεων τους.

Ας δούμε για παράδειγμα, χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το άρθρο με τον εύγλωττο τίτλο «Θα Λύνετε τις Συγκρούσεις και θα Προάγετε την Ειρήνη;», στη “Σκοπιά μελέτης, Ιουνίου 2017”.

«Δυσκολευόμουν να τα πάω καλά με έναν αδελφό με τον οποίο δουλεύαμε μαζί.
 Κάποια φορά που είχαμε βάλει και οι δύο τις φωνές, μπήκαν μέσα δυο κύριοι και μας είδαν να καβγαδίζουμε».​-ΚΡΙΣ.

«Όταν κάποιος δεν ελέγχει τα αισθήματά του και εκνευρίζεται εύκολα, μπορεί να κάνει και τους άλλους να θυμώσουν…

Ίσως να υπάρχει στην εκκλησία σας κάποιος αδελφός που λέει ή κάνει πράγματα τα οποία σας εκνευρίζουν.

Εντούτοις, αντιλαμβάνεστε ότι ο Χριστός πέθανε και για εκείνο το άτομο και ότι πρέπει να δείχνετε αγάπη…

Οι άνθρωποι χρειάζονται απεγνωσμένα ειρήνη.

Όταν όμως απειλείται η θέση τους ή η υπερηφάνειά τους, πολλοί αρχίζουν να φέρονται με τρόπο που δεν είναι ειρηνικός.

Αυτό αληθεύει για πολλούς οι οποίοι δεν λατρεύουν τον Ιεχωβά, αλλά ανάμεσα στους λάτρεις του που φέρουν το όνομά του πρέπει να επικρατεί ειρήνη και ενότητα».

Τομέας Ενημέρωσης: Voiotosp.blogspot.gr
Δημοσίευση σχολίου