16 Δεκεμβρίου, 2016

ΣΕ ΗΧΟ ΒΑΡΥ ΤΑ ΕΙΠΕ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ Ο κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΖΑΝΑΚΗΣ

 
 Τελικς, μάλλον: Μωραίνει Κύριος...

πειδ μ δύνη διαβάζουμε, νίοτε κα μ ναυτία κα ζάλη, σα περιέχονται στν πιστολ το Πατριάρχου Κπόλεως πρς τν ρχιεπίσκοπο θηνν.

Κα πειδ γίνεται προσπάθεια ν χρησιμοποιηθον ρήσεις τν γίων πατέρων γι ν προσδώσουν κρος κα πειστικότητα στ γραφόμενα, που καταδείχθηκε πλήρης διαστρέβλωσις τν λόγων το γίου ωάννου το Χρυσοστόμου"μίαν εν Εκκλησία, δει φωνήν είναι αεί" (Εις Α’ Κορινθίους ΛΣΤ, P.G. 61, 315) - γραψα τι:«κα γι τς λλες πατερικς παραθέσεις σχύουν τ δια», γι ν μν θεωρηθε τι πρόκειται γι αθαίρετη γενίκευση συνεχίζω τν λεγχο τν χρησιμοποιηθέντων πατερικν χωρίων.

ναφέρεται στν πιστολή:
«Συμμερίζεται ασφαλώς και η Υμετέρα Μακαριότης και η Ιερά Σύνοδος της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ελλάδος, ότι τα σκοπίμως και ανιέρως διαθρυλούμενα και διαδιδόμενα υπό των εν λόγω κληρικών και λαϊκών αποτελούσι, κατά τον Μέγαν Βασίλειον, «ψυχών δηλητήρια [...] άπερ αι [...] μήνιγγες» των ειρημένων «εκβοώσι πολυφάνταστοι ούσαι δια το πάθος» (Επιστολή 210,

Τοις κατά Νεοκαισάρειαν λογιωτάτοις] Ρ.G. 32] 777Α). Άλλωστε, «το σχίσαι Εκκλησίαν, και φιλονείκως διατεθήναι, και διχοστασίας εμποιείν και της συνόδου διηνεκώς εαυτόν αποστερείν, ασύγγνωστον και κατηγορίας άξιον, και πολλήν έχει την τιμωρίαν» (Ιερού Χρυσοστόμου, Κατά Ιουδαίων Γ', Ρ.G., 48, 872).»

Ο «ν λόγ κληρικο κα λαϊκοί» εναι κατ τν συντάκτη τς πιστολς, «ο Πρωτοπρεσβύτερος κ. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ ομόφρονες κληρικοί και λαϊκοί».Μάλιστα. Ατοί. Κα τί κάνουν ατοί;

«Προσκαλούσι τους αδελφούς Προκαθημένους και τους ποιμένας, αλλ’ ιδιαιτέρως τον ευσεβή Ορθόδοξον Λαόν, εις ανταρσίαν και αμφισβήτησιν των αποφάσεων της εν Κρήτη εν ευλογίαις και εν επιτυχίαις συνελθούσης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου ημών Εκκλησίας».

μφισβητον τς ποφάσεις τς ν Κρήτη Συνόδου. Κα τί σημανει ατ, τ τι μφισβητον τς ποφάσεις τς ν Κρήτη Συνόδου;  Δηλητηριάζουν τς ψυχς τν νθρώπων. «Ψυχών δηλητήρια».Κα μι κα ο ποφάσεις τς ν Κρήτη Συνόδου εναι μολογουμένως ργον το Πατριάρχη κυρίως κα τν μοφρόνων του, δν δικαιολογε διος τ ργο του  κατακεραυνώνοντας ς δηλητηριαστ τν χοντα λλη ποψη περ ατο το ργου - λλ πιστρατεύεται γιος. Κα ποιός γιος;

Μέγας Βασίλειος. Μέγας Βασίλειος λοιπν ποφαίνεται τι ατ πο λέγει «ο Πρωτοπρεσβύτερος κ. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ ομόφρονες κληρικοί και λαϊκοί» εναι «ψυχών δηλητήρια». Δν εναι μικρ πράγμα ατό, βεβαίως. ν Μέγας Βασίλειος διαβεβαιώνει κάτι τέτοιο τότε περιττεει κάθε λλη ξήγησις.

Γι᾿ ατ σως στν ν λόγ πιστολ πουθεν δν πάρχει κάτι συγκεκριμένο γι τ τ κριβς λένε ο παραπάνω «δηλητηριαστς τν ψυχν», κα ποι εναι πο κρύβεται τ δηλητήριο. Παρεπιπτόντως ξίζει ν μνημονευτε τι τν ρθοδοξότητα κα ξία τς ν λόγ Συνόδου τν μφισβητον τέσσερεις κκλησίες (Γεωργίας, Βουλγαρίας, Ρωσίας κα ντιοχείας),

Άλλες τν χουν ψηφίσει (ο προκαθήμενοι) νάντια στν θέση τς πλειοψηφίας(κκλησία Σερβίας), ο πόλοιπες δν χουν πάρει πραγματικ θέση ( κκλησία ς σώμα κλρος κα λαός), πολλο δ πίσκοποι γούμενοι, θεολόγοι, κληρικο, πως κα πλειονότης τν λαϊκν - πο χουν στοιχειώδη συναίσθηση το τί εναι κκλησία - χουν κφράσει τν ντίθεσή τους.

Γιατ πομονώνεται ν λόγ κληρικς κα παρουσιάζεται ς καθοδηγν κληρικος κα λαϊκούς; Γιατ δν νομάζει λους τος παραπάνω «δηλητηριαστς ψυχν»;

Παρακάτω πιστολ παρουσιάζει ς «νισχύοντες τ -νίερον- ργον τς γνωστς μάδας» κα πισκόπους τς κκλησίας τς λλάδος κα κατονομάζει πιλεκτικς «π παραδείγματι» τος «Μητροπολίτας Καλαβρύτωνκα Αγιαλείας κ. μβρόσιο κα Πειραις  κ. Σεραφείμ».

Γιατ χι κα τνΣεβασμιώτατο Ναυπάκτου κα τν Γορτύνης κα Μεγαλουπόλεως κα τόσους λλους;   Προφανς θεωρε τος συντελεστς  τς Συνόδου «θεραπευτς ψυχν», κα τ παρ΄ ατς  ποφασισθέντα «άματα ψυχν».

Καλν θ το - μι πο, στω κα τώρα, θυμήθηκαν τος γίους πατέρες κα τος πικαλονται, λοιώνοντας τ λεγόμενά τους, γι ν στηρίξουν τς κατηγορίες τους ναντίον τν δικαίως διαφωνούντων - ν χρησιμοποιούσαν τος γίους κα τς ρήσεις τους γι ν στηρίξουν τς ποφάσεις τς Συνόδου. 

Δν τ καναν γιατ πλς δν μπορε ν γίνει. Ο ποφάσεις ατς δν πονται τς διδασκαλίας κα τς πράξεως τν γίων πατέρων. ποιος πιστεει κάτι διαφορετικ παρακαλ ς τ ποδείξει, ναλύοντας τ σα παρήγαγε ατ Σύνοδος κα ο προηγηθεσες διαδικασίες (κανονισμς- διαδικασία-κείμενα) π τ βάσει τν Πατέρων. 

χι βεβαίως μ τεχνάσματα πως ατ πο παρατηρομε στν πιστολή ατή. Γι ν μ φανομε μως τι λέμε αύθαιρεσίες, πως τς δικές τους πο πασουσιάζουμε, ς δομε τ λέει Μέγας Βασίλειος κα σ ποιος τό λέει:

Στν Νεοκαισάρεια, κε πο εχε  μεγαλώσει γιος Βασίλειος, εχαν ρχίσει διάφοροι ν παναφέρουν τς δοξασίες το αρετικο Σαβελλίου. «Τ κακ το Σαβελλίου, πο ξεκίνησε παλαιώτερα κα κατασβέστηκε μ τν προσπάθεια το Γρηγορίου το Μεγάλου, ατο πιχειρον ν τ νανεώσουν».

«Τ γρ το Σαβελλίου κακν, πάλαι μν κινηθν, κατασβεσθν δ τ παραδόσει το μεγάλου, πιχειροσι νν νανεοσθαι οτοι»P.G. 32, 772ΑΒ.

Δηλαδ προσπαθοσαν ν πανεισάγουν αρεσι στν κκλησία: «Ατ τν πλάνη πο κατασβέστηκε παληά, τν νανεώνουν τώρα ατο ο φευρέτες ατς τς αρέσεως» «Ταύτην πάλαι κατασβεσθεσαν τν πλάνην νανεονται νν ο τς νωνύμου ταύτης αρέσεως φευρέται»P.G. 32,777Α

Κα ποιο ταν ατο πο τ καναν ατά; «Ατο πο καθόταν στ τιμόνι τς κκλησίας»:«ο π τν οάκων (τς κκλησίας) καθεζόμενοι» P.G. 32, 769ΒC

ποτέλεσμα; Ν μν πλησιάζει νθρωπος στν κκλησία: «Κανες δν νεβαίνει σ κυβέρνητο καράβι, οτε πλησιάζει σ κκλησία στν ποία δημιουργον τρικυμία κα ζάλη ατο πο κάθονται στ τιμόνι της».

«Οτε γρ ν τις κυβερνήτου πλοίου πιβαίη, οτε  κκλησίας παραβάλοι, τν κλύδωνα κα τν ζάλην οτοι ο π τν οάκων καθεζόμενοι μποιοσι.»P.G. 32, 769ΒC

Κα προσπαθντας ν τος διαφυλάξει π  τς «μεθυσμένες κεφαλς» τς  κκλησίας τος προτρέπει ν τος παρατήσουν - «χαίρειν φέντες»- κα ν τν κούσουν σ ατ πο θ τος πε:

«λλ᾿ μες τς ονοβαρες κεφαλς, ς κ κραιπάλης ναφερόμενος τμός, ετα γκυμαίνων  καταφαντάζει, χαίρειν  φέντες, παρ τν γρηγορότων μν, κα δι τν το Θεο φόβον μ δυναμένων συχάζειν τν βλάβην μν κούσατε.»P.G. 32, 772ΑΒ

Κα γιος ναπτύσει τ πιχειρήματά του κα ποδεικνύει τν πλάνη τν αρετικν. Μάλιστα τονίζει: «ν πιμένουν σ ατ, εναι ναγκαο ν βροντοφωνάξω τν συμφορά σας κα ν νεργήσω στε ν φτάσουν σ σς γράμματα π πολλος πισκόπους, προκειμένου ν γκρεμίσουν τν γκο τς κρυφίως όργανουμένης σέβειας».

«Ἐὰν δ τος ατος πιμένωσιν, νάγκη κα πρς λλας  κκλησίας κβοσαι μς τν καθ᾿ μς  συμφορν κα ποισαι παρ πλειόνων πισκόπων γράμματα μν φικέσθαι, τ μέγεθος τοτο τς ποσκευαζομένης σεβείας καταρρηγνύντα.» P.G. 32, 773C.Γι ν καταλήξει:«Σς παραγγέλλω ναγκαστικς ατ γι ν προφυλαχθτε π τς βλάβες τν πονηρν διδαγμάτων.

Γιατ πράγματι, ν πρέπει ν παρομοιάσουμε τς πονηρς διδασκαλίες μ τ λέθρια δηλητήρια, πως λένε ο νειροσκόποι πο βρίσκονται νάμεσά σας (τος ποιμένες τς κκλησίας ννοε), ατς εναι κα κώνειον κα κόνιτον(=δηλητηριδες φυτό) κα τιδήποτε λλο θανατηφόρο δηλητήριο.

Ατ εναι ψυχν δηλητήρια κα χι ο δικοί μου λόγοι, πως φωνάζουν τ μεθυσμένα μυαλά, πο π τ πάθος τους εναι πολυφάνταστα» «Τατα ναγκαίως μν διεστειλάμεθα, να τς π τν πονηρν διδαγμάτων βλάβας φυλάξησθε.

Τ ντι γρ, ε χρ τς πονηρς διδασκαλίας τος λεθρίοις φαρμάκοις ξομοιον, ς ο παρ᾿ μν νειροσκόποι φασί, τατα στι κα κώνειον κα κόνιτον κα ε τ τερον φάρμακον νδροφόνον.

Τατα ψυχν δηλητήρια,οχ ο μέτεροι λόγοι, περ α ονόπληκτοι μήνιγγεςκβοσι, πολυφάνταστοι οσαι δι τ πάθος.»P.G. 32, 777Απ δ ποσπ συντάκτης τς πιστολς τς 11 λέξεις γι ν..  κατακεραυνσει τος «ν λόγ κληρικος κα λαϊκος»!!!

χων νον, νοετο... Δυστυχς, δ χουμε καταλήξει. Ατ ποιότητα κα  σοβαρότητα κα  πευθυνότητα παρουσιάζεται σ κείμενα κάποιων π τος οακοστρόφους τς κκλησίας.

Κα χι «κάποιων» πλς.... Ατ τν πιστολ θ πρεπε ν τν πικαλονται ο ντιτιθέμενοι στς ποφάσεις τς Συνόδου που λόγ κα πράξει δηγε τν κκλησία στν αρεση το Παπισμο κα το Οκουμενισμο.

ελογημένος πο πρε τ πόσπασμα δν τν διάβασε ν καταλάβη τ λέει; Λέει, πως ξεκάθαρα φαίνεται παραπάνω, γι περίπτωσι που ο κυβερντες τς κκλησίας παναφέρουν δη γνωσμένη κα καταδικασμένη αρεσι (Σαβελλιανισμό) κα γιος προτρέπει τος νθρώπους ν μν κολουθον τος ποιμένες τους, προκειμένου ν μν δηλητηριαστον π τ πονηρ διδάγματά τους.

Ατ δηλαδ πο κάνουν κα ο γκαλούμενοι κα συκοφαντούμενοι κληρικο κα λαϊκοί. Ατο ρα μπορον ν πικαλονται τν Μέγα Βασίλειο κα ν λένε μαζί του:

«Ατ πο σες ποφασίσατε στν Κρήτη εναι ψυχν δηλητήρια κα χι ο δικοί μας λόγοι, ατ πο τ πολυφάνταστα μυαλά σας ποφάσισαν, μεθυσμένα  π τ πάθος τς έξουσίας (τν μέν) κα τν δουλικότητα τς άδιαφορίας το φόβου(τν δέ)».πίσης γιος τονίζει:

«Εναι ναγκαο ν βροντοφωνάξω τν συμφορά σας κα ν νεργήσω στε ν φτάσουν σ σς γράμματα π πολλος πισκόπους, προκειμένου ν γκρεμίσουν τν γκο τς κρυφίως ργανουμένης σέβειας».

Τ διαφορετικ κάνουν ο γκαλούμενοι κα συκοφαντούμενοι ς «δηλητηριαστές»; Ατο κάνουν ατ πο λέγει κα κάνει κα μέγας Βασίλειος... Τρέχουν, μιλάνε, νημερώνουν τος δελφος στς λλες κκλησίες. Κα μως κατηγορονται...

Κα «σέβεια» δν εναι κρυφίως μεθοδευμένηποσκευαζομένη»-, λλ ν Συνόδ κηρυττομένη κα κ προοιμίου ποχρεωτική: «τα κείμενα ταύτα τυγχάνουσι δεσμευτικά διά πάντας τους Ορθοδόξους πιστούς, κληρικούς και λαϊκούς (βλ. Κανονισμόν Οργανώσεως και Λειτουργίας της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, άρθρον 13, παρ. 2)...» πως πίσης ναφέρεται στν μνημονευομένη πιστολή…

ν τει 2016 π Χριστο κάποιες καλς  ποιμένικς κεφαλς τς κκλησίας κατασκευάζουν «δεσμ» - δεσμευτικ τ κείμενα - γι τος πιστος ν νόματι τς «ληθείας» ποία κατ τν Κύριο λευθερνει…σίγουρα «πολυφάνταστοι οσαι δι τ πάθος», πως λέγει μεριμνήσας κα θύσας τν ψυχν πρ πάσης τς κκλησίας γιος Βασίλειος….

Πς ν μν νοιώθει κανες ναυτία π «τν κλύδωνα κα τν ζάλην»;

ΥΓ:(Πολ θ θελα ν ξέρω πς ντιμετώπισε Σύνοδος τς κκλησίας τς λλάδος λα ατ πο λέει πιστολή.

Διάβασα ατ πο, δυστυχς, γραψε πίσκοπος Σερρν ς εσήγηση.

ραγε εχε διαβάσει ατ πο λέει παραπάνω πιστολή;

ν δν τχε διαβάσει προφανς πάρχει πρόβλημα.

ν τχε διαβάσει κα παρ τατα γραψε ατ πο γραψε, πίσης πάρχει πρόβλημα... Κατ τν γνώμη μου, πάντα.

 Περιμένουμε τς νέργειές τν πισκόπων κα τν κληρικν πο βλέπουν τ προφανή, τι φωτίσει Θεός.)

14 Δεκεμβρίου 2016   
 Γεώργιος Κ. Τζανάκης  
κρωτήρι Xανίων




 

Δεν υπάρχουν σχόλια: