04 Νοεμβρίου, 2016

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ κ. ΑΛΕΞΙΟΝ ΤΣΙΠΡΑΝ

 

ΠΡΟΣ
ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
κ. ΑΛΕΞΙΟΝ ΤΣΙΠΡΑΝ
primeminister@primeminister.gr
                                                                                                                       Αθήνα  3/11/2016
Κύριε Πρωθυπουργέ.  
Επανέρχεται και πάλι από κάποιους συνεργάτες σας το σοβαρό Κοινωνικό/Θρησκευτικό θέμα, του χωρι­σμού της Εκκλησίας από το Κράτος.Δεν είναι ακόμη ακριβώς γνωστοί οι λό­γοι εκείνοι που οδηγούν την Πολιτεία σ' αυτή την εντελώς λαθεμένη σκέψη, γιατί από μιά γενικότερη Ιστορικό/Κοινωνικό/Θρησκευτική θεώρηση του όλου θέματος θα αποδειχθεί περίτρανα, ότι πράγματι είναι εντελώς λαθεμένη. 

Διότι οι οργανωμένες και πολιτισμένες Κοινωνίες - Κράτη έκπαλαι άρχονται, και καθοδηγούνται από δύο μεγάλους Θεσμούς, τον επίγειο Κρατικό, και τον Ου­ράνιο Θρησκευτικό. 

Προς τούτο ο ιστορικός Πλούταρχος δηλώνει με κατηγορηματικότητα. «Εύροις δ' αν επιών πόλεις ατειχίστους, αγραμμάτους, άνευ νόμων.....ανίερου δε πόλεως και αθέου ουδείς έστιν, ουδ' έσται γεγονώς θεατής», (Πλούταρχος προς Κολώτην).

Το Κράτος και το Θρησκευτικό του πιστεύω, κ. Πρωθυπουργέ, αυτοί οι δύο «Σιαμαίοι Αδελφοί», διοικούν και κατευθύνουν τις ανθρώπινες κοινωνίες, και επειδή οι βλέψεις, καί του Κράτους και της Θρησκείας συναντώνται στο ίδιο άτομο, στον πιστό πολίτη της Πόλης, αυτοί οι δύο, Κράτος και Εκκλησία, οφείλουν να έχουν αγαστή και αδιάσπαστη συνεργασία μεταξύ τους, και τούτο για το καλό του πολίτη και της Πόλης.

Ο Παντοδύναμος Δημιουργός του σύ­μπαντος κόσμου, έπλασε τον άνθρωπο, και θέλησε να ζή Κοινωνικά (Γεν. 1,26-28), γεγονός που σημαίνει, ότι απαιτείται αυτή τη στενή συνεργασία, Κράτους και Εκκλησίας, στα πλαίσια βέβαια των αρμοδιοτήτων τους «έκα­στος εφ' ώ ετάχθη», και να αλληλοβοηθούνται στο έργο τους μέσα σε μιά αγαστή συνεργασία, γιατί είναι αμφότεροι «Θεού διάκονοι εις το αγαθόν», (Ρωμ. 13,1-7).  

Ο Πανεπιστημιακός Καθηγητής κ. Μέγας Λ. Φαράντος. κ. Πρωθυπουργέ, αναφερόμενος στην ορθοπόδηση του σημερινού Έλληνα και της ένδοξης Χώ­ρας μας αναφέρει τα εξής:«Μόνον στον θετικό συγκερασμόν Ελληνισμού και Ορθοδοξίας θα μπορούσε, να ορθοποδήσει ο σημερινός Ελληνισμός».(ΕΝΑΤΕΝΙΣΕΙΣ ΤΟΜΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, σελ. 9,13).

Το Θρησκευτικό συναίσθημα, κ. Πρωθυπουργέ, διαποτίζει και συγκλονίζει τα μύχια της ψυχής του ανθρώπου, και τον τρέφει πνευματικά στις Κρατικές και Θρησκευτικές του ενασχολήσεις, ιδίως στον Έλληνα πολίτη ο οποίος θρησκεύει εκ φύσεως.

Σε αυτό το Κρατικό γίγνεσθαι Συμβάλλει πολλαπλώς η Μη­τέρα Εκκλησία με το Ιερατείον της. Συνεπώς, η Ορθόδοξη Εκκλησία Συμβάλλει και προσφέρει, με το πολύπλευρο έργο της, στο Κράτος και στην Κοι­νωνία γενικώτερα με το Ιερατείον της, πέραν των καθαρώς Ιερατικών του καθηκόντων...

Είναι λοιπόν εργαζόμενη και όχι περιεργαζόμενη (=ασχολούμενη με ξένες υποθέσεις), η Ορθόδοξη Εκκλησία, και επόμενο είναι, να απαιτεί από την Πο­λιτεία την Κρατική εκείνη περίθαλψη του Ιερατείου της, όπως και ο κάθε εργαζόμενος πολίτης γιατί «τω εργαζομένω ο μισθός ου λογίζεται κατά χάριν, αλλά κατά οφείλημα», (Ρωμ. 4,4). Συνεπώς το εργαζόμενο, και μάλιστα πολύπλευρα, Ιερατείον «εσθιέτω».

Η στενή συνύπαρξη Κράτους - Εκκλησίας, πέραν των πολλών άλλων, φαί­νεται περίτρανα στις Εθνικές μας Εορτές. Στην Δημοτική μας Ποίηση και τα Τραγούδια της. Στην ένωση των Ελλήνων της Διασποράς. Στον πόλεμο του 1940. Πολύ δε περισσότερον φαίνεται στις Θρησκευτικές μας μεγάλες Εορτές των Χριστουγέννων και του Πάσχα, και σε πολλές άλλες Κοινωνικές εκδη­λώσεις.

Και ως εκ τούτου ερωτάται, είναι ποτέ δυνατόν, να διαταραχθεί αυτός ο ενδόμυχος πανάρχαιος εναγκαλισμός και συνύπαρξη, Κράτους και Εκκλη­σίας, και να γίνεται λόγος για τον χωρισμό τους, ο οποίος θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα και στο Κράτος και στην Εκκλησία; Ας σοβαρευτούμε λοιπόν, κ. Πρωθυπουργέ, γιατί από εμάς εξαρτάται αν θα οικοδομήσουμε, ή θα γκρεμίσουμε, και θα γκρεμιστούμε...

Αυτόν τον άρρηκτο δεσμό Κράτους και Εκκλησίας οφείλουμε να τον δια­τηρήσουμε, και να τον προστατέψουμε «ως κόρην οφθαλμού», κ. Πρωθυ­πουργέ, όπως ακριβώς μας έχει παραδοθεί από τους σοφούς μας προγόνους, αρκεί να μην προκαλείται το Κράτος από την Εκκλησία, και η Εκκλησία από το Κράτος, δυστυχώς όμως το Κράτος συχνά - πυκνά προκαλεί την Εκκλησία.  

Οι δραστηριότητες των Ιερωμένων, περιορίζονται στο του Κυρίου «τα του καίσαρος τω καίσαρι, και τα του Θεού, τω Θεώ», και προσέτι στην ρητή τήρηση του «έκαστος εφ' ώ ετάχθη, εν τούτο μενέτω» στα πλαίσια δηλαδή της παραδεδεγμένης «Συναλληλίας». (Σύνταγμα).

κ. Πρωθυπουργέ πρέπει να γνωρίζετε ότι, ο Ιερός Κλήρος  πε­ριορίζεται στα καθαρώς Θρησκευτικά του καθήκοντα, διότι γνωρίζει πολύ καλά τον λόγο του ζώντος Θεού που είναι λίαν σαφής και κατηγορηματικός: «ου­δείς στρατευόμενος εμπλέκεται ταις του βίου ποαγματείαις ίνα τω στρατολογίσαντι αρέση». ' Τιμθ. 2,4).

Από τα όσα αναφέρθηκαν ανωτέρω, κ. Πρωθυπουργέ, και πολλά άλλα, συνά­γεται αβίαστα το συμπέρασμα, ότι είναι αδιανόητον, ακόμη και στον πλέον ευφάνταστον, να γίνει πραγματικότητα ο χωρισμός της Εκκλησίας από το Κρά­τος.

Να αποτολμηθεί δηλαδή η διάσπαση αυτού του δυνατού εναγκαλισμού Κράτους και Εκκλησίας, εκτός και αν από τις απρόσεκτες και απερίσκεπτες συμπεριφορές κάποιων απρόσεκτων Υπουργών της Κυβέρνησης σας, ροκανίζουν το δένδρο του χωρισμού.

Σε μιά τέτοια κατάληξη όμως, χωρισμού Εκκλησίας Κρά­τους, ενημερώνεται η Κυβέρνηση για τα περαιτέρω, ότι οι Ηγήτορες της Εκ­κλησίας του Ιησού Χριστού είναι «οι Επίσκοποι και οι Πρεσβύ­τεροι, κατά τους Ιερούς Κανόνες». Η Ιεραρχία μαζί με τον Ιερό Κλήρο κ. Πρωθυπουργέ πρέπει να γνωρίζετε προσφέρουν πο­λύπλευρο έργο στην Εκκλησία και στην Κοινωνία γενικότερα.

Δια τούτο αφήστε κάθε λίγο και λιγάκι τα περί χωρισμού Εκκλησίας Κράτους και τα περί μισθοδοσίας του Ιερού Κλήρου, όταν θέλετε να αποπροσανατολίσετε τον λαό από τα τόσα πολλά προβλήματα που τον έχετε επιφορτίσει!!!

Η Ηγεσία της Εκκλησίας κ. Πρωθυπουργέ έχει λόγο για το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία διότι: Η Εκκλησία εντασσόμενη σε ένα συγκεκριμένο οργανωμένο Κράτος,παίρνει μιά συγκεκριμένη υπηκοότητα, εντάσσεται σε μιά συγκεκριμένη Κοινότητα και δεν ζητεί να καινοτομήσει σε τίποτα εξωτερικά, παρά μόνον ζητεί να αλλάξει ουσιαστικά και απόλυτα το περιεχόμενο των κοινωνικών μορφών. (πρβλ. Σύν/γμα άρθρα, 3. παρ, 1, 13 παρ. 3 και  16 παρ. 2 και 3. Κατ/τικός Χάρτης της Εκκλησίας  590/77 άρθρ. 9 στίχ. ε' και στ').

Ενόψει δε του ανασχηματισμού κ. Πρωθυπουργέ καλό θα ήτο στην θέση του κ. Φίλη να τοποθετήσετε κάποιον πιο λιγότερο υβριστή της Εκκλησίας και βλάσφημο των Ιερών λειψάνων.

Εν κατακλείδι κ. Πρωθυπουργέ καλόν είναι τώρα που έχετε ίσως την μοναδική ευκαιρία στην ζωή σας να ακούσετε με προσοχή αυτά που κατά καιρούς σας λέγει ο φωτισμένος και ταπεινός Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας κ.κ. Ιερώνυμος.

Με εκτίμηση
 Π.ΒΟΙΩΤΟΣ
Voiotosp@gmail.com
 


Δεν υπάρχουν σχόλια: