08 Σεπτεμβρίου, 2016

Ο ΑΥΤΟΧΕΙΡΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΕΛΙΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΗΔΕΙΑ ΤΟΥ!

 

Επειδή κάποιοι επροχθές μέσα από διάφορες ιστοσελίδες και ιστολόγια οργίασαν γράφοντας ότι η Εκκλησία είναι και με τον Αστυφύλακα και με τον Χωροφύλακα και πως όπου δεν την συμφέρει κάνει το παπί.

Με αφορμή την εξόδιο Ακολουθία του αυτόχειρα Βέλιου θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πριν από την τέλεση της εξοδίου Ακολουθίας οι οικείοι του πρέπει να είχαν προσκομίσει βεβαίωση δυο Ιατρών για την περίπτωση του εκλιπόντος όπου θα εγνωμάτευαν την στέρηση συνειδήσεώς του και να βεβαιώνουν την πνευματική του κατάσταση βάσει της Εγκυκλίου της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος 2712/12-3-2001. (Διαβάστε την Εγκύκλιο εδώ).

Βεβαίως η Εκκλησία δεν γνωρίζει αν κάποιος έχει αφήσει ένα ιδιόχειρο σημείωμα όπου ζητά να μην υπάρχει σταυρός και καντήλι στον τάφο του, διότι εάν το εγνώριζε όπως στην υπόθεση Βέλιου σαφώς και δεν θα τελούσε την νεκρώσιμο Ακολουθία. 

Ιδού η ιδιόχειρη επιθυμία του.


 

 "Θέλω το φέρετρό μου να είναι λιτό, από φυσικό ξύλο. Η αίσθηση της πολυτέλειας στον θάνατο μου φαίνεται άκρως κακόγουστη   Η βασική μου επιθυμία είναι να μην υπάρχει σταυρός στον τάφο μου. Μια απλή στήλη, στην οποία θα αναγράφεται το όνομα και οι χρονολογίες γέννησης και θανάτου μου.  Πάνω στη μαρμάρινη πλάκα, να χαραχθεί η εξής φράση: Ευ ζην, ευ θνήσκειν. Αν υπάρχει μια φωτογραφία μου σε λιτή κορνίζα. Όχι καντηλάκια και άλλα παρόμοια. Λίγα φρέσκα λουλούδια κάπου – κάπου, για να φαίνεται πως δεν έχω λησμονηθεί"  

Είναι δυνατόν λοιπόν μετά το ως άνω σημείωμα του αυτόχειρα η Εκκλησία να τελούσε την νεκρώσιμη Ακολουθία;

Π.ΒΟΙΩΤΟΣ

ΤΕΛΟΣ-Η θέση της Εκκλησίας εκτός από την Εγκύκλιο της Δ.Ι.Σ. για τους αυτόχειρες και αυτούς που επιλέγουν την ευθανασία είναι η κάτωθι:

δ καί δύο χιλιάδες χρόνια, ρθόδοξη κκλησία διδάσκει τι ατόχειρας δέν κηδεύεται, κτός ν εναι παράφρων, πότε δέν χει ρθή πίγνωση τν πράξεών του.ταν τά Κοιμητήρια νκαν στήν κκλησία καί χι στήν Τοπική Ατοδιοίκηση πως σήμερα, ο ατόχειρες δέν κηδεύονταν στό Κοιμητήριο, λλά ν σιωπ κτός το περιβόλου του.

Ατή ντιμετώπιση τς κκλησίας, -πού εναι κρως φιλάνθρωπη πως θά ξηγήσουμε πιό κάτω- δέν ποτελε μόνο προφορική παράδοση πού φτάνει μέχρι τούς γίους ποστόλους καί τόν Χριστό, λλά προκύπτει κι πό τόν 14ο γραπτό ερό Κανόνα το γίου Τιμόθεου λεξανδρείας πού χει Οκουμενικό κύρος φο πικυρώνεται μέ τόν 2ο Κανόνα τς ΣΤ’ Οκουμενικς Συνόδου! Ν τί λέγει . Κανόνας:

«ρώτησις ΙΔ’
-Ἐὰν τς μ χων αυτν χειρίσηται, κριμνήση αυτόν, ε γίνεται προσφορ περ ατο ο;

πόκρισις
-πρ ατο διακρναι Κληρικς φείλει, ε τ ληθς κφρων ν, πεποίηκε τοτο. Πολλάκις γρ ο διαφέροντες τ πεπονθότι, θέλοντες τυχεν τς προσφορς κα τς πρ ατο εχς, καταψεύδονται κα λέγουσιν, τι οκ εχεν αυτόν.

νίοτε δ π πηρείας νθρώπων λλως πως π λιγωρίας πεποίηκε τοτο, κα ο χρ προσφορν πάνω ατο γενέσθαι• ατοφονευτής γρ αυτο στι. Δε ον πάντως τν Κληρικν μετ κριβείας ρευνσαι, να μ π κρίμα πέση»Κα ρμηνεία το . Κανόνα: 

«ρώτηση 14.ν κάποιος πο δν χει τ λογικά του ατοκτονήσει πέσει σ γκρεμό, γίνεται λειτουργία γι’ ατν χι;

πάντηση: κληρικς πρέπει ν ξεχωρίσει σχετικ μ’ ατν ν τ χει κάνει ατό, πειδ ταν πραγματικ κτς αυτο. Γιατί πολλς φορς ο συγγενες του σκοτωμένου θέλοντας ν πιτύχουν τ λειτουργία κα τν προσευχ γι’ ατόν, λένε ψέματα τι δν εχε τ λογικά του.

Σ κάποιες περιπτώσεις ατ τ χει κάνει πειδ πηρεάστηκε π νθρώπους σ λλες περιπτώσεις πειδ πηρεάστηκε π νθρώπους σ λλες περιπτώσεις πειδ λιγοψύχησε κα πομένως δν πρέπει ν γίνεται λειτουργία γι’ ατόν• γιατί εναι φονις το αυτο του. Πρέπει λοιπν κληρικς ν ξετάσει μ κρίβεια γι ν μν μαρτήσει».

ν λίγοις:
ν κάποιος δέν χει τά λογικά του κι ατοκτονήσει, κληρικός πιβάλλεται νά ρευνήσει ν πράγματι εναι τσι, γιατί πολλές φορές ο συγγενες το ποθανόντος προκειμένου νά πιτύχουν τήν κήδευσή του, λένε ψέμματα!

ν μως εχε τά λογικά του, δέν ποτελε δικαιολογία γιά νά ατοκτονήσει, τι πηρεάστηκε πό λλους λιγοψύχησε πό τίς δυσκολίες τς ζως. Σέ ατήν τήν περίπτωση χει διαπράξει φόνο καί μάλιστα το διου το αυτο του!

κληρικός πρέπει νά ξεχωρίσει τίς δύο ατές περιπτώσεις, εδάλλως κινδυνεύει νά μαρτήσει! πομένως, σύμφωνα μέ τούς ερούς Κανόνες, ατοκτονία ποτελε θανάσιμο μάρτημα! ποτελε κατάφορη βλασφημία κατά το γίου Πνεύματος καί Χριστός εχε ξαγγείλει ξεκάθαρα, τι βλασφημία κατά το γίου Πνεύματος δέ συγχωρεται οτε στόν παρόντα αώνα, οτε στόν μέλλοντα!

ς σχατο μέσο δυσωπήσεως το Θεο καί προστασίας τν πόλοιπων μελν τς κκλησίας γία μας κκλησία ρίζει τι ατόχειρας δέν πρέπει νά κηδεύεται! Ο τελετές τς κκλησίας δέν εναι τυπικά «κοινωνικά γεγονότα» κι οτε λειτουργον «μαγικά».

πίσης καί ο σωτήριοι γιά τίς ψυχές εροί Κανόνες της, εναι διαχρονικοί καί αώνιοι καί δέν προσαρμόζονται στίς μόδες τν ποχν καί στά προσωπικά θελήματα το καθενός.

Ο γιοι Πατέρες μέ τή μή κήδευση το ατόχειρος, δείχνουν πραγματική γάπη καί δέν μπορον νά συμπλεύσουν μέ τήν σύγχρονη ποκριτική «γαπολογία». Δέν εναι πως πιστεύεται πό πολλούς σκληροί, αστηροί κ.α. Τό κριβς ντίθετο συμβαίνει, δηλαδή δείχνουν ψιστη γάπη, γιά τούς ξς λόγους:

1.ποτρέπουν πό τήν μαρτία τς βλασφημίας κατά το γίου Πνεύματος, ποία δέν συγχωρεται, χωρίζει τόν νθρωπο πό τόν Θεό καί τόν κολάζει αώνια.

2.ποτρέπουν τόν φόνο καί τήν στέρηση το θεόσδοτου - πολύτιμου δώρου τς ζως, πού σες δυσκολίες καί ν συνεπάγεται, μως παρέχει πάντα πολύτιμο χρόνο μετανοίας πρός αώνια σωτηρία.

3.ποτρέπουν τούς θικούς ατουργούς-ποδέκτες-ποστηρικτές τς ατοκτονίας. Πς θά ποχρεωθε νά ψάλλει κκλησία: «μακαρία δός πορεύη σήμερον», ταν πορεία πού διάλεξε ατόχειρας μόνο μακαρία (ετυχής) δέν ταν!

Πς θά διαβαστον προσευχές πού θά χον ψεύτικες, φαρισαϊκές καί προκλητικές στά τα το Θεο, πως: «πέρ ναπαύσεως το κεκοιμημένου δούλου το Θεο…» (φο ατόχειρας ρνήθηκε τόν Κύριό του καί τό δρο τς ζως πού το χάρισε), «Σύ ε νάστασις το κεκοιμημένου δούλου Σου…» (φο ατόχειρας δέν θελε τή ν Χριστ ζωή, θά θέλει τήν ν Χριστ νάστασή του σ’ ατήν;), 

Η «πεπόθησεν ψυχή μου το πιθυμσαι τά κρίματά Σου ν παντί καιρ», «θυμία κατέσχε με πό μαρτωλν τν γκαταλιμπανόντων τό νόμο Σου» (φο παραβλέπουμε τά κρίματα καί τό νόμο το Θεο καί πιθυμομε νά πιβάλλουμε τά δικά μας θελήματα ) κλπ.


4.νδυναμώνουν τούς νθρώπους γιά τήν ντιμετώπιση τς ποιας δυσκολίας μέ τρόπους πνευματικούς καί σωτήριους! ατοκτονία ντίθετα, εναι ριστικός-αώνιος λεθρος καί χι λύση!

πνευματικός λόγος πού δέν πρέπει νά πιτελεται νεκρώσιμος κολουθία στόν ατόχειρα εναι ξς: κοινωνική περιφρόνηση το νεκρο, μπεριέχει σιωπηλή προσευχή καί ταπείνωση, ο ποες λκουν τό λεος το Θεο. κόμη καί ο μεταθανάτιες ταπεινώσεις μπορον νά βοηθήσουν τήν ψυχή στήν πολογία της νώπιον το Θεο.

πάρχουν πολλές μαρτυρίες γίων, Πατέρων, Γερόντων, που ζητοσαν νά μήν τούς θάψουν μέ τιμές, νά τούς πετάξουν, νά τούς καταφρονήσουν, νά τούς φήσουν νά τούς φνε τά γρια ζα νά τούς θάψουν σέ γνωστες τοποθεσίες, προκειμένου καί μετά τό θάνατό τους νά παραμείνουν «ν ταπεινώσει» κι τσι, νά «ζητιανέψουν» περισσότερο λεος καί γάπη πό τόν Φιλάνθρωπο, λεήμονα καί Οκτίρμονα Θεό! Καί ταν γιοι!

νας μακαριστός γιορείτης Γέροντας, π. νθιμος γιαννανίτης, ταν ρωτήθηκε πό συγγενες νός νεαρο ατόχειρα, ν πρέπει νά μνημονεύεται στή λειτουργία (γιά κηδεία οτε συζήτηση βέβαια) πάντησε:«Νά μήν τόν μνημονεύουμε στή Λειτουργία. Εναι καλύτερα γιά τήν ψυχή του. ταν δε Πολυέλεος τι δέν τόν τιμμε, θά τόν λεήσει διος, ν ταν μες τόν τιμμε, δέν θά τόν λεήσει Ατός…».

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΥΡΓΟΥ



 


Δεν υπάρχουν σχόλια: