27 Απριλίου, 2016

OΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΗ

 

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ Το-1834 ανοίχτηκαν τα παράθυρα του τρούλου που παρέμεναν σφραγισμένα από την εποχή του Σαλαντίν. Τότε επικυρίαρχος ήταν ο Αιγύπτιος Ιμπραήμ Πασάς, ο οποίος υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας της αποπνικτικής κατάστασης που δημιουργήθηκε το Μ. Σάββατο με τον θάνατο από ασφυξία πλήθους προσκυνητών.

Νέες επισκευές έχρηζε το οικοδόμημα στα μέσα του 1842, Τότε οι ημέτεροι κατόρθωσαν και πήραν την άδεια από τον Σουλτάνο Αβδούλ Μετζήτ. Το σχετικό διάταγμα τελικά παρέμεινε κενό γράμμα διότι για άλλη μία φορά η Γαλλική κυβέρνηση κατάφερε να το ματαιώσει.

Με το τέλος του Κριμαϊκού πολέμου, Ρωσία, Γαλλία και Τουρκία αποφάσισαν την από κοινού επισκευή του Ναού, χωρίς αλλαγή του ιδιοκτησιακού status quo. Οι εργασίες ξεκίνησαν στις 2 Ιανουαρίου του 1867 και κράτησαν δύο χρόνια. Αυτό είναι το ιστορικό του Ναού της Αναστάσεως μέχρι τον ΙΘ' αι.

Αγιος Γεώργιος Πετζαλᾶ. Τὸ Μοναστήρι βρίσκεται στὸ Μουσουλμανικὸ τμῆμα τῆς Βηθλεέμ.  Η εὐλάβεια τῶν Μουσουλμάνων πρὸς τὸν ῞Αγιο Γεώργιο, οἱ ὁποῖοι συχνὰ πηγαίνουν τάματα μὲ διάφορα αἰτήματά τους, ζητοῦν ἀπὸ τὸν ῾Ιερέα νὰ τοὺς διαβάζει εὐχές, βάζουν τὸν ῞Αγιο Γεώργιο δικαστὴ στὶς ὑποθέσεις τους καὶ δὲν κάνουν τίποτα ἐὰν δὲν τὸν ρωτήσουν καὶ δὲν λάβουν ἀπάντηση.

Η Χεβρῶνα. Εκεί υπάρχει η Δρῦ τοῦ Μαμβρῆ καὶ οι τάφοι τῶν Πατριαρχῶν ΑΒΡΑΑΜ, ΙΣΑΑΚ, ΙΑΚΩΒ καὶ τῶν ΣΥΖΥΓΩΝ ΑΥΤΩΝ. Φθάνοντας στὴν εἴσοδο τοῦ κήπου, ὅπου φυλάσσεται ἡ Δρὺς τοῦ Μαμβρῆ. Σώζεται εκεί το ἱερὸ ἐκεῖνο δένδρο, κάτω ἀπὸ τὸ ὁποῖο ὁ ᾿Αβραὰμ φιλοξένησε τοὺς τρεῖς ᾿Αγγέλους, οἱ ὁποῖοι ἀποτελοῦν φανέρωση τῆς ῾Αγίας Τριάδος.

Τὸ κέντρο τῆς Χεβρῶνας, Μὲ προορισμὸ τοὺς Τάφους τῶν Πατριαρχῶν. Βαδίζοντας πεζοὶ τὸ πλακόστρωτο δρομάκι στὸ κέντρο τῆς πόλης, φθάνουμε στὸ Μουσουλμανικὸ Τέμενος (πρώην ᾿Ορθόδοξο Ναό), συνοδευόμενοι πάνταἀπὸ τέσσερις ἔνοπλους στρατιῶτες γιὰ τὴν ἀσφάλεια των προσκυνητών, ὅπου μέσα βρίσκονται οἱ Τάφοι τῶν Πατέρων.

Τὰ μέτρα γιὰ νὰ εἰσέλθουν είναι δρακόντια. Τὸ μισὸ Τέμενος ἀνήκει στοὺς Μουσουλμάνους καὶ τὸ ἄλλο μισὸ στοὺς ᾿Ισραηλίτες, ἐνῶ ταυτόχρονα εἶναι καὶ τόπος προσκύνησης τῶν ᾿Ορθοδόξων.

Στὸ Μουσουλμανικὸ τμῆμα τοῦ Τεμένους βρίσκονται οἱ Τάφοι τοῦ ΑΒΡΑΑΜ, τοῦ ΙΣΑΑΚ καὶ τῆς ΣΑΡΡΑΣ, ἐνῶ στὸ ῾Εβραϊκὸ οἱ τάφοι τοῦ ΙΑΚΩΒ, τῆς ΡΕΒΕΚΚΑΣ καὶ τῆς ΛΕΙΑΣ. Υπάρχει ὴ δυνατότητα νὰ προσκυνήσουν μόνο τοὺς τάφους στὸ Μουσουλμανικὸ τμῆμα, διότι στὸ ῾Εβραϊκὸ υπάρχει δυσκολία.

Η Λαύρα του Αγ. Σάββα.Τὸ Μοναστήρι βρίσκεται στὴν ῎Ερημο τῆς ᾿Ιουδαίας, στὴν Κοιλάδα᾿Ιωσαφὰτ ἢ Πύρινο Ποταμό, ὁ ὁποῖος ξεκινάει ἀπὸ τὴν Γεσθημανῆ καὶ καταλήγει στὸν ῞Αγιο Σάββα. Εἶναι περιτριγυρισμένο ἀπὸ βουνὰ καὶ βράχους, μέσα στοὺς ὁποίους διακρίνονται καθαρὰ οι σπηλιές, στὶς ὁποῖες μόνασαν ἐπὶ αἰῶνες χιλιάδες ῞Αγιοι τῆς ᾿Εκκλησίας.

Οἱ ἄνδρες  μόνο περνούν στὸ ἐσωτερικὸ τῆς Μονῆς καὶ εἶχαν τὴν εὐλογία νὰ προσκυνήσουν τὸ ῾Ιερὸ Λείψανο τοῦ ῾Αγίου Σάββα, οἱ δὲ γυναῖκες, ἐπειδὴ εἶναι ἄβατο, προσκυνούν ῾Ιερὰ Λείψανα καὶ τμῆμα τοῦ Λειψάνου τοῦ ῾Αγίου, στὴν εἴσοδο τῆς Μονῆς, τὰ ὁποῖα τοὺς μεταφέρει μὲ πολὺ εὐλάβεια ὁ Ηγούμενος.

Ιερὰ Μονὴ τοῦ ῾Αγίου Θεοδοσίου τοῦ Κοινοβιάρχου.Εἶναι ἕνα ἱστορικὸ Μοναστήρι, τὸ ὁποῖο βρίσκεται στὴν εἴσοδο τῆς ᾿Ιουδαϊκῆς ᾿Ερήμου, εκεί υπάρχει ο  Τάφος τοῦ ῾Αγίου Θεοδοσίου τοῦ Κοινοβιάρχου, καθὼς καὶ οι Τάφοι τῆς ῾Αγ. Εὐλογίας, Μητέρας τοῦ ῾Αγ. Θεοδοσίου, τῆς ῾Αγ. Σοφίας, Μητέρας τοῦ ῾Αγ. Σάββα, καὶ τῆς ῾Αγ. Θεοδότης, Μητέρας τῶν ῾Αγ. ᾿Αναργύρων.

Υπάρχει τὸ Σπήλαιο τῶν Μάγων, ἀπὸ τὸ ὁποῖο πέρασαν οἱ Τρεῖς Μάγοι πηγαίνοντας πρὸς τὴ χώρα τους «δι᾿ ἄλλης ὁδοῦ», γιὰ νὰ μὴν συναντήσουν τὸν ῾Ηρώδη.Τὸ Σπήλαιο τῶν Ποιμένων στὸ χωριὸ Μπὲτ-Σαχούρ. ᾿Αφοῦ βλέπουμε τὰ ἐρείπια τοῦ πρώτου Ναοῦ, ὁ ὁποῖος εἶχε χτιστεῖ πάνω ἀπὸ τὸν Τάφο τῶν Ποιμένων, εκεί συναντάμε τὸν νεώτερο Ναὸ ὁ ὁποῖος εἶναι ἀφιερωμένος στὴν μνήμη τοῦ ῾Αγίου Γεωργίου.

Περπατώντας βρισκόμαστε μπροστὰ στὸν Περίλαμπρο Ναὸ τῆς Γεννήσεως τοῦ Θεανθρώπου. ῾Ενὸς Θεοῦ, ὁ ὁποῖος  ἄρχισε καὶ ὁλοκλήρωσε τὴν ἐπίγεια Ζωή Του «εν πτωχείᾳ», ἀφοῦ γεννήθηκε μέσα σ᾿ ἕναν στάβλο καὶ ἀπέθανε πάνω σ᾿ ἕναν Σταυρό.

Εἰσερχόμεθα ἐντὸς τοῦ ῾Ιεροῦ Ναοῦ ἀπὸ τὴν χαμηλὴ καὶ στενὴ εἴσοδο, ἡ ὁποία ὁδηγεί σὲ μία τεράστια Βασιλική, τὴν ὁποία ἔχτισε ἡ ῾Αγ. ῾Ελένη φθάνουμε στὸ σημεῖο ἐκεῖνο ὅπου γεννήθηκε ὁ Κύριος, ὁ Λυτρωτὴς τοῦ κόσμου, πάνω στὸ ὁποῖο ἔχει τοποθετηθεῖ ἕνα ἀσημένιο ἀστέρι.


Συναντούμε επίσης τὴν ῾Αγία Φάτνη, καθὼς καὶ τὸ Σπήλαιο τῶν Νηπίων, ὅπου σώζονται τὰ ὀστᾶ τῶν σφαγιασθέντων Νηπίων ἀπὸ τοὺς στρατιῶτες τοῦ Βασιλιὰ ῾Ηρώδη. (ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)


Δεν υπάρχουν σχόλια: