ΜΕΡΟΣ Η΄/Ό
Β. Αμερικής Αλέξανδρος λέγει: «Άπεφασίσαμεν νά είσαγάγωμεν νεωτερισμούς
τινας άλλ' έν τοις νεωτερισμοίς τούτοις ακούεται ό ήχος τής άγίας αρχαιότητος,
τό πνεύμα τής αρχαίας Εκκλησίας του Χριστού».
Ό Δυρραχίου Ιάκωβος: «Έγένετο
(διά του Πανορθ. συνεδρίου), μέγα βήμα πρός διαρρύθμισιν του εκκλησιαστικού
ημών βίου διά τής τροποποιήσεως ώρισμένων σημείων τών παραδεδομένων»...
Ελάχιστα τεμάχια αυτά άπό
τάς συζητήσεις, ομιλίας καί προσφωνήσεις τών μετασχόντων του συνεδρίου.
'Ακόμη
καί εγκλήματα άνηθικότητος,
αναφερόμενα ύπό τών ιστορικών καί
τιμωρηθέντα ύπό τής Εκκλησίας φέρουν είς «παράδειγμα», ώς γενόμενα, διά νά...
στηρίξουν τάς άπόψείς των!
Έάν ούτως ένήργει καί
άπεφαίνετο ή Εκκλησία, δύναται νά κρίνη πάς πιστός. Καί μόνος ό τρόπος συγκλήσεως,
συνθέσεως καί ενεργείας του συνεδρίου τούτου, τά θέματα περί τά όποία
κατηνάλωσε τήν δραστηριότητά του, ή ιδιαιτέρα ιδιότης του κατασκευάσαντος αυτό
καί τών οργάνων του καί άλλα ακόμη δεδομένα.
Θεωρούμενα έξ απόψεως εκκλησιαστικής,
δίδουν τό μέτρον του κατά πόσον κανονικώς, κατά τήν τάξιν τής Εκκλησίας, έν
Πνεύματι 'Αγίω, έν ονόματι του οποίου υποτίθεται ότι πρέπει νά συνέλθη, διά τήν
δόξαν του Θεού' καί, τήν σωτηρίαν τών ψυχών ενήργησε καί, «απεφάσισε» τούτο,
ούτως ώστε νά είναι αν μή υποχρεωτική τουλάχιστον επιτρεπτή ή έκτέλεσις καί
τήρησις τών «αποφάσεων» τούτων.
Η άπό πέντε περίπου
δεκαετιών πορεία τών εκκλησιαστικών πραγμάτων
πείθει καί τόν πλέον άδιάφορον, άν δέν είναι κακόπιστος καί άθεραπεύτως
δηλητηριασμένος έκ του κοσμικού φρονήματος, διά τούς σκοπούς καί τό «όφελος»
έκ τών έργων καί ημερών του Μεταξάκη.
Τά ζητήματα, τά οποία εκείνος πρώτος εφεύρε
καί άνεκίνησε (τή υποδείξει τίνων, άρα γε;) άσχολούσι καί σήμερον τούς
εγκεφάλους τών άγαπησάντων τόν νυν αιώνα
καί ταλαιπωρούσι καί ζημιούσι τήν Έκκλησίαν, τής οποίας «τό πολίτευμα έν ούρανοίς
υπάρχει» καί επομένως δέν είναι δυνατόν νά μή πολεμήται ύπό τών κυριευθέντων
ύπό του πνεύματος «του κόσμου τούτου».
Ποίος δέν βλέπει, ότι ή μανία τών
νεωτερισμών, ή άνακίνησις θεμάτων ώς τό περί μονιμοποιήσεως του Πάσχα
καί «ενώσεως πασών
τών εκκλησιών ή τινών έξ αυτών», τά περί αποβολής του ράσου καί
τής μορφής τών κληρικών καί ο γάμος αυτών, ή έπέμβασις είς τά τών νηστειών καί
τών Ί. Ακολουθιών, ή ασέβεια πρός τούς πατροπαράδοτους θεσμούς καί έν γένει ή ιδέα, ότι τά πάντα δύνανται νά
«συγχρονισθούν», είναι συνέχεια τών παντόλμων «πρωτοβουλιών» εκείνου; (ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου