06 Νοεμβρίου, 2015

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ κ. ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ

 

Μετά από περίπου 8 χρόνια σιωπής οι δύο πατριάρχες Ιεροσολύμων  Θεόφιλος και Ειρηναίος συναντήθηκαν στην πιο τραγική  ανθρώπινη στιγμή, σε αυτήν που ο ένας ανήμπορος και καταβεβλημένος από την ασθένεια αλλά και από την μοναξιά και ο άλλος ενδεχομένως σε μια δύσκολη θέση για τα όσα τους χώριζαν τόσα χρόνια.

Εδώ και λίγες μέρες, ο Πατριάρχης Ειρηναίος βρίσκεται στο νοσοκομείο Χαντάσα του Ισραήλ, όπου νοσηλεύεται με σοβαρά προβλήματα υγείας. Εκεί υπεβλήθη και σε χειρουργική επέμβαση. Η κατάστασή του είναι κρίσιμη, όπως λένε οι γιατροί, διότι είναι και φανερά εξαντλημένος από την πολύχρονη απομόνωση στο κελί του στο Πατριαρχείο.

Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων  Θεόφιλος παρά την πολύχρονη διακοπή επικοινωνίας, με τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων  Ειρηναίο, επισκέφθηκε μαζί με τον Μητροπολίτη Καπιτωλιάδος Ησύχιο τον αρχιγραμματέα Αρίσταρχο Κωνσταντίνης τον κ. Ειρηναίο στο νοσοκομείο.

Ο κ. Θεόφιλος  πλησίασε τον κ. Ειρηναίο, έσκυψε πάνω από το κεφάλι του και του ψιθύρισε:«Σου εύχομαι περαστικά και να γίνεις γρήγορα καλά». Ο  Ειρηναίος  τον κοίταξε κατάματα και μετά από αρκετή ώρα βρήκε την δύναμηνα ψελλίσει ένα ευχαριστώ, που με δυσκολία έβγαινε από μέσα του λόγω της ασθένειας και ίσως και του πρώτου σοκ που υπέστη από την επίσκεψη του.

Οι στιγμές ήταν συγκινητικές και για τους δύο Πατριάρχες μια και η σχέση τους περνούσε κρίση τα τελευταία  χρόνια. Πρέπει βέβαια  εδώ να πούμε ότι συνεχώς κοντά στον κ. Ειρηναίο βρίσκονται ο Αραβορθόδοξος αρχιμανδρίτης Μελέτιος και η οικογένεια Αράβων από την παλιά Πόλη της Ιερουσαλήμ που τον πρόσεχε ανιδιοτελώς όλα τα χρόνια του εγκλεισμού του.

Επίσης επισκέφθηκαν τον κ. Ειρηναίο  ο Αρχιεπίσκοπος Σεβαστείας κ. Θεοδόσιος, με τον Ηγούμενο του αγίου Γερασίμου π. Χρυσόστομο και τον Ηγούμενο των Ποιμένων π. Ιερόθεο κ.α. Οι ως άνω ήταν από αυτούς που κατά το παρελθόν είχαν πολεμήσει τον κ. Ειρηναίο και η παρουσία τους κοντά του αυτές τις δύσκολες ώρες δίνει ελπίδες για μια καλή "μετανοσοκομειακή" λύση στο χρονίζον πρόβλημα της διαβιώσεώς του μέσα στο Πατριαρχείο. 


Να θυμίσουμε ότι το 2006 μια ομάδα της αγιοταφικής αδελφότητας είχε ξεσηκωθεί εναντίον του κ Ειρηναίου επειδή πίστευαν ότι ο ίδιος συμμετείχε σε αγοραπωλησία ακινήτων του Πατριαρχείου χωρίς την σύμφωνη γνώμη της ιεράς συνόδου και μάλιστα εναντίον των συμφερόντων του Πατριαρχείου. Αμέσως κατάφεραν να τον εκθρονίσουν και να εκλέξουν νέο Πατριάρχη τον κ Θεόφιλο.

Τότε μάλιστα είχαν δημιουργηθεί επεισόδια στο Πατριαρχείο με την αδελφότητα να βρίσκεται σε σύγχιση αφού στο θέμα είχαν αναμειχθεί και πολιτικοί παράγοντες αλλά και διπλωμάτες με στόχο να εκθρονίσουν τον Ειρηναίο ο οποίος από ότι φάνηκε στην πορεία είχε πέσει θύμα πλεκτάνης, όπως θύμα πλεκτάνης είχε πέσει και όλη η αδελφότητα με αδυναμία να διαχειριστεί την κατάσταση που αμαύρωσε την εικόνα του Πατριαρχείου.

Στη συνέχεια ο κ. Ειρηναίος έμεινε στο κελί του κλεισμένος, αρνούμενος να δεχθεί την παράνομη όπως φώναζε όλα αυτά τα χρόνια εκθρόνισή του, έχοντας να αντιμετωπίσει και το σκληρό πρόσωπο κάποιων εκ των αδελφών του. Αργότερα τα δικαστήρια του Ισραήλ και της Παλαιστίνης τον αθώωναν επίσημα και για ό,τι είχε κατηγορηθεί όμως ήταν ήδη αργά η κατάσταση στο Πατριαρχείο δεν άλλαζε και η σχέση του νυν και πρώην Πατριάρχη ήταν κάκιστη.

Ο κ. Ειρηναίος κατηγορούσε ότι τον είχαν κλειδωμένο στο κελί του ότι του είχαν κλειδώσει την εκκλησίτσα στην οποία προσευχόταν και του είχαν κόψει την επικοινωνία με τον κόσμο. Από την άλλη πλευρά ο κ Θεόφιλος ισχυρίζετο ότι δεν μπορούν να αφήνουν όποιον ήθελε να βλέπει τον κ. Ειρηναίο και να δημιουργείται μέσα στο Πατριαρχείο μια ανεξέλεγκτη κατάσταση.

Η διακοπή των συνομιλιών των δυο είχε δημιουργήσει κακό κλίμα στο Πατριαρχείο και ιδιαίτερα όταν το φως της δημοσιότητας έβλεπαν ρεπορτάζ με τον Ειρηναίο να προμηθεύεται τρόφιμα με σκοινί και με καλάθι από τους περαστικούς αλλά και όταν δεν μπορούσαν να τον επισκεφθούν γιατροί και αναγκαζόταν να βγάζει τα δόντια του μόνος του.

Η κατάστασή του είχε αρχίσει να είναι επικίνδυνη για την υγεία του όπως και αποδείχθηκε αφού τελικά μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. Αν και η επιθυμία του ήταν να δικαιωθεί και να μάθει ο κόσμος ότι ήταν αθώος, αν και ο ίδιος έκανε διαβήματα δια των δικηγόρων του στο υπουργείο εξωτερικών για την δικαίωση του, ποτέ κανείς στην Ελλάδα δεν ακουμπούσε την υπόθεση Ειρηναίου αφήνοντας τον να λιώνει καθημερινά από την αδικία.

Σήμερα στο νοσοκομείο Χαντάσα ίσως να ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο; για την σχέση του με τον κ. Θεόφιλο. Κάτι το οποίο έπρεπε να είχε γίνει καιρό διότι γι αυτήν την αγάπη γράφει το Ευαγγέλιο και αυτήν την αγάπη πρέπει να εφαρμόζουν και να δίνουν οι ιεράρχες. Αν μπορούσε να εκφραστεί ο κ Ειρηναίος ίσως θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μάθουμε τι θα έλεγε .

Όπως αν μπορούσε να εκφραστεί πραγματικά και ανοικτά ο κ Θεόφιλος θα είχε επίσης μεγάλο ενδιαφέρον ανθρώπινα να μάθουμε τι πόνο ίσως να είχε μέσα του και τι θα έλεγε, πέρα από τις ευχές του για περαστικά.Η συγχώρεση είναι μεγάλο πράγμα. Είναι αδιανόητο πάντως μετά την έξοδο του κ. Ειρηναίου από το Νοσοκομείο να συνεχίσει τον ίδιο απαράδεκτο τρόπο ζωής κλειδωμένος και απομονωμένος μέσα στο κελί του, ένας απάνθρωπος  τρόπος ζωής που ευθύνεται για την σημερινή κατάσταση.  

Ο κ. Θεόφιλος αναλογιζόμενος τον ευεργέτη του πρέπει να προχωρήσει πάραυτα  στην αποκατάσταση της τιμής και υπολήψεως του κ. Ειρηναίου  καθώς και να αλλάξει τις συνθήκες διαβίωσης του μέσα στο Πατριαρχείο. 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ κ. ΘΕΟΦΙΛΟ

ΚΥΡΙΕ ΘΕΟΦΙΛΕ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΗ ΕΞΕΠΕΣΕ ΤΟΥ ΘΡΟΝΟΥ ΤΟΥ  ΟΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΣΤΙΣ 24.05.2005 ΜΕ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ  κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ. ΑΠΟ ΤΙΣ 11.02.2008 ΟΜΩΣ Ο κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΣ ΣΤΟ ΚΕΛΙ ΤΟΥ ΓΙΑΤΙ;

Κύριε Θεόφιλε, τον προηγούμενο μήνα στην διάσκεψη για τον θρησκευτικό πλουραλισμό στην Αθήνα μιλήσατε, μαζί με άλλους αλλοθρήσκους για τα προβλήματα των λαών της Μέσης Ανατολής. Ευχόμεθα αυτές οι ομιλίες να συμβάλλουν πραγματικά.

Ο Κύριος όμως είναι σαφής: «Τι δε βλέπεις το κάρφος εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου, την δε εν τω σω οφθαλμώ δοκόν, ου κατανοείς; Ή πώς ερείς τω αδελφώ σου, άφες εκβάλω το κάρφος από του οφθαλμού σου και ιδού η δοκός εν τω οφθαλμώ σου» (Ματθ. Ζ 3-4). Τα προβλήματα των σφαγών στην περιοχή είναι υπαρκτά.

Με ποια όμως εμπιστοσύνη θα μπορούν να προστρέξουν στην Εκκλησία, άνθρωποι χλιαροί τη πίστη αν βρεθούν σε ανάλογη θέση, όταν η εκκλησία ανέχεται τέτοιες συμπεριφορές μεταξύ των αδελφών της όπως την δική σας;

Η ρήση του Καϊάφα κ. Θεόφιλε «Συμφέρει υπέρ του λαού ένα απολέσθαι» ίσχυσε για μια και μοναδική φορά. Η επανάληψή της συνιστά την μέγιστη βεβήλωση. Και αυτήν καλείσθε να αποτρέψετε. Ελήλυθεν λοιπόν η ώρα, διότι η αχαριστία είναι μέγα ΑΜΑΡΤΗΜΑ!!!

κ. Θεόφιλε Αλλοίμονο αν κατηγορούμε τους ευεργέτες μας τότε είμαστε οι αθλιότεροι των ανθρώπων και οι απανθρωπότεροι του κόσμου. Η αχαριστία είναι το μεγαλύτερο αμάρτημα στη ζωή του ανθρώπου. Ο αχάριστος μοιάζει του Ιούδα που πρόδωσε το διδάσκαλό του, Ιησού Χριστό, για 30 αργύρια, που τόσο πολύ ευεργετήθηκε από τον Κύριον καί καταδικάστηκε αιώνια στην Κόλαση.

Ομοίως και ο αχάριστος μοιάζει του Ιούδα που κατηγορεί και διασύρει τον ευεργέτη του από άμετρο εγωϊσμό και τον πουλάει με τόν άσχημο λόγο του για να δικαιώσει τον κακό εαυτό του. Η δικαιοσύνη του Θεού θα αποδοθεί μετά θάνατον, αλλά εδώ στη γή, προσωπικά η ζωή του θα είναι γεμάτη αγκάθια και τριβόλια, θλίψεις και άλλα άσχημα θα συμβαίνουν στη παρούσα ζωή του.

Αυτό κ. Θεόφιλε έχει συμβεί σε πολλούς ανθρώπους από αρχαιοτάτων χρόνων. Ο νόμος του Θεού είναι: ό,τι καλό κάνουμε στη ζωή μας θα λάβουμε καλό, ό,τι κακό κάνουμε στη ζωή μας θα λάβουμε κακό. Αυτός ο νόμος του Θεού είναι αιώνιος και αμετάβλητος.

Ο Αχάριστος ζει για τον εαυτό του και ζητά τα πάντα για τον εαυτό του και αδιαφορεί για την ζωή του άλλου, διότι έχει ζήσει την μοναξιά του εαυτού του μέσα στις αποτυχίες του όπως εσείς κ. Θεόφιλε.Ζητά να ικανοποιούνται οι επιθυμίες του με σκοπό να ταπεινώνει τους ευεργέτες του χωρίς να δίνει σημασία αν τους προσβάλλει ή τους στενοχωρεί.

Είναι καχύποπτος καί αντιδραστικός σε κάθε τι που κάνει ο άλλος, όταν δεν καταλαβαίνει, διότι πάσχει ψυχικά από τη ζήλεια, από αισθήματα κατωτερότητος και το φόβο της ψυχικής ανασφάλειας όπως εσείς κ. Θεόφιλε. Τα πάντα λειτουργούν μέσα του σε πλήρη αταξία και γι' αυτό χάνει εύκολα φίλους από αδυναμία γνωριμίας του εαυτού του.

Γίνεται έρμαιο των ψυχικών αδυναμιών του και δεν μπορεί να δει την αλήθεια του εαυτού του, διότι έχει τυφλωθεί από τήν εγωϊσμό όπως εσείς κ. Θεόφιλε.  Πάντα η αλήθεια πληγώνει και χάνεται μέσα στο σκοτάδι των ενοχών του. Εύκολα κατηγορεί. Δύσκολα δικαιολογεί τον άλλον. Σπάνια βλέπει τα λάθη του.

Ποτέ δεν ταπεινώνεται. Είναι αξιολύπητο άτομο, διότι κρύβεται πίσω από τούς άλλους χωρίς να έχει θάρρος να ομολογήσει τις αδυναμίες του όπως εσείς κ. Θεόφιλε.

Με πόνο ψυχής
 Π. ΒΟΙΩΤΟΣ
 

 




Δεν υπάρχουν σχόλια: