11 Οκτωβρίου, 2015

Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΕΝΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΙΣΤΗ ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ (E΄ ΜΕΡΟΣ)

 
 α)   οκουμενιστικς  χαρακτήρας  τν «Συνεδρίων» κα «Διασκέψεων».

δη π τς ρχές το 20ου αἰῶνος τ Οκουμενικ Πατριαρχεο μ τς Πατριαρχικς γκυκλίους το 1902,1904 κα 1920 σηματοδοτε πίσημα πλέον μία νέα πορεία, μία λλη γραμμ κα τακτική, ξένη πρς τν ρθόδοξη πίστη κα Παράδοση, ξένη πρς τν ρθόδοξη ατοσυνειδησία μας: γραμμ οκουμενιστικς μπνεύσεως κα προοπτικς, ποία νοίγει οσιαστικ τ δρόμο πρς τν παναίρεση το Οκουμενισμο.

Ατ τ γραμμ πλεύσεως κολούθησε δυστυχς τ Φανάρι παρεγκλίτως μέχρι σήμερα, κα ατ κατώρθωσε ν πιβάλει στν λη πορεία τς προετοιμασίας τς γίας κα Μεγάλης Συνόδου, στς μέχρι τώρα γενόμενες «Πανορθόδοξες κα Προσυνοδικς Διασκέψεις κα Συνέδρια», τσι στε στς ν λόγ «Διασκέψεις» ν κυριαρχε οκουμενιστικ δεολογία κα π οκουμενιστικν βάσεων προσπάθεια νοικοδομήσεως τς μέλλουσας ν συγκληθε γίας κα Μεγάλης Συνόδου.[3]

Στς γραμμές, πο κολουθον, σταχυολογομε νδεικτικς κα δειγματοληπτικς ρισμένα μόνο ποσπάσματα π τ  πρακτικ τς Γ΄  Προσυνοδικς Πανορθοδόξου Διασκέψεως, μ σκοπ ν καταδειχθε τ πνεμα κα τμόσφαιρα πο κυριάρχησε χι μόνο στην ν λόγ «Διασκέψη», λλ γενικς κα στς λλες, κτ τν ριθμό, τέσσερις «Πανορθόδοξες» και τέσσερις «Προσυνοδικές Διασκέψεις».να π τ θέματα τς μερησίας διατάξεως τς Γ΄  Προσυνοδικς ταν: 

«Γενικ πισκόπισις κα ξιολόγησις τς πορείας τν σχέσεων κα τν διαλόγων τς ρθοδόξου κκλησίας μετ τν λοιπν χριστιανικν κκλησιν κα  μολογιν, ς κα  μετ το Παγκοσμίου Συμβουλίου τν κκλησιν».δη π τν τίτλο τς μερησίας διατάξεως βλέπουμε ν γίνεται λόγος γι χριστιανικς κκλησίες κα χι γι χριστιανικς αρέσεις. Ν ποδίδεται δηλαδ κκλησιαστικ πόσταση σ αρέσεις, πως  Παπισμς κα  Προτεσταντισμός, ο ποες χουν καταδικασθε π πολλς Πανορθόδοξες Συνόδους μετ τ Σχίσμα. 

Στ πλαίσια τς συζητήσεως το ν λόγ θέματος, κα γενομένης τς κτιμήσεως το μέχρι τότε, (1986), γενομένου διαλόγου μ τος γγλικανούς, λέχθη μεταξ λλων, τι «ποτέλεσμα λων τν διαλόγων ατν πρξεν   ναγνώρισις τν  γγλικανικν χειροτονιν π τν κκλησιν Κων/πόλεως τ 1922, εροσολύμων τ 1923, Κύπρου τ 1923, λεξανδρείας τ 1930 κα Ρουμανίας τ 1936».[4]  

ναγνώριση ατ θεωρήθηκε ς κεκτημένο, ς μέγα κατόρθωμα κα βμα προόδου! Οτε κν διανοονται ο Σύνεδροι τ στοιχειδες κα ατονόητο, τι εναι δύνατη ναγνώριση ερωσύνης στος αρετικούς, χωρς ν χουν ποβάλει προηγουμένως τς αρετικές τους διδασκαλίες, και οτε κν διανοονται ν πράξουν τ ατονόητο, ν κυρώσουν δηλαδ τς μέχρι τότε κακς γενόμενες ναγνωρίσεις, ς ντικανονικς κα παράνομες.

Παρά κάτω στ πλαίσια τς ξιολογήσεως το διαλόγου μ τος Μονοφυσίτες λέχθη, μεταξ λλων, τι «εναι δυνατν ν λεχθ τι διάλογος οτος ρχισεν εθς μετ τν Δ΄ Οκουμενικν Σύνοδον τοῦἔτους 451 μ.Χ., διαρκέσας καθ’ λην σχεδν τν βυζαντινν περίοδον κα διακοπες μετ τν ποδούλωσιν τν λαν τν Χωρν τούτων».[5]  

Εδώ πιχειρεται διαστροφ τς στορικς λήθειας, διότι παρουσιάζονται ο γιοι Πατέρες τς Δ΄ Οκουμενικς κα ο μετ' ατος γιοι Πατέρες τν πομένων Οκουμενικν Συνόδων ν διαλέγονται π αἰῶνες, καθ’ λην τ βυζαντιν περίοδο μ τος κπροσώπους τς αρέσεως το Μονοφυσιτισμο, χωρς ν μπορον ν καταλήξουν πουθενά, ντιμετωπίζοντας δηλαδ να λυτο πρόβλημα. 

στόσο στορικ λήθεια εναι, τι ο γιοι Πατέρες τς Δ΄ Οκουμενικς παξ δι παντς κα θεοπνεύστως κατεδίκασαν τν αρεση, ναθεμάτισαν τος αρετικος κα τος πέκοψαν π τ σμα τς κκλησίας. Τν καταδίκη τς αρέσεως κα τν αρετικν νανέωσαν λλωστε κα ο πόμενες Οκουμενικς Σύνοδοι. 

[1]Βλ. άρθρο του κ. Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου με τίτλο «Τα εκκλησιαστικά γεγονότα του 2014 σε διορθόδοξο επίπεδο», μέρος Γ΄, δημοσιευθέν σε θρησκευτικά ιστολόγια. 

[2]Βλ. άρθρο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί γίου Βλασίου κ. εροθέου με τίτλο « Σύναξη τν Προκαθημένων τν ρθοδόξων κκλησιν», 4.8.2015,  δημοσιευθέν σε θρησκευτικά ιστολόγια.

[3]Αξίζει ν σημειωθ τι στν Α΄ Πανορθόδοξη Διάσκεψη τς Ρόδου, τ 1961, ποφασίσθηκε, μεταξ λλων, « μελέτη τν τρόπων προσεγγίσεως κα νότητος τν κκλησιν ν προοπτικ  πανορθοδόξ  κατ τ πνεμα το  διαγγέλματος το 1920…».(Γραμματεία π τς προπαρασκευς τς γίας κα Μεγάλης Συνόδου τς ρθοδόξου  κκλησίας, ΣΥΝΟΔΙΚΑ  ΙΙ, ρθόδοξον  Κέντρον το Οκουμενικο Πατριαρχείου Chambesy Γενεύης 1978, σελ. 107.

[4]Γραμματεία π τς προπαρασκευς τς γίας κα Μεγάλης Συνόδου τς ρθοδόξου κκλησίας, ΣΥΝΟΔΙΚΑ  ΙΙ, …….ο.π. σελ. 108.

[5]Γραμματεία π τς προπαρασκευς τς γία κα Μεγάλης Συνόδου τς  ρθοδόξου κκλησίας, ΣΥΝΟΔΙΚΑ  ΙΙ, ……ο.π. σελ. 111. (ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)



Δεν υπάρχουν σχόλια: