13 Οκτωβρίου, 2015

Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΕΝΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΙΣΤΗ ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ (Ζ΄ ΜΕΡΟΣ)

 
Β) καθιέρωση τν «Συνεδρίων»
κα τν «Διασκέψεων» ς θεσμν στ ζω τς κκλησίας.
Οκουμενικς Πατριάρχης Μελέτιος Δ΄ (Μεταξάκης) συνεκάλεσε τ 1923, πως λέχθη προηγουμένως, γι πρώτη φορ στν στορία τς κκλησίας, «Πανορθόδοξο Συνέδριο». Μ τν πράξη του ατ καθιερώνει στ ξς, καινοτομώντας, τν τακτικ τν «Συνεδρίων», ποία καθίσταται πλέον θεσμς στ ζω τς κκλησίας.

γκαταλείπεται δηλαδή, τουλάχιστον σ πανορθόδοξο πίπεδο, π αώνων καθιερωμένος, κα σ’ ατος τος διους τος ποστόλους ναγόμενος, θεσμός τν Συνόδων, γι τν πίλυση κα ντιμετώπιση κκλησιαστικν ζητημάτων, πο χουν γενικότερο πανορθόδοξο οκουμενικ χαρακτήρα, κα υοθετεται μια καινοτομία οκουμενιστικο χαρακτήρα, πο εναι ξένη πρς τν ρθόδοξη Παράδοση κα πο νάγει τν προέλευσή της στ Συνέδρια κα στς Συνελεύσεις τν Προτεσταντν το Π.Σ.Ε. 

διαφορ μεταξ Προτεσταντικν «Συνεδρίων» κα «Διασκέψεων» φ’ νός, κα ρθοδόξων Συνόδων  φ’ τέρου εναι οσιώδης, διότι στς ρθόδοξες Συνόδους δικαίωμα συμμετοχς χουν λοι ο ν νεργεί πίσκοποι τν κατ τόπους κκλησιν, ν στ Προτεσταντικ Συνέδρια κα Συνελεύσεις λαμβάνουν μέρος ρισμένοι μόνο ντιπρόσωποι π κάθε Προτεσταντικ μάδα.

ποκλεισμς τς συμμετοχς στ Συνέδρια κα στς Συνελεύσεις λων τν πισκόπων, κα συμμετοχ σ’ ατ μόνο ρισμένων ντιπροσώπων, δημιουργε σοβαρότατο πρόβλημα. Παρέχει δηλαδ τ δυνατότητα σ οκουμενιστς πατριάρχες κα ρχιεπισκόπους ατοκεφάλων κκλησιν ν πιλέγουν ς ντιπροσώπους πρόσωπα τς ρεσκείας τους, πο δν μφορονται π ρθόδοξο φρόνημα, λλ διακατέχονται π οκουμενιστικς ντιλήψεις κα πεποιθήσεις. 

Στ χρόνια πο κολούθησαν ρος «Συνέδριο» λλάζει νόματα κα θ μετονομασθε διαδοχικ «Προσύνοδος», «Πανορθόδοξος Διάσκεψις» κα «Προσυνοδικ Πανορθόδοξος Διάσκεψις», πο θ χουν οσιαστικ τν διο οκουμενιστικ χαρακτήρα. Δ΄ Πανορθόδοξη Διάσκεψη τς Γενεύης, τ 1968, κατήργησε τν ρο «Προσύνοδος» κα καθιέρωσε στ ξς τς «Προσυνοδικς Πανορθόδοξες Διασκέψεις» ς ρο κα ς μέθοδο προπαρασκευς τς γίας κα Μεγάλης Συνόδου, μ τ ξς σκεπτικό:

« Διάσκεψις πεφάσισε, “πως Προσύνοδος γκαταλειφθ ς τε ρος κα ς στάδιον προπαρασκευς τς Συνόδου, διότι οτε πρς τ πράγματα νταποκρίνεται, οτε παντ ν τ καθ’ μς Θεολογία τν Συνόδων τοιοτος θεσμς κα ρος Προσυνόδου. ποτελε οτος νεολογισμόν, διότι κκλησία γνώρισε μόνον Συνόδους Οκουμενικάς, Τοπικάς, μείζονας λάσσονας, διαφόρων κατηγοριν, λλ πάντοτε Συνόδους, οδέποτε δέ τι λαττον τς Συνόδου, οον Προσύνοδον”».[7]

Ἐὰν μως ρος «Προσύνοδος» εναι δόκιμος κα ρθς πορρίφθηκε, ξ σου δόκιμος εναι κα ρος «Προσυνοδικ Πανορθόδοξος Διάσκεψις», χι μόνο διότι κα ατς εναι ξένος πρς τν ρθόδοξη Παράδοση, λλ κα διότι ο «Προσυνοδικς Διασκέψεις» πέχουν περίπου θέση «Προσυνόδου», φο κα δ λαμβάνονται συνοδικς σχύος ποφάσεις, ο ποες ναμένεται ν υοθετηθον π τν γία κα Μεγάλη Σύνοδο.  

Πάντως τ οσιδες στν προκειμένη περίπτωση εναι τ γεγονός, τι στς Διασκέψεις ατς λήφθησαν κ τν προτέρων συνοδικο χαρακτρος ποφάσεις χωρς ν δοθε «χρος» γιά ν λαλήσει τ  Πνεμα τ γιο στην μέλλουσα να συνέλθη γία κα μεγάλη Σύνοδο. Κλασικ περίπτωση πο ποδεικνύει τ πάρα πάνω συμπεράσματά μας, ποτελε φαρμογ τν ποφάσεων τς Δ΄ Προσυνοδικς, (2009), πο σχολήθηκε μ τ θέμα τς Διασπορς, προτο καν ποφανθε γι τ θέμα ατ μέλλουσα ν συνέλθη γία κα Μεγάλη Σύνοδος.

 στόσο ο προειλημμένες ποφάσεις, που νθρώπινος παράγων παίζει τν κυρίαρχο, κα τν ποκλειστικ ρόλο στ λήψη τν ποφάσεων, ποτελον κατ’ οσίαν μπαιγμ το γίου Πνεύματος κα να π τ χαρακτηριστικότερα γνωρίσματα τς παναιρέσεως το Οκουμενισμο.

Πς εναι δυνατ μ τέτοιου εδους νθρώπινες μεθοδεύσεις, ξένες πρς τν Παράδοση τς κκλησίας μας, ν θεωρηθε μι τέτοια Σύνοδος ς γεγονς Πεντηκοστς, που θ πνεύσει κα θ μιλήσει δι τν Συνοδικν μελν τ διο τ γιο Πνεύμα; Λοιπόν, μέλλουσα ν συνέλθει γία κα Μεγάλη Σύνοδος, ν κάποτε συνέλθει, δν θ εναι, π' ατς τς προϋποθέσεις, τίποτε λλο παρ να «θέατρο ντυπώσεων». 

[1]Γραμματεία π τς προπαρασκευς τς γίας κα Μεγάλης Συνόδου τς ρθοδόξου  κκλησίας, ΣΥΝΟΔΙΚΑ  ΙΙ, …….ο.π.  σελ. 113.
[2]Γραμματεία π τς προπαρασκευς τς γίας  κα  Μεγάλης Συνόδου τς  ρθοδόξου  κκλησίας, ΣΥΝΟΔΙΚΑ  ΙΙ,  …….ο.π. σελ. 115.
[3]Παραπέμπουμε τν ναγνώστη σ ργασία μας μ τίτλο « ρθοδοξία μπροστ στ θύελλα το συγχρόνου Προτεσταντικο κα Παπικο Οκουμενισμο», Πειραις 2012,   κδοση Β΄, σελ.41-52 & 86-91.
[4]Μητροπολίτου πρώην λβετίας Δαμασκηνο, Πρς τν γίαν….ο.π. σελ. 87-88.
[5]Βλ. πόμνημα ες τ κατ Ματθαον Εαγγέλιον, Πάν. Τρεμπέλα, θναι 1951, σ. 212.
[6]Γρηγορίου Θεολόγου, πολογητικός της ες Πόντον φυγς 82, ΕΠΕ 1,176. 
[7]Περιοδ. «κκλησία», ριθ. 13-14,  [1 κα 15.7.1968], σελ.309. (ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)    


Δεν υπάρχουν σχόλια: